@itsmemarrie; fijn als alles weer goed is. Hoeveel weegt de kleine van jullie nu? Onze meid heeft ook lange benen, maar ik zou niet weten van wie ze dat heeft. Ik ben niet groot en heb al helemaal geen 'Doutzen-benen' en mijn man ook niet. (geen Doutzen benen bedoel ik hoor ) @Bentje; welkom bij de club! Voor jou schiet het ook al op! Gaat alles goed? Vandaag in het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine helemaal niet voelde. Vanochtend op het werk voelde ik helemaal geen beweging. Normaal voel ik heel veel beweging. Omdat ik de hele dag achter de computer zit voel ik haar regelmatig regen mijn ribben zitten, maar vandaag helemaal niet. Ben gaan porren en prikken maar ze reageerde nergens op. Toch maar rond 12 uur het ziekenhuis gebeld. Ik kon om half 2 komen. Op de echo klopt het hartje mooi en ze bewoog goed. Toch even aan de CTG gelegd. 50 minuten lang naar het hartje kunnen luisteren. En alles was goed. Nu voel ik haar weer regelmatig. Ben helemaal geen stresskip, maar vanochtend kreeg ik het toch benauwd. Verder heb ik afgelopen vrijdag bloed geprikt voor de suiker, en dat was allemaal goed! Opluchting. Verder alles goed met iedereen? Is het allemaal uit te houden met dit weer?
Hoi dankje ja opzich gaat t wel goed kan niet wachten.. T lijkt met de dag langer te duren hihi.. Jullie ook zo'n last van?
Oohjee.. Dit had ik 2 weken geleden ook. Ook in het ziekenhuis gelegen helaas wel een hele dag omdat ze de bewegingen toch niet optimaal vonden.. Uiteindelijk was er gelukkig niet aan de hand! Bij jou was gelukkig ook alles goed dus! Zou er niet aan moeten denken dat er nu iets mis gaat.
hey, Dat had ik ook afgelopen zondag!!! Normaal als ik me de eerste keer heb omgedraaid in bed 's ochtends dan medlt die kleine zich... Afgelopen zondag niets! Potverdikkie, ik helemaal in de stress... Na twee uur ineens BOINK! "Ik ben er weer, lekker uitgeslapen mama?" pfffff, kinderen zullen we maar vast zeggen? @intsmemarrie: te gek kamertje! echt alles is zo mooi op elkaar afgestemd.. je voelt de liefde voor jullie kindje gewoon... En fijn dat het zo goed is bevallen met de kraamzorg die langskwam... Dat is wel heel belangrijk... Bentje welkom! Wij hebben gisteren ook de groei echo gehad... ZOOOOO extreem gaaf!!!! Ik flapte er meteen uit: "Zo die is veranderd!!!" Van zo'n klein mager scharminkeltje van 20 weken naar een echte baby met bolle wangetjes... De verloskundige kreeg heel mooi het gezichtje in beeld. Echt geweldig! Spruit heeft de mond en neus van mn vriend en mijn wenkbrauwen en jukbeenderen... haha... Ons kindje was de hele tijd in beweging wat gewoon geweldig is om te zien. Met de knuisjes aan het friemelen, met het mondje aan het smakken... We hebben een gaapje voorbij zien komen en het tongetje kwam ook naar buiten... Echt helemaal geweldig... Verder heeft de verloskundige alles even opgemeten; we liggen 8 dagen voor op groeischema... die komt dus niets tekort daarbinnen. Ook lag de baby al helemaal in de goede houding ( wat niks zegt want ze kunnen nog altijd draaien schijnt!). ook zag ze dat de baby al iets is in aan het dalen wat de steekjes daarbeneden verklaart... zucht... nou, wij zijn weer even helemaal verliefd op onze toekomstige baby... Nu is het weer wachten tot de volgende controle en echo... Liefs!
Itsmemarrie: superkamertje! Mahonnepon: Lijkt me schrikken inderdaad! gelukkig is alles goed! @lijsten/kraamzorg: ik heb werkelijk nog niks gehoord, zelfs geen bevestiging of mijn verhuisbericht goed is doorgekomen.. is dit normaal?! @warmte: ik ben deze week een kluizenaar haha! het is niet uit te houden met die warmte. Ben heel benauwd en heel moe door het weer. Ook zijn de welbekende olifantenpoten weer terug Vandaag controle gehad bij verloskundige! 1e bij deze vk overigens. Aangezien ik net verhuisd ben. Bloed is in orde! Te horen gekregen dat we met 34 weken weer een echo krijgen! Ook is ons meisje gedraaid met haar hoofdje naar beneden (3 weken terug lag ze nog in een stuit) nou hopen dat het zo blijft
Thanks allemaal, we zijn ook super blij met t kamertje! Bentje welkom! Oh ik zou geloof ik ook de zenuwen hebben als je de kleine helemaal niet voelt. gelukkig was alles ok. onze kleine weegt nu ongeveer 1900 gram, lijkt al best veel! Wat leuk washburn dat je al echt kon zien op wie de kleine een beetje lijkt. we hebben wel mooi het gezichtje gezien en op foto maar dat kon ik er niet uit halen. hij had bij ons wel de hik en zat heerlijk met zijn tenen te spelen en ze kon zien dat hij al haartjes op zijn hoofd heeft, nu maar hopen dat die blijven zitten leuk Mnonc dat jullie nog een echo krijgen. altijd fijn even te kijken Of het normaal is dat je nog niets van de kraamzorg hebt gehoord weet ik niet, anders bel je ze eens om te kijken of het verhuisbericht is doorgekomen? ik ben ongeveer 2 weken geleden gebelt voor een afspraak. nog 9 dagen werken... ben een beetje aan het aftellen..
Wat spannend als je de kleine niet voelt..lijkt me inderdaad heel naar. Gelukkig is het voor jullie beide goed gecontroleerd en weer goed gekomen. @ washburn, had je een 3d echo? Op onze vorige echo (2wkn geleden) was het echt allemaal niet zo duidelijk te zien. Grappig dat je al een idee hebt op wie de baby lijkt. Wij hebben volgende week weer een echo..om de groei in de gaten te houden. Vandaag ook nog bij de verloskundige geweest, alles weer oke. Groei van mn buik is prima. En over 3 weken krijgen we een liggingsecho. We blijven lekker bezig met de echo's, haha. Ik vind het niet erg hoor!! @ werken....ik moet nog maar 1,5 dag werken volgende week.....en dan begint mn verlof, overuren en vakantie.....heerlijk.
sinds afgelopen week donderdag ineens opgezwollen voeten.. jesus zeg, de voeten en enkels van mn oma zijn er niks bij! Hebben jullie hier ook last van? :S
okee, nu even de hele reactie.. had geen internet en mn telefoon typt zo lastig! maar dikke voeten heb ik ook gehad vorrige week, dronk me ook helemaal een ongeluk en hoefde ook steeds niet naar de wc... nou dat heb ik geweten 's nachts lol steeds mn bed uit, en 's ochtends waren me voeten een stuk dunner met dat mooie weer is t wel rustig hier zeg, iedereen zit zeker lekker buiten in het zonnetje Ik sluit me een beetje binnen op, normaal zoek ik ook altijd de schaduw, binnen notime ben ik een kreeft, en nu kan ik ook de warmte niet zo goed hebben.. nog heel even en dan lekker verlof, wanneer begint jullie verlof?
Hoi dames.. Alles goed met iedereen!? Hier al t hele weekend gerommel.. Afwachten afwachten.. Morgen naar de vk voor controle ben benieuwd
Pffff dikke voeten, hou op schei uit. Vooral snachts en smorgens, overdag afwisselend dik en dan weer niet. Met het warme weer heb ik ook veel meer last van dikke vingers. Vandaag voor de laatste x gewerkt, nu verlof! Heerlijk lekker genieten en mn huis nog even op orde maken voordat we er strax geen tijd meer voor hebben. En dan....zal k mn werk wel weer gaan missen denk ik. Hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg omhanden met kleine spruit. Voor degene die nog even moeten werken, hou vol!! Het einde is in zicht!
Vanmorgen bij de VK geweest. De cijfertjes waren allemaal prima (bloeddruk,suiker,HB en gewicht) Ben inmiddels 10kg aangekomen, erg netjes zei ze. Bij Tygho totaal 16 dus wellicht blijf ik er dit keer onder Ze ging voelen hoe de kleine ligt maar daar zijn wat twijfels over. eerst dacht ze dat madame met dr koppie rechtboven tegen mn ribben lag maar toen ik vertelde hoe ik dr voelde en dat ik veel druk naar beneden en steken in mn jeweetwel heb zei ze: Dan ga ik even wat dieper voelen. Toen begon ze te twijfelen, ja het kan ook heel goed dat ze al wat ingedaald ligt want ze ligt erg diep. Op mn kaart heeft ze lengteligging genoteerd.. Ook heb ik een receptje gekregen voor Antagel. Manmanman, dacht ik dat het niet smerige kon dan Gaviscon.. GADVERDAMME!!!! Wat is dat vies zeg...Nu hopen dat het wel werkt. Eventjes gevraagd naar ons nieuwe bed ivm bevalling, maar die is te laag. Opties zijn dan: matras erbij op of eventueel baarkruk of bevallen in een andere houding. Ook heeft ze manlief wat minder sceptisch gemaakt over een badbevalling dus we gaan filmpjes kijken om manlief te overtuigen ...Ik ben namelijk vanaf het begin al heel enthousiast hierover! Al met al weer APK, vandaag 32 weken en over 3 weekjes weer een afspraak! Maar eerst, vrijdag lekker op vakantie!!!
jaaa einde is zeker in zicht (5 dagen)! Bentje hoe was het bij de VK? Mams fijn dat weer alles goed was. Gaan ze nog met een echo de ligging bepapel als ze t niet goed kunnen voelen? Moet je bed dan ook niet omhoog voor de kraamzorg? die "eisen" een hoogte tussen de 70 en de 80 cm bij ons. Nog 3 dagen en dan alweer 33 weken! volgende week weer naar de vk, kleine was vorigekeer nog niet aan het indalen maar mensen zeggen nu dat mn buik lager zit.. dus wie weet. Verder weinig nieuws, wel t idee dat er wat ruimtegebrek begint te ontstaan binnen... minder harde trappen en meer schuiven/ draaien.
ja het bed is dan ook iets te laag, maar dat is niet mijn probleem. Hij gaat absoluut niet omhoog, en als ze het dan niet wil verschonen, dan kan mijn man dat ook wel. En anders mijn moeder. Zou het behoorlijk kinderachtig vinden als ze over 3cm gaan zeuren trouwens... Voor zover ik weet krijg ik geen echo's meer...hier zijn ze vrij zuinig met echo's geven en als ze over 3 weken het nog niet kan voelen dan misschien wel.
3 cm is idd niet veel, heb ook zoiets van en hoe moet ik mn bed dan in en uit... moet ik gaan springen ofzo?? gelukkig was ons bed al op de goede hoogte
Qua bevallen zijn we nu alle opties aan het bekijken, we zorgen iig dat er een extra 1persoonsmatras is..Mocht ik toch willen liggen dat het iig op bed kan. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een badbevalling..Maar kreeg ook de opties voor de baarkruk of misschien in een totaal andere houden (op handen en knieen bijvoorbeeld) Er zijn iig opties genoeg. En wat die 3cm betreft, in september meet ik gewoon nog een x, dan zit het dekbed ook weer in de overtrek, die is ook wat dikker dan een laken hahahahahahah
Hoi bij de vk was alles goed.. Hij ligt al redelijk ingedaalt. Over 2 weekjes de liggings echo en daarna elke week op controle.. Babe mag van mij wel wat eerder komen.. Ben t zat Wat raar dat dat je laatste echo is.. De liggings echo is toch ook een standaart echo?
Hier krijg je met een week of 9, 12 en 20 een echo en daarna niet meer. Een groei of liggings echo is absoluut niet standaard.