Ja, wat betreft die tweelingen... Ik ben via ivf zwanger geraakt en heb , omdat het de laatste poging was, twee top embryo's teruggeplaatst gekregen. Volgens de statistieken is er, als je zwanger raakt, een kans van 25% dat het er dan ook twee zijn. Aangezien ik vrij klein van postuur ben best een bijzondere gedachte. Overigens, aangezien het met de kwaaltjes van mij wel meevalt, denk ik dat het wel goed zit. Mijn man is er heilig van overtuigd dat het er wel twee zijn... We gaan het de 30e weten! Dat is een verandering, we hebben namelijk een echo bureau gevonden dat eerder dan het ziekenhuis een echo wil doen. Wij hebben dus zowel 30 dec als 12 jan een echo. Na de 30e neem ik contact op met een VK bij ons in de buurt. Ik slik ook de Davitamon vitamines. Heb nergens ervaring mee, maar omdat daar alles in zit leek me dat wel handig. Voor de nieuwe dames nog welkom!
Trouwens, het maakt ons natuurlijk helemaal niets uit of het er 1 of 2 zijn, we zijn sowieso heel gelukkig!
Wat zijn voor jou neutrale kleuren? Natuurlijk is er veel in wit en grijs, maar ik heb bij mijn vorige zwangerschap veel kleertjes gevonden in rood, groen en geel. Maar ik heb ook zo'n idee bij kleuren, ik ben juist niet van de echte jongens- en meisjeskleuren (blauw en roze). Ik koop geen 'tuttige' kleertjes voor mijn dochter, en ik vind de meeste meisjeskleren al vrij snel tuttig! Dat is dan weer mijn 'probleem'. Het is al heel wat als ze een felroze shirt aan heeft boven een stoere spijkerbroek...
Hier maakt het ook niet uit of het een jongen of meisje wordt. Afgelopen keer alles ook neutraal gehouden. Ml wil het liefst geslacht weten, wil graag weten als het een meisje wordt, geloof dat hij daaraan zou moeten wennen. Ben zelf ook niet echt van de tuttige meisjes kleding. Maar roze mag dan weer wel! We zullen wel zien wat het wordt. Ik heb het vandaag uit voorzorg alvast aan mijn fysio vertelt, nu kunnen we gericht de spieren rondom mijn bekken goed blijven trainen. Aangezien de bi hier nooit helemaal weg is gegaan.
O het is niet zo dat een tweeling hier niet welkom zou zijn hoor, het zou alleen totaal niet praktisch zijn in echt alle opzichten maar elk kindje is een wonder, hoe kun je daar nou niet blij mee zijn? Ik vrees dat ik wel een over the top roze mama ben met mijn dochter, kind is ook knettergek op roze en wil alles roze roze roze. Hoewel ze natuurlijk ook gewoon spijkerbroeken en daarop niet roze truien aan krijgt Ze leeft voor de disney prinsessen en is gek op K3 en vanmiddag hebben we nog samen op internet een (roze) balletoutfit uitgezocht, in Januari gaat ze op een cursus peuterballet. En mocht dit een jongen worden (arme kind komt dan dus in de knalroze prinsessenkamer van zn zus te liggen) dan ga ik wel voor stoere blauw/grijz/bruine kleertjes...hoewel ik van die geruite overhempjes ook geweldig vind. Ben wel van de zachte stofjes voor die hele kleintjes, dus zou geen spijkerbroeken aan doen bij een baby onder de 6 maanden en vind dat kleertjes in de eerste plaats praktisch moeten zijn en lekker moeten zitten.
Ik denk dat ik ook een "tuttige" meisjes mama zou zijn. Heerlijk al die tierlantijntjes . En voor een jongen houd ik wel van een beetje "kak", haha. Dus inderdaad overhempjes, spencers enzo. hihi. Bij kleine kereltjes staat dat altijd zo schattig! Ik heb vandaag iemand van MvM op bezoek gehad en mag vrijdag meteen beginnen. Toch leuk om dan een echte knaltest te zien en te weten dat ik nog steeds zwanger ben. Ik ben vandaag ook begonnen in mijn zwangerschapsdagboek, heb een hele leuke gekocht bij de prenatal. Vrijdag belt de vk mij terug om een afspraak te maken, dus dan weet ik eindelijk de datum van onze eerste echo. Kan ik gaan aftellen . Qua vitamines slik ik ook de etos zwanger zijn. Heb geen problemen met de grootte van de pillen gelukkig.
Poeh een tweeling... Ga ik niet van uit. Is natuurlijk net zo welkom als een, al zou ik eentje opzich wel genoeg zijn om te beginnen Wat kleertjes betreft: Doe mij maar lekker stoer, voor zowel jongens als meiden. Meisje natuurlijk wel jurkjes en rokjes, maar niet al teveel friebels en strikjes. Waar ik zelf echt helemaal niet van hou zijn van die teksten op kleren, zoals 'denk je dat ik knap ben, dan heb je m'n moeder nog niet gezien'. Al is dat natuurlijk wel waar Vanmorgen trouwens nog even getest en hij nu knalt ie eindelijk. Fijn! Vandaag lekker laatste dagje werken en dan volgende week een weekje vrij. Hebben jullie ook vakantie?
Vanmiddag komt MvM, dus weer testen. het wordt er ook wel echter van op een of andere manier. Kleertjes: ik ben helemaal los gegaan op roze bij mijn dochter, op zijn tijd houd ik ook van wel tierelantijntjes. Maar ik houd ook van stoer, zeker nu ze wat groter is. En het maakt me uit wat dit wondertje is, maar los op roze of blauw ga ik wel. Tweeling: voor mijn gezondheid zou het echt heel heftig zijn. Daarna zou ik niet weten hoe ik met 2 baby's en mijn dochter op pad moet in rolstoel (daar zit ik in buitenshuis in) moet. Maar mocht het zo zijn dan is het natuurlijk ook heel bijzonder en zouden we heel veel hulp krijgen van familie en vrienden. Maar praktisch is anders zeg maar...
Ik hoor jullie al veel over MvM. Ik had gebeld, en kreeg te horen dat ik pas de 24e mag beginnen? Best laat toch? Vakantie: ik heb gelukkig ook 2 weken vrij. Wel nog "even" verhuizen, maar voor de rest alleen maar leuke dingen gepland. En het is direct een mooie afleiding tot de eerste echo. Hoewel er elke dag weer 1 is, vind ik het allemaal nog steeds doodeng. Denk dat ik pas op het echobeeld durf te kijken als ik een hartslagje hoor.... Het wordt hoe dan ook een tranendal daar.
Zo, goedemorgen dames! Daar ben ik weer....Wat een lekker actief forum hier, ben lekker aan het meelezen. Kan allee niet altijd antwoorden als ik aan het werk ben... Dus nu bij deze! Louloute, fijn dat de ouders zo positief waren! Is altijd toch weer een opluchting... En nu relaxed de kerst in. Anneke, Het is volgens mij vrij normaal dat je je zorgen maakt...ik denk dat we dat allemaal hebben, het is ook zo spannend. En als je erover nadenkt wat daarbinnen allemaal gebeurt dan lijkt de kans dat het mis kan gaan heel groot. Toch heb ik begrepen dat maar 10% van de zwangerschappen eindigd in een miskraam...Dat geeft toch hoop. Klimmurd, Welkom en gefeliciteerd!!! Een spannende tijd na 2 miskramen voor jullie. Geniet ervan! Juffie2, ik snap dat je niet met MvM mee doet. Je moet er wel een goed gevoel bij hebben natuurlijk! Morgen komen ze bij mij langs... Cetje, mijn moeder had het ook al vrij snel bij mij in de gaten dat ik anders was...Daar zijn moeders denk ik heel alert op! En wat fijn dat je de bevestiging nog even hebt gekregen van een knaltest! Dan heb je toch weer even goede hoop! Veerle, wat spannend dat bij jou de kans vrij groot is op een tweeling! Bij ons zou het in principe ook niet uitmaken....4 of 5 kids, een grotere auto moeten we toch en er moet toch een slaapkamer bij gemaakt worden. Maar we gaan toch uit van 1 hoor!! cvm1985, Wat gaaf dat je naar de prenatal gaat! Ik vind dat echt een snoepwinkel voor een zwangere! Veel plezier! Wij gaan pas kijken voor kleertjes etc als we weten wat het geslacht is...De kamer moet daar ook op ingericht worden. Ik hou wel van rokjes en jurkjes hoor! En ook lekker rozen of lekker stoer blauw oid. Ik heb gisteren bij de Jumbo de gratis zwangeragenda gehaald. Leuk ding hoor! Je kunt per week notities bijhouden en je kunt lezen wat er die week gebeurt in je buik...En hij is gratis! Helemaal goed. Morgenmiddag dus mvm. Morgen ook nog 1 dagje werken en dan lekker 2 weken vrij met de kids! (helaas moet manlief gewoon werken..)
Zo er is weer heel wat afgekletst! Cmv wat lief van je schoonvader! Heerlijk toch. Sanne84 ik slik de multi vitamine van orthica. Loulette en cetje leuk dat er zo positief werd gereageerd! Loulette was je dan bang dat ze negatief zouden zijn? CEtje wij hebben geen vakantie. Ik heb wel 1 kindje wat niet in de vakanties komt omdat beide ouders in het onderwijs werken dus toch een beetje vakantie haha. Morgenzon als je een berichtje in kleur wil zetten moet je in der balk boven de letter A met de zwarte streep eronder aanklikken. Dan de kleur die je wil en tussen de code wat er dan komt te staan je tekst typen. Nmv ik hou juist wel echt van meisje meisje en tierelantijntjes. Nu heeft mij. Dochter zowel meisje meisje als stoer, dit hoeft dan niet perse roze te zijn( heeft nu niet veel roze in haar last hangen) maar wel duidelijk voor meisjes allemaal, ook het stoerdere. Voor jongens hou ik juist van stoer. Bij baby's moet het wel ook babyachtig zijn haha maar wel echt voor jongetjes Kimmurd welkom em gefeliciteerd!
♥Augustus 2015♥ 15 augustus morgenzon, 26 jaar, vierde kindje DDis, 31 jaar, vierde kindje Katoo, 28jaar, eerste kindje 16 augustus Veerle1, eerste kindje 17 augustus Juffie2, 38 jaar derde kindje louloutte, 26 jaar, eerste kindje 2liefjes, 26 jaar, derde kindje nmv, 28 jaar, tweede kindje lia89, 25 jaar, tweede kindje 18 augustus chocootje, 25 jaar,eerste kindje Anneke111, 31 jaar, tweede kindje 19 augustus cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje BellaDS, 30 jaar, eerste kindje 20 augustus Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje Teske1987, 27 jaar, tweede kindje Cetje, 31 jaar, eerste kindje 21 augustus laawra, 31 jaar, tweede kindje MissM, 32 jaar, derde kindje frysk, 30jaar, eerste kindje 22 augustus Jeszss, tweede kindje 23 augustus 24 augustus Sanne84, 30 jaar, tweede kindje 25 augustus 26 augustus papillons, 26 jaar, eerste kindje 27 augustus 28 augustus MRCD, 27 jaar, eerste kindje Afspraken 23 december chocootje echo 29 dec morgenzon echo 30 december lia89 intake vk en echo 31 december Anneke111 echo bij gyn 31 december BellaDS echo 2 januari Juffie2 echo 2 januari frusk gyn + echo 5 januari DDis echo 5 januari cetje intake 6 januari DDis intake vk 6 januari nmv intake vk met echo 6 januari littleme echo 6 januari jeszss echo 6 januari papillons echo 7 januari teske intake 8 januari katoo intake vk 12 januari missm intake vk 14 januari Veerle echo 14 januari sanne84 intake vk + echo 16 januari intake vk + echo 20 januari BellaDS intake vk + echo 21 januari laawra intake vk + echo
Goodmorning Dames .. Wat een moeilijke start voor mij vanmorgen .. 10 uur naar bed om half 7 de wekker en geen fut .. Maar toch moeten knallen want mijn kleine meid heeft vanavond kerstdiner op school.. Mvm .. Ik weet even niet of ik me ervoor moet opgeven .. zit nog best in twijfel.. wil eigenlijk eerst even meer als 6 weken zwanger zijn omdat mijn MKs elke x rond deze tijd kwam.. Maar 1 mazzel met de dag krijg ik meer last van mijn borsten Dus ben erg positief , Zit heerlijk aan de foliumzuur en omega 3 en vitamine D .. Moet goedkomen toch !! Ik lees elke ochtend en avond lekker mee op dit forum!! Leuk om van andere verhalen te genieten !
Ooh spannend verhuizen, en dat rond kerst. Succes! W.b vitamine, ik heb gewone etos multivitamine, die had ik nog staan. Zit voldoende foliumzuur in dus maak die wel op. Hier helaas geen vakantie, hoewel ik 31 december vrij heb genomen om lekker met mijn zus oliebollen te bakken bij mijn ouders, en kerst en nieuwjaarsdag werk ik ook niet. Verder alle dagen gastkindjes in huis, en mijn stiefzoon is er de hele week na kerst dus extra drukte (en gezelligheid) in huis. Manlief is wel twee weken vrij vanaf morgen maar die gaat klussen bij mijn broer, de schat.
Goedemorgen! Zo, gister ook Aan mijn ouders verteld en ze reageerden ook super enthousiast. Super leuk! Nu ben ik blij en gerustgesteld. Dat wordt dus super gezellig met kerst hihi heb er al zin in! Hoop alleen dat ik me goed voel dan. Want nu woedde misselijkheid met de dag erger En ben zo moe 😴😴
Wat leuk dat sommige van jullie het al verteld hebben aan ouders. Ben ook zo benieuwd hoe ze hier reageren. Zit heel erg te twijfelen of we het met kerst al gaan vertellen of toch wachten tot 12 weken en dus rond februari. Moeilijk hoor! Ik mocht meteen beginnen bij MvM, dus inderdaad apart dat jij moet wachten, Veerle. Ik heb trouwens ook een afspraak staan bij de vk. Wij mogen 7 januari komen.