15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een goed weekend gehad.
    Ben wel moe...hahaha...
    Deze week weer 200% ertegen aan en werken..

2. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
  3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @simoontje: hahaha heb jij nog 200% aan energie om ertegenaan te gaan ;)?...hier echt -200% ...ben echt mn dagen aan het aftellen :p!

@babsy78: ik heb je ook even een vriendschapsverzoek verstuurd via facebook, want ik wil ook graag meedoen met de groep ;)!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De energie wordt nu bij mij ook weer minder hoor. We zijn zaterdag naar de kermis geweest. Dat voelde ik wel, zondag! Moe, zware benen, rugpijn... Blijkbaar is die tijd weer aangebroken dat ik de andere dag echt spijt heb, als ik de ene dag (te) veel doe.

5. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Het is ons laatste trimester hé :) heb vandaag ook een veel mindere dag, bweeeek. Voel me niet zo lekker, hopelijk morgen weer beter.

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Voor de meiden die nog niet op FB lid zijn:

Hey meiden,

gisteravond een bewogen avond gehad...
    Had al 2 dagen constante harde buiken. Dus gebeld met de afdeling. Omdat ik nog maar 29+5 was, wilde ze me zien en een CTG en echo van de bmm maken.

Na de CTG die liet zien dat alles met ons prinsje goed was de echo gehad. BMM 4 cm lang. Maar omdat ik die harde buiken heb (die af en toe toch flink pijnlijk zijn) gingen ze het 2 uur later nog een keer meten, dus moesten (buurvrouw was mee) toch wachten. Als de BMM dan nog steeds goed was mocht ik naar huis, anders moest ik blijven.

Had voordat ik naar het ziekenhuis ging al flink gehuild bij de buren, want zat al helemaal van: "hoe komt Joshua dan morgen naar school en dat soort dingen..."

Gelukkig mocht ik gewoon naar huis, met het advies rustiger aan te doen.

Ik word vanmiddag teruggebeld door mijn manager, die toevallig toen ik vanmorgen belde onderweg was naar het hoofdkantoor. Hij gaat daar overleggen wat voor mij de beste optie is. Of zittend werk voor de laatste 4 weken, of omdat ik zwanger ben de ziektewet in en daarna zwangerschap/bevallingsverlof. Dus hij belt mij straks terug.

Met de inwendige echo was trouwens ook goed te zien, waar de steken in mijn vagina en de extra pijn in mijn bekken/liezen vandaan komen... Meneer was flink aan het draaien met zijn hoofd in mijn bekken...

Ik moet het dus rustigaan doen, dus alles gaat nu op zijn elfendertigste (zoals ze dat bij ons zeggen). Ik wilde vandaag de benedenverdieping doen, maar doordat ik al vanaf 9.00 uur aan het uitzoeken was geweest hoe of wat het precies zit qua ziektewet in mijn geval, heb ik nu zoiets: "Morgen weer een dag en anders donderdag.
    Vanmiddag ga ik even lekker slapen als Joshua op school zit, want ik was pas om 00.30 uur thuis vannacht.

Ik ben nu dus gewoon weer thuis gelukkig en ga nu dus goed rustigaan doen.

7. xAnke

xAnke Niet meer actief

Ik wil ook graag in de facebook groep, ik heb je ook toegevoegd babsy

8. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nope...
    Geen 200% energie...
    Moet voor 200% werken...
    Mijn collega komt morgen EINDELIJK naar 4 weken weer terug van vakantie en deze week moet ik weer 1 extra dag werken..
    Dus valt me echt zwaar.
    Ben blij als deze week voorbij is....;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @mamavanjoshua: Wat vervelend zeg, dat je naar het ziekenhuis moest. Fijn dat je manager in ieder geval al meedenkt. Wat heb je zelf het liefst? Ziektewet of zittend werk?

10. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL

11. Babyblues

Babyblues Lid

14 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ben 28 - eerste kindje (zoontje)- en wil graag in het zkh bevallen. Eerstvolgende controle bij vk is 25 septemebrm

12. xAnke

xAnke Niet meer actief

Welkom terug! Mooi dat het nu goed gaat, wat stuit betreft; maakt voor deze termijn echt niks uit, genoeg tijd om te draaien! We zitten tegenwoordig met zn allen in een besloten facebook groep zoals je miss al gelezen hebt, dus hier word niet zo actief meer gekletst als daar.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geboren:
    07/09 - Morris Marie-Stefan (zoon van linda109)

Uitgerekende datums 2e helft november mama's:
    15/11 - Lopi, 35 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*), zh
    16/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (* **), zh of thuis??
    19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje
    19/11 - xAnke, 18 jaar, 1e kindje, zh
    20/11 - mamavanjoshua5109, 30 jaar, 2e kindje, zh
    20/11 - bdotsie, 33 jaar, 3e kindje (***), zh
    21/11 - mcm78, 35 jaar, 2e kindje (*), zh
    23/11 - wynie, 30 jaar, 3e kindje, zh
    23/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**), zh
    24/11 - Wonder88, 24 jaar, 1e kindje, zh
    24/11 - Tattoogirl1980, 32 jaar, 1e kindje
    25/11 - BabyBlues, 28 jaar, 1e kindje
    26/11 - Leinos83, 29 jaar, 1e kindje, zh
    28/11 - Babsy78, 35 jaar, 5de kindje, thuis
    29/11 - Bodien, 25 jaar, 1e kindje, zh
    30/11 - Rockchick, 24 jaar, 1e kindje, thuis
    30/11 - simoontje1985, 28 jaar, 1e kindje, zh

Afspraken
    12/09 - bdotsie - 3D echo
    16/09 - rockchick - controle vk +echo
    16/09 - xAnke - controle vk
    16/09 - mamavanjoshua5109 - bekkentherapie

17/09 - simoontje1985 - controle v9
    18/09 - mamavanjoshua5109 - controle gyn
    23/09 - xAnke - groeiecho
    24/09 - desstiiny - controle vk
    25/09 - BabyBlues- controle vk
    27/09 - simoontje1985 - 30 weken echo

01/10 - bdotsie - controle 32 weken
    02/10 - tupp - controle + bespreken bevalplan
    08/10 - simoontje1985 - controle vk
    24/10 - simoontje1985 - controle vk

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Welkom terug BabyBlues! Ik heb je weer toegevoegd. Wat een schrik dat je al met weeën liep, zo vroeg!

Ons kindje ligt ook nog in volkomen stuit. Afgelopen week ben ik bij de vk geweest en dat was absoluut geen reden tot zorg. De baby heeft nog alle ruimte om te bewegen, dus het kan nog makkelijk.
    Het maakt trouwens wel uit of het een eerste kindje is of een tweede. Een volgend kindje draait veel korter voor de bevalling dan een eerste.

Wat betreft controle: alles was weer goed. Hb mooi hoog, bloeddruk netjes laag. De hartslag klonk prima enzovoorts. Ze schatte de baby niet groot in. Maar dat zeiden ze bij onze zoon ook en die was toch wel wat zwaarder dan gemiddeld. Ik ben dus wel weer benieuwd!

Onze zoon is vandaag drie geworden! :) We hebben het hem niet verteld trouwens. Hij denkt dat hij morgen jarig is. Op vrijdag werken we allebei en gaat hij dus naar de gastouder. Zoon en ik eten dan 's avonds wel samen, maar mijn man komt pas vlak voor zijn bedtijd thuis. Geen leuke dag dus om jarig te zijn. ("Van harte gefeliciteerd. En nu gauw je boterham opeten, papa en mama moeten weg.")
    Morgen vieren we het uitgebreid en dan krijgt hij ook een hele nieuwe kamer in piratenstijl. Ik heb er al zin in!

15. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Babyblues, wat heftig hoor.
    Met 20 weken al weeen.
    Gelukkig gaat nu alles weet goed!

Zoals xAnke al zegt.
    Velen van ons zitten al een tijdje in een gesloten facebook groep.
    Heel gezellig!

@tupp, nog gefeliciteerd en wat lachen. Een 3 jarige kan je nog wel wijs maken dat ze pas morgen jarig is...hihihi
    Hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad....

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, ons weekend was enerverend. Kennen jullie dat verhaal van Hansje die een nacht met z'n vinger in de dijk heeft gezeten om een watersnood te voorkomen?
    Nou, zo stond mijn schoonvader er dus bij op de slaapkamer van onze zoon, toen ze per ongeluk in een waterleiding hadden geboord. :$ Dan spuit er dus gewoon een straal water 2,5 meter ver de kamer in!
    Ik kon wel janken, maar heb het niet gedaan. (Knap hè? En dat tjokvol hormonen!) Manlief was snel met de hoofdkraan dichtdraaien. Ik heb een paar lakens en doeken in de plassen gegooid en ben de verzekering gaan bellen. Ondertussen heeft mijn moeder alles gedweild, terwijl schoonmoeder onze zoon bezig hield. (Die heeft er gelukkig niet veel van mee gekregen.)
    Het is gelukkig allemaal verzekeringswerk. Het lek is dezelfde dag nog gedicht. En ze sturen nog mannen om de gaten in de muren weer dicht te maken en opnieuw te schilderen. En het wordt allemaal vergoed.
    Dus ik bekijk het maar positief: dit was de eerste keer dat ik visite had die het huis schoner achterliet dan het was toen ze binnen kwamen, want er is boven keurig gedweild. Onze zoon kon natuurlijk niet op zijn kamer slapen en op onze kamer is het nu ook een puinhoop vanwege de verbouwing. Dus ik werd met onze zoon naar het huis van m'n ouders gestuurd om daar te gaan slapen. (Ik sliep eerder dan hij, haha.) En terwijl wij weg waren, hebben mijn moeder en schoonmoeder beneden ook nog flink gepoetst. De schatten!
    De mannen hebben ondertussen de kamer van onze zoon zo ver mogelijk afgemaakt. Het is mooi geworden en zoon is nu al helemaal blij met zijn piratenkamer!
    Zodra de muur weer gerepareerd is, hoeven ze alleen nog maar de masten en zeilen erop te maken. Maar dat gaan ze dus toch maar met kit doen, in plaats van boren en schroeven... ;)

Als het helemaal af is, zal ik wel fotootjes plaatsen!

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Tupp: dat is een hele belevenis. Goed dat het allemaal in orde komt en later kan je er vast om lachen met zen allen ;). Hoe alles en iedereen in rep en roer stond, kan er mij wel iets bij voorstellen.

18. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tupp, gelukkig kreeg je zoontje er weinig van mee..
    Zou denk ik ook in huilen uitbarsten. Dus knap dat je je staande hebt gehouden!:D

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Jeetje wat een gedoe allemaal Tupp... Gelukkig is het nu weer goed :D.

20. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hoe is het hier dames? Nogal rustig zie ik.
    De facebookgroep is inderdaad veel actiever.
    Ik vergeet het forum gewoon een beetje :(.

Iedereen de voorbereidingen zo'n beetje klaar?
    Hier druk geweest met de kaartjes , enveloppen al geschreven en postzegels geplakt. Nog een paar hele kleine dingen en dan is alles binnen. Wil alleen nog gaan oefenen met de kinderwagen in en uitklappen en de maxicosie in de auto zetten. Dat we in elk geval weten hoe dat moet hahaha.

Deel Deze Pagina