15-30 november 2013 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lies1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi!

Heb net ook nog even een test gedaan en jahoor, weer een streep! Wel ietsje lichter dan gisteren maar gisteren heb ik een tijd de plas opgehouden, nu had ik een grote mok thee op en een bord pap (weet niet waarom ik daar nou ineens trek in had ;)). Zal dus gisteren wel geconcentreerder zijn geweest. Voel me vandaag behoorlijk zwanger (misselijk, moe) dus het zal wel goed zitten! Ik ga dan natuurlijk wel meteen googelen (muts die ik ben) en dan lees je van alles....

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen (Martiniziekenhuis, Groningen). Vorige keer ook gedaan en dat ging goed. Echter, deze keer heb ik geen keus omdat ik houdster ben van de Streptokokken B-bacterie. Ik heb na mijn bevalling een baarmoederontsteking gekregen (door vliesjes van de placenta die mijn baarmoeder niet meer naar buiten kreeg door de zware bevalling en die bacterie kon toen mooi naar binnen sneaken) wat resulteerde in een curettage. Gelukkig snel weer opgeknapt! Maar bij de volgende bevalling moet ik meteen aan een infuus met antibioticum. Prima natuurlijk, dan kun je veel voorkomen!

Morgen bel ik de VK en ook voor de zekerheid de gynaecoloog die bij mij de Streptokokken-B heeft geconstateerd. Altijd handig, je kan maar beter teveel controle hebben.

2. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @mimully: ook van mij van harte gefeliciteerd, maar inderdaad ontzettend droevig dat je je moeder moet missen. Je zou zo graag je zwangerschap met je moeder willen delen..lijkt me ontzettend moeilijk.

@babsy: hihi ik kon het ook niet laten om vanochtend weer een testje ertegenaan te gooien. Ook hier was het streepje een flink stuk duidelijker :)!

@kwaaltjes: hmm nog niet veel verandering. Gapen, s'avonds sneller moe, puistjes verdwijnen (jippie).

@bevalling: ik wil het liefst wel in een ziekenhuis..gewoon om het idee dat alles bij de hand is mocht er iets zijn. O enneh een bijzaak: woon in een appartement en dat is nogal gehorig...haha kan iedereen meegenieten, euhm nee dank je wel hihi

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    #143 Desstiiny, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    2e helft november as mama's lijst
    15/11 - Lopi, 34 jaar, 2e kindje (al mama van Sam*)
    17/11 - Allice, ## jaar, 2e kindje (al mama van Hannah*)
    19/11 - pepe, 35 jaar, 1e kindje
    19/11 - Dinges1989, 23 jaar, 1e kindje
    19/11 - guusje27, 30 jaar, 2e kindje
    20/11 - linda109, 27 jaar, 1e kindje
    21/11 - Lies1988, 24 jaar, 1e kindje
    21/11 - mcm78, 34 jaar, 2e kindje
    22/11 - tupp, 31 jaar, 2e kindje (***)
    23/11 - kriti81, 31 jaar, 1e kindje
    24/11 - wynie, ## jaar, 3e kindje
    24/11 - MamaSandra, 27 jaar, 2e kindje
    24/11 - MiMully, ## jaar, 1e kindje
    26/11 - Trine, ## jaar, 2e kindje
    26/11 - Princess79, 33 jaar, 2e kindje
    26/11 - babsy78, 35 jaar, 5e kindje
    28/11 - Anique, 36 jaar, 4e kindje (draagmoeder)
    28/11 - Babyblues, 28 jaar, 1e kindje
    28/11 - Desstiiny, 24 jaar, 1e kindje (**)
    29/11 - Lous1982, 30 jaar, 2e kindje
    29/11 - Tattoogirl1980, 32 jaar, 1e kindje

nog niet bekend:
    karinikke87, ## jaar, 1e kindje

Afspraken
    28/03 - MiMully - MvM
    28/03 - linda109 - 1e echo
    04/04 - guusje27 - 1e echo
    05/04 - Lopi - 1e echo
    05/04 - pepe - 1e echo
    11/04 - Lies1988 - intake vk
    11/04 - MamaSandra - intake vk + 1e echo
    15/04 - Babyblues - 1e echo
    16/04 - MiMully - intake vk + 1e echo
    23/04 - princess79 - intake vk
    24/04 - linda109 - intake vk
    26/04 - Lies1988 - termijnecho

4. Anique

Anique Actief lid

Ik absoluut thuis, tenzij er echt een goede reden is om naar het ziekenhuis te gaan. Liefst bij de wensvaders thuis, maar anders bij mij thuis.

5. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @lijst: ik heb even mn leeftijd erbij gezet en uitgerekende datum veranderd, want bij nader inzien twijfel ik een beetje (kwam door ovulatietest). Denk zelf dat mn ei op dag 17 is gesprongen..dus hou voor nu toch 28 november aan ipv 29 (dan klopt mn banner ook haha).

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoi, ik zou ook graag meekletsen!

29 jaar, 2e kindje en weet niet precies hoe lang ik zwanger ben. Deze zwangerschap komt heel onverwachts maar ik ben er onwijs blij mee. Vrijdag 29 maart wordt mijn dochter 1 en krijg ik een echo om termijn vast te stellen en een controle omdat mijn schildklier niet goed werkt. Ik denk dat ik dan nog geen 6 weken ben, dus zal alleen kunnen zien of het goed zit.

Kan iemand mij op de lijst zetten? :)

Ik sta ook op de andere lijst maar ik vind niet zo veel aansluiting daar. Dit topic past meer bij me.

Iedereen heel veel geluk en mooie zwangerschappen gewenst!

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik denk dat ik thuis wil bevallen. Bij mijn eerste zou ik naar het ziekenhuis gaan maar dat werd onverwachts een thuisbevalling. Dat is me echt heel hoed bevallen dus hopelijk nu weer.
    Wel twijfel ik nog, maar het ziekenhuis is hier letterlijk vlak om de hoek.

8. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Welkom, Carino! En gefeliciteerd!!!

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik heb soms ook de neiging om nog een test te gaan doen, maar ik heb niks meer in huis en wil ook niks meer kopen;)

Babsy, ik heb ook pas de intake met 8 weken en de eerste echo (termijnecho) met 10 weken. Is hier heel normaal, maar het is inderdaad nog zo ver weg:$

Ik zou denk ik ook het liefst thuis bevallen, maar in onze woonplaats heb je ook een mooi geboortecentrum. Ik heb daar nog geen beslissing over gemaakt, wil op dit moment ook nog niet te ver vooruit denken.

Carino, gefeliciteerd:D

10. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Gefeliciteerd nieuwe meiden!!! (nieuwer dan ik hihi)

@lijstje, 11 April om 11.30 intake en eerste echo!

@bevallen, ik weet het echt nog niet maar ml geeft zijn voorkeur aan bij het ziekenhuis..

@nog een x testers, hier ook gister nog een testje gedaan maar mijn hcg aanmaak is waarschijnlijk niet zo snel.. had weer een licht streepje.
    Mijn moeder testte pas positief bij 12 weken bij mij en bij mijn zusje pas bij 10 weken :$

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik ben dus niet de enige die er nog af en toe een testje tegenaan gooit. :p
    Ik had er nog 1 liggen en de teststreep kwam gelijk al door, nog eerder als de controle streep. De teststrepen worden ook steeds donkerder :D

Ik ging net even dansen en de (.) (.) vonden dat niet fijn haha.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.959
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Welkom nieuwe zwangeren en natuurlijk gefeliciteerd allemaal.

Ik heb drie testen gedaan in totaal. Tja, die van kruidvat zitten toch er twee verpakt hè, dat doen ze vast niet voor niks. ;) Het streepje was donkerder. En al zegt dat natuurlijk niks, het was toch fijn om te zien. En ik heb nu ook eens zo'n digitale met conceptie-indicator gedaan. Ik hoop toch echt dat dit m'n laatste zwangerschap is, dus mogelijk de laatste kans om dat een keer te doen.

Wij hebben vandaag het eerste weekend van de lente gevierd door te gaan sleeën ;) Ach, als het er dan toch ligt dan maken we e maa gebruik van ook.

13. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @carino: welkom hier en natuurlijk van harte gefeliciteerd :)

@tupp: hahaha goed begin van de lente...sleeen past daar perfect bij hihi

14. babsy78

babsy78 Actief lid

27 okt 2012
    170
    0
    0
    NULL
    Enkhuizen
    Hier streven ze ook naar een thuisbevalling... Zelf moet ik er ook totaal niet aan denken om met weeën nog eens 20 km te moeten reizen om bij het ziekenhuis te komen haha... En de bevalling van mijn jongste duurde maar 1 uur en 45 minuten vanaf de eerste wee tot ze er was... Dus liever gewoon thuis... Ziekenhuis staat ook geregeld negatief in het nieuws wat betreft baby's (dood door fout van ziekenhuis en hersenbeschadigingen door fouten daar).

Een van mijn beste vriendinnen is kraamverzorgster en die komt bij mij kramen (vertel dinsdag aan mijn beste vriendinnen het goede nieuws want moet het wel gewoon ff ergens vertellen haha) maar dat kramen dat ging ze regelen zodra ik een echo heb gehad :)

15. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL

Me zelf op de lijst gezet ik hoop dat ik het goed gedaan heb

16. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    als je nog even op wijzig klikt, dan kun je de quote-teksten voor en na de lijst verwijderen... dan kun je de lijst weer quoten, anders verdwijnt die tekst...

en welkom!

17. ACH

ACH Niet meer actief

Goedenavond,

Hier wil ik ook graag mee schrijven!
    Volgens eigen berekening 21 november uitgerekent.
    Ben 20 jaar en wil graag in het ziekenhuis bevallen, kan hier ook niet anders.

10 april hebben wij intake + echo bij de verloskundige!

18. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Hier vanmorgen ook nog een test gedaan haha, kon t ook niet laten.
    Mooi roze;)
    Die kruidvat test bleef ook roepen dus ja dan moet je wel. Nu geen testen meer.

Kwaaltjes zijn er ook al een beetje.
    Moet op tijd eten anders wordt ik naar,
    Erg moe, en heel veel honger pff.

Hoop dat t met jullie ook allemaal goed gaat en dat we maar gezellig met z'n allen tot eind nov blijven kletsen!

Oh ja ik ga in t ziekenhuis bevallen. Mag t helaas niet meer thuis proberen. Jammer maar het is niet anders.

19. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    #159 mcm78, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
    Hier maar 1 test gedaan (had er maar een in huis, en durf niet zo goed om er meer te doen, bang dat ik er onzekerder van word haha).

Qua bevallen: wordt hier ziekenhuis, thuisbevallingen doen ze hier (bijna) niet, ziekenhuis is hier in Canada echt de norm. Je kan wel thuis bevallen, als je speciaal zoekt naar een midwife die dat doet, maar daar zijn er maar weinig van, en bovendien manlief (Canadees) trekt wit weg bij het idee alleen al, dus denk dat we het op ziekenhuis houden.

20. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Oh trouwens, achter mijn naam hoort (helaas) ook een(*). Kan iemand dat in het lijstje aanpassen? om de een of andere reden gooit mijn laptop altijd de hele lay-out in de war als ik dat zelf probeer...

Deel Deze Pagina