15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Geen idee.. Ik hoop dat ze vandaag nog bellen... De huisarts faxt het door naar ze. Gelukkig zijn de kids vrij straks.... Beetje afleiding haha

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Babsy: Wat vervelend dat je nu zo in spanning zit. Hopenlijk blijft het daarbij en valt het straks allemaal mee, zodat je (alsnog) onbezorgd kunt gaan genieten.

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Babsy: jeetje, wat een gedoe allemaal! Ik hoop dat er snel duidelijkheid is. Rot hoor, hopelijk mag je snel naar de uroloog! en ik duim door dat het allemaal meevalt!

4. Wonder88

Wonder88 Lid

23 apr 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben weer helemaal terug hoor dames.

Laatste weken waren er druk en rare weken. Vandaar geen tijd gehad om te reageren.

Ik las (en zag) dat er weer een aantal mooie echo's zijn geweest. Gefeliciteerd dames. Lekker gevoel he.
    Hier 2 weken geleden de echo gehad. En de uitgerekende datum is op 24 november gezet =). Mag over 1,5 week weer hartje luisteren en kan nu al niet meer wachten 0=). *Miss ongeduld hier hoor*.

Ik heb een tussen oplossing gevonden voor de broeken. Broeken met elastiek. Ik paste met 9 weken mijn broeken al niet echt meer. Ze konden nog wel dicht maar kreeg dan last van mijn buik. Maar ja er was nog niets. Toen kreeg ik van de vl deze tip en moet zeggen zit prima =). Heb 2 goedkopen broeken bij de c&a gekocht. Ben toch niet van plan deze broeken jaren te dragen en voor nu vind ik het prima =).

Hier nog steeds af en toe zo ontzettend misselijk dat ik me amper durf te bewegen. Ondanks alle do en don't ;) . Verder begin ik ook last van mijn heupen te krijgen (kan dit eigenlijk?) in ieder geval doet voel ik het op die hoogte.

Babsy, snap dat je niet in onzekerheid wil zitten. Hoop dat je snel wat hoort en lang kan komen!

5. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Vanmiddag werd ik gebeld en vrijdag om 14.10 heb ik al een afspraak. Ze zei dat het kan zijn dat ik dan ook meteen een blaasonderzoek krijg dus vindt het best spannend... Maar ben blij dat het nog zo snel allemaal gaat.

6. Anique

Anique Actief lid

7. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    @simoontje: Vorig jaar mei heb ik met 15 weken een miskraam gehad, zonder aanleiding of gevonden oorzaak. Ik was op de terugweg van vakantie (busreis naar Tsjechie), extreem vervelende situatie daardoor. Na de lange nasleep (nog 3 maanden HCG in mijn bloed door restweefsel, en meerdere curetages/hysterscopien) was ik weer zwanger. Helaas bleek Sam* op de 20 weken echo ernstige afwijkingen te hebben en hebben we besloten de zwangerschap af te breken. Hij bleek trisomie 13 te hebben.

Het was dus wel een hele opluchting bij ons dat de uitslag van de combinatietest goed was. Nu is de volgende horde de 15 weken grens... en dan de 20 weken... en dan denk ik dat ik het toch pas echt geloof als ik dit kleine wondertje gezond en wel in mijn armen heb...

Wij hebben deze zwangerschap het langst gewacht met vertellen, maar dat is vooral ook doordat we zelf nog een beetje ongelovig waren en het verlies van Sam* nog steeds een rol speelt. We gaan a.s zondag (19 mei) zijn as uitstrooien (dat was mijn uitgerekende datum). Dat voelt toch een beetje als het afsluiten van een periode, al zal het verdriet en gemis nooit helemaal verdwijnen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Lopi: Dit moet "lucky number three" zijn! Jullie hebben al aardig wat verdriet voor jullie kiezen gehad. Het hele proces in de mmm zal ook niet makkelijk zijn geweest. Ik kan me goed voorstellen dat de 'magische 12 weken grens' je ook niet zoveel meer zegt. :( Sterkte met het verstrooien van de as zondag.

@Babsy: Fijn dat je snel terecht kunt. Hoewel, het is nooit snel genoeg. Het zullen toch spannende dagen en nachten zijn even!

9. Anique

Anique Actief lid

Wow... Ik vond mijn miskraam bij 9 weken al heel heftig. :( 15 weken is al echt een volledig gevormd kindje... :(

10. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ja, alles erop en eraan (zelfs al hele kleine nageltjes), alleen was hij heel bleek. Enige indicator was wat bruin verlies de ochtenden ervoor... dat houdt ik nu dus goed in de gaten.

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Simoontje: jep, veel meer last van mijn hormonen... Inderdaad op emotioneel gebied... Ik ben enorm snel aangebrand en heb daar zelf gewoon last van... vooral omdat ik daarna meteen een schuldgevoel krijg...

@ Babsy: ben benieuwd wat de uroloog gaat zeggen meid en wanneer je daar naartoe mag.
    Wauw! Dat is snel zeg! Wat fijn dat je zo snel terecht kan. Wel enorm spannend natuurlijk, maar wel fijn dat het allemaal zo snel kan.

@ Wonder: ja dat kan zeker! Ik begin nu ook al last van mijn bekken te krijgen. Pas daar goed op meid. Zodra je last van traplopen krijgt een bekkentherapeut inschakelen hoor!

@ LoPi: jeetje meid... kan me voorstellen dat jij niet echt een bepaald rustig gevoel hebt tijdens je zwangerschap nu zeg...

Hier vandaag een wel goed etend kind :D. Gelukkig maar. Heeft dus blijkbaar wel effect gehad gisteren zonder eten naar bed...

12. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @babsy78, wat fijn dat je er morgen al terecht kan. Spannend hoor.
    Ik hoop dat alles goed komt.
    Ik zal zeker aan je denken morgen!!!

@Wonder88, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en ik ben net zo ongeduldig als jij....Kan niet wachten op mijn 4de echo...
    Spannend hoor....Dan krijg ik eindelijk mijn 12 weken echo! 28 mei is het zo maar het voelt nog zooooooooo ver weg...hahaha

@Anique, ik heb vandaag ook een jurkje aangetrokken. Zit inderdaad veel lekkerder dan een broek...Die knellen ook al bij mij!

@LoPi, wat heftig allemaal. Nou kan me voorstellen dat het nu moeilijk voor je is om nu al te kunnen genieten omdat je je verleden volledig meeneemt in deze zwangerschap. In gedachten dan.
    Poeh heftig. Ik wens jullie a.s. zondag heel erg veel sterkte toe. Ik hoop dat deze dag precies zo wordt zoals jullie het graag wilden!

@mamavanjoshua5109, hier gelukkig niet zoveel last van de hormonen. Wel van vermoeidheid. En dan niet in slaap kunnen vallen. Vervelend. En als je eenmaal slaapt moet ik sowieso 1x eruit om te plassen per nacht...hahaha..
    Gelukkig maar een goed etend kindje...Is ook niet leuk als je kindje niet wil eten.

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Simoontje: jaaaa, die vermoeidheid!!! Hier ook enorm! Als het even kan slaap ik elke middag bijna 2 uur! Maar heb ook vaak idd dat ik niet in slaap kan vallen... of dan slaap ik bijna en word zoonlief ineens weer wakker... niet zo vreemd dat je dan moe bent hahahaha.
    Nou vandaag weer een niet etend kind... Pfffff... dus die lag weer om 18.15 uur in bed vanavond...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook hier blijft de vermoeidheid flink parten spelen. Verder heb ik steeds last van lage rugpijn (zoals ik ook vaak heb rond de menstruatie) en ook vaak kramperige buikpijn. Zou dat onderhand niet over moeten zijn? Ik ben het wel goed zat in ieder geval.
    Met het zindelijk worden van onze zoon gaat het ook goed. Ik doen hem in bed nog een luier aan en verder niet. Vanochtend zijn we in een winkel geweest en bij mij op school. Bij de winkel gaf hij al aan dat hij bij mij op school even wilde plassen. En dat hebben we ook keurig gehaald. Op een kleuterwc, dus dat paste mooi, haha. Vanmiddag is hij bij HEMA naar de wc geweest. Ik ben erg trots dat hij het zo goed aangeeft! (Nu moeten we alleen nog leren goed te mikken, zodat niet alsnog z'n broek nat wordt. :D)

@Babsy: sterkte morgen!

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Tupp: ik heb gehoord dat dat zelfs de hele zwangerschap aan kan blijven, die pijntjes...
    Super dat het zo goed gaat met het zindelijk worden van je zoontje :D. Ik weet hoe trots je dan kan zijn :D. Echt supergoed :D.
    J.oshua moet van mij altijd op de wc zitten, als hij gaat plassen, heb je ook geen last van het mikken :D.

16. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    15/11 - Lopi, 35 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh
    17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*)
    19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje
    19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje
    19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje
    20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje
    20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindj2, zh
    21/11 - mcm78, 35 jaar, 2e kindje (*), zh
    22/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh
    22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh
    23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje
    23/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje
    26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis
    26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh
    26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje
    28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis
    28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje
    28/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh
    28-11 - Lirial, 40 jaar, 1e kindje, tweede zwschap (MA), onbekend
    28/11 - Clarabel, 27 jaar, 2e kindje, zh
    28/11 - Babsy78, 35 jaar, 5de kindje, thuis
    29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh
    30/11 - simoontje1985, 28 jaar, 1e kindje, zh

Afspraken
    21/05 - linda109 - afspraak vk
    22/05 - mamavanjoshua5109 - 1e controle gynaecoloog
    27/05 - Lirial - afspraak VK, bespreken uitkomst combitest
    28/05 - simoontje1985 - afspraak 12 weken echo bij gynaecoloog en uitslag combinatietest
    30/05 - LoPi - 16 weken echo
    03/06 - Babsy78 - 2de afspraak vk
    06/06 - simoontje1985 - afspraak vk
    09/06 - mcm78 - 3e afspraak ha en 2e keer bloedprikken voor combitest
    13/06 - LoPi - afspraak vk
    01/07 - LoPi - 20 weken echo
    11/07 - Babsy78 - 20 weken echo

Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.[/QUOTE]

17. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    16/05 - Desstiiny - termijnecho
    Hoe ging het???

Hier controle gehad (en intake) bij de vk. Hartje klopte mooi en bloeddruk is goed. We gaan kraamzorg en kinderopvang maar eens regelen... beethe vertrouwen hebben is ook wel goed.

@iedereen: bedankt voo de lieve wensen!!!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @mamavanjoshua: Hij zit ook op de wc. Maar hij duwt z'n piemeltje niet altijd goed naar beneden, waardoor hij soms als een vrolijke brandweerman over de rand spuit. ;) En soms wil hij hem zelf niet vasthouden en moet ik het doen, maar ik breng het er vaak niet veel beter vanaf, haha.
    Hij ligt nu trouwens al ruim een uur te 'feesten' in zijn bed. Ik hoor hem gewoon nog kletsen en zingen en het is al 10 voor half 10!! Het wordt onderhand al weer m'n eigen bedtijd.

19. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Ha dames,

Even snel vanuit ons vakantie resort!
    Vandaag idd termijnecho gehad!
    Alles was helemaal goed!!!! Eindelijk de 12 weken voorbij!
    Ik ben ook weer vooruit gezet (vond dat ze wel ruim gemeten heeft)....maar als in hun termijn volg, dan ben ik nu 12+4 weken en ben dus (voor nu) op 23 november gezet.

(Sorry dat ik even verder niet reageer)

20. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Mooie echo :). Morgen naar de uroloog... Laat jullie weten hoe het ging... Verder hebben we gewoon al een meisjesnaam... Werd de afgelopen jaren maar gemiddeld 2 keer gegeven aan kinderen in nederland dus blijft net als mijn jongste 2 apart maar wel gangbaar haha... Alleen dit keer geen Y in de naam maar dat heeft de dochter van mijn vriend ook niet dus vond ik het nu ook niet nodig... Nu nog een 2de naam en jongensnamen :)

Deel Deze Pagina