Hey meiden, ff ego inclusief *klaagstand aan*... Ff flink aan het balen zijn... Ik had zo gehoopt dat ik deze keer wat minder pijn zou krijgen... Maar helaas... Ik verga van de pijn in mijn bekken nu... Heb zelfs mijn beste vriendin ge-appt dat ik deze week voor het laatst op kan passen op haar kleine mannetje. Ik trek het niet meer... Als ik aan het werk ben, ben ik veel aan het lopen en heb ik niet veel pijn... Ik hoop dan ook écht dat ik straks lekker veel aan het werk kan (minimaal 3 dagen) en dat ik snel bij de bekkentherapeut terecht kan. Heb nu de 1e afspraak op 30 juli... Woensdag fysio voor mijn knie en dan ga ik gelijk vragen (op advies van de assistente van de gyn) of hij de bekkentherapeut wil bellen om te zorgen dat ik écht eerder kan komen... Ik kan écht niet zo lang meer wachten... Baal er zo enorm van... Ik had vanavond zelfs moeite om Joshua op bed te krijgen... *klaagstand weer uit* Heb nu dus ook even niets bijgelezen. Ben doodmoe, doordat ik gisteravond niet in slaap kon komen... Dit hierboven graag niet op FB plaatsen. Heb besloten dat ik daar niet wil gaan klagen... Het kan allemaal namelijk nog veel erger... Hoe is het verder met jullie lieverds?
Zo even bijgelezen weer haha... Hier op dit moment weer veel bandenpijn, maar schijnt dat we rond deze tijd weer een groeispurtje hebben , verder kan ik niet te lang staan of lopen want dan krijg ik vreselijke last van mijn onderrug dus dat moet ik ook maar laten haha. Wel sinds gisteren de bekende plopjes in mijn buik gevoeld... dus helemaal happy weer haha. Nu heb ik vreselijke trek in een tosti... met banaan en chocopasta :S... (kan erger... hoorde van een bekende van me dat ze tijdens haar vorige zwangerschap filterkoffie at... zo uit het pak haha) dan valt het van mij nog wel mee toch? Morgen wordt mijn jongste zoon 10 jaar.... dan heb ik gewoon 3 tieners al haha... en ik was het dus gewoon bijna vergeten he.. we hebben zijn verjaardag al gevierd maar was bij de buuf op de koffie en toen hadden we het over tractaties en ineens kreeg ik een hartverzakking!! IK MOET TRACTATIES MAKEN VOOR MORGEN!! hahaha het is een simpele lolly geworden want ik had gewoon echt geen tijd meer om wat in elkaar te frutselen.. maak ik volgend jaar wel goed met hem hahaha.
@RockChick: Ach, zolang je zelf (desnoods achteraf) maar in de gaten hebt dat het de hormonen zijn. Dan komt het nog wel goed met je. @mamavanjoshua: Wat ontzettend rot dat je nu zo weinig kunt en zo'n pijn hebt. Daar mag je best over klagen hoor! @babsy: Gefeliciteerd nog! @hier: Ik ben dit weekend met man en zoon naar de Efteling geweest. We hadden vrijkaartjes en dan is het heel leuk om twee keer door het Sprookjesbos te lopen en één keer in carnaval festival te gaan. Zoon vond het allemaal wel erg spannend maar ook heel mooi en leuk. Prachtig om die verwondering te zien! Hij zit in de poep-en-plas-fase dus vooral Ezeltje-Strekje was populair Hij was wel doodop. Normaal doet hij nog een middagdutje, maar dat werd natuurlijk niks meer in de wandelwagen. Tot hij rond half vijf letterlijk is slaap VIEL. Gelukkig zat hij al in zijn wagen, hij klapte echt gewoon voorover. (En landde lekker zacht, dus sliep gewoon verder.) Zelf ben ik ook wel redelijk versleten. Ik hoef nu nog maar een paar meter te lopen en ik voel mijn banden alweer protesteren. Ook mijn onderrug speelt alweer flink op. "Fijn" hoe je lijf laat weten dat je te teveel hebt gedaan. En zeker in een week dat ik nog een klaslokaal mag verhuizen. Want stiekem til ik dan toch wel even een doosje hoor. M'n collega's lopen ook op hun tandvlees dus wil ik hun ook niet lastig vallen. Gelukkig heb ik een bovenbouwgroep, dus de kinderen doen ook heel veel. En het aftellen gaat gelukkig steeds sneller!
@mamavanJoshua: ai wat naar dat je er zo ontzettend last van hebt! Het heeft gelijk effect op alles he...ik snap wel dat je dat dan even kwijt moet en dat mag ook hoor ! Ik hoop dat je snel mag komen bij de bekkentherapaut! @babsy: gefeliciteerd met je zoon ! en inderdaad we zitten weer in een groeispurt, dus kan die bandenpijn zeker verklaren (moet zeggen dat ik er nog weinig van merk haha). Fijn he dat gevoel in je buik...gisteren heb ik het 3 keer gevoeld s'avonds. @tupp: o leuk zeg naar de efteling !...alleen zo'n dag kan flink zijn tol eisen he lichamelijk, dat is dan wel weer jammer. 'handig' dat je nu ook nog moet helpen met verhuizen, maar als je inderdaad een beetje blijft opletten en niet te zwaar gaat tillen zal het denk wel te doen zijn, succes ermee ! @hier: rustig aan eigenlijk...niet veel bijzonders gebeurt en ik vind het prima zo haha ! ik zie trouwens nog maar weinig buikfoto's, dus heb er vanochtend 1 gemaakt. Hoe is het met jullie buikjes?
@ Tupp: dankjewel meid. Ik hoop dat ik snel terecht kan. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in de efteling. Hier ook af en toe bandenpijn... fijn he die groeispurtjes . @ Desstiiny: Ja ik heb het bij J.oshua ook gehad. Heel erg en ben gewoon bang dat ik het nu weer zo enorm erg krijg... Maargoed... we zullen zien... Mooie buik meid! @ Babsy: hier voel ik de kleine al een flinke tijd, maar het word steeds duidelijker hihihihi. Hier een buikfoto van mij (van afgelopen week) en een reeks van foto's...
Hierbij mijn buikje alhoewel deze alweer van 1,5 week terug is. Volgens mij ben ik alweer behoorlijk gegroeid. Deze week maar eens een nieuwe foto maken .
@babsy wat leuk een jongen! @Tupp herken het niet tot last zijn en dus net iets te veel doen. Heb wel geleerd er van. Mijn rug vond het echt niet leuk meer! @ buik foto's omdat het hier zo een verrassing was zijn we het vergeten bij te houden. Misschien toch maar is doen, het is wel heel leuk om te zien! @hormonen. Ook ik word er door belaagd al valt t overdag wel mee. Maar elke avond kan ik echt janken om van alles. En ik vergeet ook nog is alles. Niet ideaal dus. @hier controle vorige week was weer goed . Hartje weer mogen horen. Heerlijk hoor. Kamertje begint ook echt vorm te krijgen echt heel erg leuk. Nu nog bedenken hoe we t willen inrichten.
@ Rockchick: ook al zo'n mooi buikie . @ Wonder: fijn dat de controle weer goed was meid. Heerlijk is dat he, als je het hartje te horen krijgt . Hier moeten we met het kamertje wachten tot de zolder klaar is... Daar gaat J.oshua dan naartoe... De rest op die kamer is al klaar (is vorig jaar helemaal geschilderd), dus hoef alleen maar wat decoratiemateriaal te hebben en gordijnen...
Mooie buikjes meiden!! ! @wonder: super dat de controle weer goed was! Zo te horen schiet jullie kamertje al op!! Hier trouwens ook onverwachts een kamertje gekocht (wilde eigenlijk niet voor de 20 weken dat al doen). Zaterdag kunnen we hem gaan halen. Het wordt dus tijd om de hobbykamer maar is te gaan opruimen, zodat dit omgetoverd kan worden tot babykamer !
@buik: Ik heb twee buikfoto's in mijn album gezet. Als je het wilt zien, moet je even vrienden met me worden. Ik heb één foto van de zwangerschap van onze zoon er in gezet (toen 18+6) en een foto van nu (nou ja, zondag: 19+1) Ik wilde eigenlijk steeds op exact dezelfde dag doen, maar dat is dus niet helemaal gelukt. Ik heb wel echt dezelfde kleren aan gedaan, haha. Leuk om te zien hoe de andere buiken eruit zien van dames die (ongeveer) even ver zijn. Andere vraag die ik wil stellen aan jullie: als ik wat te veel gelopen en gedaan heb, krijg ik een vervelende pijn. Het is niet echt heel pijnlijk, maar wel een vervelend gevoel. Het zit in mijn vagina, zo'n beetje waar ik denk dat mijn baarmoedermond zit. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik kan het me van vorige keer niet herinneren dat ik hier last van had.
Hier mijn 19 weken buikje. Heb al een mooi buikje. Ben ook al 8 kilo bijgekomen, dat was wel even schrikken
Prachtig al die zwangere buikjes. Ik heb er ook een soort radar voor op straat. Overal zie ik zwangere buikjes . Hier voel ik ook eindelijk meer beweging in mijn buik. Voor mijn gevoel voel ik haar af en toe duidelijk liggen. Vanmiddag bij de vk maar eens kijken of ik gelijk heb. Hier gaan we in juli verder met de babykamer. Stiefdochter haar kamer is af. Hoop dat ze het mooi vindt vanavond. Het is namelijk een verassing !
@wonder88: ik weet nog niet wat ik ga krijgen hoor haha Vanmorgen voelde ik overduidelijk de baby.. harde schoppen, echt even van zitten genieten, dit was niet zoals een paar dagen geleden maar echt hard . Ik zal ook nog even een foto van mijn buik showen... heb hem net gemaakt dus op 1 dag na 18 weken zwanger!
Alles was goed bij de verloskundige vanmiddag! Nogmaals bevestigd gekregen dat het een meisje is. Heerlijk om haar weer te zien op echo en haar hartje te horen <3 . @justme , hoe ging het bij jou? Jij moest toch ook vandaag? Krijgen jullie ook elke keer een echo ?
@rockchick: fijn dat alles goed was met je controle (en dan zelfs een echo, bij mij was het toen alleen baarmoeder voelen en hartje luisteren met een dompler)! Grappig, ik 'denk' dus ook te voelen waar het ligt..echt zo'n moment gevoel dat er iets zit in de buik op een bepaalde plek (moeilijk te omschrijven haha). @babsy: wauw wat een buik!!! Kan je toch wel zien dat het geen 1e zwangerschap meer is..marre ben ontzettend benieuwd wat jouw uiteindelijke eind-buik gaat worden ! Gaaf zeg dat je je kindje al zo goed voelt!! Lekker van genieten hihi. @bdotsie: ook al een mooi buikje!! 8 kilo is wel wat, maar wie weet blijft het nu weer even stabiel qua gewicht lekker gewoon genieten van je buik !
@ Desstiiny: hahahaha leuk dat jullie onverwachts toch een kamertje hebben gekocht hihihihi. @ Tupp: heb je een verzoek gedaan hoor . Hier lukt het ook niet hoor om op dezelfde dagen foto's te maken hihihihi. Is nagenoeg onmogelijk. En de kleding gaat hier ook niet lukken, want die kleding heb ik allemaal niet meer... Veel te groot . Dat gevoel ken ik niet, dus ik kan je er helaas niet mee helpen meis... @ Bdotsie: mooi buikje ook hoor meid! Hahahaha, kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent dat je "al" 8 kilo bent aangekomen... @ Rockchick: hahahaha, geweldig... Dat herken ik wel... Ik zie ook overal zwangere buiken of net geboren babies... @ Babsy: hahahaha heerlijk he, dat schppen . Jeeeeeeetje... Ik dacht dat ik een grote buik had hahahahaha... Mooi hoor! Hier vandaag bij een bekkentherapeut geweest in de fysiotherapie praktijk waar ik al loop voor mijn knie, voor wat tips zodat ik het kan uitzingen tot 30 juli dat ik naar de bekkentherapeut in het ziekenhuis. Veel van die dingen wist ik allemaal al, maargoed... Ze zei in iedergeval ook (en daar was ze het dus heel erg in met me eens) dat ik goed in beweging moet blijven, maar daarbij ook de druk van mijn bekken af moet halen door even te gaan liggen (het liefst 4x per dag) Hier kunnen we pas in augustus met de babykamer verder, want dan gaat manlief de zolder verbouwen (dat word J.oshua's kamer) en dan is het een kwestie van bedje en kastje en commode daar neerzetten, accesoires plaatsen/ophangen enzovoorts, dus echt heel veel hoeven we in de babykamer zelf niets te doen... Ik dacht laatst dat ik 600 gram was aangekomen tot nu toe... maar dat is helemaaaaaaaal niet zo... Had even mijn rijtje bekeken van mijn gewicht vanaf mijn test... En ik ben zelfs 2,9 kilo afgevallen (tot afgelopen vrijdag) Dat is écht een hele rare gewaarwording hoor... Buik dat dikker word, maar niet aankomen...
@mamavanJoshua: hahah heerlijk toch dat juist bent afgevallen ipv aangekomen, maar inderdaad wel vreemd idee terwijl je buik juist dikker aan het worden is ik was van week 8 t/m 12 volgens de weegschaal 1 kilo aangekomen, maar van 12 t/m week 16 dus helemaal geen verandering qua gewicht...ben dus erg benieuwd wat er nu met 20 weken gaat gebeuren qua gewicht (ben thuis niet meer op de weegschaal gegaan ). @voelen: wowwwwww wat heb ik een mega-ervaring gehad vanochtend..werd er gewoon beetje emotioneel van! Het schijnt dat als je ligt en met je handpalm gaat voelen dat dan je kindje kan reageren door ernaartoe te zwemmen (reactie op warmte). ik ben het al enkele dagen aan het proberen, maar zonder resultaat. Vanochtend weer een poging gedaan en na een tijdje ineens reactie! rechts van mn buik kwam er ineens een bobbel (waar ik mn handpalm dus had geplaatst) en voelde echt megaveel 'vlinders' en toen schoof er iets langs mn handpalm...als dit de kleine niet was eet ik mn schoen op hahaha !