15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd voor mama van Joshua.

De ligging van de baby is een tijdje wat spannend geweest. (Letterlijk een dwarsligger ;)) Maar op de laatste twee echo's en bij de laatste keer voelen lag de baby goed. Nog niet helemaal 'vast' ingedaald maar in ieder geval wel al met het koppie in mijn bekken.
    Nu is het aftellen. We zijn er klaar voor en ik ben er wel klaar mee. Nutteloos afwachten is iets waar ik absoluut niet goed in ben en ik word er erg onrustig van. Ik hoop dus maar dat de bevalling in dezer dagen ineens spontaan begint. Op dit moment zijn er in ieder geval nog geen voortekenen dat er iets aan zit te komen.

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Dankjewel Tupp! Dit is ons kleine mannetje. Hij is gisteravond thuis gekomen.

EN voor jou ook spannende tijden nu... Ik hoop dat jij ook snel mag bevallen meid.

Bijgevoegde bestanden:

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh, wat wat een klein popje toch weer in zo'n groot bedje! Heerlijk mannetje hoor. Ik krijg er alleen maar meer zin in! Fijn dat hij thuis is! Geniet er van.

4. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hier al een hele poos niks meer meegeschreven, maar dacht laat ik dat op de valreep nog even doen haha. Morgen mijn laatste dag als zwangere... donderdag is het dan eindelijk zover en zal ik gaan bevallen (ga er toch wel vanuit dat ik mag komen haha anders zou het echt een domper zijn als ze zeggen dat het niet kan omdat ze overbezet zijn ghehe). Als het goed is ben ik dan ook snel van mijn zwangerschapssuiker af... het meest ben ik benieuwd naar hoeveel vruchtwater er uit zal komen haha zo stom maar de Gyn gebruikte een term die ik gisteren tegenkwam op google nl. polyhydramnion... slechts 1% van zwangere vrouwen heeft dit... en dat is dus in mijn geval mijn redding want ik sta haast op knappen zoveel vruchtwater als dat ik heb. (meer dan 2 liter ipv de 1,5 wat je hoort te hebben.) en mede daardoor wordt ik eerder ingeleid.. maar morgen dus nog even genieten van mijn laatste dagje met mijn enorme buik... donderdag genieten van mijn verse hummeltje :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Succes morgen Babsy! Een vlotte bevalling gewenst en daarna lekker genieten van je kleine frummel.

6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi hoi, hoe gaat het Tupp. Jij moet precies ook veel geduld hebben?

Hier gisteren weer controle gehad, loop al weken met voorweeën rond en vorige week vrijdag was vastgesteld dat ik 1cm opening had en de kleine al goed ingedaald. Ik dacht, joepie, dan duur het vast niet meer lang, was al trucjes naar boven gaan halen zoals ananasharten eten, gini (kinine) drinken, veel wandelen, pikant eten,... Maar het blijft bij vervelende voorweeën die mijn lichaam en geest uitputten. Woensdag had ik dan ook tegen mijzelf gezegd van hou hier mee op en probeer gewoon nog van de laatste momenten genieten. Donderdag en vrijdag heel de dag in de zetel omdat ik me niet goed voelde, veel pijn en heel moe. Gisterenavond weer controle en kwam een beetje als een zombie bij de gynaecoloog binnen, zei tegen hem dat ik het de afgelopen week toch wel heel zwaar had. Hij zei, we zullen eens kijken of er vordering is en of er iets veranderd is tegenover vorige week. Kleine was geschat maar 50gr bijgekomen in 1week en de opening is nu een kleine 2cm. Toen zei hij tegen mij, ik laat de keuze aan jou ofwel wacht je op een natuurlijke bevalling of wij leiden je volgende week in. Ik ben direct op de 2de optie gesprongen want ben echt helemaal op. Dus als er niets gebeurd voor dinsdag wordt ik dan ingeleid, er viel gelijk een hele last van mijn schouders en nu voel ik mij opgelucht. Nog max 3d en ik kan ons kleine mannetje (dat zeker te vroeg ging geboren worden) gaan knuffelen :D zie er al zo naar uit.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vandaag m'n uitgerekende datum. Zucht. Ik ben zoo ongeduldig. Het idee dat het ook nog twee weken kan duren! Er is geen enkel voorteken, maar dat was bij onze zoon ook niet het geval. Toen braken (op de uitgerekende datum) 's avonds ineens mijn vliezen en die nacht werd ik wakker van de eerste weeën. De nacht erna is onze zoon toen geboren. Maar ja, dat zegt natuurlijk niks over deze keer. Dus ik wacht maar af.
    Man & zoon zijn nu met mijn ouders naar de intocht van Sinterklaas. Ik voel me wel een beetje zielig dat ik daar niet bij kan zijn :(. Het is de eerste keer voor onze zoon. Maar zo lang lopen en staan ga ik gewoon niet meer volhouden. En het is ook wel heel lekker om in mijn eentje thuis te zijn en met de iPad op bed te zitten. Beetje zp-en, boekje lezen, straks maar even een dutje doen.

@Bdotsie: Fijn dat jij nu een datum hebt om naar toe te leven. En al helemaal mooi dat die kleine van jullie nog zo lang is blijven zitten!

8. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Ik kan ook heel hard genieten van de rust om me heen. Eigenlijk heb ik momenteel dit ook hard nodig hahaha... Het is natuurlijk wel spijtig dat je niet bij zijn eerste keer bij bent maar er komen nog vele mooie momenten aan die je wel samen kan beleven. Hoop voor jou dat het allemaal snel op gang komt en dat je snel volop kan gaan genieten ;)

9. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hier donderdag bevallen van een prachtige zoon,Danny Cornelis, helaas is zijn start niet zo goed, hij is geboren met zijn arm bij zijn hoofdje, dus zat vanaf het begin al onder de blauwe plekken. Werd vervolgens heel erg misselijk waardoor hij dus geen trek kreeg en daardoor kwam mijn borstvoeding niet goed opgang en gevolg daarvan was dat hij elke dag tot nu toe is afgevallen, gisteren woog hij nog 3300 gram en dat was donderdag 3740 gram. Gisteren ben ik gaan bijvoeden met flesvoeding en heb ik al mijn voedingen afgekolft en via de fles gegeven omdat hij te zwak was om mijn borst goed leeg te drinken, vannacht gewoon de borst gegeven en mijn melk komt nu goed op gang waardoor hij eindelijk het klokkende geluid wat we zo graag willen horen maakte.. straks komt de verloskundige en dan hoop ik echt dat zijn gewicht omhoog is gegaan of in ieder geval niet lager is geworden.

Zo en dan ga ik nu maar even mijn banner veranderen want zwanger ben ik al een aantal dagen niet meer ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Proficiat Babsy! Alleen vervelend dat Danny zo'n lastige start heeft gehad. Heb je het idee dat hij er nog last van heeft of gaat het alweer beter?

11. fall

fall Niet meer actief

Hallo,

Ik wilde mij hier ook melden. Ik vind het leuk om veel herkenbare dingen te lezen van andere dames ;).

Gefeliciteerd voor diegenen die onlangs bevallen zijn.

Hier is het vrij rustig, zo had ik vorige week veel ongikrampen en dacht dat de weeën wel eens konden beginnen. Zo rustig is het nu. Het slapen gaat nu ineens ook beter. Al ben ik wel veel wakker hoor, maar niet meer hele nachten.

Ik voel me vrij goed, doe gewoon mijn dingen. Als ik 's avonds in bed lig, kan ik zo genieten van de schopjes die zij mij geeft.
    Het lijkt zo onwerkelijk dat ik haar daadwerkelijk vast kan houden, waar ik erg naar uitkijk.
    Aan de ene kant mag ze geboren worden nu, maar aan de andere kant denk ik blijf nog maar lekker zitten. :)
    We zullen het zien.

Ik mag niet klagen deze zwangerschap, heb heus veel kwaaltjes gehad en nu nog die erbij horen. Maar wat ik wel jammer vind is dat ik de hele zwangerschap onzeker ben geweest.
    vooral de vraag in mijn hoofd, of alles nog goed gaat met de baby, maar hier zal ik vast niet de enige in zijn.

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hier op 19 november trotse mama geworden van ons zoontje Jonas. Ben er helemaal verliefd op :)

Hoe gaat het hier voor de rest?

13. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ook hier babynieuws: zondag 10 november ben ik bevallen van Bas. Alles gaat inmiddels goed, en ook de borstvoeding loopt goed :) Alleen geeft het wel veel drukte, zo'n kleine man, en schiet de online tijd er bij in... eventjes andere prioriteiten ;)

Alle reeds moeders: gefeliciteerd
    Voor iedereen die nog aan het wachten is: succes met de laatste loodjes!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    BDotsie en Lopie: Van harte gefeliciteerd allebei!

Ik ben maar een beetje jaloers... Al vijf dagen over tijd en ik zit nog potdicht! En ik ben het zwanger zijn zat, wil gewoon graag onze baby in de armen houden!

15. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Welkom fall , tegelijk met mij uitgerekend zie ik !
    En eindelijk , iemand die ook een meisje verwacht ?
    Er is hier een babyboom gaande met jongens , degene die nog moeten bevallen zijn ook in verwachting van een jongen :p.
    Ik was natuurlijk al op de hoogte van alle bevallingen via onze Facebookgroep.
    Maar nog niks dus tupp. Ben je ook zo ongeduldig?
    Dat ben ik nou al en ik moet nog een week tot de uitgerekende datum...
    Ben het gewoon zat ook met deze laatste loodjes.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben het ook wel zat. Onze zoon is met 40+1 geboren, maar mijn vliezen braken wel precies op de uitgerekende datum. Ik had zoveel verhalen gehoord dat de tweede zo'n beetje op dezelfde termijn komt of zelfs eerder, dat ik daar stiekem toch een beetje rekening mee hield. Nu al bijna een week over tijd en nog niks! En dat terwijl ik het voor de uitgerekende datum eigenlijk al wal zat was!
    Eigenlijk jammer, want in principe is dit mijn laatste zwangerschap dus ik zou er eigenlijk nog even van moeten genieten. Vorige keer miste ik dat gezellige gevoel in mijn buik best wel! Maar ik baal er nu gewoon van dat ik weinig kan met onze zoon. Zelfs schoenen aandoen is lastig. En daar heb ik echt genoeg van. Dus ik ben inderdaad aardig ongeduldig nu. Maar je kun er niks aan doen hè. Alleen afwachten. Helaas is afwachten op zijn zachtst gezegd niet mijn sterkste punt!

17. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    De baby's vliegen eruit in de groep.
    Bodien , XAnke , simoontjuh1985 en wonder88 zijn inmiddels ook bevallen. En ik dacht ergens op het forum te kezen dat mcm78 ook bevallen is. En hoe is het daar Tupp. 10 dagen overtijd al weer?
    Ik ben er nu al flauw van hahaha.
    Morgen naar de vk , kijken hoe de kleine meid het doet .

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet eerlijk, ik stond ergens ver bovenaan de lijst em iedereen haalt me in. :( ;)
    Nee hoor: bevallen dames allemaal van harte natuurlijk! Ik hoop dat jullie voorspoedige bevallingen hebben gehad en nu volop genieten van je kleine gupjes.

Ik ben inmiddels drie keer gestript. Morgen word ik ingeleid.

19. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    veel succes Tupp!!! Ik hoop dat het niet al te heftig wordt en je snel een gezonde baby op je buik hebt!

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Spannend Tupp! Morgen heb jij je kleintje in je handen (armen). Rust nog maar even lekker uit en daarna: hard werken en daarna genieten!

Deel Deze Pagina