15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @warme dagen: Er is trouwens iets waar ik die hele warme dagen wel goed voor vindt: ik heb al een hoop knuffels van zoonlief gewassen en ook onze hoofdkussens. Die zijn gegarandeerd weer droog aan het einde van de dag! Vandaag is de lievelingsknuffel van onze zoon aan de beurt gekomen. Hij heeft helaas juist drie witte knuffels uitgekozen als favoriet. Zucht. Die waren dus grijs inmiddels! De andere twee had ik al gedaan en de 'opperknuffel' dus vanochtend. Er zit nu dus een druipnatte witte puppy in de achtertuin in de zon te drogen. Zoon en ik doen ze echt samen in bad, dus dikke pret en geen wasmachine trauma's. (Dat heb ik namelijk. :) Ik vind een knuffel in de wasmachine nog steeds zó zielig!)

2. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hier vandaag het 24 weken onderzoek gehad en er was een snelle echo bij, dus super blij. Alles helemaal goed, het ventje wordt al op 700gr geschat. Ook dat suikerdrankje moeten drinken en na een uur dan bloedname gehad. Als ik niets hoor is alles ok. O, ik heb ook al de kamerkeuze moeten doorgeven, want in België is het normaal dat je in het ziekenhuis bevalt :) o en tupp, het klussen mag ik wel doen maar moet op tijd men rust nemen ;)

3. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.615
    169
    63
    Wat is een 24 weken onderzoek? Of bedoel je gewoon naar de verloskundige gegaan ofzo? Maar mooi dat alles goed was!

Hier vandaag ook even naar de vk geweest en alles was ook goed.
    Had wel een hele hoge baarmoeder. Hij komt nu al bijna bij mijn ribben terwijl hij aantal vingers boven de navel hoort te zijn zei ze.
    Dus of het is een heel groot kind aan het worden of mijn baarmoeder groeit ipv opzij meer omhoog. Waarschijnlijk krijg ik hier binnenkort nog weer een echo voor. Zou me niet verbazen als er een groot kind in zit. Want papa is 2 meter hihi, maar ik 1.62....we zien wel. :D

4. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @tupp: hahaha ja dat is dan weer een voordeel van het warme weer..alles is zooo droog ;)!

@bdotsie: Fijn dat je controle goed was. leuk trouwens dat je ook een (snelle) echo hebt gehad! Binnen welk termijn zou je eventueel iets kunnen horen over de uitslag (tenzij je natuurlijk niets hoort ;))?

@bodien: mooi dat jij ook weer bent goedgekeurd bij de vk :D!
    Ik mag morgenochtend weer. Zal denk ik precies hetzelfde verhaal gaan horen betreft de baarmoeder!
    Ik zat namelijk met week 20/21 al 3 vingers boven de navel en als ik de kleine zo voel dan zit mn baarmoeder denk ook al bij mn ribben!!...maar goed papa & mama zijn beide +/- 1.80 meter dus qua grootte zou dat bij ons een hoop verklaren haha ;)!

@gewicht: hoe is het intussen met jullie gewicht? Was tot week 20/21 in totaliteit 3 kilo aangekomen. Ben dus erg benieuwd wat we morgen weer gaan zien op de weegschaal.

5. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    @bdotsie , fijn dat alles goed was ! Mooi dat je ook een echo kreeg :).
    En 700 gram alweer , wat gaat dat snel hè.

@bodien , ook blij dat hier weer alles goed was! Heerlijk dat "we" het allemaal zo goed doen. En dat de baby's mooi groeien ! Ben benieuwd of je baby ook zo lang is.

@desstiiny , ik doe gezellig met je mee morgen. Ik ga morgenmiddag naar de verloskundige. Mijn (stiefdochter) gaat voor het eerst mee. Dat vindt ze zo leuk.
    Ze is enorm trots op haar toekomstige zusje :).

@gewicht , in het begin 6 kilo afgevallen nu 1 kilo erbij. Maar dat mag ook vind ik :). Dus ik zit op -5 kilo hahaha. Maar ik eet ook behoorlijk , heb de hele dagen honger. Dus ik eet heel wat crackers/brood/fruit :p. Ik probeer de slechte dingen maar af te blijven hahaha.

6. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Hier weer terug van controle bij de Vk.
    had een andere dan de vorige keer, maar deze vk was ook erg vriendelijk!
    Bloedsuikers waren (ik had een dagcurve gedaan in het ziekenhuis) helemaal in orde, dus er is geen sprake van zwangerschapsdiabetes.
    Gewicht is in 4 weken tijd met 2 kilo toegenomen, dus zit nu op een totaal van 5 kilo (denk best netjes toch?).
    Bloeddruk (onderdruk) was 1e instantie aan de hoge kant, maar deze was elektronisch gemeten (en die kunnen nog weleens afwijken). Ze heeft hem toen daarna met de hand gemeten en de onderdruk bleek toen gewoon wel netjes te zijn.
    de baarmoeder was volgens haar gewoon netjes voor het termijn, daarbij voelde ze niets aan de onderkant dus zij kwam tot de conclusie dat de kleine gewoon lekker hoog wil liggen (oftewel een hoogdrager). De kleine was lekker druk want het had een wat snellere hartslag en je hoorde veel gerommel haha :D...al met al was het dus een goede controle en ik mag in september weer komen voor de volgende ronde :).

-Rockchick: succes vanmiddag met jouw controle. leuk dat je (stief)dochter met je mee gaat. ben benieuwd wat ze er van zal vinden :D!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @RockChick: Hoe oud is je stiefdochter? Leuk dat ze al zo trots is.

@gewicht: Ik heb al even niet meer gewogen, maar ik zal inmiddels ruim op +10kg zitten. :$ Verloskundige zij er vorige keer niks van, maar dit was er één die alleen maar de getalletjes invoert, is mijn ervaring van de vorige zwangerschap. De anderen zijn er wel wat kritischer op, dus ik ben benieuwd wie ik volgende keer weer tref en wat die er van vindt.

8. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    @desstiiny , blij dat alles goed is !! Ook dat je bloeddruk netjes is.

@tupp ze is alweer 10,5. Ik ben een jonge stiefmoeder hahaha.
    Dat krijg je met een oudere partner ;) . Dus ze heeft echt de leeftijd om zo mee te leven. Haar moeder was bijna tegelijk met mij zwanger , maar dat liep uit op een miskraam. Als alles mee zit krijgt vast van haar moeder ook nog een half broertje/zusje.

@vk , alles is goed. Mevrouw weegt 576 gram. Is flink bewegelijk en heeft het naar haar zin. Mijn bloeddruk is keurig laag , maar helaas heb ik er flink last van.
    Kan niks anders dan rustig aan doen. Volgende week toch maar met mijn baas om tafel hoe nu verder. Voel me er erg rot onder. Hele dagen duizelig ,flauw , moe. Dat alles maakt weer dat mijn hormonen opspelen. Kan overal wel om janken. Bah. Maar goed , aan de andere kant natuurlijk heel blij dat de zwangerschap wel goed verloopt! Heerlijk al die hormonen ;).

9. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles goed.
    Maar best moe.
    Soms volgens mij last van harde buiken...
    Was beetje TE druk in Keulen.
    Was wel erg gezellig, maar wel erg druk.

Voor de rest dus moe moe moe...hahhaa

10. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.615
    169
    63
    Hmmm mis mijn ventje...:( hij deze week in Lelystad en ik bij mijn ouders....van het weekend ook geen tijd :( pfff en dat met nesteldrag

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @RockChick: Leuke leeftijd van je stiefdochter. Precies de leeftijd waar ik graag mee werk. En dan is zo'n zwangerschap inderdaad heel interessant en spannend!

@Bodien: Wat vervelend voor je. Wanneer zien jullie elkaar nu weer?

@hier: Ik heb de laatste dagen regelmatig van die menstruatiekrampjes. Herkenbaar? Ik herken het wel van het begin van de zwangerschap, maar kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik er zo laat nog last van had. Ik maak me geen zorgen hoor, kleine wurm laat zich regelmatig voelen. Het zal we weer een groeiende baarmoeder zijn. Maar ik ben toch benieuwd of anderen er met deze termijn ook last van hebben.
    Harde buiken vallen hier nog erg mee, trouwens. Maar goed, de laatste weken heb ik het natuurlijk ook vrij rustig gehad. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik straks weer ga werken.

12. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Bodien, dat is minder met je ventje.
    Wanneer zie je hem weer??

@tupp, menstruatiekrampjes? Nee, hier nog geen last van.
    Zal denk ik toch wel normaal zijn of maak je je zorgen?

13. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    @tupp: die menstruatiekrampen ken ik ook niet. Heb wel dat (als ik teveel gedaan heb) heel mijn onderbuik, heel pijnlijk is, dan kan ik zelfs niet meer voorover buigen om iets van tafel te nemen en steenharde buiken maar geen ongi krampen. Misschien toch even de vk bellen en even informeren wat dit kan zijn.

Hier nog 3 weken en we hebben toch weer een belangrijke grens bereikt, de 28 weken grens :)

14. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.615
    169
    63
    Ik heb die krampen vorige week weer een x gehad. Alles gaat nog goed. Mijn vriend komt vandaag gelukkig even. We gaan de baby erkennen.

15. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
  16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ gewicht: ik denk dat ik hier deze week wel weer wat aangekomen ben. Heb deze week enorme trek in zoet gehad. Waarom weet ik ook niet, maargoed... En daarbij de verjaardag van mijn man dinsdag, dus ook toen de nodige lekkers gehad (al kan ik natuurlijk niet teveel eten).

@ Desstiiny: denk dat daar idd ook wel verschil in zit en hoe en waar de kleintjes het liefste liggen. Die van mij ligt standaard onderin...

@ controles: fijn te lezen dat het bij iedereen weer goed is :D. Ik mag volgende week donderdag weer naar de gyn. Dan zal ook de groei weer bekeken worden. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe hij nu ligt... Afgelopen echo's lag hij steeds in stuit en ik heb het idee dat dit nog steeds het geval is...

@ Simoontje: herkenbaar die harde buiken... Heb ik soms ook als ik te druk ben. Soms ook als ik het superdruk heb op het werk en dan op dat moment alleen sta. Dan krijg ik een harde buik...
    Doe maar lekker rustigaan meid.
    Het vervelende bij mij is, dat het bij mij met de kleding die wij aan moeten (bloes en sloof) niet heel erg goed te zien is dat ik zwanger ben, het verbloemd enorm jammer genoeg. Anders hebben mensen toch wat meer geduld denk ik...

@ Bodien: he bah wat balen meid dat je je mannetje zo mist. Gelukkig heb je hem gisteren even gezien.

@ Tupp: dat herken ik ook wel die krampjes af en toe...

Hier gisteren mijn 25 weken dansje gedaan. Nu al vroeg wakker. Ga zometeen dan ook maar vast de administratie doen. Althans de rekeningen. Manlief doet vanavond alles in de mappen nadat we bij de Action zijn geweest, mijn laptop hebben weggebracht voor Windows 8 en daarna spul hebben gehaald voor de nieuwe slaapkamer van J.oshua... Het plafond zit er inmiddels in, plaatsen voor de electriciteit staan vast (zitten zelfs al op hun plek). Dus gaat helemaal goedkomen :D.

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Rugweeën: heeft er iemand van jullie hier ervaring mee en kan en mag dat nu al?
    Gisterenavond had ik zo'n raar en super pijnlijk gevoel in mijn rug. Was iedere x precies of ze een mes in mijn rug staken, zo'n scherpe pijn en die ebte dan weg over de hele onderrug. Dit heeft enkele uren geduurd en ben op tijd in bed gekropen om te zien of de pijn dan stopte. Daar nog enkele keren voorgehad en uiteindelijk in slaap gesukkeld. Nu wel weer goed opgestaan. Is dat normaal dat je daar al zo vroeg last van hebt en zijn dit rugweeën?

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @bdotsie: geen ervaring mee. Klinkt vervelend zeg.

19. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @bdotsie: zouden dat niet al 'oefen' weeën kunnen zijn? ik had dat ooit ergens gelezen dat dat rond de 24 weken al zou kunnen..anders is aan je vk vragen?

20. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Denk dat het misschien van de bekken kan komen omdat het vooral aan de kant is waar ik bi heb. Ik ga het nog een paar dagen aanzien en blijft dat pijnlijke stekende gevoel ga ik maandag bellen. Zwangere vrouwen moeten er iets voor over hebben hé ;)

Deel Deze Pagina