15-30 september mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Hellow86, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hee Chinwa, Welkom en gefeliciteerd !

Ik heb gisteren nog een CB test besteld met indicator... Zonde van het geld natuurlijk, maar wil nog een keer de bevestiging. En die met indicator is altijd leuk om een foto van te maken !

2. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Muppet en Chinwa gefeliciteerd!

@Mirjam2112
    Ik had al positief getest met 3 weken en 4 dagen dus op de clearbleu kwam toen zwanger 1-2 te staan. Eigenlijk wilde ik ook een test met 2-3 erop en als laatste een 3+. Ik testte afgelopen vrijdag nog een keer en toen kwam er al 3+ te staan.(dus de 2-3 overgeslagen) Dat vind ik zo leuk van die testen. Helaas kan het niet nog meer worden, dus testen stop ik nu maar mee:D
    Maar vooral voor de foto en voor nog een bevestiging is dat wel leuk toch?
    Wat kwam er de vorige keer op te staan?
    Gezien je onderschrift komt er nu wel een 3+ te staan natuurlijk:D

Moeders voor moeders doe ik niet aan mee. Ik ben nog een beetje heen en weer aan het pendelen tussen mijn huis en die van mijn vriend. Binnen 2 maanden woon ik daar wel. Maar ik vind dat teveel gedoe eerlijk gezegd. Bij mijn (hopelijk) volgende zwangerschap meld ik mij denk ik wel aan.

3. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik weet nog niet of ik me ga aanmelden voor MvM. Ik wil het nog even geheim houden en dat gaat niet lukken als ik de flessen buiten moet zetten.

Bij mijn vorige zwangerschap hebben we het iedereen verteld maar toen we een miskraam kregen moesten we iedereen het slechte nieuws vertellen. Dat wil ik niet nog eens doen, vond het zo vervelend om dat te moeten doen. Dus nu hebben we afgesproken dat we tot 12 wkn wachten.

4. mirjam2112

Bam: De vorige testen waren allemaal cassette's. Dus nog geen indicator gedaan. Nu moet er inderdaad wel 3+ komen te staan.
    Vind die testen toch wel een beetje apart hoor. Tenzij je een hele onregelmatige cyclus hebt kan je zelf toch ook uitrekenen of het 1-2 of 2-3 is en dan nog heb je geen precieze datum. En 3+ kan dus ook 6 zijn ;)
    Of zie ik het verkeerd en kan het wel handig zijn ??

MvM: Ik doe ook niet mee :) waar wij wonen kan ik dat onmogelijk ongezien naar buiten smokkelen en daarbij ben ik bij de oudste zo ziek geweest dat ik van die flessen aanblik alleen maar meer ging spugen.
    Voel me wel enigzins schuldig hoor..

5. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Hallo allen,

Kan ik er ook nog bij? Ik weet sinds maandag dat ik weer zwanger ben. Het wordt de 2e. Hebben al een zoontje van 3,5.
    Dat opslpitsen vind ik wel fijn, want volgens onze berekening ben ik 27-9 uitgerekend. En anders heeft iedereen al zijn echo's en intakes etc gehad.
    Voor sommige mensen noodzakelijk wat eerder, voor de meesten gewoon omdat ze eerder uitgerekend zijn.

Bij vlagen misselijk, maar niet spugen. Nu al 2 dagen menstruatie achtige buikpijn. Had ik van mijn eerste ook, maar check wel elk papiertje op de wc ff.

Nu hopen dat het goed gaat. Geen reden om aan te nemen van niet, maar als je hoort 1 op 10... Dan ga je je uiteraard weer zorgen maken.
    1 Maart intake en echo. Dan weten we meer.

Succes allen.;)

6. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Bevallingsdata:

16-09-2012 Pixel85 (26) 1e kindje
    16-09-2012 Erwtje12(34), 1e kindje
    21-09-2012 Bam(24), 1e kindje
    22-09-2012 Chinwa (32), 1e kindje
    25-09-2012 Mirjam2112 (27) 3e kindje
    27-09-2012 Isamama (31) 2e kindje, 2**
    27-09-2012 Bjoerma (33) 2e kindje
    28-09-2012 Mams136(24), 3e kindje (2e overleden bij 17wk)
    29-09-2012 Linda1984(27), 1e kindje

Afspraken:

30-01 Mams136, afspraak Moeders voor Moeders
    07-02 Pixel85 intake + 8 weken echo
    04-02 Bam, Echo
    08-02 Bam, Intake verloskundige
    08-02 Mams136, Intake verloskundige
    08-02 Isamama 1e echo
    09-02 Mams136, 1e echo
    09-02 Erwtje12, intake verloskundige
    10-02 Mirjam2112, gyn + echo
    13-02 Linda1984, 1ste echo op de poli
    15-02 Chinwa, 1ste echo
    21-02 Mams136, Intake gyn + 2e echo
    24-02 Erwtje12, 1ste echo
    01-03 Bjoerma, intake en termijnecho

Mijzelf heel brutaal in de lijst gezet.:p

7. mirjam2112

Bjoerma welkom !!!

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Welkom Bjoerma!

Die menstruatiekrampen af en aan herken ik helaas. Elke keer op de wc verbaas ik me weer dat er geen bloed is haha. 1 op de 10 is ook veel, maar 9 op de 10 nog veel meer hou ik mezelf maar voor.

Hebben jullie dat ook ; dat je borsten de ene dag wat groter zijn dan de andere dag? Wordt er gek van...

MvM twijfel ik heel erg over. Aan de ene kant wil ik heel graag doen, maar aan de andere kant; woon (en werk) in een klein dorp en ben eigenlijk bang dat de buurt het zo snel doorheeft met die flessen.... Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

9. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @ Mirjam2112
    Nou als er +3 op de testen komt dat kan je inderdaad 5 maar ook 9 weken zwanger zijn. Maar als er op de test 1-2 komt ben je maar 3-4 weken zwanger en bij de 2-3 maar 4-5 weken zwanger. Dus wat dat betreft weet je het wel een beetje;) Maar verder weet je nog niet de exacte datum natuurlijk:D En het is altijd leuk als er gewoon zwanger verschijnt toch?
    Heb je de test al binnen?

Sinds vanmiddag heb ik hele erge rugpijn.
    Daar ben ik opzich best gevoelig voor. Mijn vorige zwangerschap begon het ook rond deze tijd (volgensmij) Hopelijk zit het wel gewoon goed allemaal.
    Ik kan in ieder geval niks tillen en moeilijk bukken. Dus doe maar rustig aan.
    Vervelend is het wel. Elke beweging doet pijn.

(ik ben waarschijnlijk maandag pas weer op ZP, maar blijf het volgen hoor;))

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bjoerma welkom en gefeliciteerd!!

Ik heb ook al een zoontje van 3,5 (nouja over 3maandjes word hij 4;0 ) rondlopen.
    Ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden.

Hier overigens ook menstruatieachtige krampen.
    Met name 'savonds en vlak na het eten als mn buik op spanning staat. En idd ook ik verbaas me dat ik geen bloed aantref op de wc vooralsnog.

11. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Mijn ervaring met moeders voor moeders is prima. Bij mijn eerste kon ik het gewoon zelf wegbrengen. Pas na week 12 liet ik het ophalen. Heb een vriendin die met IVF haar kindje gekregen heeft. Deels door mij denk ik dan maar.

12. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Pffff, heb me toch een onzekere dag vandaag... borsten zijn stuk minder opgezet en steken niet en voel me absoluut niet zwanger:(. Geen krampen of bloedverlies, dus eigenlijk niks aan de hand, maar toch....

Dus zit mezelf eigenlijk een beetje gek en bang te maken; wie o wie zet mij weer op mijn plek:p?

13. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Had ik ook 2 dagen. Leek wel niets aan de hand. Nu weer volop hoor!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo, ff een kleine update:

Allereerst: gefeliciteerd en welkom, nieuwe mama's :).

Bij mij stuitert mijn gevoel op een neer. Mijn lichaam zegt me dat ik zwanger ben en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Mijn geest daarentegen, ai, ai, dat is een ander verhaal ;). Ik zie mezelf steeds liggen op de echokamer en dat we zien dat het hartje niet klopt :(. Ik ben bij vlagen verschrikkelijk onzeker. Maar goed, dat is niet anders, ik moet maar gewoon even wachten tot de eerste echo, zucht. En in de tussentijd probeer ik op mijn lichaam te vertrouwen.

Wat klachtjes betreft: ik ben 's avonds zo moe, moe, moe. Ik stort helemaal in als ik thuis ben van mijn werk en ben dan echt tot niets in staat, lang leve de bank :)!
    Ik heb een klein beetje last van ochtendmisselijkheid. Koffie doet me kokhalzen en toch drink ik het elke keer weer :), ik vind het zo lekker...
    En luchtjes, oef! Ik hing net met mijn hoofd in de Tummy Tub omdat ik niet tegen de geur van de poepluier van mijn dochtertje kon, hihi.

MvM: Ik doe pas mee na de eerste echo. Ik heb ze al eens in het verleden af moeten bellen, dat wil ik niet nog een keer. Maar ik doe graag mee; een vriendin van is door ICSI zwanger geworden en ik deel graag mijn geluk met vrouwen die niet zo makkelijk zwanger worden.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Brix welkom, ook een en ander waardoor je wel onzeker bent geworden, wanneer heb je de echo?
    Klachten lijken me goed teken hoor.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Denk nog na over moeders voor moeders. Bij mijn oudste werd ik er vreselijk misselijk van, van die geur van die flessen. Bleef er vrij lang beroerd van. Dus twijfel nog, heb nl nog twee kids lopen dus ....

17. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedenmorgen, Ik wou ook even hallo zeggen..
    Ik ben als het goed is 15 sept 2012 uitgerekend..
    Het is mijn 1e zwangerschap, en ik vind het heel bijzonder om mijn lichaam zo te voelen te veranderen. wat ik wel een groot nadeel vind zijn de puistjes die ik sinds een week op mijn gezicht heb..hahaha net weer een puber..

Ik heb 7 feb 1e gesprek met de vk, en dan 9 feb onze 1e echo..
    ben benieuwd...

groetjes m

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zwanger83, welkom! Wat is een vrouwenlijf toch mooi, hè!? Het is zo'n groot wonder als er een kindje in je groeit. En het wonder gaat na de bevalling nog door. Wat er allemaal in je lijf en geest verandert als je moeder bent..... ervaar en wees verwonderd :D

@Goofychick: echo is 15 feb. Nog ruim 2 weken wachten.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zwanger83, van harte welkom en gefeliciteerd!

20. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ iedereen.. en weer een dag gewonnen joehoe.... Ben blij met elke dag zonder bloed. Genieten is nog moeilijk maar dat komt nog wel.

Deel Deze Pagina