15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Gbp staat voor gastric bypass. Dat is een maagverkleining + darmomlegging.
    Een operatie om af te vallen dus.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ah, oké. Die ken ik, maar er ging geen belletje rinkelen bij de afkorting. Hoe is het jou bevallen? Best een zware ingreep toch? Heeft het opgebracht wat je ervan hoopte?

3. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hoi dames... jullie hebben ook helemaal gelijk... mijn vader heeft trouwens zelf ook 5 kinderen, ik ben de oudste en de jongste is 19.

Had voor de high tea mijn zus op de hoogte gesteld en die was na de eerste schrik (geloof niet dat ze het nog had verwacht bij mij haha) erg blij voor me :).

Thuis meteen mijn ouders gebeld en mijn oudste broer en die waren ook erg blij voor me dus viel me 100% mee qua reacties. Ook meteen de kinderen verteld en de 2 jongste (6 en 9) sprongen meteen een gat in de lucht, de oudste 2 (11 en 12) die waren wat gematigder met hun reactie maar de een heeft pdd nos dus ik laat het nog even bezinken... de oudste is een echte puber haha dus had niet anders verwacht. Mijn 9 jarige ging meteen de buren inlichten haha dus kreeg via facebook prive al felicitaties... dus mijn dag kan nu niet meer stuk

ik kan nu ook via mijn laptop hier meeschrijven dus dan kan ik ook meer op jullie reageren.. via mijn telefoon gaat het wat lastiger ;)

4. Anique

Anique Actief lid

@mcm78: je bent echt geen aansteller als je hiermee naar de HA gaat. Kun jij je 2-jarige nu de zorg geven die hij verdient? Als medicijnen je beter in staat stellen voor hem te zorgen, als je het zo bekijkt, is het dan nog steeds aanstellerij? Of ben je dan gewoon verstandig?

@babsy78: daar heb ik nog een leuke anecdote over. Dochter had verjaardagsfeestje. Ze werd 10, dus het moest een meidenfeest zijn. Ze vroeg of ze mocht vertellen dat ik zwanger was en dat vond ik prima.

Al frietjes etend, ging de conversatie als volgt:

Dochter: "Mijn moeder is zwanger."
    Vriendinnetje: "Krijgen jullie een vierde!?"
    Dochter: "Nee, de baby blijft niet bij ons."
    Vriendinnetje: "Oh, gelukkig!"

En ze gaan over op het volgende gespreksonderwerp alsof er niks bijzonders besproken was, hahaha! Kids!

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vond hier vandaag een website van de Sick Kids Hospital in Toronto over Morning Sickness... hebben zelfs een helpline. Nou een van de tips daar was om vitamine b6 te gaan slikken. Heb dat nu geprobeerd, en voel me voor het eerst in twee weken weer een heel kein beetje normaal... nu zo eens kijken of ik dan ook de kip die mijn man aan het bbq-en is een beetje kan eten vanavond... ;) Duimen dat het blijvend wat helpt!

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    #546 mcm78, 14 apr 2013
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
    Jaaaaa! ik heb 'gewoon' kunnen eten! Nou ja, niet zo veel, maar het smaakte me wel gewoon, en ik heb nu ook niet het gevoel dat ik ieder moment naar het toilet moet rennen. In ieder geval vandaag heeft de vitamine b6 dus blijkaar enig effect. Ben nog wel weeig maar dat kan ik hebben :) Nou kijken of ik straks ook zonder kokhalzen kan tandenpoetsen. Maar voor anderen is vitamine b6 dus misschien wel een tip?

Tupp: jeetje jouw zoontje was dan echt wel een grote baby! Mijn zoontje was 51cm en 2785 gram (maar ja, die valt nog steeds net onder de -2.5 lijn qua gewicht - dokter zegt ervan: zo lang hij groeit volgens zijn eigen lijntje is het goed, hij is gewoon lang en dun).

Anique: heb je helemaal gelijk in, en dit is (of hopelijk was) inderdaad geen doen. Maar denk dan wel eens: 'tja, misselijk hoort er gewoon bij', dus stel je niet zo aan. Snap je? Als het weer erger wordt beloof ik dat ik naar de dokter ga! ;)

Rockchick: klinkt alsof het bij jou ook niet heel prettig is allemaal!

Babsy: wat fijn dat iedereen zo positief reageerde!!! Leuke middag dus!

7. Anique

Anique Actief lid

Djiezus, de Lidl hier was gewoon meteen al zo goed als uitverkocht. Hadden alleen nog S-jes. :x

8. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    @tupp, ja het is inderdaad een zware ingreep.
    Maar na mijn hele leven te vechten tegen overgewicht en mijn grootste drive was zwanger worden. Ik durfde niet zwanger te worden met dat gewicht.
    Ben binnen een jaar nu 55 kilo kwijt. Dus zeker het gewenste resultaat bereikt.
    En nu dus onverwacht zwanger :)..

@mcm78 , het heeft ups and downs maar ik probeer ondanks alles toch te genieten.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @RockChick: Wow, 55 kg! Dat is echt bizar veel. Wat zul je er anders uitzien nu. Voel je je ook prettiger, fitter? (Afgezien van de zwangerschapskwalen dan ;)) Want dat is uiteindelijk toch het belangrijkste natuurlijk!

@hier: Ik zit gewoon heerlijk te niksen. :) Ik heb met een collega van werkdag geruild. Dus nu zit ik op een werkdag thuis. Zoon naar de opvang, dus echt even helemaal 'vrij'. Ik geniet enorm van de dagen met mijn zoon hoor! Maar even ouderwets op de bank hangen NIKSEN is ook wel weer eens lekker, haha. Net even naar de kapper geweest en nu een beetje zp-en met de tv aan op de achtergrond. Ik zal straks ook nog wel even wat huishoudelijke dingen doen -zucht- dat scheelt dan op de andere dagen weer. Alleen jammer dat het weer nu zoveel minder is dan gisteren.

10. Anique

Anique Actief lid

Toeval! Mijn nichtje blijkt ook zwanger, ook in november uitgerekend! :)

11. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden hier vandaag weer een echo gehad en alles zag er prima uit.. perfect op schema en mooi aan het zwemmen :) hier een blije mama dus..

Verder kwaaltjes moe en wagenziek gevoel, vandaag accupunctuur geweest en dat heeft wel iets geholpen gelukkig.. morgen even een overall reactie zit nuop tablet en dat typt niet zo fijn..

12. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @mcm: gelukkig is het bij dat kleine beetje bruinverlies gebleven..tot nu toe lijkt alles weer 'goed', maar het blijven gewoon onzekere weken..maar komt goed :)
    Voor jou wel ontzettend vervelend dat je zo beroerd bent zeg! tja ik las ergens dat als je er erg veel last van hebt dat je dan maar het beste kan innemen wat je lekker vindt zodat je in iedergeval iets binnen krijgt..o enneh je zou munt(thee) kunnen proberen, werkt meestal goed tegen misselijkheid. Sterkte hoor!...5 minuten later: o lees net dat je een middeltje hebt gevonden, hopelijk is dat de (blijvende) oplossing voor je :)

@tupp: sorry, op een of andere manier had ik jouw naam erbij getypt..*stom*

13. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @linda: gefeliciteerd met je goede echo :D!

14. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Zo dat gaat snel dan!!!:$...zouden ze het niet gewoon weer aanvullen, want de week is net begonnen :)

15. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Jaaaaaa een kloppend hartje gezien !!!
    Van buiten was het een beetje onduidelijk te zien. Dus ik kreeg al helemaal de kriebels. Toen een inwendige echo gehad. En daar zagen we gelijk een hartje knipperen <3 ..
    Alleen ben ik waarschijnlijk iets korter zwanger dan de 8 week.
    Dus de vraag is of ik in dit topic hoor of in het decemberclubje ;).
    Voorlopig blijf ik nog even hier.

@tupp , ja voel me super nu. Blij dat die kilo's er af zijn :).

@linda , gefeliciteerd met je goede echo !!

16. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @rockchick: super, een kloppend hartje :)! enneh wacht gewoon maar even af, want je termijn kan zo nog veranderen later :)

17. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linda en Rockchick: gefeliciteerd met de goede echo's meiden!!

Ik ben echt super moe vandaag. Was ook goed misselijk vanochtend (erg fijn tijdens vele werkafspraken). Dus ik ben lekker zwanger zullen we maar zeggen. Nog maar 4 nachtjes slapen en dan de echo. Ik tel verder de dagen niet af hoor :D

18. Anique

Anique Actief lid

2e helft november as mama's lijst
    15/11 - Lopi, 34 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh
    17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*)
    19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje
    19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje
    19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje
    20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje
    20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje
    21/11 - mcm78, 34 jaar, 2e kindje (*), zh
    22/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh
    22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh
    23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje
    24/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje
    26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis
    26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh
    26/11 - babsy78, 35 jaar, 5e kindje, thuis
    26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje
    28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis
    28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje
    28/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh
    28/11 - Clarabel, 27 jaar 2e kindje, zh
    29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh

al een tijdje niet gereageerd:
    karinikke87, ## jaar, 1e kindje
    carino, , 29 jaar, 2e kindje, thuis
    29/11 - Tattoogirl1980, 32 jaar, 1e kindje
    21/11 - riantje1987, 26 jaar, 1e kindje
    21/11 - ACH, 20 jaar, 1e kindje, zh
    26/11 - Trine, ## jaar, 2e kindje

Afspraken
    18/04 - desstiiny - intake vk + 1e echo
    18/04 - lopi - termijnecho gyn
    19/04 - Leinos83 - intake vk + 1e echo
    22/04 - babsy78 - intake vk
    23/04 - princess79 - intake vk
    23/04 - Anique - intake vk
    23/04 - Lous1982 - 1e echo
    24/04 - linda109 - intake vk
    01/05 - pepe - termijnecho
    02/05 - Anique - 1e echo
    02/05 - Allice - termijnecho
    06/-5 - Mamavanjoshua5109 - 2e echo bij fertiliteitsarts
    08/05 - MamaSandra - 2e echo

Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.

19. Anique

Anique Actief lid

Ik heb de lijst bijgewerkt, Rockchick erbij gezet en mijn verzette echo-afspraak. :)

20. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen

Deel Deze Pagina