15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Oeh leg eens uit? Ben wel benieuwd hoe dat werkt met die test hahahahaha LOL... *helemaal niet nieuwsgierig is hoor*

2. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
  3. Anique

Anique Actief lid

Oh, dat ga ik ook proberen! Hahaha!

Hier ook hypermobiliteit en de vorige zwangerschappen dus ook last van mijn bekken. Maar het was toen geen enorme kwaal, pas bij de bevalling werd het een probleem. Lag ik op mijn zij: Kun je even op je rug gaan liggen? Jaaaaa joh, eitje! :$

Ik zit in de trein, onderweg naar Amsterdam, naar de wensvaders. Vandaag gaan we kennismaken met de verloskundige daar. Ik ben zó benieuwd!! Van Vive Vroedvrouw. Beetje zweverig, maar vooral heel relaxed en staan open voor wat ik wil. In welke mate, gaan we straks achter komen dus. :D

4. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    morgen ga ik wat fotootjes plaatsen. Mocht je interesse hebben kom je maar eens een kijkje nemen.

Vele groetjes[/QUOTE]

Fotootje staat in album

5. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @bdotsie: ahh leuk een jongen ..gefeliciteerd :)! Mooie echo trouwens!

@anique: en hoe is het vandaag gegaan in amsterdam?

@hier: best wel moe geweest laatste dagen, maar heb nu gelukkig 5 dagen weer vrij. Morgen naar de efteling :)!
    O begin trouwens nu ook een buik te krijgen, vooral eind de middag(dan staat mn werkbroek al open want die kan niet meer dicht haha).
    Fijn weekend iedereen!!!!

6. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Gisteren een goede echo gehad. 16 weken is onze spruit vandaag. Het begint echt op te schieten. Mijn buik is al wel aanwezig, zo ongeveer vergelijkbaar met de 21 weken die ik met Sam heb gehaald... binnenkort maar eens foto's maken.

En vandaag bij een kdv langs geweest. Een kleintje met 2 verticale groepen. Vlakbij hier. Alleen voor die hele kleine guppies weet ik nog niet helemaal of een verticale groep wel helemaal geschikt is. Iemand ervaringen mee?

Wat zijn jullie van plan met kinderopvang? Mijn man en ik werken nu allebei full time en gaan allebei 4 dagen werken. We hebben dus nog 3 dagen opvang nodig. Grootouders zijn geen structurele oplossing (zijn de vrijheid gewend en willen het hele jaar door op vakantie kunnen ;) ).

7. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    FF ego dames: ben nog steeds niet beter... kwam er na die griep maar niet bovenop, vandaag naar dokter, blijk ik keelonsteking te hebben. Heel fijn... not. Dus nu aan de antibiotica. Vind ik eigenlijk niet zo prettig nu, maar ja, keelonststeking is ook niet best. Geluk bij een ongeluk: heb het hartje gehoord! Mijn ha is ook mijn vk, en ze wilde even kijken of alles goed ging :) :) Heel bijzonder. Maandag trouwens weer, dan heb ik controle.

8. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @lopi: fijn meis dat alles in orde weer was met de controle! Zo te horen heb je dan ook al een aardig buikje, ben benieuwd :)!
    Qua opvang: ik ga 3 dagen werken en heb de mogelijkheid dat familie oppast, daarbij werk ik ook om het weekend en dan kan mijn man oppassen...dus helaas kan ik je verder niet met ideeen helpen ;)!

@mcm: zo meid, jij hebt ook pech zeg! Kan begrijpen dat je liever geen antibiotica neemt, maar ik neem aan dat je het niet zou krijgen als het echt schadelijk zou zijn, toch?
    Wat grappig zeg dat je HA ook je VK is!! Komt denk ik niet vaak voor haha...wel leuk dat je het hartje even hebt gehoord :)!
    Beterschap hoor :)!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @bdotsie: Nog gefeliciteerd met je goede echo. Leuk dat je al weet dat je een jongen krijgt!

@mcm: Tijdens de zwangerschap van onze zoon heb ik ook wel antibiotica gehad. Er zijn soorten die gewoon mogen. Maar dan nog voelt het vervelend hè.

@Lopi: Geen ervaring met kdv. Onze zoon zit bij een gastouder en dat is natuurlijk ook een soort verticale groep. Het is ons prima bevallen hoor. Onze zoon keek al snel heel graag naar de oudere kindjes terwijl ze aan het spelen waren.

@hier: Ik heb een paar lange, drukke dagen achter de rug. En ook weer eedrukke week voor de boeg. En een berg nakijkwerk (o.a. Een stapel werkstukken.) En dan de cito-toetsen die er aan zitten te komen, rapporten die bijna af moeten zijn. Ik voel me erg zielig met m'n moeie zwangere lijf! :( ;)

Ik voel wel steeds vaker heel zachtjes iets in mijn buik bewegen. Nog niet elke dag, maar vandaag al meerdere keren iets waarvan ik dacht: dat zou de baby wel eens kunnen zijn. Ik verheug me er al echt op dat het straks weer duidelijker wordt!

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Lopi: wat super dat je echo helemaal goed was.

Mcm: op naar een snel herstel nu, de ab is niet leuk maar dan geraak je er misschien vlug vanaf nu. Veel sterkte! Wel fijn dat je even het hartje hebt kunnen horen :)

Tupp: ben jij leerkracht? Is dit in de hogere of lagere school?

Kdv: ik ga einde van de maand zien naar 1. Ik vind het wel best spannend. Met mijn dochters was dat niet nodig want toen woonde mijn ouders vlakbij, echter wonen nu beide een uur rijden van ons af, dus dat is geen optie. Denk wel dat ik het in begin heel moeilijk ga hebben als ik mijn kleine uk daar moet achterlaten, in het begin zijn ze nog zo plat hè.

Bewegingen: ik heb zo soms ook al het gevoel, zou hij dat zijn. Is echt heel laag in de buik. Zo juist boven de schaamstreek dat ik kleine plofjes voel. Denk niet dat dat mijn darmen zijn. Hoop ook wel dat ik hem snel harder ga voelen maar mijn placenta ligt vooraan, dus is dat iets moeilijker, maar we doen het nu maar met de gedachte dat de plofjes van dat kleine kereltje komt :)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik werk op een basisschool en heb daar een combinatieklas 6/7 (4e/5e klas). Leuk werk hoor. Maar dit is zo'n drukke tijd, sowieso altijd al. Maar nu met de zwangerschap erbij en die stomme vermoeidheid is het gewoon even pittig.

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Dat kan ik wel geloven. Zorg toch maar goed voor jezelf en probeer op tijd je rust te nemen. Ik ben even gestopt met werken omdat het door de vermoeidheid niet meer ging. Werk in de zorg. Over een weekje ga ik weer aan de slag maar dan maar 20 uur en enkel voormiddag.

13. Anique

Anique Actief lid

Ik heb mijn kinderen altijd naar een gastouder gebracht, maar dat was in die tijd makkelijker. Gastouders hoefden niet tig diploma's te hebben en het was al leuk als je 1 of 2 kindjes had als gastouder. Daardoor waren mijn kinderen altijd de enige kinderen die een gastouder had. Het was geen mini kdv, maar echt een tweede thuissituatie. Tegenwoordig moeten gastouders aan zoveel eisen voldoen! Dat heeft voordelen, maar het nadeel is dus dat de gastouders die het voor de lol erbij deden, bijna allemaal zijn weggevallen. De meeste overgebleven gastouders pakken het serieuzer aan en hebben vaak het maximum aan kinderen in huis. Plus dat er nu veel minder gastouders zijn. Dat vind ik erg jammer!

14. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    tupp: lijkt me leuk, les geven aan die leeftijd, maar nu wel vermoeiend inderdaad! Ik ben hier ook nog steeds supermoe. Maar goed. Ik zag dat je een tijdje terug iets over een draagjas schreef, wat is dat precies? Ik ben hier ook van plan veel te gaan dragen, een aangezien het hier dan winter (lees bijna permanent tusen de -10 en -20, soms nog wel kouder, maar dan neem ik de kinderen niet mee naar buiten) zal zijn moet ik een manier zien te vinden om baby goed warm te houden. Dus toen ik las draagjas dacht ik: hmmmm...! :)

Anique: zoon hier ook naar gastouder. Hier is het niet zo gereguleerd nog, deze heeft 3/4 kindertjes (3 vast, en dan komt mijn zoontje 1 a 2 dagen per week). Hier is kv vinden sowieso nogal lastig, want bijna niemand doet aan parttime, en wij wilden ons zoontje niet 5 dagen per week uitbesteden. Dat was ook helemaal niet nodig, met onze werktijden (ik flexibel 4 dagen per week, manlief diensten, 7 dagen iedere 14 dagen). Gelukkig vonden we deze gastouder, echt een schat van een mens (ook verpleegster), met 15 jaar ervaring. Heel fijn dus. Maar voor de 'reguliere' kinderopvang staan we nu gewoon nog (al een jaar dus!!!) op de wachtlijst... :S

Bdotsie: wat fijn dat je even kon stoppen met werken, doe lekker rustig aan en kom goed bij hoor!

Hier beginnen de antibiotica gelukkig aan te slaan. Voel me een stuk beter, wat was ik beroerd zeg. Het weer is hier alleen een beetje jammer, veel regen. Dan vandaag maar crepe papieren bloemen maken met zoonlief (man is aan het werk).

15. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    hoi meiden

sommige zullen mij herkennen mij misschien wel van het het begin van dit topic. Wat ben ik blij voor jullie dat jullie de 12 weken al hebben gehaald en zelfs nu al 16 weken zijn Heb de vmk een plaatjes kunnen geven maar denk er nu wel dan had ik nu al 16 weken zwanger kunnen zijn. Hopelijk is het deze maand raak voor mij anders gaan we weer een iui poging proberen

Bij deze wil ik jullie nog een fijne zwangerschap wensen met zo weinig mogelijk kwaaltjes en dat jullie over vijf maanden een gezonde baby in jullie armen mogen sluiten

veel liefs kriti 81

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kriti: Wat lief dat je nog even langs komt. Het is goed om wat van je te horen. Ik hoop van harte dat het snel weer raak mag zijn. En dan natuurlijk een zwangerschap met een mooie baby aan het eind! Kom je het dan ook weer vertellen hier?

@mcm; Ik heb de LennyLamb draagjas. Het is een gewone jas met een los stuk dat je er in kunt ritsen. Daar zit een horizontale spleet in, waar dus het hoofdje van je kind door kan. Daar zit ook een capuchon aan voor de baby. Dat is dus voor buikdragen. Voor rugdragen zit er een rits in de rug. Binnenin zit een soort flap, zodat als die rits dus deels open is voor het hoofd van je kind, dat je dan geen 'koude kier' hebt.
    Ik denk niet dat deze jas warm genoeg is voor de temperaturen die jij noemt! De jas hoeft denk ik niet zo warm te zijn als een echte winterjas, omdat je de doek ook nog hebt en natuurlijk samen lichaamswarmte deelt. Maar bij -10 tot -20 zul je onder deze jas denk ik nog wel een fleecevest ofzo als extra laag nodig hebben. Maar voor de NL winters lijkt het me een fijne jas. Twee nadeeltjes: hij ritselt en de jaszakken zijn net niet zo diep als ik zou willen.

Ik zag een tijdje terug nog een andere jas die me ook erg prettig leek en ook redelijk betaalbaar was. Althans, via de Amerikaanse site. Als je hem in Europa wilde bestellen, werd hij toch weer duur. Misschien is dat wel iets voor jou. Die had volgens mij een extra voering die je erin kunt ritsen. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden! En er was nog een andere die wel duur was maar ook erg mooi. Een lange, wollen jas. Die is ook erg mooi als gewone jas. Maar ik las op diverse fora dat de mouwen er vrij kort van zijn.

@Gastouder: Onze gastouder heeft meestal zo'n 3 tot 6 kindjes. Ik vind het juist wel fijn dat onze zoon er niet alleen is. Hij speelt namelijk heel graag met de anderen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @mcm: Gevonden! Deze bedoel ik; deluxe kindercoat - Suse's Kinder voor 150 USD. Ik weet nu weer waarom hij me zo aansprak; je kunt hem ook gebruiken met heupdragen. Maar misschien wel zoveel assecoires dat je er niet goed van wordt, haha.

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    tupp: superbedankt! Dat ziet er goed uit, al zijn het inderdaad wel heel veel accessoires en manieren om kind/jas te dragen. Ik ga eens kijken of ik hem misschien een keer kan passen ergens (er zijn hier in Ottawa een aantal speciaal zaken voor borstvoeding, dragen etc., misschien heb ik geluk...)

19. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hallo allemaal!

Hier weer even een berichtje van mij... Zaterdag belde mijn stiefmoeder me op met slecht nieuws, haar broer die al een poosje kwakkelde met zijn gezondheid (zijn galblaas moest eruit maar door een ontsteking mocht hij niet geopereerd worden en hij is altijd al zwak geweest met veel problemen dus veel medicatie etc. dus was voor mij niet heel schokkend dat hij in het ziekenhuis lag en ik had dus al gehoord waarvoor hij daar lag) maar nu kwam de ware aard van alles boven water, kanker... uitgezaaid en onbehandelbaar... hij is nog maar halverwege de 40, en is nu dus echt heel ziek. Direct na die boodschap kreeg ik te horen dat ik er niet over mocht praten op facebook want ze wilde het stil houden... nou ben ik best een gevoelsmens die vaak dingen op facebook zet over mijn gevoelens etc. prima als je dat niet wilt maar de manier waarop het gezegd werd... of ik een 12 jarige was... direct daarna kreeg ik ook nog even te horen dat ze het niet leuk vond dat ik niet tussendoor even had geinformeerd hoe het met hem ging... dat was bij mij dus even de druppel... ze weten nu al 8 weken dat ik zwanger ben... nog geen een keer gevraagd hoe het gaat en mijn vader heeft me niet eens gefeliciteerd nog... verder had ik toch wel mijn eigen probleempjes met mijn blaas... en ook toen hebben ze niks aan mij gevraagd en nu ineens heb ik het gedaan?? Die volg ik dus even niet en daarom heb ik besloten om afstand van ze te nemen. Ze eindigde het gesprek met de mededeling dat mijn vader maar mijn broer op de hoogte moest stellen want die kon ze er nu totaal niet bijhebben... dus ik moet vragen hoe het met haar broer gaat (waar ik weinig mee heb) maar ik mag wel aanhoren keer op keer hoe ze mijn broer afzeikt... klaar dus... hele weekend lopen piekeren maar als het zo moet dan liever niet.

Verder vandaag controle bij de KNO gehad voor mijn dochter... ze hoeft niet meer terug te komen, daarna naar het GGZ geweest voor mijn oudste, die is met nieuwe medicatie begonnen voor zijn ADHD want de andere die hij nam verergerde zijn dysthyme (depresieve) stoornis. En als kers op de dag mijn afspraak bij de verloskundige... alles helemaal goed, 1 kilo aangekomen in de afgelopen 6 weken, hartje klopte mooi met 150 slagen per minuut en mijn baarmoeder is nu de grootte van 16 weken dus de kleine heeft het lekker ruim daarbinnen haha. Mooi buikje vond ze het :D.

Volgende afpraak 1 juli... ik zal de data even aanpassen op het lijstje.

Van de week zal ik weer meer reageren op jullie.

20. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Afspraken en uitgerekende datums 2e helft november mama's

15/11 - Lopi, 35 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh
    16/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***), zh
    17/11 - Allice, 22 jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*)
    19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje
    19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje
    19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje
    20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje
    20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje, zh
    20/11 - bdotsie, 33 jaar, 3e kindje (***), zh
    21/11 - mcm78, 35 jaar, 2e kindje (*), zh
    22/11 - ramoontjuh82, 30 jaar, 3e kindje, zh
    23/11 - Rockchick, 23 jaar, 1e kindje
    23/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje
    23/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh
    24/11 - Wonder88, 24 jaar, 1e kindje, zh
    24/11 - Tattogirl1980, 32 jaar, 1e kindje
    25/11 - leonie85, 28 jaar, 1e kindje, thuis
    26/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje, thuis
    26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje, zh
    26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje
    28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder), thuis
    28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje
    28-11 - Lirial, 40 jaar, 1e kindje, tweede zwschap (MA), onbekend
    28/11 - Clarabel, 27 jaar, 2e kindje, zh
    28/11 - Babsy78, 35 jaar, 5de kindje, thuis
    29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje, zh
    30/11 - simoontje1985, 28 jaar, 1e kindje, zh

Afspraken

30/05 - LoPi - 16 weken echo
    30/05 - Tattoogirl1980 - afspraak vk
    30/05 - bdotsie - pretecho (geslachtsbepaling)
    31/05 - Anique - kennismaken VK Amsterdam
    03/06 - mcm78 - 3e afspraak ha en 2e keer bloedprikken voor combitest
    06/06 - simoontje1985 - afspraak vk
    06/06 - leonie85 - afspraak vk
    11/06 - bdotsie - 16 weken echo gyn
    13/06 - LoPi - afspraak vk
    13/06 - Desstiiny - afspraak vk (hartje luisteren?)
    15/06 - Desstiiny - Pretecho (geslachtsbepaling)
    20/06 - linda109 - afspraak vk
    20/06 - tupp - afspraak vk
    20/06 - mamavanjoshua5109 - 20 weken echo en controle gyn
    20/06 - Anique - controle VK (dorp)
    01/07 - LoPi - 20 weken echo
    01/07 - Babsy78 - 3de afspraak vk
    04/07 - Tattoogirl1980 - 20 weken echo
    04/07 - linda109 - 20 weken echo
    11/07 - Babsy78 - 20 weken echo
    16/07 - simoontje1985 - 20 weken echo

Jij op de lijst? Geen probleem, klik op quote en voeg jezelf toe. Let er wel op om de QUOTE code voor en na de tekst te verwijderen.

Deel Deze Pagina