Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd allemaal! @Anique: haha, die extra stoelen is ook iets ja. Maar goed dan dat het kerels zijn en jij een zwangere vrouw. Ze laten jou toch niet sjouwen zeker? Misschien had je het al verteld hoor, maar is één van de wenspapa's ook de bio-papa? En is het je eigen eicel? (Sorry dat ik zo nieuwgierig ben hoor. Ik kom niet elke dag een draagmoeder tegen in het dagelijkse leven.) @hier: moe moe moe. Vandaag oudergesprekken gehad, dus een lange dag. Zoon was bij mijn schoonouders, die hebben hem rond bedtijd thuisgebracht. Dus toen ik thuis kwam nog even koffie met ze gedronken. En nu zou ik eigenlijk naar bed moeten, maar ik wil ook wel even bankhangen. Gelukkig ben ik morgen en overmorgen vrij (Twee dagen mooi weer!) dus kan ik een beetje bij-rusten. Ik denk dat ik heel fout de iPad naast m'n bed leg, zodat zoonlief zichzelf daar nog een half uurtje mee kan entertainen. Dan kan ik nog een beetje uitslapen!
Geen probleem met vragen hoor Tupp! Als het iets is dat we niet naar buiten willen brengen (bijv wie de bio vader dan is), dan zeg ik dat wel. Het is mijn eigen eicel en we hebben geïnsemineerd met sperma van een van de vaders inderdaad. Daardoor konden we het thuis, zelf doen. Geen arts bij nodig. Sperma van een van de vaders moet ook trouwens, want na de bevalling wil de Raad van de Kinderbescherming tegenwoordig DNA bewijs dat hij de echte vader is.
@Wonder88, nou dat ik dan bij jullie echt een wonder. Van harte gefeliciteerd!!! @mamavanjoshua5109, wij laten ook geen test doen denk ik. Gisteren met manlief hierover gesproken en hij vind het niet nodig.. Maken wij ons straks alleen maar ongerust ivm de kansberekening.... Ik zal het morgen na de echo eens navragen of ik vrijdag nu wel/niet de echo moet laten doen bij het echocentrum van mijn verloskundige. Weet ook niet of ik nu altijd bij de gynaecoloog onder controle blijf??? @babsy78, spannend hoor. Heb je wel veel verjaardagen tegelijk... Een en al grote feestjes. @tupp, Geniet lekker van je twee vrije dagen!!! @Anique, knap hoor wat je doet. Je gaat een spannende tijd tegenmoed!!!
@wonder, zeer herkenbaar verhaal. Mijn vriend is/was ook onvruchtbaar door chemo's. Zijn eerste dochter is een ivf baby ingevroren zaad). Maar toch ben ik nu zwanger . Na de telling bleken er maar enkele zaadcellen te leven , kans op een natuurlijke zwangerschap ? Nihil. Heerlijk om zwanger te zijn van zo'n wondertje niet waar !! Geniet er van !! Ook hier veel vermoeidheid ,wat mij er niet vrolijker op maakt. Ik probeer tegenwoordig eerst maar tot 10 te tellen voor ik antwoord ..
Jeetje wat mooi om te lezen, dat er echt wonderkindjes zijn! Gefeliciteerd meiden!! En allemaal bedankt voor het welkom! Stiekem hoop ik op overtijd en dan wel met 2 weken ik vind vrijdag 13 december dan wel een leuke datum, de eerste echo was op 13-4, we gaan 13-9 trouwen dus past die er erg goed bij Ja.. het was nogal een emotioneel circus vorig jaar. Half januari 2013 heb ik te horen gekregen dat de operatie geslaagd was en dat het wel zaak was zo snel mogelijk zwanger te worden (helemaal geen druk hoor) omdat het mogelijk terug zou komen... dat is blijkbaar gelukt. Ik word wel wat meer in de gaten gehouden dus heb nu al twee echo's achter de rug, wel een prettig idee want het is wel spannend nu. Maar ik voel me goed en heb vertrouwen!
@Lirial, wat heftig hoor.. Kan me voorstellen hoe blij je nu bent dat alles goed gaat. Wat fijn om te horen. 13 december zal dan inderdaad een mooie datum zijn!!! @Rockchick, zo wat heftig. Het is dus inderdaad een heel mooi wonder wat jullie nu samen krijgen. Ik wens allemaal een hele fijne zwangerschap toe.
@Lirial: Fijn dat je zo snel zwanger was. Lang moeten wachten is sowieso niet leuk, maar had in jullie geval vast een hoop extra spanning opgeleverd. Kan Asherman zich tijdens een zwangerschap blijven ontwikkelen, of blijft het dan meestal rustig?
Bedankt allemaal =). Het is inderdaad een wonder. Maar ook een hele grote verrassing. Hadden er absoluut niet op gerekend en ons leven er niet op ingedeeld. Maar aan de andere kant voor zo een wonder heb ik een hoop over =). Iemand zei al dat het wel een vechtertje moet wezen. Dus daar gaan we maar van uit =). Ik zit geduldig op de bank te wachten. Vriend komt eindelijk na een week weer thuis. En is dit keer wel heel erg laat. Mijn vriend is om de week weg voor zijn werk. Dus ben er aardig aangewend .
@ Wonder: dat is met recht een zonder zeg!!! Geniet er lekker van meid en welkom! En uiteraard gefeliciteerd . @ Tupp: lekker doen hoor, ff wat langer blijven liggen is altijd wel een beetje fijn toch? Och, ik zie nu pas dat we beiden op dezelfde dag uitgerekend zijn hahahaha. @ Simoontje: Ja inderdaad, daarom laten wij de test ook niet doen. En daarbij is de kans ook erg klein, dus waarom in de stress zitten? Dat zul je morgen wel horen denk ik of je bij de gyn op controle blijft of niet... Zo wel kun je de vk altijd nog afbellen. @ Lirial: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word meid. Kan me voorstellen dat je het spannend vind nu. Hebben jullie ook zo genoten van het weer vandaag meiden? Ik heb het heerlijk gehad. Lekker in de speeltuin, daarna tuin en toen kleine speeltuin. Heerlijk .
Krijg zo iemand van moeders voor moeders... Heb me toch maar ingeschreven.. Ze waren jaren weg hier maar nu kan het toch weer en ik help graag mee . De test die ze gaat doen zal wel knallen nu ik al 9 weken zwanger ben .
Hoi allemaal, vanmorgen de intake bij de vk gehad en alles was goed.. bloeddruk prima, gewicht minder als thuis en we hebben het hartje horen kloppen.. echt super om dat zo te horen.. volgende week woensdag 6 mei dus hebben we de termijnecho.. het bleek wel dat mijn man en ik anders denken over de nekplooimeting, voor mij hoeft het niet en hij wil wel.. zal vanavond nog even een discussie worden denk ik zo..
Test was mooi positief, dus ik mocht meedoen . Het dekentje dat ik kreeg is zooooo zacht... Daar ben ik echt heel blij mee... De laatste keer dat ik meedeed kreeg je nog een setje met een bordje en 2 bakjes... Heb de bakjes nog steeds in gebruik haha en dat is toch al zeker 12 jaar terug dat ik toen meedeed!!
De reden dat het terug zou kunnen komen is dat de wanden van de baarmoeder of de ingangen van de eileiders op elkaar liggen en door het plaklaagje dat er na de procedure achterbleef aan elkaar gaan plakken. De gyn legde het als volgt uit, Het lijkt op het verwijderen van een sticker, als je die verwijdert blijft er vaak nog wat plak achter, waar weer van alles aan kan kleven en dat maakt de kans op verkleving. De baarmoeder is als het leeg is toch wat platter en als er dan van alles blijft plakken plakken de wanden op gegeven moment aan elkaar. Maar nu zit er dus een kindje in de weg die de ruimte tussen de wandjes steeds groter maakt. Dus de kans is erg klein. Wel kan het kindje wat vroeger geboren worden bij Ashermandames (geen idee waarom eigenlijk), maar het hoeft niet persé.
Oh ik ben jarloers Linda... Ik hoopte ook het hartje te horen... Maar geduld is een schone zaak he . Fijn dat alles verder ook goed was
Jaaa mooi is die he! Ik heb vorige jaar (tot anderhalve week na de miskraam) ook meegedaan, toen kreeg ik een of andere paarse armband met bedels waar ik het type niet voor ben. Dus ben nu heel blij met dat mooie kadootje.
Hier een goede echo gehad... Wat zit ik nu in de wolken! Wat was dat mooi om mooi te maken. Ik kon er nog niet echt veel van maken. Apart hoor dat dit ooit een mensje wordt..hahaha.. Wel wat onduidelijkheid geweest. Was vandaag bij de echo bij de gynaecoloog en morgen heb ik officieel een echo bij de verloskundige. Ik dus de gynaecoloog vragen wat nu de bedoeling is. En ze zei dat ik dit met de verloskundige moetst bespreken. Ik dus de verloskundige bellen en ze vond het raar dat ik een echo vandaag had. Ze had me alleen doorverwezen ivm mijn trage schildklier. Dat ik daarvoor onder controle was. Maar daar werd vandaag helemaal niet over gesproken Ze zei dat ik morgen maar gewoon de echo moest doen. Wat is dat leuk. 2 echo's achter elkaar. Wat leuk leuk leuk. 15 mei heb ik de volgende afspraak bij de gynaecoloog en ik denk dat wij dan over mijn schildklier praten, maar ik snap er nog niet erg veel van als ik eerlijk ben...hahaha. Veder gaat alles goed
@nieuwkomers: van harte welkom hier en allemaal gefeliciteerd!!!! @hier: ff geen puf verder om te reageren. Nogal drukke werkdag achter de rug, dus ga nu ff 'ontstressen'. Fijne dag/avond nog voor jullie allemaal !
@ Babsy: en? Hoe was het? Jaaaaaaa, hij is zacht he? Ik heb hem idd ook gekregen. Vorige keer kreeg ik een boek geloof ik. @ Linda: fijn dat alles goed was! Succes met de discussie vanavond! Ik hoop over 2 weken ook het hartje te horen te krijgen via de echo... @ Simoontje: jaaaaaa, fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd. HIhihihi, morgen dus weer ffies genieten van je kleintje . Komt vast goed bij de gyn meid! En als hij/zij er niet zelf over begint, dan begin je er gewoon zelf over . @ Desstiiny: doe maar lekker rustigaan meid! Hier heb ik gisteren btw een 10 weken dansje gedaan hahahahaha...
Welkom voor de nieuwe meiden! , wat fijn en leuk zeg! Ik heb een trage schildklier, hiervoor werd ik juist naar een endocrinoloog gestuurd ivm, zwangerschap. Mamavanjoshua! 10 weken, jehhhh!!! Dat is al 1/4e!!!! Whahaha!!! Ik tel ook af!!! Schijnt nu op de hcg piek te zitten! Nou dat weet ik hoor, mega moe.... Meiden, zijn jullie benieuwd wat het wordt? Wie wil het weten??? Ik liep van de week in een baby winkel, nou, je kan bijna niets meer kopen als je niet weet wat het zal worden. En laat het hier nou net een enorme twijfel zijn.... Moe, moe, enorm moe... Jullie ook! Herkennen jullie trouwens ook de misselijkheid die opkomt, maar dan net niet spugen... Ik wordt ook daar weer heel moe van. En zit ik op de fiets, moet ik kokhalzen van de wind in me gezicht. Maar ondertussen prop ik me dus vol met yoghurt, eierekoeken, cup-à-soup, en snoep... Verder had ik verteld over mijn bevallingen en toen vroeg iemand, (weet ff niet meer wie) hoe ik er nu tegenover sta, nou, dat weet ik niet, zo ben ik bang, en zo weer heel nuchter, dan weer heel gerustgesteld dat het Miss te plannen is, en dan weer benauwd bij een ziekenhuisverblijf, maar ook dat is wel heel fijn, in het zh heb je wel de eerste dagen echte rust! Heel fijn met 2 kinders thuis! Daarbij blijft de visite daar niet te lang, thuis blijven ze toh langer zitten, bij mijn keizersnede zat ik daar echt niet op te wachten met dat bloedverlies was ik heel zwak, maar dat schijnt niemand door te hebben, het is immers feest!! Hoe hebben jullie eerdere bevallingen ervaren,of wat verwachten jullie straks??? En hoe is het bij jullie met Fam.??