en wbt alcohol, wat je zou kunnen doen (als je thuis bent), is dubbelfris in een wijnglas doen, niemand die het doorheeft! en dan wel die druivenvariant
Hoi meiden, Allerereerst: allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Heel voorzichtig durf ik me hier ook te melden, nadat ik al een tijdje met jullie meelees. Vorig weekend heb ik na een periode van bijna 5 jaar in de medische malle molen gelopen te hebben, voor het eerst positief getest. Ik kan niet in woorden uitleggen hoe dat na 5 jaar voelt. En hoewel ik genoeg testen heb gedaan die allemaal netjes donkerder worden (ben er nu wel mee gestopt, donkerder worden ze niet), ben ik nog steeds meer angstig dat het alsnog mis gaat, dan dat ik echt blij kan zijn. Dat kan pas na een mooie eerste echo die 14 januari gepland staat. Daarom is het zo fijn om jullie positieve en blije verhalen te lezen. Dat geeft me vertrouwen. Ik heb namelijk (los van vermoeidheid en in de middag en avond steken en druk op mijn buik) nergens last van. en ook dat maakt weer onzeker. Kortom: lekker stressen hier! Ik praat de komende maanden (hopelijk) heel graag met jullie mee. Ik ben de 16e uitgerekend. Mooie dag, want die stond volgens mij nog niet in jullie lijstje... Liefs,
Jeetje Veerle wat een zware tijd hebben jullie achter de rug en wat een geluk met de positieve test! Ontzettend gefeliciteerd! En die onzekerheid... die zal nog wel even blijven. Vervelend is dat en dan duurt zo'n periode tot de eerste echo lang! Maar.... daarna leef je ook nog steeds van echo tot echo. Elke periode heeft zijn eigen onzekerheden (voor mijn gevoel dan). Maar vooralsnog zijn jullie gewoon zwanger!!!!!
Overgewicht, ik heb over gewicht, ik hoor rond de 70 te wegen ik heb ook aardig wat spier dus ik weeg al extra. Alleen zie je het gelukkig niet aan me dat ik te zwaar ben. Zolang ik het niet zie vind ik her best. En nu ik zwanger ben maakt het me niet heel veel uit hoeveel ik ga wegen. Hallo Veerle gefeliciteerd met je zwangerschap, dat is een lange tijd. Maar al met al is het je wel gelukt. Ik wens je heel veel geluk toe in je zwangerschap! X
*doet de 5 weken dans* @CVM, hier ook maat 44. Vorige zwangerschap ben ik 10 kilo aangekomen en na een week was hier al 9 kilo weer vanaf. Ik was met 20 weken nog helemaal niet aangekomen. Ik ga nu eigenlijk ook weer hetzelfde doen. Ik eet sowieso heel gezond en snoep amper. Toen ik meer trek kreeg tijdens de zwangerschap toen gaf ik daar gewoon aan toe. Maar dan at ik twee volkoren boterhammen extra, of wat rauwkost bijv. Sowieso vond ik belangrijk i.v.m. kans op zwangerschapssuiker om op extra op mijn voeding te letten. Maar na mijn zwangerschap heb ik dit doorgezet en eigenlijk eet ik praktisch suikervrij momenteel. Dus ik hoef niets te veranderen aan mijn eetgewoontes. Welkom en gefeliciteerd Veerle. Poeh 5 jaar wachten... Heftig. Bij mijn dochter heeft het 2,5 jaar geduurd en dat vond ik al zooooo lang. Ik kan me niet voorstellen hoe heftig 5 jaar heeft moeten zijn voor jullie.
Jeetje Veerle wat heftig zeg. Dat zal nu wel extra spannend zijn! Fijn dat je steeds mooie positieve testen hebt. Hopelijk brengt de eerste echo straks wat rust!
Ik kom weer even kijken naar mijn banner hoor. Hebben jullie ook van die momenten dat je gewoon even weer het besef hebt: IK BEN ZWANGER! Haha... ik ben gewoon erg blij.
Hoi Anneke, dat heb ik zeker ook! Ik geloof het nog steeds niet...Iedere keer als ik naar de wc ga ben ik bang dat ik ongi word...Het is gewoon heel erg onwerkelijk. We kijken uit naar de echo!!!
Heb vooral nog dat het heel onwerkelijk voelt, maar idd zo nu en dan is het ineens WOHOOOOOOOO ZWANGER!!!!!!!!!!
Welkom Veerle woooow wat heftig zeg 5 jaar!!! Begrijp heel goed dat je maar moeilijk kunt ontspannen en genieten! Anneke dat heb ik ook hoor! En soms denk ik echt van ben ik nou echt zwanger?? Wat heb ik allemaal voor goeds gedaan in m'n leven om zwanger te mogen zijn?? Echt bizar. Ik heb geen overgewicht maar ben van plan om gewoon normaal te blijven eten. Ga proberen zo gezond mogelijk te eten, geen dieet ofzo maar chips en snoep ga ik zeker proberen te vermijden. Das lastig want heb super trek in chips
Ik heb ook geen overgewicht gelukkig. Vorige zs 8,5 kg aangekomen en na 10 mnd bv waarin ik alles kon eten op mijn lichtst ruim 3 kg onder mijn startgewicht. Nu begonnen rond startgewicht van de vorige keer al schommelt het wel veel. Ben super benieuwd of ik nu sneller een buikje krijg. Die stelde namelijk weinig voor de vorige keer. En of de dames weer zo snel groter worden. Ik was na 9-10 weken al een cupmaat gegroeid mag nu wel weer snel
Veerle welkom en gefeliciteerd! Wauw wat zullen jullie 5 zware jaren achter de rug hebben, extra bijzonder dus voor jullie, super mooi! Haha Anneke herkenbaar. Soms zeg ik echt ineens tegen mezelf wow het is gewoon waar, ik ben zwanger! !!! Whaaaaa Ik heb geen overgewicht maar wil ook zeker op mijn gewicht gaan letten. Wil wel gewoon gezond zwanger zijn. Bij mijn zoontje was ik maar 10 kilo bijgekomen, was na een week weg en uiteindelijk nog eens 5 kilo extra eraf. Dit was toen weer teveel van het goede omdat mensen zich echt zorgen gingen maken en me te dun vonden, zeer irritant als je er niks aan kunt doen en juist eerder veel dan weinig eet. Uiteindelijk starte ik de zwangerschap van ons dochtertje 1 kilo lichter als bij die van ons zoontje. Hier ben ik na 18 kilo bij te zijn gekomen niet meer op de weegschaal durven te gaan staan. Dit was ik ook zelf schuld, ik moest gewoon continu eten haha. Uiteindelijk ben ik hiervan drie kilo niet meer kwijtgeraakt, hier was ik al niet zo blij mee dus wil het wel echt een beetje proberen te beperken.
Hai! Vamiddag positief getest! Ik krijg volgend jaar een heel mooi verjaardagskado als alles goed gaat! Uitgerekend op mijn verjaardag
Hoi meiden! Allereerst iedereen gefeliciteerd! 😆 Ik ben er vroeg bij, nu 11dpo, maar had al een best duidelijke test, zie foto's (met roze achtergrond binnen 5 min. Andere opgedroogd). Ik pas mijn banner pas aan na NOD, maar durfde me hier wel vast te melden. Ik vind het nog reuze spannend. Mede omdat het al een aantal keren mis is gegaan. Durf dus pas te genieten na de 12 weken echo. Uiteraard probeer ik van het goede uit te gaan, vandaar ook nu al dit bericht! 😉 Voor de lijst: Ik ben 28 augustus uitgerekend. Ben 27 jaar en het is ons eerste kindje. *Edit* Ik vind het leuk om de lijst bij te werken, als dit nog niet Door iemand gebeurd... 😇