15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wil vier weken ervoor met verlof, want dan valt precies de week herfstvakantie ervoor. Dus ik met tot vijf weken tot de uitgerekende datum volhouden, om de maximale tijd na de bevalling te benutten. Bovendien heb ik op die manier ook nog eens een weekje extra. Als die week in mijn verlof valt, ben ik hem 'kwijt'.
    Verder neem ik aansluitend aan mijn zwangschapsverlof volledig ouderschapsverlof voor een paar weken. Als ik niet eerder moet stoppen met werken, kan ik mijn ouderschapsverlof namelijk precies tot de meivakantie laten lopen. Dan zou ik dus met een week vakantie, zwschaps-verlof, ouderschapsverlof en twee weken meivakantie in totaal zeven maanden 'vrij' zijn. Ik ben niet zo'n thuisblijfmoeder, dus een deel van mij denkt AAAAAAAHHHHH!!!! Wat ga ik dan doen???? Maar ik wil een baby het liefst zo lang mogelijk bij een vertrouwde verzorger (mama of papa) houden. En op deze manier hoeft de baby ongeveer het eerste half jaar niet naar de gastouder. En daar heb ik graag een paar maanden thuiszitten voor over.

Na mijn verlof gaat de baby twee dagen naar de gastouder. (Weekend zijn manlief en ik allebei thuis, door de week is hij één dag thuis en ik twee.) Onze zoon blijft tijdens mijn verlofperiode gewoon 1 dag per week naar de gastouder gaan en als het goed is ook een dagdeel naar de psz. (Even wachtlijst afwachten.)

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Verlof: is hier een beetje anders geregeld. Je kan hier als je wilt een jaar verlof krijgen en ik mag als ik dat zou willen tot de dag van de bevalling werken. De eerste vier maanden van dat verlof moet je als vrouw nemen, de rest mag ook door de man genomen worden. Alleen: vrouw/man krijgt alleen 'Employment Insurance' maar verder niets (tenzij je een werkgever hebt die het aanvult, maar dat doen die van ons dus niet). Ik verdien meer dan mijn man, dus voor mij betekent dit een halvering van mijn inkomsten. Financieel trekken we het niet als ik een heel jaar zou nemen (niet dat we het helemaal niet zouden redden hoor, maar het wordt wel wat krap), dus neem ik waarschijnlijk 5 maanden - 2 weken voor uitgerekende datum, tot eind maart -en dan mijn man de rest. Onze baby hoeft dus pas bij een jaar naar de gastouder.

3. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ik ben van plan om 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan... de kerstvakantie (2 weken) rekt mijn verlof toch al 2 weken uit... als alles goed gaat wil ik de laatste 4 weken van het verlof al wel over 8 weken gaan uitsmeren; dus dat je dan niet na je verlof van fulltime vrij naar (bijna) fulltime werken gaat. mijn man en ik gaan allebei 4 dagen werken, en dan 3 dagen opvang. De eerste maanden wil mijn moeder dat deels doen, zodat het kleine guppie niet meteen naar kdv hoeft. Ook is er misschien nog een mogelijkheid om de kleine mee naar mijn werk te nemen (= familiebedrijf, en ik heb zelf als baby ook op het archief gelegen), maar dat ligt heel erg aan hoe het allemaal gaat lopen.

Houdt dus in dat ik nu nog 2 weken moet werken, dan 4 weken vrij (waarvan 3 weken naar USA) en dan nog anderhalve maand werken... wat komt dat toch allemaal dichtbij...

4. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Verlof hoef ik me gelukkig niet druk over te maken haha ik ben altijd met verlof ghehe.. ik heb een Wajong dus ben altijd thuis bezig, maar met 4 kinderen is daar altijd genoeg te doen haha.

Morgen wordt mijn oom gecremeerd... mijn broer en ik zijn niet welkom, we hebben niet eens een rouwkaartje ontvangen. Mijn nicht liet me de kaart zien en wij staan als "overige kinderen" op de kaart terwijl de rest van de kinderen bij naam en toenaam genoemd worden met hun gezin. Ik heb met een aantal andere familieleden gesproken en iedereen staat echt met een mond vol tanden dat dit gebeurt op deze manier. Morgen brandt ik een kaarsje op het tijdstip dat de crematie is, en sta ik stil bij mijn oom, meer kan ik niet doen helaas.

Ik ga me nu focussen op mijn 20 weken echo die ik donderdag krijg, die kleine hummel daar ga ik nu volledig voor en de rest leg ik zover ik kan naast me neer... al is dat wel erg moeilijk.

5. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Desstiiny, ja. Dat was echt een koopje op marktplaats.
    200euro. Echt super.
    Heb de kinderwagen, maxicosi compleet schoongemaakt en manlief de rest van de delen met de hoge druk reiniger en nu lijkt hij als nieuw :D

Nu zijn wij aan het kijken naar een tweede maxicosi.
    Is wel handig 2 stuks voor in de auto.
    Maar ik wil op zich graag een bevestigingssysteem.
    Maar wat hebben ze veel.
    Easy base
    Easy fix
    Family fix
    Maar kwam erachter dat je bij een Easyfix en Familyfix een soort metalen pinnen in je zitting moet hebben en die heb ik volgens mij niet.
    Wat ingewikkeld allemaal...hahahaha.

@Tupp, wat geweldig voor je man en wat een super kans.
    Mooie uitdaging. En wat lachen dat bord.
    Wat super ook dat jullie zo een goede echo hebben gehad en dat jullie mooi lang konden kijken naar jullie kindje :D

@mcm78, dat is minder dat je zo slecht slaapt.
    Nu wel lekker geslapen. Hier niet door de warmte... :(

@mamavanjoshua5109, heerlijk he marktplaats? Wat lekker ook dat jullie nu veel geld elke maand besparen.

@Leinos83, gefeliciteerd en wat super dat alles goed is gegaan bij de 20 weken echo!

@LoPi, heerlijk. Dus nog maar heel even werken!
    Mooi vooruitzicht!

@babsy78, veel sterkte vandaag. ZOiets kan je toch echt niet begrijpen!
    Veel succes donderdag!

@verlof. Ik wil graag doorweken tot 4 weken voor de tijd. Dus hopen dat dat kan..
    Na de tijd dus lekker genieten van de 12 weken. Trouwens goed idee om je ouderschapsverlof erachteraan te plakken. Ook een goede mogelijkheid!!!

@kinderkamer, daar zijn wij ook nog niet echt mee bezig. Maar ik heb manlief wel zover gekregen dat er LAMINAAT komt. Ikke blij!
    Dus op de gehele bovenverdieping komt laminaat.
    Manlief zei gisteren opeens. Kijk...Ze hebben laminaat bij de makro in de aanbieding! Dus hij is om!
    Van de week dus even laminaat kopen. Wat kan ik hier van genieten.

16 juli heb ik dan EINDELIJK de 20 weken echo.
    Kan niet meer wachten!
    Hopen dat alles goed is.
    Heb de echo al vroeg om 8.10 uur.
    Voor de rest van de dag heb ik vrij genomen.
    Willen manlief lekker genieten van een vrije dag samen en als de echo goed was willen wij graag gaan winkelen voor de kleine ;)

6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi iedereen, wat is hier veel geschreven afgelopen week. Heb wel altijd gelezen maar gewoon geen tijd om zelf even iets neer te zetten. Leef wel met jullie allemaal mee.

Babsy: jou wil ik even een hart onder de riem steken en een dikke digi knuf doorsturen.

Vlug nen update en reactie op het verlof: ikzelf moet nog 6,5 weekjes werken, in België moet je in de zorgsector op 6 maanden stoppen. Dan begint de moederschapsrust 6 weken voor de bevalling en heb ik nog 9 weken na, daarachter ga ik nog 2 maanden ouderschapsverlof nemen. Dan is. Kleine 17 weken en ga ik 4d/week werken.

Opvang: Hier kiezen wij voor een kdv aan de school van de 2 dochters, daar zijn we 2 weken geleden als eens gaan piepen en zit er heel leuk uit.

Uitzet: tja, daar moeten we echt aan starten. Hebben nu een 3 in 1 buggy gekocht en al wat kleertjes. De kinderkamer krijgen wij van de ziekenkans als bonus. Wat ga je ook allemaal op de geboortelijst zetten en wat krijg je misschien allemaal, vind het best moeilijk eigenlijk, dus binnenkort alles op papier zetten.

Klussen: hier hebben wij nog een zolder af te werken en een kinderkamer te behangen en te schilderen, aan die werken gaan we dan ook heel snel beginnen. Vooral voor en na. Het kort nu toch wel wat op want we zijn halfweg.

Beweging: die voel ik nu heel goed, vooral in de late namiddag als ik mij neerzet, wat een zalig gevoel. Mijn ventje heeft gisteren ook voor de eerste keer de kleine voelen stampen :D en fier dat hij is.

20 weken echo: die hebben wij vandaag gehad en alles is helemaal goed :D echt super blij nu. Ons kleine ventje was heel bewegelijk tijdens de echo en heeft zich goed laten zien van alle kanten. Hij weegt ook al een 380gr, eigenlijk wel grappig dat ze dat nu al kunnen bepalen.

7. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Verlof: ga proberen tot 4 weken voor de bevalling te halen maar of het ook gaat lukken.. werk als ambulante kapster dus zelfstandig en krijg voor 16 weken een speciale uitkering van het uwv.

Spullen: hier vorige week na de 20 weken echo wezen bestellen tenminste bedje, matras, kinderwagen en autostoel, de kast en commode worden op maat gemaakt..

Vandaag deel 2 echo gehad maar er komt ook nog een deel 3 bij.. ons mannetje liet zijn gezichtje nog steeds niet goed zien.. rugje en biertjes nu wel goed in beeld gekregen en hopelijk bij de volgende afspraak ook zijn gezichtje..

8. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bdotsie, dat gaat snel.
    Nog 6,5 weken werken!~
    Mijn schoonzus (woont in duitsland) is nu ook zwanger (13 weken) en ze mag helemaal niet meer werken. Heel vreemd. Ze werkt in de zorg en verpleegd alleen mensen. En omdat ze dit alleen doet mag ze vanaf dag 1 niet meer werken.
    Dat vind ik wel heel vreemd......
    Ook krijgen ze in duitsland heel lang ouderschapsverlof... 1-3 jaar:$
    Wat fijn dat jullie het kindje al zo goed voelen!
    Ik kan niet wachten tot mijn man ons kindje kan voelen.
    Fijn dat alles goed was met de echo!!!

@linda109, wat fijn dat zover alles te zien was alles goed was.
    Wel grappig dat jullie kindje niet echt mee wilt werken...hahaha..
    Dus nog even geduld tot jullie het gezichtje zien.

@hier, frustratie vanochtend!
    Ik wordt gewoon in het geheel "dik".:(
    Dikke billen, benen, lovehandles en een redelijk kleine buik.
    Dus mijn probleemzones komen allemaal terug...........
    Hierdoor ziet het er nog steeds niet uit als ik een buikband wil dragen.
    Was helemaal verdrietig hiervan vanochtend....:x

9. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hey Simoontje: buiten dat ik wel een heel zichtbaar buikje heb ben ik toch ook best al uitgezet. Vooral vanonder ben ik boem, tja dik geworden vind ik zelf. Gisteren weer op de weegschaal en nu al 10 kilo pffff en ik eet gezond. Soms durf ik wel snoepen maar moet ik nu echt alles laten? Nee toch. Hoop dat jouw buikje snel zichtbaar mag worden :)

Vandaag voor de eerste keer naar de kinesist ivm oefeningen voor de rug en bekken, want men rugje blijft zeer doen. Dit moet ik nu wekelijks 1 x doen tot de week voor de bevalling. Als die blijft zitten tot 40 weken natuurlijk ;)

10. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @verlof: Ik wil proberen om tot 4 weken voor de uitgerekende datum te blijven werken. Het zal wel even aankijken zijn, want werk in de zorg en toevallig ben ik gisteren 'al' naar huis gestuurd. Kreeg ineens last van een emotionele tijdbommetje. Kon hierdoor alleen nog maar huilen (waarschijnlijk combinatie geweest van hormonen, spanning, warme weer en slechte bezetting afgelopen dagen). Nou ben ik gelukkig wel eerst verantwoordelijke, dus als het wassen etc. echt niet meer gaat kan ik nog terugvallen op administratief werk....ach ja we zien wel hoe het gaat lopen.
    Na mijn verlof ga ik denk sowieso het ouderschapsverlof inzetten en ga dan van 32 uur naar 24 uur. beide ouders van ons kunnen een dag op de kleine passen en om het weekend werk ik ook en dan is manlief thuis.

@bdotsie: Super dat jullie 20 weken echo goed is gegaan!! succes vandaag bij de kinesist, hopelijk werken de oefeningen voor je :)!

@linda109: hahahaha wat een eigenwijs mannetje hebben jullie! ach ja 3x keer is scheepsrecht, dus wie weet laat hij dan wel duidelijk zijn gezichtje zien :D!

@simoontje: hmm balen dat je precies op de 'probleemzones' ook aan het aankomen bent! kan me wel voorstellen dat je daar nou niet op zit te wachten!
    heb zelf ook wat last van lovehandles, maar tot nu toe lijkt het niet dikker te worden. mijn buik is een andere zaak, die neemt al behoorlijk toe voor de 20 weken..dus ben benieuwd of ik daar nog veel last van gaat krijgen!

@hier: vandaag om 13:00 uur de 20 weken echo...was aardig rustig heel de week, maar nu bij het verstrijken van de minuten word ik steeds meer zenuwachtiger..pff

11. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    En hoe was je echo? Desstiiny? Ik vindt het best spannend haha, mijn vriend is best lang en ik dus weer totaal niet... hoe lang is ons kindje nu dan haha... laat in ieder geval alles op dvd vastleggen, want de kinderen balen allemaal flink dat ze niet mee kunnen naar de echo.. en zo kunnen we achteraf met z'n allen nog even rustig alles bekijken :)... En ik ben ook zoooooo benieuwd of we een dochter of een zoon gaan krijgen, na donderdag weten we het gewoon.. ga ik me echt op een meisje of een jongen richten qua kleertjes enzo... nu durf ik nog niks aan te schaffen haha :p

12. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Hier was de 20 weken echo in orde!!! Tot nu toe lijkt alles te zijn zoals het moet zijn :D!
    Nog meer goed nieuws: mijn placenta is netjes naar boven verplaatst, dus deze blokkeert gelukkig niet de uitgang!
    Het geslacht is nogmaals bevestigd, dus dat is erg fijn om te weten (aangezien we al het een en ander hadden gekocht)

13. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Desstinny: Hoera, wat fijn dat alles goed was! :) En je placenta ook al mee naar boven verplaatst, super! (ik mocht willen dat dat hier ook zo was, maar helaas... ik krijg bij 30 weken nog een echo om weer te controleren. Als hij niet verplaatst kan ik niet normaal bevallen).

Hier was het bezoek van mijn broer gezellig! En vrijdag ook nog weer controle gehad, alles goed. Nog steeds eigenwijze baby, weer bijna niet te vinden met de doppler... ;). Kreeg trouwens ook te horen dat ik bij de volgende controle een verwijzing voor een suikertest (ja die met zo'n stroperig zoet drankje):( krijg, want dat doen ze hier standaard tussen de 24 en 28 weken. Bah, nu al geen zin in...

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Mcm: ik heb de volgende x ook die suikertest :( Kom je daaraan, moet je eerst een drankje drinken en dan een uur later prikken ze bloed. Vanaf volgende x moet ik ook iedere x ochtendurine meebrengen.

Desstiny: goed dat alles in orde is, hoop dat die placenta toch nog naar boven kruipt.

15. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Destiny super dat alles goed is!

Suikertest: mag er ook aan geloven helaas :(

16. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babsy succes morgen met de echo! Ik mag morgen voor poging 3!

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

ik ben mijn laptop vanaf vandaag ruim een week kwijt. Gisteren ongelukje gehad met de laptop, waardoor ik nog maar half scherm heb.
    Heb de verzekering even gebeld en krijg de volledige kosten van een nieuw scherm vergoed.
    Ik zal dus niet superveel kunnen reageren nu want doe nu veel op de foon. Gebruik de laptop van mijn man ook, maar die is niet zo heel erg snel ;).

En whaaaaaaa, mijn buik ging gisteren op en neer! Ik lag op bed met eerst mijn handen op mijn buik en toen eraf. En toen ineens een paar keer wat drukte en schopjes en precies op die plekjes ging mijn buik op en neer en heen en weer. Ooooow wat was dat weer genieten. Had ik bij J.oshua toen ook steeds.

18. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bdotsie, dus al 10kg zwaarder...
    Oke. Dat maakt me rustiger...
    Ik ben ook al 8-9kg zwaarder. Echt ik schok me kapot :$
    Als ik hierop google kom ik vaak vrouwen tegen die maar 2 a 3 kg zwaarder zijn...hahaha.
    Ik was al helemaal ongerust...
    Ik eet eigenlijk ook erg gezond en veel vezels enzo...Weet dat ik van veel kH wel aankom, maar dacht dat is wel weer goed voor de baby en voor mij en zeker voor de stoelgang (heb er weleens problemen mee)
    Hoe gingen de oefeningen?

@Desstiiny, Wat sneu zeg....Hoe is het vandaag met je?
    Ouderschapsverlof. Ik moet mij hier ook nog over informeren. Snap er nog niet zoveel van...
    Wat fijn trouwens dat je placenta verplaatst is...
    Afwachten of mijne ook verplaatst is..
    16 juli EINDELIJK de 20 weken echo!!!

@mcm78, wat jammer dat je placenta niet goed ligt. Wat zeiden ze ervan? Kan deze nog schuiven dan???

@suikertest, nog nooit van gehoord..
    Wat houd dat precies in en waarom doen ze dat???

@babsy78, jij ook veel succes met de echo. Spannend. Kunnen jullie straks allemaal genieten van de echo!!!

@linda109, veel succes morgen met poging 3!!!

@mamavanjoshua5109, wat balen van je laptop..Wat lachen en leuk met je buik!

Ik heb gisterenavond met manlief laminaat gekocht.
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa. Hij was eindelijk om!
    Voor de gehele bovenverdieping laminaat gekocht 40m2.
    Ben helemaal blij.
    Super mooi white wash laminaat gekocht!
    Dus binnenkort even alle vloerbedekking eruit en het laminaat erin!
    Wat ben ik blij!!!:D

19. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    thanks meiden :)!

@simoontje: Het gaat emotioneel weer goed. Ben gelukkig tot vandaag vrij, dus kon weer even bijtanken :)! 16 juli is al bijna, spannend hoor en hopelijk is jouw placenta ook verplaatst!
    haha wat goed dat je man om is gegaan wat betreft het laminaat! zal vast mooi gaan worden :D.

@mamavanjoshua: o balen zeg van je laptop, maar gelukkig dat het dan wel vergoed wordt!
    leuk dat de kleine al zichtbaar beweegt! hier wordt de kleine met de dag drukker..is echt genieten he :D!

@babsy: heel veel succes met je echo vandaag! Ik neem aan dat als je het geslacht weet er gelijk een setje wordt gekocht :D!?

@bdotsie: hmm dat is minder dat je een suikertest moet doen, maar wie weet komt er niets bijzonders uit..duimen maar :)!

@mcm: ja, ben erg blij dat mn placenta verplaatst is..had ik eigenlijk niet verwacht (was al helemaal ingesteld dat ze zouden zeggen dat ik terug moet komen), dus was flink verbaasd :)!
    Ik ga hard duimen voor je dat je met de 30 weken goed nieuws krijgt!
    haha dus je kleine was weer lekker eigenwijs bezig tijdens je controle..toch heeft het ook wel weer wat he hihi :D..(zo wilde de mijne gisteren absoluut zijn/haar handjes niet weghalen bij het mondje..maar ja ze moesten natuurlijk dat wel even beoordelen of het in orde was...uiteindelijk na een paar minuten weer proberen maar toen waren de handjes wel weg maar verstopte het zijn/haar mondje achter mn placenta!..na veel schudden uiteindelijk toch voor elkaar gekregen :D!

20. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Ik ben ook al meer als 10 kilo zwaarder....zit nu echt ff in een dipje. Mis mijn vriend ook heel erg :( ben bang dat ik straks 100 kilo weeg :( voel me nu al minder aantrekkelijk :(

Deel Deze Pagina