Ik ben nog steeds niet op facebook, wil wel graag toegevoegd worden... kan ik iemand een pb sturen met info?
Wij bestellen de geboortekaartjes (weer) bij Kaartje2Go. Vorige keer goed bevallen. Het enige nadeel is dat je de enveloppen niet vooraf krijgt. Ik ga dus maar, net als de vorige keer, adresstickers gebruiken. Mijn moeder drukt ze af op haar werk. Oefenen met de maxicosi is een goed idee. Wij hadden het ook gedaan, maar toen mijn man de maxicosi UIT de auto wilde halen toen ik net bevallen was (in het zh) kreeg hij het niet voor elkaar, haha. Dus oefen dat stukje ook even.
Lopi, je moet babsy78 even toevoegen als vriend met die link. Want het is een geheime goep, zodat niet iedereen alles kan zien en alleen diegene die de groep heeft opgestart kan jou toevoegen
Het is inderdaad rustig hier. Hier zijn wij nog steeds niet helemaal uit qua naam en ook niet wat betreft het kaartje...hahaha
Hier ook even nen update, vandaag weer controle gehad. Gynaecoloog begon eerst met de meting van de bmh, deze is nog maar 2,2cm lang. Hij zei, dat is geen probleem, gewoon op tijd je rust nemen. Ik vind dat precies al vrij kort maar ja. Dan ging hij ons ventje meten, hij meet 1 x en zegt direct, ik ga nog eens meten. Mijn hart sloeg al een sprongetje over. De kleine zit rond het gemiddelde, iets eronder. Wordt nu geschat op 1950 gr. Tja, mijn dames waren ook niet zwaar bij de geboorte dus denk dat ik daar niet wakker van moet liggen. Nu over 4 weken terug pas controle, tenzij ik de kleine minder voel, bij bloedverlies of weeën moeten we direct op controle gaan natuurlijk. Ik ben nieuwsgierig hoelang het ventje blijft zitten.
@bdotsie: Fijn dat je weer 'goedgekeurd' bent, maar ik kan me wel voorstellen dat het spannend is. @Simoontje: Lastig hè, die namen! Wij zijn er nu wel uit, maar het zou me niks verbazen als de jongensnaam toch nog weer anders wordt. Maar we hebben nu in ieder geval iets. Genoortekaartje had ik geloof ik in week 8 al ongeveer af. Ik vind dat gewoon erg leuk om zelf te doen.
Vandaag controle gehad bij de vk; ons dwarsligger ligt nog in volledig stuit. Over twee weken weer controle, ik hoop dat hij/zij dawel gedraaid is! Anders moeten we gaan nadenken over 'wat dan'. (En controlefreak als ik ben, doe ik dat nu natuurlijk al. )
Dat versta ik dat je dat nu al doet. Hebben ze iets gezegd over draaien of iets dergelijks? Was voor de rest alles ok?
Ja hoor, hartslag baby en mijn bloeddruk waren oké. Ik heb de laatste tijd wel veel last van harde buiken en regelmatig ook menstruatiekrampjes. Maar daar reageerde ze vrij lakoniek op. (Je lijf is alweer goed aan het oefenen.) Dus dat zal dan ook wel gewoon erbij horen. Ik wil absoluut geen uitwendige versie. Dus als het inderdaad zo blijft, moeten we nadenken over een vaginale stuitbevalling (voel ik niks voor) of een keizersnede (wil ik ook liever niet natuurlijk). Dus ik moet maar gewoon duimen dat de baby nog draait. Ze had het wel over accupunctuur maar... Nou ja, ik geloof best dat accupunctuur bij bepaalde dingen kan helpen maar hierbij zie ik het niet zo. Het is dus gewoon afwachten. Als het een keizersnede moet worden, dan wil ik graag een natuurlijke keizersnee. Dat kan in 'ons' ziekenhuis niet. Dus dan moet ik gaan uitzoeken of het in deze situatie mogelijk is om me te laten verwijzen naar een ander ziekenhuis voor een geplande keizersnee.
Oei, daar komt best veel bij kijken. Hoop dat hij/zij zich toch nog draait. Die harde buiken en menstruatiepijn, ik kan er van mee praten. De laatste dagen wilt hem zich precies uit men lichaam duwen, niet zo fijn gevoel en de harde buiken beginnen hier wat pijnlijk te worden. Zolang er geen regelmaat in zit vrees ik ook dat het erbij hoort. Het zijn de laatste (zware) loodjes tupp. Nog even
Ja, ik weet het. Die laatste loodjes beginnen nu te wegen. Ik ben ook al echt aan het aftellen tot mijn verlof nu. En aan het bedenken hoe ik het beste zo min mogelijk kan doen om het tot die tijd te redden.
Mijn verlof is begonnen. De laatste twee dagen waren nog wel even erg pittig. De nachth voor de één-na-laatste werkdag werd onze zoon ziek en heb ik dus ook slecht geslapen. En de avond voor de laatste werkdag, kregen we te horen dat ze bij mijn opa met morfine waren begonnen. Dus dat houd je dan 's nachts ook nog wel bezig. Ik ben dus twee dagen al erg vermoeid aan de dag begonnen. Maar: ondanks de moeilijke start van de dag heb ik beide dagen uiteindelijk met veel plezier gewerkt. Als de leerlingeeenmaal binnen zijn, ben je met hun bezig. En ze hebben lekker gewerkt, dus dat doet dan ook weer wonderen voor mijn humeur. Ik heb dus wel een dubbel gevoel: ik ben blij dat ik met verlof ben, want ik heb de rust nu gewoon nodig. Maar ik zal het werken ook wel missen. Zeker omdat ik zo lang verlof heb (7 mnd, neem aansluitend nog ouderschapsverlof op.) Opa is inmiddels overleden. Heel vreemd, dubbel gevoel. Ook wel verdriet, maar eigenlijk hebben we al maanden geleden afschei moeten nemen van de man die opa ooit was. Hij was zo dement. Dus eigenlijk overheerst opluchting. Opluchting dat het nu eindelijk voorbij is, vooral voor hem zelf. Maar ook voor mij wel oplichting dat het nu op het laatst toch snel is gegaan. Nu kan ik deze week gewoon naar de uitvaart. Als het drie weken langer had geduurd, was dat niet meer verstandig geweest. (Het is nl. niet naast de deur.) Gelukkig hebben we voldoende afleiding. De kamer van onze zoon is nu af en we zijn ook lekker opgeschoten op de babykamer. Ik hoop dat eind van de week alles af is. De kledingkast is in ieder geval morgen klaar. Het zal fijn zijn om de kleding uit de koffers te halen en ze straks weer gewoon uit een kast te kunnen pakken! Ik sta met 16 nov. wat vroeger op het lijstje van uitgerekende data. Hoe gaat het verder met jullie? Zijn jullie ook al aan het aftellen? En zijn jullie er al klaar voor, of moet er bij meer dames nog het één en ander gebeuren?
'Breekt in vanuit het andere 2e helft november topic' ha dames, hier ook de laatste loodjes voor jullie! Wens jullie een hopelijk mooi verlof en voorspoedige bevalling toe! 'Breekt weer uit'
Hoi Tupp: heel veel sterkte met het verlies van je opa. Ik ken het dubbele gevoel wel een beetje, het enorme verdriet maar toch de opluchting dat hij niet meer moet afzien. Dat is toch het voornaamste. Hier moet de kinderkamer nog behangen en geverfd worden en dan nog alle meubels gehaald en in elkaar gezet. Dit is mijn man zijn werk en heb het al los gelaten dat het niet op tijd af gaat zijn. Bedje kan desnoods nog even bij ons op de kamer. In ons groepje is nog iemand plots bevallen. Op donderdag is Leinos83, trotse moeder geworden van een zoon. Het ziet er naar uit dat er nog wel kunnen zijn die te vroeg gaan bevallen. 2 hebben lichte zwangerschapsvergiftiging en mamavanjoshua en ikzelf lopen continu met harde buiken rond die toch zorgen dat de bmh korter wordt. Dat laatste wil natuurlijk niets zeggen en is gewoon afwachten, misschien halen we toch die 40 weken nog .
Ik heb het idee dat er hier niet veel meer meelezen. Maar voor de zekerheid toch: @Leinos: van harte proficiat! Gaat het goed, ondanks de wat te vroege start? @mamavanjoshua en bdotsie: Jullie extra veel succes met de laatste loodjes. Probeer rustig aan te doen, hoe moeilijk ook. Ik merk zelf wel duidelijk dat dat mij toch scheelt wat betreft harde buiken. Ik hoop dat rust voor jullie ook helpt! @bdotsie: Ik ben er inmiddels ook rij gelaten onder dat het nog niet af is. Nu scheelt het dat de commode al wel klaar staat (komt van kamer zoon af). De wieg zit nog in de doos, maar is zo opgezet. Ook alle spullen hebben we nog wel, al ligt de kleding enzo nog op zolder. Geeft allemaal niks. Als de bevalling NU zou starten, is één telefoontje naar (schoon-)ouders voldoende om een mooie hulpploeg op de been te helpen die er wel voor zorgt dat we gewoon een werkbare situatie krijgen. Maar neemt niet weg, dat het fijner zou zijn als het al af was geweest! @zwangeren met (lichte) zwangerschapsvergiftiging: Ook voor jullie veel succes deze laatste periode. Ik duim dat jullie kleintjes het nog even lekker volhouden bij jullie binnen. @'de rest': Voor iedereen natuurlijk veel succes en veel plezier met het aftellen, de bevalling en straks het genieten van een baby in je armen!
Ja ik ben de laatste op de lijst met 30nov. Maar ik heb een lichte zwangerschapsvergiftiging. Voorlopig is het onder controle. Voor de rest veel in het ziekenhuis. 2/3 x per week aan de ctg. Ons meisje haar hartslag is aan de hoge kant en soms te vlak. Maar de gyn vindt het acceptabel. Komt mede doordat ze enorm druk is zeggen ze. En hoe gaat het daar tupp? Ten eerste nog gecondoleerd. Bijna 36 week alweer zie ik ! Gaat snel he deze laatste weken , althans zo voel ik het. Heb je ook veel kwaaltjes nu de laatste loodjes zijn aangebroken ?
De kwaaltjes vallen op zich mee. Vooral heel moe! Dat heb ik deze keer vrijwel de hele zwangerschap gehad. Maar ik merk nu steeds meer dat ik lopen (winkelen bijv.) minder lang volhoudt. En dat ik daarna echt met rusten. Lopen gaat sowieso wat koezamer. Ook als ik 's nachts mijn bed uit moet, heb ik evht opstartproblemen. Onze baby ligt nog dwars (letterlijk dan). Vrijdag hebben we een echo, ligging en groei. Dan kijken we verder wat er mogelijk is. Het was wel een vreemde dag vandaag: eerst naar de verloskundige en van daaruit gelijk door naar de uitvaart. De verloskundige bood aan gelijk een echo te doen, maar dat kon dus niet. Ik merk wel dat ik het verdriet de laatste dagen ook wat weggedrukt heb, dus er kwam vandaag toch wel veel uit. Maar we zijn daarna met mijn oma, kinderen en kleinkinderen (+aanhang) uit eten geweest en dat was toch wel weer gezellig en fijn.
Hey tupp , hoe gaat het daar? Nog niet bevallen zie ik ? Spannend hoor ! Ik zie dat deze groep een beetje vergeten wordt. Maar ondertussen zijn er 2 dames weer bevallen. 1 nov is mamavanjoshua bevallen van een zoontje. En vannacht is er weer een zoontje geboren. Deze houdt het ook nog stil op Facebook dus zal haar naam ook hier nog even achterwege laten. De meisjes blijven achter met al die heren hahahaha.