15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn die reacties louloute! Ik kan niet wachten om het te vertellen maar dat doen we pas na de eerste echo, dus rond 10 weken.

2. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Louloute, wat heerlijk zulke momenten met vertellen.

Ik ben afgelopen week ontzettend druk geweest en ik was heel rustig onder de zwangerschap, vol vertrouwen. Maar ik merk nu het iets rustiger begint te worden, dat ik tijd krijg om na te denken en dus ook om me zorgen te maken. Ik heb er geen reden voor hoor. Gister heb ik nog een test gedaan en die was nog donkerder dan vorige keer.
    Gelukkig heb ik over twee weken al echo en volgende week is ook zo'n drukke week met kerst dus het is zomaar 2 weken verder.

3. Veerle1

Veerle1 Lid

15 dec 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, stiekem best blij om te horen dat jullie ook weinig tot geen klachten hebben. Dat heb ik namelijk ook helemaal niet. Ja, ben wel heel moe en kan verdomd goed ruiken! Grappig is dat. Etenslucht of de kattenbak (mooi klusje voor mijn man nu) is niet altijd prettig. Maar niet misselijk gelukkig.
    Ben zelf wat aan de slanke kant, dus bij mij juist de uitdaging genoeg te eten. Zeker omdat ik niet heel veel trek heb (misschien omdat ik nu ook minder intensief sport).
    Wat fijn als we zo de eerste echo's gaan krijgen. Leuk om te horen hoe dat bij iedereen is!

En tot slot @louloute: wat fijn dat je schoonouders zo positief reageerden!

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Louloute wat fijn dat je zulke positieve reacties had. Toch weer een opluchting.

Kwaaltjes, hier ook heel weinig. Behalve dat ik flink de griep heb en niet ongesteld wordt. Dus daar houd ik me maar aan vast. Heb niet nog een test in huis en ook zonde om weer te kopen. Dus wacht het maar gewoon af. Hopelijk kan ik na 6 jan snel een echo plannen!

5. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Voor in de lijst:
    26 jaar
    6 januari 1e echo

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb nog wel een test voor je liggen teske! Kom maar halen! :p

7. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Hallo ,
    Hier nog een Zwangere ..

Ik ben een Mama van een prachtige meid van 5
    & afgelopen zondag was ik zo ziekjes dat ik maandag maar naar de dokter ben gegaan , verwachte totaal geen zwangerschap maar hij vond het toch wel nodig om een test te doen ,
    En ja hoor BINGO.

Tis nogal onverwachts aangezien ik zelf even rust wilde omdat ik in Maart en September een MK gehad heb ,
    Dusja of ik nou al blij ben ... Dontknow ,
    Ben zo bang ... Maar ik ga er volle goede moed in , en hoop dat ik hier een beetje me ei kwijt kan..
    Heb niet echt klachten ..
    Alleen sinds gistere was gevoeligere tepels , nou vind dat super mooi natuurlijk want uit ervaring gaan die normaal gesproken weg als het mis ging ..
    Ik probeer alles zo rustig mogelijk te doen , en denk natuurlijk aan mijn vitamines ..

Leuk jullie te ontmoeten en met mede Zwangere te praten,

ben trouwens 4 weken en 4 dagen .. dus erg pril .. maar hoop op het beste.

Groetjes Kimberly

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hahah stuur maar op;)

9. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom en gefeliciteerd Kiimmurd! Ik kan me wel voorstellen dat het dubbel voelt, je gaat nu ook weer een hele spannende tijd in.

Ik moet eigenlijk van alles maar er komt hier niets uit handen. Ik heb net al zitten neuzen op internet naar leuke kleertjes, niet met de intentie om iets te kopen hoor. Maar gewoon heerlijk fantaseren... :D

10. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    hi anneke ,

ja grappig he .. al dat leuke kleine spul ..

Nou ik durf er nog ff nie naar te kijken ..
    maar probeer wel alles goed en positief te bekijken ,
    al leef ik de afgelopen tijd best met veel stress rond..
    MAAR NU ALLES VOOR DE KLEINE HUM..
    STRESS aan de kant en vollop genieten !

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Even zelfde berichtje als bij algemene augustustopic. O en ik die niet mee met MvM, heel egoïstisch, ik weet het. Maar heb er nare herinneringen bij doordat ik bij eerste zwangerschap er wel aan meedeed, maar toen eind van zwangerschap m'n zoontje overleed. Soort bijgeloof dus waarom ik het nu niet doe.
    Hebben jullie ook dat je soms ineens denkt: wat nu als het er twee zijn?? Ben natuurlijk al wat ouder en dan neemt risico geloof ik toe ;)

Pff.... Wat zijn die eerste weken toch onzeker! De andere weken ook, maar nu is het nog extremer. Niemand weet dat je zwanger bent en je voelt je toch echt anders. Ik ben bijv veel geirriteerder dan anders. En ben van nature heel slank zonder buikje en draag dus eigenlijk ook altijd strakkere kleding. Maar....plop daar was vanmiddag ineens het beruchte darmenbuikje! Dus toch maar opletten wat ik komende tijd aan doe naar het werk. Thuis direct slobberkleren aan. Vandaag ook ineens vreetbui. Net zure haring in dillesaus op, nu alweer hapje huzarensalade. In koelkast liggen kipkluifjes om opgewarmd te worden en lekker kaasje (gepasteuriseerd dus mag). Normaal ben ik geen grote eten, maar kan wel lekker snoepen. Nu dus hartige bui blijkbaar. En allemaal dingen dus net bij supermarkt en visboer gehaald die ik normaal nooit in huis heb. Vind het wel grappig! M'n vriend zei vanochtend dat ik er stralend uitzag. Terwijl ik momenteel best pittige dingen te verduren heb op werk en beetje onenigheid met m'n ouders. Dus zit juist beetje te kniezen steeds. Ik hou mezelf voor dat echo 2/1 ook slecht nieuws kan brengen, maar ik geniet stiekem ook heel erg van deze (als alles goed blijft gaan laatste) zwangerschap!

12. cetje

cetje Niet meer actief

@DDis: Ik moet ook 5 januari! Spannend!!! Heb dan alleen intake en maak dan afspraak voor een echo, waarschijnlijk de week daarna. Het kan me niet snel genoeg gaan. Als ik maar weet dat het NU goed zit, dan weet ik tenminste dat ik zwanger kan zijn zonder iets in de gaten te hebben :)

@ Veerle: Dat versterkt ruiken heb ik ook wel een beetje. Dacht van het weekend dat ik iemand z'n aftershave heel sterk rook, maar dat bleek aan die meneer z'n aftershave te liggen en niet aan mijn zwangerschap ;) Heb wel wat andere luchtjes die ik wat sterker rook dan normaal.

Wat ik trouwens ook leuk vond... We hebben het gisteren aan m'n ouders verteld (lekker vroeg, maar ik zag zo op tegen smoesjes met kerst.... en vooral m'n moeder reageerde zoooo leuk) en m'n moeder vond me er al zo 'anders' uitzien. Dat zei ze al voor we het verteld hadden.

@ Sanne84 Vitamines.. Ik heb nu Davitamon compleet mama plus met visolie. Heb ook die etos gehad hiervoor maar die kreeg ik ook niet weg. Deze zijn ook wel groot, maar hebben een glad laagje eromheen waardoor ze veel makkelijker in te nemen zijn vind ik.

Welkom Kiimmurd! Dat is wel even schrikken denk ik, als je er niet mee bezig was of op had gerekend?

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

Welkom en gefeliciteerd kiimmurd!

Soms denk ik dat ook hoor juffie, van wat nou als het er twee zijn. Ik heb natuurlijk al super vroeg positief getest en al heel snel last had van kwaaltjes. Hoeft niks te zeggen natuurlijk maaaaar soms denk ik van wat nou..? :)
    Mij lijkt het super leuk hoor tweeling..wordt wel super pittig natuurlijk. Ach ja we zullen zien :) hopelijk kan ik snel voor een echo terecht :)

14. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Ja zeker schrikken kan ik het wel noemen , helemaal omdat er wat complicaties zijn in mijn relatie .. zo zie je maar ben je er mee bezig komt het niet , ben je er niet mee bezig BAM raak ..
    Aghjja , door de onzekerheid wacht ik gewoon even af ..

Hoe dan ook hoop ik op het beste en ga ik er gewoon voor ..
    Ik weet hoe iets moois het kan zijn en wat ik er wel niet voor terug krijg ,
    Denk gewoon dat mijn vriend het moeilijk heeft met mijn stemmingswisselingen ..
    Maar vind het zelf wel meevallen .. :p

Ben ik echt zo verschrikkelijk op het moment ?
    Ja ben soms wel moe , maar ik ga gewoon door hoor ..
    Maarja , dan krijg ik naar mn hoofd ,. NouNou als dat nu al begint..

ik knal gewoon door meer kunnen we niet doen toch ? :)

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben ook soms bang dat het er twee zijn, mijn moeder is er 1 van een tweeling en mijn mans ouders zijn allebei van een tweeling, maar hoop dat het niet erfelijk is. Wij hebben echt geen ruimte voor een tweeling, de baby moet al bij ons meisje op de kamer straks (als hij of zij eenmaal doorslaapt) en drie kids op een kamer is echt te gek. Maar goed, risico op een tweeling is er natuurlijk altijd dus als het er wel twee zouden zijn vinden we er wel wat op.

Zaterdag staat er hier een tripje naar prenatal hearts gepland, mn moeder wil er graag met me naartoe. (Mag een meegroeibh van dr uitkiezen, aangezien ik serieus uit mijn bh's barst, 1 is gisteren letterlijk gescheurd doordat mijn borsten zo snel groeien) Heb er aan de ene kant heel veel zin in maar aan de andere kant voelt het een beetje alsof ik de goden verzoek door nu al naar een babywinkel te gaan...bekend?

16. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Welkom Kimmurd! Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent en het even moet landen bij je.

@ vitamines. Ik slik alleen foliumzuur & vitamine d. Die grote multivitaminen krijg ik echt niet weg.....

@louloute, wat leuk die reactie!! Fijn dat ze zo blij zijn

@ juffie2, wat heftig van je eerste kindje. Kan me goed voorstellen dat je dan niet mee wil doen met mvm.

Een tweeling ben ik ook wel een beetje bang voor ja. Vooral omdat minn moeder bij haar derde zwangerschap er ook een verrassingskindje bij kreeg :p
    Het is dan wel niet erfelijk, maar toch spookt het door je hoofd...

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bij de eerste ben ik de hele zwangerschap bang geweest voor een tweeling. Waarom, omdat iedereen aan me croeg of er geen twee in zaten. Ik had toch zo'n grote buik volgens iedereen. Haha gelukkig het was er maar 1.
    Een tweeling zou hier wel passen, maar bij ons is die kans heel klein. Niet erfelijk oid.

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Te snel op berzenden gedrukt.

Welkom kimmurd.

Het wordt lekker druk hier;)!

Juffie heftig verhaal zeg.

Vitamines ik slik ook vitamine d en foliumzuur. Gewoon appart. Lekker klein.

19. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Cvm leuk dat je van weekend met je moeder naar prenatal gaat!
    Ze hebben erg leuke dingen daar!

Vitame slik ik helemaal niet.
    Bij mijn eerste 3 zwangerschappen ook niet gedaan, en die zwangerschappen gingen goed.
    Daarna wel vitamine gebruikt en toen is het hardje gestopt, het zal gerust toeval zijn.
    Maar ik doe het dus dit x ook gewoon niet, daar voel ik me geruster bij.

Ik heb trouwens 29 dec een echo.
    Hoe zet ik een tekst in kleur?

20. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik durf nog niks te kopen..sokjes had ik alleen gehaald maar om als cadeau te geven aan onze ouders
    Maar als het echt nodig is zou ik het zeker doen, je zeg het zelf je bh scheurt uit elkaar ;) geen zorgen maken! Áls het fout gaat (en daar denken we niet aan want het blijft gewoon goed gaan ;)) dan is het heus niet door de aankoop van die bh :)

Deel Deze Pagina