Allemaal misselijk? Ik helaas ook... de hele dag misselijk op de bank gelegen, moest ook totaal niet aan eten koken denken maar gelukkig heeft mijn vriend dat voor me gedaan. Heb net ook braaf wat gegeten en moet zeggen dat mijn misselijkheid weer wat wegzakt... hopen dat dat zo blijft. Morgen ga ik naar de lidl, hoop dat er nog wat over is voor me... 1 zwarte legging is genoeg hahaha. Ben nu de dagen aan het aftellen naar volgende week maandag... mijn eerste afspraak... ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan dit keer... is voor mij ook alweer 7 jaar geleden allemaal natuurlijk haha .
2e helft november as mama's lijst 15/11 - Lopi, 34 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh 17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*) 19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje 19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje 19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje 20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje 20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje 21/11 - mcm78, 34 jaar, 2e kindje (*), zh 22/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh 22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh 23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje 24/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje 26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis 26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh 26/11 - babsy78, 35 jaar, 5e kindje, thuis 26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje 28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis 28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje 28/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh 28/11 - Clarabel, 27 jaar 2e kindje, zh 29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh al een tijdje niet gereageerd: karinikke87, ## jaar, 1e kindje carino, , 29 jaar, 2e kindje, thuis 29/11 - Tattoogirl1980, 32 jaar, 1e kindje 21/11 - riantje1987, 26 jaar, 1e kindje 21/11 - ACH, 20 jaar, 1e kindje, zh 26/11 - Trine, ## jaar, 2e kindje Afspraken 18/04 - desstiiny - intake vk + 1e echo 18/04 - lopi - termijnecho gyn 19/04 - Leinos83 - intake vk + 1e echo 22/04 - babsy78 - intake vk 23/04 - princess79 - intake vk 23/04 - Anique - intake vk 23/04 - Lous1982 - 1e echo 24/04 - linda109 - intake vk 01/05 - pepe - termijnecho 01/05 - MCM78 - tweede afspraak ha 02/05 - Anique - 1e echo 02/05 - Allice - termijnecho 06/-5 - Mamavanjoshua5109 - 2e echo bij fertiliteitsarts 08/05 - MamaSandra - 2e echo Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.
Zag ineens dat ik mijn tweede afspraak er niet tussen had gezet... bij dezen! Verbetering was van korte duur...vandaag weer op en top beroerd. Vanmiddag dus toch even langs de ha. Ze hebben hier ook een helpline voor morning sickness, en die had ik vanmorgen ook maar eens gebeld of ze nog tips hadden. Ze waren echt superbehulpzaam, en vonden me zeker geen aansteller, dus dat scheelde. Ze hebben een hele lijst afgewerkt om te kijken wat ik at en dronk. Zij vermoeden dat het allemaal erger wordt voor me omdat ik al twee weken niet genoeg drink (maximaal een liter per dag, ik weet het niet goed, maar meer lukt gewoon niet door de misselijkheid). Ze zeiden dat je je daar ook steeds slapper en beroerder door gaat voelen. Moet nu dus iets van gatorade enzo gaan halen, en dan langzaam gaan proberen mijn vochtinname weer te verhogen. Verder gaven ze nog als tip dat waar het op drinken aankomt ijskoud het beste is, in ijsblokjes vorm enzo. Dus dat ga ik ook proberen. En ze raadden aan om in ieder geval ieder uur a anderhalf uur iets te eten, met daarin in ieder geval eiwit (bijv. noten, kaas, yoghurt). En niet drinken bij het eten, maar 20/30 minuten daarvoor en daarna. Misschien ook tips voor anderen?
Rockchick: wat fijn, goede echo! Leinos: balen, drukke dag en dan misselijk . Echo komt lekker dichtbij nu, spannend! Anique: dat is balen van de Lidl!
Hey meiden, vandaag niet zoveel reacties als jullie van mij gewend zijn, sorry. Ben enorm moe. @ Rochchick: heb jij ook een GBP? Ik ook! Ik heb een tijdje gehad dat ik steeds misselijk was en hierdoor maar 2 happen kon eten. Nu heb ik steeds meer trek. Moet nu van de diëtiste dan ook om de 2 uur wat eten... @ Misselijkheid: hier heb ik nu 's morgens op mijn nachtkastje een volkorenkoekje (op advies van diëtiste) liggen die ik neem voordat ik uit bed stap. Hierdoor heb ik nu geen kokhalsneigingen meer... @ Anique: hier vanmorgen ook bij de Lidl geweest (stond er ook echt om 8.30 uur al, omdat ik weet dat die dingen snel gaan) en heb gelukkig wel kunnen slagen. @ MCM: jij ook bedankt voor de tips .
Hier ook misselijk hoor. Bij de 2 oudsten nergens last van gehad. Alleen bij mij is het zo dat wanneer ik juist heb gegeten ik juist misselijk wordt en als ik niet eet gaat het goed heel raar. Hebben meer meiden dit, als ik kleine beetjes eet gaat het redelijk. Drinken gaat wel goed.
Hey dames, Moest heel wat teruglezen, want ben echt extreeem moe! Kan alleen maar liggen en slapen, dagen dat ik werk is echt doorbijten.. Maar goed, we hebben er alles voor over he! Vorige week maandag eerste echo gehad, en met het beebje was alles prima! Ik heb me nogal ongerust gemaakt door de zeurende menstruatiekrampen (door o.a. huisarts-assistente die reageerde met 'tja, misschien een miskraam he..'). Maar de kleine was al 9 hele milimeters, was toen idd 6+5 en een heel mooi hartslagje!! 1 mei de volgende! Zag dat sommige de zwangerschapskleding in de Lidl al hebben gespot, ik ga ook woensdag even kijken, hoop dat er dan nog wat ligt
Nou net voor het eerst een buikfoto gemaakt... 8 weken vandaag dus vond het wel leuk om vandaag te starten daarmee . Nu nog kijken of ik hem hier op kan krijgen haha .
Wou is dat een darmenbuik,of echt al een zwangerbuik!!! Hij begint iig al mooi!!! Verder lees ik dagelijk mee hoor meiden, maar de namen ben ik al kwijt voordat ik het kan typen in een bericht... Hebben jullie dat ook, zo moe dat je werkelijk alles vergeet, maar ook de fut niet om me echt in dingen te verdiepen? Er blijft gewoon niets hangen. Meiden waar kopen jullie je kleding straks? Ik ben wel wat aan de flinke kant mt 42/44 maar wil gewoon niet naar miss etam, heb er een antiepetie tegen... Nog zo'n nieuwschieig vraagje... Willen jullie weten wat het wordt?? En en geloven jullie de chineze horoscoop?? Las laast wat over de zouttest, had hier nooit over gehoord! En dan het pendelen hier op het forum, wat houdt dat dan weer in??? Voor de draagmoeder onder ons, wat ontzettend knap van je!! Ik heb bewondering voor je! Mag ik vragen of je het kindje na de geboorte nog gaat volgen?? Gister de intake gehad!! Vk herkende me weer na 4,5 jr, altijd leuk! Verder maandag dus de echo, spannend!!! Hier dan normaal om pas met 16 weken weer bij de vk te komen, maar verteld dat me echo wel vroeg is (9.1) en ik daar dan toch onzeker van wordt... Hoe fijn is het dan om een afspraak te krijgen met 12.1 om het hartje te mogen horen!!! Verder krijg ik een dubbele afspraak met 16 weken omdat mijn eerdere 2 bevallingen verschrikkelijk waren. 1e 18 dagen over tijd,ingeleid aan infuus, 1,5 uur persen, uiteindelijk een vacuüm gebruikt. 2e 11 dagen over tijd, 1e meting 7cm, aangekomen in zh 10cm, uiteindelijk zwakke persweeen daarop volgde een spoedkeizersnede met een bloedverlies van 4l, en dus een transfusie. Nu dus mijn vragen bedenken en voorbereiden op gesprek met 16 weken, de praktijk gaat ook overleggen over mij, waarschijnlijk eerder doorverwijzen naar de gyn, normaal is dat 37weken ivm, de keizersnede. Ook wordt er serieus nagedacht over een geplande keizersnede.. Nou ik heb dus genoeg stof voorlopig! Vandaag dan toch een leuk blad gekocht om te lezen, heb het bij kinderen gehouden, misschien volgende week ( na een goede echo) een zwanger- blad!!! Welterusten meiden!!
@Wynie: Dat klinkt wel als twee vrij heftige bevallingen. Hoe sta je er nu in voor de komende bevalling? @geslacht: Ik wil het wel weten, manlief niet. Vorige keer heb ik m'n zin gehad. (Nou ja, half; ik had het ook wel aan de buitenwereld willen vertellen, maar dat hebben we niet gedaan.) Deze keer krijgt manlief zijn zin. Maar ik heb sterk het gevoel dat dit een meid is. Terwijl ik vorige keren altijd heb gedacht (gevoeld) dat het jongens waren. Nu weet ik natuurlijk maar van één zwangerschap zeker dat het zo is, natuurlijk. Dus misschien zegt het ook allemaal wel niks. Pendelen, Chines horoscoop en zouttest e.d. geloof ik niet zo in. @Kleding: Wij hebben hier niet veel keus. Eén echte positiekleding winkel, maar die vond ik erg duur. Ik vind noppies enzo echt zonde, het is maar voor zo'n korte tijd. (Bij mij duurde het vrij lang voordat ik echt positiekleding nodig had. Met een broek 1 of 2 maten groter heb ik het echt lang kunnen redden.) Dus toen heb ik toen heb bij nze gecombineerde grote maten / positie Miss Etam twee wat broeken gekocht. En verder liep ik toen veel in van die lekker flodderige luchtige stretch jurkjes, omdat ik in de zomer op m'n dikbuikigst was. En shirtjes kocht ik ook vaak gewoon normaal, van die A-lijn shirts enzo. Deze keer zal ik wel iets meer nodig hebben, gezien het seizoen. Maar nu heb ik natuurlijk al wel wat kleding dus met 1 extra broek en een paar truitjes of shirts met een gewoon jasje erover, zal ik best een eind komen. Alleen ga ik echt een andere winterjas nodig hebben. Want de jas die ik nu heb is vrij strak. Ik wilde eerst een draagjas aanschaffen, omdat ik van plan ben de baby ook weer veel te gaan dragen. Zeker als ik straks onze zoon ook naar de psz moet gaan brengen en halen. Maar misschien kies ik ook wel gewoon voor een jas in een grotere maat. Ik hoor dat veel vrouwen dat toch ook wel vaak als draagjas gebruiken. Ik zie nog wel. Eerst nog maar even morgen met goed nieuws van de verloskundige komen! Ik was redelijk 'onverschillig' (kop in het zand). Maar nu begin ik hem toch al wel te knijpen hoor! Vandaag heb ik bijna de hele dag een beetje een zeurderig gevoel in mijn vagina / baarmoedermond. Daar werd ik ook erg zenuwachtig van. Dus inmiddels ben ik wel blij dat het morgen zo ver is voor de echo! Ik hoop dat jullie morgenmiddag een mooie zwangerschapsticker onder mijn berichtjes zien staan! Want dat wil ik doen om het te vieren.
@Babsy: Bij jou is het echt al wel te zien. Leuk hoor! Vorige keer duurde dat bij mij heel lang. Dat vond ik zo jammer! Toen was ik al ruim op de helft en mensen die mij niet goed kenden, zagen het eigenlijk nog niet. En ik was zo trots op m'n buikje, haha. Ik hoop dat het nu wat eerder gaat groeien allemaal!
@Chinese horoscoop: die zat er bij mij naast. Je kunt het van bestaande kinderen terugrekenen he? Dikke onzin, is mijn mening. @geslacht: ik zou het willen weten, maar de wensvaders niet, dus volg ik hun daarin. Er gaat al genoeg van deze zwangerschap en bevalling op mijn manier hahaha! @draagmoederschap: ja, we blijven vrienden. Zwart op wit staat ook nog dat mijn kinderen en het draagkindje altijd contact mogen hebben. Vriendschap kun je niet zwart op wit vastleggen, vind ik. @klachten: hallo, wakker. Pfffff... En vieze smaak in de mond, die is ook nieuw. Wie herkent dat?
Gefeliciteerd Tupp alles was dus goed? Die buik van mij is overduidelijk een darmenbuik hoor .... hormonen . Bij mijn dochter had ik met 15 weken pas zo'n buik maar toen was het echt babybuik haha. Het geslacht van de kleine willen wij wel weten, puur om het feit dat het makkelijker is met alles klaarmaken en mijn vriendinnen willen het ook graag weten ivm kleding wat ik krijg van ze... de een heeft een zoontje en de ander een dochter... krijg als het een meisje is ook van mijn zus kleding van mijn nichtje. Ik heb zelf sterk het gevoel dat het een meisje is, eigenlijk denkt iedereen in mijn omgeving dat het een meisje gaat worden. Chinese horoscoop heeft het bij mij maar 1 keer juist gehad volgens mij haha dus vertrouw er niet op...
Ik werd er zojuist in de supermarkt op aangesproken, dat ik zwanger was! 8 weken, dat kun je nog helemaal niet zien! Dat buikje heb ik gewoon van mezelf al hoor. En toch liep ik stralend de winkel uit. Gefeliciteerd met je ticker, tupp!
@babsy: zo dat is al een mooi toonbare buik! Hier nog niks te zien afgezien van mn eige buikje hihi. @tupp: gefeliciteerd! Zo te zien was het dus allemaal goed? @anique: haha weer een mooi compliment erbij ! @geslacht: ik wilde het eerst niet weten, maar ben helemaal omgedraaid! Mn man heeft het altijd al willen weten, dus hij is blij dat ik nu ook toegegeven heb . @hier: al 4 dagen verkouden...fijn lage weerstand haha. Voor de rest weer stabiel betreft misselijkheid enzo. Morgen de echo...ben benieuwd.
Zo, vanmiddag alleen even kort gereageerd. Onze wurm was gelijk aan het zwaaien toen 'ze' (?) in beeld kwam. Dus dat was heel geruststellend. Het duurde even voor ik het hartje zag, anders had ik dat echt zenuwslopend gevonden! De maat klopte mooi, iets langer dan ik dacht maar ik laat het maar even zo tot de termijnecho. Maar mogelijk wordt de uitgerekende datum 19 nov in plaats van 22 nov. Het hartje klopte goed. Dus voor vandaag ben ik even gerust gesteld. Vanavond vertellen we het aan mijn ouders en morgen aan m'n schoonouders. Ik heb voor de gelegenheid cake gebakken met een normale buitenkant en blauw/roze in het midden. Volgens mij ziet dat er heel smerig uit, haha. Ik houd niet zo van eten met rare kleuren. Maar ik vond het een leuke manier om het officieel bekend te maken. (Ik denk dat ze het namelijk al lang geraden hebben, was vorige keren ook zo.) Zo, nu gauw de kleine man mee naar binnen lokken en z'n handen wassen. Manlief komt zo thuis met patat!
Volgens mij ziet dat er inderdaad heel vies uit hahaha! Ik heb ooit een door-en-door blauwe taart gemaakt met dolfijnen erop. Blauwe kleurstof in de cake (werd meer groenig) en blauwe kleurstof in de slagroom... Was ook niet al te smakelijk hahaha! Veel plezier met het goede nieuws delen!