haha, ja sjiek he... dat vind ik zelf de leukste reacties, die wat spontaan plaatsvinden. Begin me merk ik langzaam een beetje te storen aan reacties als: "Moet je dit of dat nog wel doen in jouw toestand?" Of goed bedoelde dingen als: "Eet je wel genoeg?" Of juist: "Nou zeg, die buik van jou, weet je zeker dat het er geen twee zijn?" Hebben mensen ook wel eens aan jullie buik gezeten, zo spontaan zonder te vragen? Ik merk dat ik me dan echt rot schrik!
Ja, ik wil me echt helemaal richten op de bevalling, op mn lijf en wat er maar in mezelf opkomt. Ik mediteer normaal graag. Daar heb ik nu maar weinig tijd voor door mn werk. Wat ik wel jammer vind. Ik merk door de dromen die ik heb de laatste tijd dat ik eigenlijk wel behoefte heb aan rust en het meer naar binnen gerichte... Ook het huis beetje bij beetje opruimen en poetsen. Lekker toegeven aan die poets kriebels, voor zover dat nog mogelijk is tegen die tijd... Ook heeft mn vriend min of meer een aanzoek gedaan. We wilden eigenlijk alles via erkenning ( gemeente) en de kantonrechter doen. Maar goed, of dat nog gaat lukken zo stel op sprong trouwen moeten we nog maar bezien... Financieeël gezien heb ik mn twijfels...
Hoi allemaal, Wow, zoveel nieuwe mensen bij...welkom allemaal! Ik vind de toon hier in ons onderwerpje nog steeds erg opgewekt , dus ik veronderstel dat jullie allemaal al een goed half jaar achter de rug hebben? En inderdaad, het derde trimester is daar, ongelofelijk. Plots wil ik echt wel dingen in orde beginnen maken, je weet maar nooit wanneer de beeb zich aankondigt . @washburn: Ik vind het ook een heel mooi kamertje hoor! Wat een mooie meubeltjes hebben jullie trouwens allemaal en...jullie zijn allemaal al bijna klaar . Hier is de slaapkamer van de beeb nog een...euh...bergplaats eigenlijk . Eind deze maand zou alles in orde moeten zijn. Maar onze meubeltjes zijn eigenlijk een bont allegaartje. Dat is natuurlijk niet zo mooi als zo'n "echt" kamertje... Trouwens, wat vond ik dat leuk dat je dat zei van dat in jezelf keren... Dat ken ik helemaal hoor! Eigenlijk kan de buitenwereld je gestolen worden, alleen jij en je beeb en je gezin telt nog, toch? @reacties: Ik begin het ook al een beetje beu te worden hoor, die opmerkingen over die buik! Iedereen lijkt te denken dat het einde al in zicht is. Dat is het dus niet, mensen, ik wil nog graag bijna drie maanden doorgaan ! Groetjes! Isamama
@isamama, een bont allegaartje is ook een echt kamertje hoor En kan ook super leuk zijn! Ben eigenlijk wel nieuwsgierig nu! Ik krijg weinig reacties op het moment op mn buik... Maar heb dan ook nog even vakantie, volgende week weer naar mn werk. Een collega roept al vanaf t begin jij gaat echt een grote buik krijgen, alsof ik zit te wachten op zo'n opmerking.... Doe mn hele leven mn best om geen buikje te krijgen. Nu ontkom je er niet aan maar t is voor een goed doel dus okee, maar benadruk t niet, vind er niets aan! Donderdag mag ik weer naar de dietiste, suiker was de laatste keer nogsteeds iets verhoogt, maar vind t ook erg moeilijk mn eetpatroon aan te passen. En dat moet toch echt, ook na de bevalling moet ik anders gaan eten als ervoor, ik moet meer kwijt als dat ik aankom van de zwangerschap, zo'n 15. Kilo meer. En er is nu al zo'n 15 bijgekomen! Hoe is dat bij jullie? We gaan nu even kijken naar een maxicosi drager voor op de fiets want de kleine moet met de fiets naar de opvang worden gebracht straks.
ja, vind zelf die bijeen gesprokkelde kamers ook het meest interessant hoor!!! Die zie je ook veel in van die baby magazines en dat ziet gewoon ook echt stoer uit! Wij hebben een kamertje toen gewoon goedkoop kunnen aanschaffen in een stijl die we ook mooi vonden dus...zo is het geschied Ja, hier hetzelfde... ben ook best fier op mn lijf. Hoef niet zo nodig met make upjes of mooie kleding rond te lopen, maar heb altijd een goed lichaam gehad.. snifsnif... gehad... nu ben ik zo rond als een oliebolletje... Ja, ik ben 12 kg aangekomen sinds de zwangerschap!!! buikomvang gisteren eens gemeten... 97 cm! zo he!... dat was eerst iets van 65 ofzo... haha.. en we moeten nog 2,5 maand... AAAAAHHHH... panic attack!
hmm dat mensen mn buik aanraken vind ik eigelijk niet zo heel erg. Veel mensen die reageren echt overdreven meelevend als ik zeg dat ik nog tot september moet. Ach gut meid, die hele zomer nog! pfff dat is ook niet alles... Jeetje zeg, het is al 10juli en echte hitte hebben we nog niet gehad...Kom nog goed weg he
Ja die heb ik ook al een paar keer gehoord jeetje meid nog de hele zomer? Hahaha welke zomer? Voelde me gisteren wel opgelaten in het ziekenhuis. Mijn buik is zo groot en iedereen ging natuurlijk aan elkaar vragen hoe lang moet jij nog? Nou de ene nog 5 dagen en de ander nog 5 weken en die buiken daar deed ik toch niet voor onder hoor hahaha heb maar 2 weekjes eraf gesnoept en gezegd dat ik er nog 11 moest hahaha voelde me super ongemakkelijk!
Haha herkenbare opmerkingen idd, moet je de hele zomer nog? Ach..iedereen bedoelt het goed denk ik dan maar. Hier schiet de babykamer ook al lekker op, nog een paar plankjes ophangen en de laatste stickers op de muur. Dan komen de foto's! Zojuist had de baby volgens mij de hik....voelde het voor het eerst, echt maf.
leuk he, de hik! Ik kon aan de plek van de hik voelen dat dametje gedraaid was... Eerst voelde ik het onderin en nu halverwege mn buik.
@reacties: Inderdaad, zo die medelevende blik van "de hele zomer nog?"...wat grappig eigenlijk. Maar als het zo blijft regenen, zullen we niet echt moeten lopen puffen... @kamertje: Ik ben nu echt in gang geschoten hoor! Gisteren babykleertjes van m'n dochter bekeken (wat emotioneel ...!) en tja, voor een jongetje zit er niet zoveel tussen. Dat wordt opnieuw winkelen, wat erg! Vandaag zijn we de relax/kinderstoel gaan halen en nog wat andere prulletjes, zoooo leuk toch! @lijf: Momenteel een beetje (veel) last van krampen in m'n kuiten als ik in bed lig...auw auw auw, wat kan dat toch pijn doen! Heb ik vorige keer ook gehad en ja, allemaal heel erg normaal blijkbaar hè. Voor de rest hoor je mij (nog steeds) niet klagen (dat komt zeker nog hoor )... Groetjes! Isamama
Hier ook veel reacties van mensen van: moet je de hele zomer nog.. Ik zal aan je denken en dat soort opmerkingen Merk ook dat mn omgeving begint te overdrijven met wat betreft dingen doen. (boodschappentas die ik niet mag tillen, geen lange afstanden lopen, lang autorijden etc... terwijl k dat allemaal nog prima kan gaat alleen minder vlot allemaal) Maandag babykamer afgemaakt we zijn er super trots op! (foto's bij Show je babykamer! pagina 99 en 100 bij de babyuitzet ) Heel apart.. volgende ochtend had ik harde buiken/oefenweeen.. ze kwamen vrij snel achter elkaar maar niet met regelmaat.. wie heeft dit ook al gehad? Ik verhuis zaterdag naar de andere kant van het land.. maar heb totaaaal geen behoefte om vrienden gedag te zeggen is om me kapot te schamen, maar wil alleen maar rust. Voor wie is dit ook herkenbaar?
Wat leuk dat groen! Wij gaan als het goed is zondag het laatste ophangen en dan is t echt helemaal af! Ben nu ook met een lijstje begonnen met wat mijn vriend direct na de geboorte moet doen. Maar heb t idee dat ik nog dingen vergeet maar wat.... Staat nu op aangifte bij de gemeente en de verzekering en het kaartje regelen. @vrienden, ik moet zeggen dat ik ze ook allemaal al een poos niet heb gesproken... Weinig behoefte aan, ben nu gewoon zo bezig met die kleine dat ik er niet aan denk.. Idd best erg, van de week maar eens mailen denk ik.... Over anderhalve week mogen we voor een groeiecho en komt de kraamverzorging voor de intake, t komt nu wel dichtbij allemaal he. Vandaag precies 30 weken...
Vandaag de groeiecho gehad. Conclusie...spruitje is een kleintje. Hij/zij zit aan de onderkant van de groeicurve, geen rede tot zorgen volgens de echoscopist. Maar wel het advies om over 3 weken weer een echo te doen, om te kijken of spruit nog op dezelfde groeilijn zit, en niet lager. Wordt het dus toch hoog tijd om wat rustiger aan te gaan doen........*dat gaat niet meevallen* Spruitje weegt nu +-1376 gram en is ongeveer 40 cm lang, en alles ziet er verder goed uit. Nog 2,5 week werken en dan overuren, verlof en vakantie!! Heb er al wel zin in, hoewel ik wel bang ben dat ik mijn werk ook flink ga missen.
Is dat standaard bij jullie praktijken, die groei echo? Hier doen ze dat alleen als ze dmv voelen het idee hebben dat het kindje een afwijkende groei heeft ( te groot/ te klein)... Wil anders ook wel weer 'spieken' hoe het daarbinnen aan toe gaat inmiddels... laatste echo voor ons was de 20 weken echo... Ja, ik merk ook dat afspraken soms er bij in schieten. Normaal ben ik super punctueel, nu bel ik wel eens af. Vind ik wel vervelend maar tegelijk voelt het als een opluchting als ik me vermoeid voel om dan maar af te zeggen... Ja, vandaag de eerste echte keer een schrik moment gehad. Ik zat lekker op het kinderkamertje wat te mijmeren in de schommelstoel. Buikje was volop in beweging, ik was helemaal relaxed. En opeens sloeg me echt de schrik om het hart.. 'Wow, we krijgen echt een kindje!" Zo raar, ik verheug me echt eindeloos, maar toch voel ik dan ineens een beknellend gevoel bij mijn hals en krijg ik allerlei rare ideeën... ( gaat het ons wel allemaal lukken, zouden we wel goede ouders zijn, wat voor een kindje krijgen we strakjes, wat als mijn lichaam de bevalling toch niet aan kan...) Ik weet verstandelijk dat dit erbij hoort. Ik kan uiteindelijk ook wel weer relativeren en rustig worden. Maar toch is het even schrikken dan... Ook begin ik te voelen dat werk echt wel zwaarder wordt. Ik heb nogal pittig werk (niet fysiek maar psycho emotioneel vraagt het wel van je om met twee beentjes op de grond te staan...). Ik merk echt dat ik me moet opladen als ik thuis ben en vind dat vreselijk want mijn vriend doet nu zo'n beetje alles in het huishouden... Dat is echt moeilijk voor me... @shewolf: ja, ik ga mn werk ook ontiegelijk missen! ondanks dat het nu even doorbijten is tot het einde weet ik nu al dat het echt wennen met een grote W zal worden om thuis te zitten zo lange tijd... Dames een dikke rondbuikige knuffel... ik wordt wat emotioneel merk ik tegen het eind van de zwangerschap! haha, maar het is echt een speciale fase in je leven om te mogen meemaken...
nee bij ons niet standaard maar vanwege mn bmi kunnen ze het niet goed voelen dus mogen we extra kijken. vind t geloof ik voor het eerst niet zo erg wat zwaarder te zijn haha! wat jij beschrijft qua gevoel heeft mijn vriendje meer dan dat ik dat heb! ik ben bijna jaloers op jullie dat jullie je werk gaan missen, ik zal dat zeker niet hebben. als ik niet zwanger was geweest was ik denk ik al opzoek naar ander werk geweest, ben het spuugzat hier! nu stel ik dat maar even uit tot na mn bevalling hihi nog 14 daagjes werken en dan heb ik al verlof!!!! nog 2 weken 3 dagen en nog 2 weken 4 dagen en dan tel ik vandaag nog wel mee. zooo lekker!
Hier is de echo ook ivm bmi, dit werd al helemaal aan het begin van mijn zwangerschap vermeld. Ik dacht toen ook...dat vind ik helemaal niet erg om nog een x te mogen spieken. @ washburn, Probeer je niet te druk te maken hoor! Het komt idd best wel goed, heb vertrouwen in jezelf en je partner! @itsmemarrie, balen dat je niet echt leuk werk hebt. Voordeel is dan wel dat je het inderdaad niet echt zult gaan missen. Ik tel ook al af tot mn verlof, nog 9x werken.....
Pfffff vandaag gaat een hele lange dag worden. Ik voel me onwijs beroerd Misselijk, zwaar hoofd...heel loom gevoel. En ik heb het bloedheet terwijl ik koud aanvoel. Joepieeee
Wat waardeloos Mams, doe je rustig aan? vannochtend was t een helepoos stil in mn buik, wat is dat eng. Ik geprikt en geport nou dat heb ik daarna geweten, 10 salto's achter elkaar ofzo! pfff maar wel gerustgestelt!
@ mams, heb je al gekeken of je koorts hebt? Goed voor jezelf zorgen hoor!! @itsmemarrie, Soms roep ik tegen spruit dat het trappen wel wat minder kan. Maar idd als je hem/haar dan even niet voelt, ga je meteen twijfelen. Pff kinderen....nu al zorgen en dan zijn ze nog niet eens geboren.