15-30 september mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Hellow86, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Isamama: gefeliciteerd met jullie meisje !! De 1e verjaardag vond ik ook erg bijzonder. Precies om 1605, haar geboorte tijd, begon de zon te schijnen! Kon ook echt continue huilen toen haha
    D. was een week te laat, kwam wel vanzelf. En J. kwam 5 dagen eerder :D

2. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Hoi meiden
    Tijdje niet geweest ben heel erg beroerd geweest! Hoe gaat het met jullie? En de kwaaltjes? Zou lekker zijn als we daar allemaal vanaf zijn en "veilig" in het tweede trimester zitten!! Ik heb vanavond mijn termijnecho gehad en het zag er geweldig uit. Was zo mooi dat ie helemaal zo ging bewegen met die armpjes en beentjes wat kun je dat al goed zien met 11 weken!! Ik ben de hele avond al in de wolken. Verloskundige zei dat het er perfect uit zag en dat de kans dat het nog mis gaat zeer minimaal is dus ik heb maar besloten te gaan genieten! :)

Heb trouwens een foto opgeslagen van mn echo op de comp maar ik zal wel heel blond zijn ik zie niet hoe je een foto moet toevoegen

3. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Toch minder blond dan ik dacht want de foto bijvoegen is gelukt ;)

4. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo Pixel!
    Wat leuk dat je ook echt t profiel van het gezichtje kan zien!

Hoe is het met de rest?
    Mijn buikje kan je nu wel echt zien, best grappig :)
    verder nogsteeds doodmoe en vanmorgen toch weer spugen van het tandenpoetsen terwijl ik het idee had dat het over was! mijn tanden is echt een drama op t moment, 3e stuk afgebroken sinds ik zwanger ben (daarvoor maar zelden) maar tja wat kan je eraan doen...

we hebben het inmiddels aan bijna iedereen verteld, nog 1 groepje vrienden die we volgende week zien en mijn oud tante en die zien we ook volgende week als het goed is!
    daarna eindelijk ook op Facebook melden :D

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pixel moooooooi!!
    Zoiets krijgen wij als het goed is volgende week ook te zien :D
    Dan ben ik ook 11 weken!

Ego: 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10
    Ben de dubbele getallen ingegaan meiden :D YESYESYESYESYES!!!!!!

6. mirjam2112

Pixel, mooie duidelijk echo !!

Kwaaltjes : Helaas nog dagelijks misselijk. Voornamelijk 's ochtends en 's avonds. Ook na het eten. Moet echt weinig en licht eten en dan rustig laten zakken. De ene dag moet ik wel spugen, de andere dag niet.

7. isamama

isamama Niet meer actief

Waaaaaaaw Pixel, wat mooooooi! Net als Mams hoop ik ook op zoiets volgende week... Vandaag exact 10 weken (een kwart van de ZS is al voorbij!) en volgende woensdag mogen we weer, dus ook op 11 weken. Spannnnneund! Ik merk dat ik precies toch alweer een beetje zenuwachtig begin te worden :).
    Symptomen genoeg nochtans: nog altijd pijnlijke boobies, vreselijke honger en sinds vandaag (en hopelijk alleen vandaag) hoofdpijn dat ik er gewoon GEK van werd. Ik heb zelfs een paracetamolletje ingenomen en dat doe ik zelfs amper als ik niet zwanger ben. Pff. Maar goed, het wordt weer aftellen deze week...

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Vanmiddag naar de VK en kijken bij een kdv. Beetje nerveus want ben vandaag nog helemaal niet misselijk geweest alhoewel ik nu al wel aan de chips zit (ook niet helemaal normaal..) lijkt wel of ik ook wat meer energie heb... suf eigenlijk want dat wil je continue als je niet lekker bent en nu maak ik me weer druk dat ik eigenlijk weinig last heb vandaag!
    kennen jullie dat??

9. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Voel me deze week weer wat beter, wat minder misselijk, nog maar 1 dag (gister) met wc pot geknuffeld. en heb ook weer wat meer energie, heb gewoon weer een zumba sessie kunnen volhouden!! Volgende week donderdag volgende afspraak met VK, ben heel benieuwd, vooral om het hartje te gaan horen.....

gr van mij!!

10. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Thnx dames!! Ik ben ook helemaal blij met de echo vond m best duidelijk. Volgende week krijgen jullie ook van die mooie echo's met spartelende beentjes <3
    Mijn uitgerekende datum is trouwens nu dus niet 16-9 maar 18-9 heb net ook mijn banner aangepast. Hoe kan ik dat in die lijst aanpassen?
    Vandaag een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo we hebben m 27-4. Spannend hoor. ZIjn jullie ook zo nieuwsgierig of je een jongen of meisje krijgt? Het belangrijkste van de echo is natuurlijk dat het gezond is maar ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoor. Hebben jullie al een bepaald gevoel ik denk dat ik een jongetje in mn buik heb. Maar dat is een gevoel kans is natuurlijk fifty fifty. Gaan hier meiden al eerder een pretecho doen voor geslachtsbepaling?

Morgen trouwens een afspraak met het kinderdagverblijf voor een rondleiding en ik ben me aan t verdiepen welk kraambureau ik wil. Moeilijk hoor. Je weet eigenlijk toch nooit van tevoren of het klikt. Ligt denk meer aan de persoon dan aan het bureau.

Merken jullie al dat de kwaaltjes minder worden? Ik ben deze week nog net zo misselijk.
    Nou ik ga lekker slapen!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sorry ik breek even in. Ik zag dit staan en ik moest even reageren. Ik ben namelijk moeder van een 1 eiige tweeling en dit heb ik ook gehad, kans op TTS. Dit is gelukkig niet gebeurd maar ik kan het me ontzettend goed voorstellen. Als het goed is krijg je veel echos. Vooral vanaf week 16 tm week 25 komt TTS voor. Mocht het nu zo zijn, dan wordt je naar Leiden gebracht omdat ze daar het meeste kennis van zaken hebben.
    Bij mij heeft het delen van de placenta wel voor een `vervelende` bevalling gezorgd.

12. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmorgen meiden,

Wow, heb ik gister even voor mijn beurt gepraat, dat het zo lekker ging deze week. Gister avond na het avond eten, direct weer boven wc pot gehangen...hahaha, en direct mijn buik, darmen helemaal van streek. hele avond last van gehad.
    Ondertussen een flinke verkoudheid er bij gekregen..jee!! Ik zal me nog eens positief uitdrukken!! hahaha

Groetjes M

13. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

He meiden,

Schaamschaam, heb al veel te lang niet gereageerd hier, sorry!!!!

Dames met een mooie echo gefeliciteerd!!! Echt leuk om al die foto's ervan te zien.

Ik heb wel medelijden met de dames die de knuffelpot zo vaak knuffelen hoor. Hier gelukkig een stuk minder misselijk, maar wel doodmoe. Merk wel dat ik goed regelmatig moet blijven eten anders is het de dag(en) erna helemaal niks met me. Hoe gaat het verder met jullie?

Hier dinsdag weer naar het ziekenhuis geweest, we dachten nu antwoorden en informatie te krijgen, maar helaas. Wel een mooie echo gehad en 3 dagen teruggezet, maar dat was het. De arts van dinsdag ging alleen over de prenatale diagnostiek, voor de rest moest ik weer een afspraak krijgen bij de gynaecoloog. Was heel onduidelijk allemaal en ze zou ons een brief sturen met die afspraak. Dus na een dagje verbaasd rond te hebben gelopen heeft manlief gisteren het ziekenhuis gebeld dat hij het er eigenlijk niet zo mee eens was en wij gewoon heel veel vragen en zorgen hadden. Het heeft gewerkt: a.s. woensdag mogen we al komen om alvast eerst al dat soort dingen door te spreken! De rest van de controles plannen ze dan later in. Heb ook gelijk minder hoofdpijn, dus er zal onbewust toch wel wat meer stress in me hebben gezeten haha.

Onskleintje, ook hier bedankt voor je info! Hoop alleen dat ik niet naar Leiden hoef als TTS optreedt. Hoop dat ze in Rotterdam ook genoeg kennis hebben hiervoor. Maar ja anders is het zo... alleen het beste voor de kleintjes he:)

Nu weer hard aan het werk. Nog 7 uur dan is het weekend:D Vanavond nog even mezelf naar een verjaardag slepen en dan morgen lekker uitslapen!

14. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo... het is nog zo ver weg maar omdat dat in het LUMC moet ivm een hart afwijking van mijn vader raadde ze aan om dat nu vast af te spreken! best bizar want dat is nog zo ver weg!
    En we mogen over 2,5 week het hartje gaan luisteren bij de vk :) zo leuk!

Gisteren bij een kinderdagverblijf wezen kijken (inschrijven vanaf 12 weken dus dat is ook al bijna) en onddanks dat ik in eerste instantie voor gastouders wilde gaan hebben we toch voor dit kdv gekozen, de sfeer was er heel prettig en ze doen veel buiten met de kids! ze hebben zelfs buitenbedjes voor de babies :)
    nu alleen nog een manier vinden om ze te brengen met de fiets als t nog niet kan zitten want lopen is te ver. iemand ideeen?

15. mirjam2112

Linda: Wat goed van je man! Dit is geen tijd om in de onzekerheid te zitten.
    Hoe reageert jullie omgeving eigenlijk ??

Itsmemarrie: Wat leuk die buitenbedjes ! Heb ze wel eens gezien inderdaad.
    Je hebt van die bagagedragers voor de maxicosi en anders een bakfiets waar je de maxi cosi in kan doen ?

16. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @fietsvervoer; zo'n karretje voor achter je fiets. Die kun je ook soms nog los als kar verder duwen. Wel handig.

17. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja zo'n karretje zaten wij ook aan te denken, mede omdat de maxicosi dragers pas vanaf 4 maanden mogen.

18. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow gister nekplooi meting laten doen..
    moest gewoon 3 keer terug komen, hahaha, kleine lag elke keer verkeerd!! wel heel leuk, heb in totaal wel 3 kwartier naar uk liggen kijken, hoe hij aan het draaien was en alles goed kunnen bekijken, zelfs volle maag en blaas gezien en niertjes..haha, helemaal geweldig, uk lag met benen in kleermakerszit. Zo leuk om te zien!!
    Vandaag collega's verteld.
    Gelukkig voel ik me vandaag weer goed, maar zaterdag en zondag alleen boven de wc gehangen.. heerlijk om zo je vrije dagen door te brengen..hahaha
    gr aan jullie allemaal!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Linda, fijn je weer te lezen meid!!!
    En nog fijner at het goed gaat!

Zwanger83, fijn dat de nekplooimeting goed was en dat je zo lang hebt mogen kijken.

Hier bij de gyn steeds ff gluren en weer gaan.
    Maar volgende week doet mn eigen VK de nekplooimeting en dan kunnen we hopelijk ook langer kijken en een paar hele mooie foto's meenemen.

Hier vanmorgen zelf met de angelsounds het hartje gevonden!!!!
    Stelt me ook weer gerust. Bij Mylan kon ik hem zelf met 15 weken pas vinden!! En nu dus met 11 al.
    Wat is dat toch een heerlijk geluid <3

Vandaag lekker kalm aan doen. Mn moeder komt vanmiddag op visite en verder ga ik een beetje in en rondom huis prutsen.
    Vanmiddag zou het een boel regen geven dus ga lekker de deur niet uit

20. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Wat heerlijk om zelf het hartje te kunnen horen. Snap heel goed dat je dat wil.
    Ik vind het zelf een beetje eng. Straks kan ik het een keer niet vinden en ben ik in paniek.

@echo: vandaag eindelijk aan de beurt! Spannend hoor. Hoop dat het allemaal goed zit.

Fijne dag allemaal. Xxx

Deel Deze Pagina