@Simoontje: Dat is toch altijd weer even een spannend moment. Maar ik ga er vanuit dat je morgen gewoon lekker kunt gaan genieten van jullie beebje. @Lirial: Hoe was het vandaag bij jou? Kijken jullie trouwens wel eens op die site 'berichtje uit je buik' (is van moeders voor moeders). Dat is echt leuk, dan heb je per week een soort kort filmpje van hoe de baby er dan uit ziet.
Afspraken en uitgerekende datums 2e helft november mama's 15/11 - Lopi, 35 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh 16/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh 17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*) 19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje 19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje 19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje 20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje 20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje, zh 20/11 - bdotsie, 33 jaar, 3e kindje (***), zh 21/11 - mcm78, 35 jaar, 2e kindje (*), zh 22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh 23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje 23/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje 23/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh 24/11 - Wonder88, 24 jaar, 1e kindje, zh 24/11 - Tattogirl1980, 32 jaar, 1e kindje 25/11 - leonie85, 28 jaar, 1e kindje, thuis 26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis 26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh 26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje 28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis 28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje 28-11 - Lirial, 40 jaar, 1e kindje, tweede zwschap (MA), onbekend 28/11 - Clarabel, 27 jaar, 2e kindje, zh 28/11 - Babsy78, 35 jaar, 5de kindje, thuis 29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh 30/11 - simoontje1985, 28 jaar, 1e kindje, zh Afspraken 27/05 - Lirial - afspraak VK, bespreken uitkomst combitest 27/05 - Wonder88 - afspraak VK 28/05 - simoontje1985 - afspraak 12 weken echo bij gynaecoloog en uitslag combinatietest 30/05 - LoPi - 16 weken echo 30/05 - Tattoogirl1980 - afspraak vk 30/05 - bdotsie - pretecho (geslachtsbepaling) 31/05 - Anique - kennismaken VK Amsterdam 03/06 - Babsy78 - 2de afspraak vk 03/06 - mcm78 - 3e afspraak ha en 2e keer bloedprikken voor combitest 06/06 - simoontje1985 - afspraak vk 06/06 - leonie85 - afspraak vk 11/06 - bdotsie - 16 weken echo gyn 13/06 - LoPi - afspraak vk 13/06 - Desstiiny - afspraak vk (hartje luisteren?) 15/06 - Desstiiny - Pretecho (geslachtsbepaling) 20/06 - linda109 - afspraak vk 20/06 - tupp - afspraak vk 20/06 - mamavanjoshua5109 - 20 weken echo en controle gyn 20/06 - Anique - controle VK (dorp) 01/07 - LoPi - 20 weken echo 04/07 - Tattoogirl1980 - 20 weken echo 04/07 - linda109 - 20 weken echo 11/07 - Babsy78 - 20 weken echo Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.
@ Tupp: hahaha ja he? Herkenbaar hoor... hier ook nog steeds doodmoe... Ja leuk is dat he? Die krijg ik ook wekelijks toegestuurd . @ Simoontje: fijn dat je zo'n superweekend hebt gehad meid! Ow wat lief dat je van hun de box mag uitzoeken! Komt vast helemaal goed morgen meid! Hier vanmorgen toen ik J.oshua naar school had gebracht, naar de sloop gereden voor een autoband. Nou dat was even flink zoeken voor die jongens daar, maar ze hadden nog 1 band in de maat van onze auto . Dus dat was geluk hebben. Voor 25 euro is de band verwisseld, uitgelijnd/uitgebalanceerd en weer op de auto gezet en de reserveband weer in de kofferbak. Ik zeg: niet duur! . De auto rijd weer een stuk prettiger kan ik vertellen hahahaha... Daarna naar het ziekenhuis gereden om bloed te prikken (normaal gesproken moet dat met 12 weken, maar dat had de fertiliteitsarts niet gedaan) en toen naar huis. Toen ben ik op de bank geploft en heb ik niets meer gedaan, behalve J.oshua van school gehaald, weer naar school gebracht en gekookt... Vanmiddag ook weer ruim 1,5 uur geslapen pfffff.... Vanavond heeft J.oshua heel netjes gegeten, ondanks dat hij snoepje en koekje had gehad op de NSO... Ik had spinaziesoep gemaakt en een gehaktstaafje erbij gebakken. Hij vroeg: "Heb je spinaziesoep gemaakt? Maar heb je geen groente?" Dus heb maar gezegd dat ik geen groente had hahahaha. Toen zei hij: "Ooow dankje mammie!" Resultaat: Hij heeft alles opgegeten hahahahaha... Ik geloof dat ik overal maar soep van moet maken LOL... Ieders een halve gehaktstaaf gegeten en toen zaten we vol en vlak daarna belde mijn man en daarna heb ik J.oshua naar bed gebracht en hij was vrijwel meteen stil... Nu lig ik nadat ik de boel beneden beetje heb opgeruimd alweer een uurtje op mijn bed met de laptop. Heeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk!!!!!
@mamavanjoshua: Dat doe ik hier soms ook, in periodes dat onze zoon minder goed eet. Gewoon even een soepje en dan maakt het me daarna verder niet meer uit wat hij wel en niet eet. Vijfentwintig euro voor een andere band, inclusief montage, is inderdaad niet duur.
Mamavanjoshua: wat slim, met die autoband! Soep maken doe ik hier ook vaak, maar gaat er de laatste tijd ook steeds minder in. Groente is echt een groot drama hier, als er per week 1 boontje, 1 hapje broccoli (formaat speldenknop), een half schijfje komkommer, en een beetje tomaat (door de pastasaus) in gaat, dan ben ik al blij... :S Tupp: hier ook zooooo moe! Druk weekend gehad (wel leuk hoor) maar heb vandaag echt een terugslag. Gelukkig vandaag mijn mamadag, dus hoefde ik niet ook nog aan het werk. Pfff... zoonlief is ook moe, die slaapt al 3 uur vanmiddag. Ga hem zo toch maar wakker maken, anders slaapt hij vanavond niet.
Simoontje: hoe was het? Babsy: heb je de sexsite nog weggekregen? Dat lijkt me erg irritant ja! Bodien: welkom!
Simoontje: heel veel succes vandaag, is toch altijd spannend hé die echo's. Hier: ik blijf ook super vermoeid, ben altijd blij als ik een middagdutje kan doen. Nu nog iets, heeft iemand ervaring met een hernia tijdens de zwangerschap? Bij mij is enkele jaren geleden een beginnende hernia vast gesteld. Als ik op mijn houding en bewegingen let, lukt dat best goed en voel ik de druk dan gaan de benen omhoog en is de pijn de volgende dag weer een stuk minder. Alleen nu, denk doordat alles losser komt de staan, heb ik een constante druk op die zenuw. Zondag hadden wij een druk dagje, ik kon s'nachts gewoon niet slapen van de pijn, kon mij zelfs niet om draaien, echt verschrikkelijk. Gisteren de hele dag in de zetel gelegen en nu gaat het weer maar hoe verder? Heeft iemand van jullie dit al mee gemaakt, kan ik best langs de ha hiermee? Nog 2 daagjes en we weten het geslacht, zie er zo enorm naar uit
Ik denk dat je daarmee inderdaad beter naar de huisarts kunt, bdotsie. Nu kun je het wellicht nog oplossen met even beentjes omhoog, maar de flexibelheid in je gewrichten gaat natuurlijk alleen maar erger worden.
Dames, daar ben ik weer. En o wat ben ik blij en verliefd op onze kleine wonder. Alles was helemaal goed. De kleine ligt lekker op schema en moest even wakker gemaakt worden voor de echo hahaha Had er niet zoveel zin in ondanks drukken op de buik en hoesten. Toen werd ie wel een beetje wakker en draaide zich een beetje. En toen sliep ie lekker verder..haha.. Dus helemaal papa. De combinatietest was ook goed. 1 op de 15.000. Dus dat was een hele goede uitslag. Ben helemaal blij!! Morgen lekker op vakantie naar Bodrum. Dan kunnen wij nu lekker samen genieten!
Afspraken en uitgerekende datums 2e helft november mama's 15/11 - Lopi, 35 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh 16/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh 17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*) 19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje 19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje 19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje 20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje 20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje, zh 20/11 - bdotsie, 33 jaar, 3e kindje (***), zh 21/11 - mcm78, 35 jaar, 2e kindje (*), zh 22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh 23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje 23/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje 23/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh 24/11 - Wonder88, 24 jaar, 1e kindje, zh 24/11 - Tattogirl1980, 32 jaar, 1e kindje 25/11 - leonie85, 28 jaar, 1e kindje, thuis 26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis 26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh 26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje 28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis 28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje 28-11 - Lirial, 40 jaar, 1e kindje, tweede zwschap (MA), onbekend 28/11 - Clarabel, 27 jaar, 2e kindje, zh 28/11 - Babsy78, 35 jaar, 5de kindje, thuis 29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh 30/11 - simoontje1985, 28 jaar, 1e kindje, zh Afspraken 30/05 - LoPi - 16 weken echo 30/05 - Tattoogirl1980 - afspraak vk 30/05 - bdotsie - pretecho (geslachtsbepaling) 31/05 - Anique - kennismaken VK Amsterdam 03/06 - Babsy78 - 2de afspraak vk 03/06 - mcm78 - 3e afspraak ha en 2e keer bloedprikken voor combitest 06/06 - simoontje1985 - afspraak vk 06/06 - leonie85 - afspraak vk 11/06 - bdotsie - 16 weken echo gyn 13/06 - LoPi - afspraak vk 13/06 - Desstiiny - afspraak vk (hartje luisteren?) 15/06 - Desstiiny - Pretecho (geslachtsbepaling) 20/06 - linda109 - afspraak vk 20/06 - tupp - afspraak vk 20/06 - mamavanjoshua5109 - 20 weken echo en controle gyn 20/06 - Anique - controle VK (dorp) 01/07 - LoPi - 20 weken echo 04/07 - Tattoogirl1980 - 20 weken echo 04/07 - linda109 - 20 weken echo 11/07 - Babsy78 - 20 weken echo 16/07 - simoontje1985 - 20 weken echo Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.
@Simoontje: Wij zijn een jaar of 10 geleden in Bodru geweest. Leuke vakantie gehad! Ik wens jullie ook veel plezier. En fijn dat alles goed was. @BDotsie: Ik zou hier ook mee langs de huisarts gaan. Even overleggen of fysio of mensendieck zou kunnen helpen. Verder denk ik dat je beter kunt voorkomen dat je klachten krijgt, dan een dag toch doorlopen en dan de andere dag bijkomen. Maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Welkom nieuwe dames !! Ben een tijdje stil geweest. Griepje gehad , veel overgeven , hartstikke moe. Heb eindelijk weer een beetje energie... Verder lijkt het erop dat ik bandenpijn heb. Ergens is dat wel erg vroeg natuurlijk. Maar als ik lange stukken loop verneem ik dat schuin opzij , steken, richting mijn schaambeen. Zijn er meer dames die hier last van hebben? Of denken jullie aan wat anders dan bandenpijn ?? Verder zit ik na te denken over een pret echo met geslachtsbepaling. Ergens denk ik , ach die 20weken echo is er voor je het weet ! Maar die nieuwsgierigheid he .
Bandenpijn is heel normaal hoor Rockchick. Dat kan de hele zwangerschap voorkomen. (Niet dat het de hele zwangerschap duurt, maar het kan wel op elke moment voorkomen en ook weer verdwijnen.) Ik heb er rond een week of 7/8 veel last van gehad. Toen een tijdje niet en nu is het weer terug.
Hier ook bandenpijn.. de hele week al vooral als ik even zit. Hier vrijdagmiddag pretecho en dan zaterdag lekker op vakantie! Eerst 4 dagen rome en dan door naar sicilie, heerlijk!!
Ik ben helemaal happy, want vandaag zijn m'n nieuwe babydrager (storchenwiege carrier) en draagjas binnen gekomen. Er stond op de site dat de levertijd drie weken zou zijn. Maandagavond besteld, vandaag binnen. Dat was dus een leuk cadeautje! Toen zoonlief wakker was heb ik heb gelijk even in de nieuwe storchenwiege gehesen om te proberen. (Illegaal, want die gaat maar tot 15 kg en zoon weegt al 16.) Ik draag onze zoon niet meer, omdat hij voor mij te zwaar wordt. Maar hij vond/vindt het nog steeds heerlijk, zo knus tegen mama aan. Dus hij was helemaal happy toen hij weer eens in een drager mocht en wilde er eigenlijk niet meer uit, haha. Gelukkig stond er een bezoekje aan mijn ouders in de planning, dus heb ik hem toch zonder al te veel drama weer op zijn eigen benen gekregen. Alleen voor een poging rugdragen was hij niet te porren. Dat heb ik met hem ook nooit gedaan, dus ik snap wel dat hij daar geen zin in had. Wel jammer, want ik had de jas ook graag even uitgeprobeerd met een kind op de rug. Ik wilde de jas vast bestellen, omdat de jassen die ik nu draag al krap worden. (Zijn best getailleerd.) Dat zou ik prima kunnen oplossen door gewoon een wat ruimer jack te kopen hoor. Maar ik denk dat ik in de laatste maanden toch echt wel een XXL-jas of positiejas nodig ga hebben. En ik ben toch van plan om ook deze baby weer veel te gaan dragen en vorige keer heb ik een draagjas toch wel gemist. Dus sla ik met een draagjas twee vliegen in één klap. Nu als zwangerschapsjas en straks om lekker te dragen. En toen ik de weerberichten zag, dacht ik: ik wacht niet tot het najaar maar schaf hem nu vast aan. Ik kan de jas nu nog aan zonder de zwangerschapsinsert, want hij valt sowieso al wat ruimer. Maar na de zomer zal die inzet vast lekker zijn! En ik zie me al helemaal lopen straks; baby lekker in de drager terwijl ik met Grote Broer naar de peuterspeelzaal wandel. En toen ik de jas bestelde, dacht ik: ik bestel de drager die ik op het oog had ook maar meteen. Dat scheelt straks weer verzendkosten! Bij onze zoon heb ik de eerste maanden een (rekkende) draagdoek gebruikt. Echt heerlijk, maar ik vond het niet fijn als we met de auto ergens naar toe gingen en ik die lange lap op een parkeerplaats om m'n lijf moest knopen. Toen onze zoon te zwaar werd voor de doek, e ik een zalige heupdrager gekocht. Maar daar mogen ze niet vanaf het begin in. Dus wilde ik nu een ergonomische drager die ik vanaf het begin zou kunnen gebruiken en die je ook 'onderweg' handig kunt knopen. En waar bovendien het rugdragen makkelijker mee is, want dat durfde ik met de doek toch niet goed aan. Volgens mij gaat dat met de Storchenwiege helemaal goed komen straks!
Ik had in het begin veel bandenpijn... Nu soms een steek maar minder last van dan toen. Ik loop nu constant in een trainingsjack want ik ben laatst uit mijn winterjas gebarsten... Ik bukte en in 1 keer sprong mijn rits open.. Stuk... En niks anders wat past haha.. Hier was het van de week even hectisch... Onze kat heeft epileptie en was op een medicatie gezet van 2 maal daags een kwart pilletje maar een maand terug wilde de dierenarts dat ik probeerde of ze het met de helft ook toekon... Niet dus, van het weekend begonnen de aanvallen weer en dinsdag kreeg ze binnen een half uur 4 aanvallen... Tijdens zo'n aanval laat ze haar urine lopen en gaat ze schuimbekken dus we waren constant aan het schoonmaken... De oude dosis is nu voor 1 week verdubbeld en dan volgende week weer terug naar 2 maal een kwartje... Tot nu toe helpt het... Gelukkig maar want anders is het klaar en moeten we haar laten gaan... Verder kreeg mijn zoon een elkeboog tegen zijn tand aan... Tand weer afgebroken dus daar kon ik gister mee naar de tandarts... Zijn zenuw lag open dus nu hard duimen dat hij daar geen last van krijgt anders wordt het een wortelkanaalbehandeling. Verder met mij alles goed... Wel nog heel moe en veel last van maagzuur. Ik had van de week een harde buik en tot mijn verbazing zit mijn baarmoeder al vlak onder mijn navel... Dat zou mijn flinke buik wel verklaren... Die hummel heeft alle ruimte haha
@ Tupp: hahaha ja hier ook idd... Gisteren bij de buren gegeten en die hadden bami... had de zus van de buurman gezegd: daar zit geen groente in... dat zijn snoepjes whahahaha... Hier geen draagjas. Ik doe gewoon een grotere jas aan, en als hij niet helemaal dicht kan... dan maar een dikke trui eronder als het straks weer koud word... Je kan het nu bij mij ook al heel goed zien in mijn jassen hahahaha... @ Mcm: ja toch? Wij gaan voor dat soort dingen vaak naar de sloop hoor . Scheelt gewoon een hele hoop geld! Ow jeetje, das nog minder als J.oshua eet dus... Lijkt me erg frustrerend... @ Bdotsie: ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb zelf HMS, waarbij mijn gewrichten al teveel ruimte hebben en nu door de hormonen krijg ik dus nog meer ruimte, wat meer klachten geeft en dan met name in mijn bekken... Ga morgen de huisarts bellen voor een verwijzing naar de bekkentherapeut. Ik denk dat je hiermee het beste naar de huisarts kunt gaan, want wij zijn natuurlijk geen arts... @ Simoontje: fijn dat alles goed was meid! Hahahaha, al lekker eigenwijs dus. Fijne vakantie meid! @ Rockchick: ik vind het nog wel meevallen hoor, dat je het vroeg vind... Ik vind het helemaal niet vroeg... Als je nagaat dat ik toen bij J.oshua met 14 weken al gedeeltelijk in de ziektewet moest ivm mijn bekken en met 17 weken al geheel de ziektewet in moest... Begin het hier nu ook te voelen en ga dan ook morgen de huisarts bellen voor verwijzing bekkentherapeut. Maar heb al weken last van bandenpijn hoor... Doet je stuit ook zeer? Want dan zou ik wel een bekkentherapeut inschakelen... Hier doen we een pretecho (als we het al doen) zo rond de 26 weken... @ Linda: fijne vakantie meid! @ Babsy: ik hoop dat je zoontje geen last krijgt meid! Doe je wel rustigaan als je nu al een harde buik hebt? Sterkte met jullie poezebeestje... Hier gisteren druk geweest. Oppaskindje was er weer en 's middags tot 's avonds verjaardag gehad. Ik ging om 23.30 uur naar huis... En om 23.31 stapte ik mijn huis binnen... Was bij de buren/achterneef hihihihi. Moet dus altijd heeeeeeeel ver lopen . Vandaag wilde ik gaan hardlopen... Ik heb het wel 2 minuten volgehouden... Zo vol zat ik... Heb vanmiddag eerst maar neusspray gehaald... Zondag maar weer proberen... Ga er vanuit dat het dan wel weer beter gaat met mijn verkoudheid . Meestal gaat het na een paar dagen alweer goed na de neusspray .
Hoi dames, vandaag had ik hier op de site een leuke test gezien. 1 met zout en urine. ik dacht, ik ga dat eens vlug testen voor de lol. daar kwam uit dat we een jongen verwachten. Vanavond hebben wij dan geslachtsbepaling gehad. Was echt super. Alhoewel het babytje steeds met de beentjes gekruist bleef zitten. Heeft echt lang geduurd en ja, toen ging het zich streken.....en..... ..... Wij krijgen een JONGEN dus die urine test klopte bij mij. morgen ga ik wat fotootjes plaatsen. Mocht je interesse hebben kom je maar eens een kijkje nemen. Vele groetjes