15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Actief lid

@mcm7: ja, het is wel dubbel. Ik kijk uit naar donderdag, maar ik maak me inmiddels ook zorgen. Ik denk dat ik wel natte oogjes krijg als het hartje wél klopt, want dan valt er zoveel spanning van me af...

En LANG LEVE DE KONING! :D :D Ik vind het zó leuk allemaal! Ik heb inderdaad ook een gulden-kindje. Nog net, ze was 2 maanden toen we euro's kregen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook mooi hoor. Raar eigenlijk, want een erfelijke troonopvolging is natuurlijk niet van deze tijd. Maar ik geloof dat voormalig koningin Beatrix ons de afgelopen 33 jaar meer goeds heeft gebracht, dan dat presidenten hadden kunnen doen. Elke vier jaar een ander, dus geen continuïteit. Allemaal met een politieke agenda, dus ook minder eenheid. Ik ben wel blij met het koningshuis, zolang we elke keer maar het geluk hebben 'een goeie' te krijgen. En ik geloof dat Koning Willem Alexander het ook wel goed gaat doen.

Morgen echo. Spannend. Maar gezien de traantjes bij de balkonscène, de boodschappen die ik vergeet en de toch steeds weer terugkerende misselijkheid, heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zit.

3. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hoe was jullie dag? Ik ben vanmorgen om half 8 naar mijn vriendin gefietst.. Daar haar dochtertje uit bed gehaald, aangekleed en toen samen met verse koffie naar de vrijmarkt gegaan waar 2 andere vriendinnen al vanaf 4 uur zaten. Heb even lekker kunnen rondkijken en ben een babybjorn luiertas, kruik, voedingskussen en een ooievaar voor straks aan het raam rijker haha en alles voor nog geen 30 euro dus goed geslaagd vond ik zelf... Ook nog voor dat bedrag splinternieuwe gordijnen voor de kamer van mijn oudste gescoord... Vanmiddag de inhuldiging gekeken en toen 2 uurtjes geslapen. Morgen gezellig koffie doen bij mijn vriendinnen, mijn kids zijn tot vrijdagavond nog op vakantie met hun vader dus ik heb lekker veel rust wat best wel lekker is eigenlijk haha... Maar ben wel weer blij als ze alle 4 weer hier zijn van het weekend, zondag ga ik met ze naar een popfestival met allerlei activiteiten voor ze te doen, is een terugkerend iets hier op bevrijdingsdag en beregezellig altijd :)

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

heb jullie een beetje verwaarloosd... Sorry...
    Ben op het moment zo enorm druk (en moe)... Daarnaast ook lekker veel aan het werk vanaf deze week, dus ja...

Ik ga het nu proberen weer bij te houden hoor...

Hoe is het met iedereen?

5. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    Hey meiden,
    Klinkt goed babsy78!! Heb je goed gescoord!!!
    Hier wat minder nieuws, na een gezellig weekend te zijn weggeweest met man en kindertjes, ging vanmorgen de foon, helaas is mijn man zijn baan verloren na 12 jaar trouwe dienst...k..ressesie.... Tja, en met een zwangerschap valt dat heel rauw op je dak. De hele dag gehuild, en niemand weet nog van de beeb, das best heftig, denk dat we het nu maar snel gaan zeggen, dan valt er toch een spanning vanaf... Verder voel ik me dan wel en dan niet zwanger, de 10 weken gepasseerd, dus er maar vanuitgaande dat we de goede periode ongeveer zijn ingegaan. Welterusten lady's!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Wynie: Wat ontzettend naar voor jullie! In welke branche werkt je man? Ik hoop dat hij snel iets anders vindt. Thuis zitten is echt niks. Heb jij een baan?

@Leinos, BabyBlues, Pepe, mcm: Veel plezier bij jullie afspraken vandaag! Ik reken er op dat we straks allemaal met goed nieuws terugkomen! Ik sta op het punt van vertrek!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De termijnecho zag er goed uit. Volgende keer krijg ik pas te horen wat de uitgerekende datum precies is. Ik dacht zelf 22-11, vorige echo gingen ze uit van 19-11 en nu al 16-11. Ik vind het prima en dan mag het kindje liever een week eerder komen dan een week later. Dan zit de verjaardag niet zo dicht op Sinterklaas.

Ik heb nog geen bloed laten prikken. Het was DRUK, echt bizar! Daar had ik ven geen zin in. We zijn lekker met z'n drietjes (man, zoon en en ik) naar een bistro gegaan voor een lekker appelgebakje om het te vieren!

8. Anique

Anique Actief lid

Ik hoop juist eerder dat ze de datum verder weg zetten, omdat ik altijd huiverig ben dat ze te vroeg gaan inleiden, als het kindje er gewoon nog niet klaar voor is. Hoe eerder je uitgerekende datum, hoe groter de kans dat ze gaan inleiden. Bij jou scheelt het nu al 6 dagen. Was je cyclus zo onregelmatig, dat dat verschil kan kloppen?

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn cyclus is wel onregelmatig, maar ik weet in welk weekend mijn eisprong is geweest. Voor inleiden ben ik niet bang. Sterker nog, ik zou nooit door willen lopen tot 42 weken of zelfs nog later. Er is inmiddels genoeg bewijs dat dit de kans op ernstige problemen vergroot. Helaas staat de NL verloskunde er niet echt voor open om 'al' met 40 of 41 weken te zeggen dat het genoeg is geweest. Ik heb er dus geen probleem mee dat 42 weken eigenlijk stiekem 41 zou blijken te zijn.

10. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    ha meiden,
    ben ik ook weer ;)!

@wynie: he wat ontzettend naar dat je man is ontslagen. Bizar dat het gebeurt na 12 jaar trouwe dienst...heeft tegenwoordig geen meerwaarde meer :(!
    Hopelijk zal hij snel weer iets vinden!

@tupp: joepie de 1e goede echo van vandaag is weer binnen :D!...gefeliciteerd :)!

@mamavanjoshua: ach meid dat geeft toch niks..ik ben er ook niet dagelijks :p!

@echos: hoe is het met de andere echos vandaag gegaan??

@hier: niet veel bijzonders....merk wel dat mn kwaaltjes aan het afnemen zijn nu..hopelijk ligt dat puur aan het feit dat ik de rond de 10 weken ben....ach ja morgen echo dan weten we meer (zie er helaas wel weer tegenop).

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Thanks meid!
    Hier ook wat minder klachtjes... borsten doen niet meer zeer, ongi gevoel is weg...
    Wel nog steeds heel snel doodmoe...helemaal als ik 's middags niet kan slapen...

12. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    tupp: mijn man werkte in de bloemenbranche,
    destiiny: het is wel wat waard hoor, 12 jaar, maar ja, bedrijf is failliet, daar doe je niets tegen.
    brengt een hoop stress mee....

meiden, gelukkig ook goede berichten! fijn!

mama van josh.ua:
    jou kwaatjes worden dus ook minder, nou ik word er behoorlijk onzeker van, ben ook totaal nog niet aan het groeien, dat was bij andere 2 wel anders, gaf toch ook wel een vorm van zekerheid.
    verder weinig nieuws hier.

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hey Dames,

Tijdje niets laten horen ( maar lees wel regelmatig met jullie mee), had ook eigenlijk niets zo veel te melden, was druk met werk en we zijn ook nog lekker een lang weekend weg geweest. Verder niet of nauwelijks klachten, s'avonds wel moei-ig. De echo vandaag was heel goed. Een heel bewegende baby, hij was met zn armpjes en beentjes aan het zwaaien. :D We zijn zo blij.

Hoe waren jullie echo's vandaag?

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Wynie: jup, bij mij word het ook minder. Ik groei wel. Enorm zelfs... Heb een foto van 10 weken (vorige week). Vrijdag laat ik door mijn man weer een foto maken van 11+2 weken...
    Zal hem zo hier even plaatsen... Ik krijg de foto's alleen niet mooi, als ik het via de spiegel moet doen hahahaha...
    Kan me voorstellen dat het je toch onzekerheid geeft.

@ Pepe: fijn te lezen dat alles goed was vandaag. Ik mag maandag weer voor een echo. Ben zo enorm benieuwd!

15. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een goede echo gehad. Ik ben 10 weken en 4 dagen en de uitgerekende datum staat op 24 november. Kan iemand dat aanpassen in de lijst? Ik ben zo blij!! Ik heb ook gelijk bloed laten prikken en me in laten schrijven bij een organisatie voor kraamzorg. Dus gelijk goede zaken gedaan.

16. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hier ook onzekerheid maar niet omdat de kwaaltjes verdwijnen... Die zijn er nog, maar meer om het feit dat mijn buik enorm is en ik nog anderhalve week moet wachten tot de echo... Iedereen om me heen begint steeds over tweelingen of verder dan 10 weken zijn en ik kan niks anders zeggen dan dat ik niks weet... Geen echo nog gehad, niet baarmoederstand gevoeld... Niks :(. Ben blij als ik de echo heb gehad en gewoon een weerwoord kan geven. Gelukkig heb ik dan nog wel de kwaaltjes... Misselijk af en toe... Moe... Borsten doen zeer... En nog steeds zo emotioneel als wat.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Leinos: Oh ja, kraamzorg! Goed dat je het zegt, haha. Ik heb me gelijk aangemeld via de site. En de huisarts ook maar even een mailtje gestuurd.

@Babsy78: Wanneer heb jij je eerste echo? Wat rot dat je je zo voelt. Toch denk ik dat de dikte van je buik niks zegt over het aantal kindjes hoor. Eerder over het aantal zwangerschappen dat je al doorgemaakt hebt. Mijn buik is nu echt dikker dan bij de tweeling** met deze termijn. En het is er echt 'maar' eentje.

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Goede echo's: hoera wat fijn allemaal!!! :)

Babsy: oh, ik snap je onzekerheid zooooo goed! Begin er hier ook een beetje van te balen. Sterkte meid, wanneer is je echo?

Hier: vandaag ha, maar dat was een beetje nutteloos. Of ik kramp of bloedverlies had. Nou nee dus, dan was ik echt wel eerder langsgekomen. Ze heeft even mijn buik gecontroleerd, maar kon mijn bm nog niet voelen, waarop ze zei 'ja dat hoeft ook nog niet bij deze termijn'... Hartje wilde ze niet proberen, want ze wilde geen onrust scheppen als ze het niet kon vinden en het is nog vroeg, dus dikke kans dat het nog niet lukt (snap ik wel, maar word ik eigenlijk ook onrustig van). Echo/combi-test is nu wel gepland voor 9 mei om 2u (Die afspraken worden hier nog door de dokters ingepland). Maar dan kan mijn man niet en ik wil niet alleen gaan, dus dat moet ik verzetten.

19. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames ook hier al een tijdje niets laten horen maar vind het ook best lastig om het allemaal te volgen.. mijn geheugen laat me in de steek dus ik lees het allemaal maar als ik dan wil reageren op jullie berichtjes ben ik het eerste alweer kwijt.. Hier gisteren ook een goede termijnecho gehad.. ook een zwaaiende baby en eindelijk een echo waarbij ik mijn broek aan mocht houden.. Ook wel een bijzondere ervaring na al die inwendige echo`s van de laatste maanden.. uitgerekende datum is definitief 20 november geworden en mijn volgende afspraak bij de verloskundige is dinsdag 21 mei.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Linda: Herkenbaar hoor, ik vind het soms ook lastig om alles bij te houden en overal op te reageren. Dus meestal reageer ik maar gewoon alleen op de laatste paar berichten. Soms dan ga ik er echt voor zitten en dan open ik naast elkaar het venster van internet en Word. Dan kan ik namelijk bij elk stukje wat ik lees even reageren en dan pas verder lezen, haha. Maar op de iPad lukt dat niet zo makkelijk, dus dan blijft het wat korter.

Deel Deze Pagina