15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Wynie: Ja, ik ben ook enorm moe steeds. Totaal niet vooruit te branden! Maar als ik dan 's avonds wil gaan slapen heb ik er moeite mee om in slaap te vallen... Pfffffff, heel frustie...
    Herkenbaar... Hier was ik vanmiddag ineens even misselijk toen ik mijn zoontje naar school moest brengen na de middagpauze.
    Hij wilde totaal niet luisteren, waardoor we moesten haasten en daarna dus naar school fietsen... Die combinatie was niet zo heel best hahahahaha.

Bij mijn bevalling heb ik een ruggeprik gehad. Ik kon mijn weeën niet meer opvangen. Ik had een weeënstorm, door de inleiding. De ene wee was nog niet eens afgelopen en de andere kwam er al overheen. Door die ruggeprik heb ik nog ruim 1,5 uur kunnen slapen.
    Ik weet niet zo goed hoe ik het dit jaar wil gaan doen. Maar weet wel dat ik bij thuiskomst niet weer het hele huis vol wil hebben, zoals toen bij J.oshua. Ik zal denk ik ook op het kaartje zetten (of bij het maken van de kraambezoekafspraken) dat ze max een uurtje mogen blijven.
    Ik wil hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen, maar ik verwacht dat ik sowieso in het ziekenhuis moet bevallen. Dit omdat ik medicatie slik en J.oshua te klein geboren is (dysmatuur)...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.900
    19.389
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @bevalling/kraamweek: Daar houd ik me op dit moment totaal nog niet mee bezig. Maar dat zal vast nog wel komen. De vorige was niet traumatisch ofzo. Maar ook zeker niet makkelijk. Wij hebben geen 'last' gehad van kraambezoek. Mensen bleven niet te lang ofzo. Het enige wat we zelf een beetje fout deden, is dat we op sommige dagen 's middags en 's avonds mensen lieten komen. Maar dat bleek toch niet prettig. Dus dat hebben we niet meer gedaan.

@kwaaltjes: Kokhalzen en vermoeidheid, af en toe vage krampjes. Valt wel mee dus. Alleen die vermoeidheid is wel even lastig omdat ik nu een paar dagen alleen thuis ben. Nou ja, niet alleen dus, want onze dreumes loopt nog rond. En waar ik normaal 's avonds even op de bank kan ploffen terwijl manlief kookt (en zoon tv kijkt) en manlief na het eten zoon nog even entertaint, mag ik het nu even alleen doen. Vanmiddag ben ik -heel handig- ná het middagdutje van zoonlief in slaap gevallen. (Na zijn slaapje knuffelen we vaak nog even op ons bed. En dat was vanmiddag iets te lekker.) 't Schatje was zelf maar zo vrij geweest de iPad erbij te pakken en me verder met rust te laten. :D Slimmerd! Gelukkig komt m'n man morgen weer thuis!
    Zoonlief en ik hebben wel genoten van deze twee zomerse (en voor mij vrije!!) dagen. Heerlijk!

Ik ga nu maar naar bed! Want anders ben ik morgen weer niet vooruit te branden en dan moet ik wel werken. En nog erger... 's ochtends in mijn eentje zoonlief klaar maken en OP TIJD naar de gastouder brengen. AAAHHHH! ;) Maar ik ben voorbereid: ontbijttafel al gedekt, drinken al kant en klaar in de bekers, tas gecontroleerd... Nu maar hopen op een ontbijt zonder peuter-puber drama's.

3. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hier ook vreselijk moe... En van wat voor luchtjes dan ook wordt ik misselijk, dus eigenlijk doe ik erg weinig momenteel... Alleen het hoognodige en de rest vraag ik vaak even aan de kids, boodschappen of de droger aanzetten... Gelukkig zijn ze heel behulpzaam. Ik kreeg van mijn dochter een tekening met erop "i love u mama en ook van de baby beterschap" haha zo lief :D

Bevallen... Mijn laatste bevalling duurde van de eerste wee tot geboorte maar 1 uur en 3 kwartier... Geen geintje, ze werd echt razendsnel geboren. Nu moet ik maar afwachten wat mijn lichaam doet zei de verloskundige... Want het is wel 7 jaar geleden. Ik ga wel weer voor een thuisbevalling, heb ze allemaal thuis gekregen en dat beviel me letterlijk en figuurlijk prima. (mijn eerste bevalling duurde trouwens maar 9 uur en de 2de en 3de 4 uur, dus ergens denk ik dat het nu ook wel vlot zal verlopen...)

4. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    @wynie , ik wil wel heel graag weten wat het wordt.
    Ik wordt qua kleding nu ook al gek van de kleuren oranje , groen en crème/bruin. Als ik weet wat het wordt kan ik me beter focussen op de kleding ;). En ik ben gewoon enorm nieuwsgierig hahahaha.

5. Anique

Anique Actief lid

Pffff, heel even leken de klachtjes minder en dus ging ik me meteen zorgen maken. Maar vanmiddag heb ik weer anderhalf uur gedut en momenteel ben ik weer lekker misselijk. ;)

6. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Bleghhhh ik blijf misselijk worden van mijn vieze milkshake met extra mineralen en eiwitten . Ik snap dat het belangrijk voor mij is om dit te drinken (ivm met mijn maagoperatie). Maar ik word er zo beroerd van , 9 van de 10 x vliegt het er weer uit. En dat terwijl ik zo blij ben dat ik niet steeds meer misselijk ben van de zwangerschap !
    Nu maar nog meer verdeeld over de dag dingen eten met eiwitten.

*pakt maar weer een cracker met kaas*

7. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    hier even een weekje weg... geen nieuws is dus goed nieuws.

veel plezier met de kroning allemaal!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.900
    19.389
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De misselijkheid is hier sinds een paar dagen ook weer terug. Gisteren heb ik staan overgeven tijdens het verschonen van een poepluier. Vandaag ook al weer twee keer, maar dat is mijn eigen schuld. (Tòch een dame blanche genomen na de pannenkoek.) Gelukkig had ik nog pillen liggen van de vorige zwangerschap, dus daar heb ik er net toch even één van genomen. Ik zit nog steeds vies-vet-vadsig-vol, maar het scherpe randje is van de misselijkheid af. Maar ik weer nu al dat ik straks niet lekker kan slapen van mijn volle buik. En dat terwijl het alweer ruim vier uur geleden is dat we gegeten hebben. Stom van mezelf!

We zouden vandaag een leuk middagje weg met alle grootouders. Helaas: ik had de sleutel aan de binnenkant van de voordeur zitten. Manlief had dat niet in de gaten dus trok de deur achter zich dicht. Echt balen! Zelf nog geprobeerd in te breken met een creditcard ;) Maar dat lukte niet. Dus toch maar een slotenmaler gebeld. Daar hebben we uiteindelijk de slotenmaker gebeld. Dat duurde twee uur voordat die er was (ondertussen maar naar mijn ouders gegaan) Wat kost zo'n geintje? Voorrijkosten: € 50,- starttarief € 150,- Weekendtarief: +100%. Dan de BTW eroverheen. Totale kosten: € 484,- :$:$:$ Ik vraag me serieus af of het niet gewoon illegaal is om zulke prijzen te vragen. Maar ja, als je op zo'n moment een ander belt, ben je weer een paar uur verder en wie weet vraagt die net zo veel. Ze zijn overigens alles bij elkaar nog geen 3 minuten bezig geweest.
    Dure les weer. Ik ga nu trouwens wel eens een offerte opvragen wat het kost om een nieuwe ruit in de voordeur te laten zetten. Dat is ook wel dubbelglas, maar volgens mij uiteindelijk goedkoper. (Alleen dan wel het nadeel dat je daarna niet meer weg kunt tot er een noodruit is geplaatst.

Al met al zijn we dus alleen nog maar pannenkoeken gaan eten. Het was trouwens wel gezellig hoor. Onze ouders zien elkaar maar een paar keer per jaar, dus die hebben altijd wel wat bij te kletsen. En onze zoon vond het ook weer hartstikke gezellig, alle grootouders zo bij elkaar. Maar voor het bedrag dat we nu hebben uitgegeven, hadden we met 6 volwassenen wel twee keer naar de Efetling gekund geloof ik.

9. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tupp: dat is heel erg balen. Vervelend dat je zo misselijk bent.

10. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Nou heb ik nog hoofdluis ook... En ik mag me niet behandelen van de huisarts ivm de zwangerschap... Dus nu moet ik 2 weken lang kammen kammen kammen en 2 keer per dag conditioner in mijn haar doen en kammen... Maar dat lukt totaal niet want mijn haar is te fijn dus gaat klitten... Pfff en tot overmaat reageer ik op elke pik van een luis met enorme bilten ook in mijn nek en op mijn schouders... Heel fijn dit... Zit hard te overwegen om toch gewoon te behandelen want de jeuk is niet te harden... Iemand misschien nog tips?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.900
    19.389
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb altijd begrepen dat hoofdluis van schone haren houdt. Dus als er bij ons op school weer een luizenplaag is, dan was ik mijn haar niet. (Haar strak in de staart, dan valt het niet zo op. ;)) ik ben heel gevoelig voor hoofdluis, maar op deze manier heb ik het de laatste jaren weten te voorkomen dat ik het kreeg. Ik weet niet of het ook werkt als je eenmaal luis hebt, maar wie weet.

Ik hoor ook wel eens verhalen over azijn en tea tree oil. Van azijn weet ik zeker dat het geen kwaad zal kunenn tijdens de zwangerschap. Of het ook echt werkt, weet ik niet. (nog nooit geprobeerd.) Van die olie weet ik niet of het veilig is i.c.m. zwangerschap.

12. Wonder88

Wonder88 Lid

23 apr 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Babsy wat ook werkt (maar klinkt wel raar) is je haar 2 keer per dag uitzuigen. Hiermee trek je de meeste luizen los. Het werkte in ieder geval bij mij heel goed toen ik dreads en luizen had. (Was blijkbaar iets te schoon voor dreads ;) ).

Hier ook nog steeds misselijk en moe. Dacht even dat het voorbij was maar ook hier komt het weer in alle hevigheid terug. =(.

Vanavond weer naar de verloskundige en een termijnecho. Ben heel benieuwd en stiekem ook best wel zenuwachting 0=).
    Zal blij zijn als het eindelijk zover is!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.900
    19.389
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Wonder88: Bedoel je echt serieus met eestofzuiger op je hoofd?? Haha, nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd hoe dat zal voelen, maar ik voel niet echt de behoefte om he uit te proberen.

Veel succes vanavond! Ik ga er vanuit dat het genieten wordt.

14. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    oeh, Babsy, wat vervelend, hoofdluis. Azijn zou ook mijn enige tip zijn. Dat kan ook geen kwaad voor je haar trouwens. Ik ben een tijdje shampooloos door het leven gegaan, toen waste ik mijn haar met baksoda, en dan spoelde ik het na met verdunde (allecider)azijn als 'conditioner'. Daar werd mijn haar echt mooi glad van, dus misschien dat het dan ook wat minder klit bij het kammen?

Ook hier weer flink misselijk (ondanks de pillen en het nieuwe eetregime) en zooooooo moe! Heb ook een druk weekend gehad (schoonfam was hier), dus misschien beetje een terugslag.

Woensdag naar de ha voor controle. Dan gaat ze ook de afspraak maken voor de echo, eindelijk! Begin hem nu eigenlijk wel te knijpen. Bij mijn eerste zwangerschap (voor mijn zoontje) kreeg ik bij 10w5d de eerste echo, en toen bleek het niet goed te zijn. En dat terwijl ik echt geen enkele indicatie had dat er misschien iets niet goed was, want ik voelde me gewoon zwanger. Dus moet zeggen dat ik nu toch wel zenuwachtig begin te worden :(... Blijf maar voor mezelf herhalen: het is of goed of niet, die echo verandert daar niks aan... Maar zie best wel op tegen dat moment dat ze dan het echoapparaat op mijn buik gaan zetten... En tja, het kan dus ook nog best zo zijn dat het woensdag blijkt dat het nog twee weken gaat duren voordat die echo uberhaupt gemaakt kan worden.
    Ik hoop dat de ha woensdag gaat proberen met de doppler te luisteren (ben 10 weken, dus volgens google zou dat moeten kunnen haha), alhoewel ik daar aan de andere kant ook bang voor ben, want wat als ze nou niks kan vinden... Stomme hormonen haha! Wispelturig word ik ervan ;)

Verder is hier in Canada ook eindelijk de lente gearriveerd, we hadden gisteren gewoon een dag zon, en 22 graden! :) Lekker hoor!

15. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Haha azijn en stofzuigen dus ;)... Lijkt me ook wel logisch met een stofzuiger... Door de kracht laten ze los... Prettiger dan kammen denk ik haha

16. Anique

Anique Actief lid

Oh, ik kijk er juist enórm naar uit, om dezelfde reden die jij zegt! Ook bij mij was er een half jaar geleden een echo die de miskraam aantoonde, terwijl ik geen enkele aanwijzing had dat er iets aan de hand was en als ik dan, zoals vandaag, een minder misselijke dag heb, maak ik me meteen zorgen! Ik kijk dus enorm uit naar donderdag, want dan heb ik de eerste echo. Dan is het goed of fout, maar dan wéét ik het tenminste.

Mijn verloskundige wilde dat niet doen, niet alleen omdat de kans er was dat het niet te horen was, maar ze zei ook dat je met een minuut doppler evenveel straling op het kindje loslaat als met een half uur echo. Schijnbaar dat ze daarom de doppler/doptone ook altijd maar heel kort op de buik zetten. En dan is het leventje wel heel pril... Dus achteraf was ik blij dat ze dat niet gedaan heeft. Maar op het moment zelf baalde ik wel even...

17. Wonder88

Wonder88 Lid

23 apr 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha een gewone stofzuiger ja. Deads zijn moeilijk te kammen en zo ging het perfect. Kreeg de tip van iemand met kroeshaar omdat dat ook slecht te kammen is. :).

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik het mee eens hoor! Het weten is inderdaad een opluchting. Maar ik vond dat moment dat de echoscopiste me aankeek en zei: 'dit is helaas niet goed' zo verschrikkelijk. Daar ben ik dus eigenlijk bang voor denk ik, dat moment... Stom he... Helemaal omdat er natuurlijk best veel kans is dat het nu gewoon goed is.

En dat wist ik niet. Dat is inderdaad wel belangrijke info. Dan maar even niet luisteren en nog even geduld tot de echo... :)

19. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Onze laatste koninginnendag... Onze kindjes worden straks geboren onder een koning... Gek idee.

Mijn oudste is de enige van mijn kinderen geboren in het guldentijdperk... Ook zoiets aparts haha.

Fijne dag allemaal! Ik ga zo babyneuzen op de vrijmarkt :p

Deel Deze Pagina