1 of 2 stukjes eer kan echt geen enkel kwaad!! Ik loop in ziekenhuis bij gyneocoloog en ze zeiden heel nadrukkelijk dat je je om z'n hoeveelheid niet druk moet maken!! Kan zonder problemen! Ik heb 2 partjes gehad Liefs! hoop dat je er wat mee kan xx
Hier ook eerste kerstdag overleefd. Drank was geen probleem, ik moest rijden. Toen het eten. Voorgerecht, carpaccio... Vers van de slager maar het ligt daar wel in de vriezer. Ff snel gegooled en als het bevroren is geweest dan mag het. Daar schijnt toxoplasmose niet tegen te kunnen. Dus dat heb ik maar gegeten. Daarna, eend, *@$#!!! We kregen gelukkig geen borst pp maar kon je zelf stukjes pakken. Ik heb er een paar doorbakken korstjes uit gevist dus gelukkig geen rood vlees hoeven eten. Man man, wat lastig! Morgen gewoon thuis dus dat is een stuk makkelijker. slaap lekker dames!
Buikgriep? Ik heb het echt (heel naarrrr!), begon gister heel acuut, voelde me om 8u nog prima, vanaf 9:15u kon ik elk half uur naar de wc (geen koorts, alleen alles eruit gegooid)(van onder)... maar ...ik was wel gelijk af van het vraagstuk 'hoe vermijd ik omzichtig alcohol en het hoofdgerecht (ossenhaas) af! Tussen mijn familieleden die allemaal weten dat we in de mmm lopen voor een tweede kindje! Niemand vermoedde iets, het was duidelijk dat ik alleen thee en water ging drinken en ook bij het diner alleen maar wat groente en aardappeltjes at...Ideaal excuus!! En het heerst op dit moment ook enorm! Ik heb de VK gebeld gister, maakte me wat zorgen over het effect op mijn vooronder, maar die vertelde me dat er zelfs OK's gesloten zijn wegens te weinig personeel door deze buikgriep epidemie. En ze zei ook dat het echt geen kwaad kon voor de zwangerschap. Vandaag ging het al iets beter met me, hoop dat het morgen over is. Ze zeggen dat er 48u voor staat.
Oehhh wat lastig papillons. Het stiekem wegmoffelen naar je vriend's bord zit er ook niet in? Of met hem afspreken dat hij er eentje extra pakt en gewoon stug beweren dat je er wel eentje op hebt? Je moeder gaat niet de hele tijd opletten wat jij eet toch? Wel een uitdaging! Hou ons op de hoogte. Ddis, wat klote dat je je zo slecht voelt! En dan ook nog een huis vol straks! Ik hoop voor je dat je je vandaag wat beter voelt. Wij hebben het wel aan naaste familie verteld. Alleen mijn ouders, inderdaad i.v.m. de alcohol en het rode vlees wat op tafel komt met kerst, had eigenlijk nog wel willen wachten. Schoonouders weten het nog niet, die vertellen we het misschien vanavond. Ik wil zelf liefst wachten tot na eerste echo (ben soms zoooo bang dat er geen hartje wordt gezien!), maar m'n vriend wil het zijn ouders ook wel graag vertellen. Snap ik ook wel weer, mijn ouders weten het al ruim een week en die van hem niet. Gewoonloesje, lastig he? Er is zooooooveel lekkers dat de komende maanden niet mag! Gelukkig blijft er nog genoeg over, maar bijvoorbeeld een goed stuk biefstuk of sushi met rauwe tonijn... Ik mis het nu al! Wij hebben eerste kerstdag met z'n tweetjes gedaan. Voor het eerst en hopelijk voor het laatst! Was wel heel bijzonder. Kwam eigenlijk toevallig zo uit, families zien we vanavond en morgen pas. Toen we wisten dat ik zwanger was hebben we deze avond lekker voor onszelf gehouden en varkenshaas gegeten Voor vandaag op het programma: Straks naar de keukenboer voor nog een offerte (lekker de drukte in waarschijnlijk) en aansluitend naar schoonfamilie. Succes vandaag meiden met de smoesjes en het laten staan van allerlei heerlijkheden!
Meiden nog een hele fijne 2e kerstdag! En wat een smoesjes allemaal.. Zo grappig om te lezen! Lijkt me echt heel moeilijk om smoesjes te verzinnen.. Maar idd maagklachten lijkt mij de meest logische Wij hebben het hier al verteld aan alles en iedereen die het horen wil... Wij vieren kerst altijd in de kroeg, en geen alcohol is bij mij echt heel raar.. Dus mijn vriendinnen hadden mij toch niet geloofd.. Super leuke reacties gehad! En ik ben er nu pas echt van aan het genieten.. Maar ik heb natuurlijk ook al een goede echo gehad.. Dat scheelt denk ik ook.. Heel veel plezier nog vandaag allemaal! Eet smakelijk voor de meeste..
Wat super leuk chocotje! Heerlijk! Meiden ik zit met een dilemma waar heel veel van jullie misschien wel mee zitten! Mijn halve vrienden groep rookt als een ketter! En we zijn best veel bij elkaar! Maar als ze bij 1 Vd rokers thuis zijn roken ze ALTIJD BINNEN tot het blauw staat! Ga ik dus nu SOWIESO!!! Niet doen., maR hoe pak ik dat aan? Iemand tips? Alles is welkom! Liefs
Zo hier eerste kerstdag ook overleefd. Ook ik had last van buikgriep dus vrijwel niks gegeten. Vanavond gourmetten met mijn man dus dan gelukkig geen smoesjes bedenken Waar ik wel tegen op zie is oud en nieuw. Ook mijn vrienden roken binnen als een ketter. Zelf drink ik altijd alcohol dus moet hiervoor nog een smoes bedenken. Ik wil het namelijk nog niet vertellen. Heb pas eind januari een echo en die wil ik eerst afwachten. Iedereen veel plezier vandaag. En succes met het bedenken van excuses en smoezen
Hoi meiden! Eerste kerstdag ook goed doorgekomen. We aten niet mee, hadden we vooraf al afgesproken. 😉 Alle hapjes op tafel mocht ik eten dus kwam goed uit. Straks hapjes maken voor vanavond, dan gaan we naar schoonouders (vaders kant, zijn gescheiden). Ik verwacht geen problemen, want ik ben de BOB. Ze zijn meestal ook niet van het rode vlees, dus hoop dat het dit jaar ook zo is. Gelukkig zijn er ook vegetarische gerechten, omdat er vegetariërs zijn. Vandaag de laatste kv gedaan en morgen gaan we voor de 3+ op de CB. Daarna durf ik me ook aan te melden bij mvm. 😇 Ik wil mijn knaller met jullie delen. 😉
@mrcd wat een mooie test!!! Ik had de eerste testen een dun lichtroze streepje en heb vanmorgen ook weer een test gehad en dat was net zon mooie knaltest!!! GEFELICITEERD heerlijk he! Op naar 2015! Een jaar van de mama's en de prachtige zwangerschap en baby's ❤️
Ik ben super blij dat wij het al van tevoren hebben verteld aan onze ouders! zo beroerd als ik me nu voel had ik veel smoesjes moeten bedenken hihi Gister ook aan opa's en oma's van m'n man verteld. Die waren ook suler blij voor ons! Dus is fijn Ik heb ook wel een beetje kunnen genieten van het kerstdiners. Voelde me een beetje misselijk maar viel wel mee eigenlijk vergeleken met eergisteren.
Hier gelukkig ook al mijn ouders het goede nieuws laten weten dus geen problemen met het diner gehad! Vervelend om te horen dat een aantal nog steeds zo misselijk zijn. Echt heel naar. Voor het goede doel maar toch... Ik zit nu midden in de verhuizing. Alles is zo'n beetje ingepakt, nu nog schoonmaken. Morgen een deel naar de tijdelijke woning en de rest zondag naar de opslag. Ik ben blij zijn als het zondagavond is en alles klaar is. Best wel vermoeiend! Allemaal nog een mooie tweede kerstdag en volgende week weer een aantal echo's!
Cvm: oef, dat is schrikken zeg! Wat ik erover gelezen heb, is een heel klein beetje bruin/ oud bloed geen probleem. Maar misschien kan je morgen toch de VK bellen? Dat geeft je misschien iets meer zekerheid of kan ze je geruststellen? Blijft gewoon naar ala dat gebeurt.
Zo dat was even heel veel bij lezen voor mij wij hebben de zwangerschap bij onze beste vrienden bekend gemaakt maar verder willen we het nog even stil houden. Heb een behoorlijke buik al en draag al zwangerschapsbroeken. We hebben net even foto's bekeken van de eerste zwangerschap maar mijn buik is nu al dikker als toen met 16 week!! Mijn moeder vroeg maandag aan mij; ben je zwanger ofzo?? Heb er overheen gepraat. Maar merk dus dat mijn ouders en de moeder van mijn gastkindje wel naar mijn buik zitten te kijken. Ondanks dat ik wijde shirtjes aan doe... wel lastig. Nu nog even zo veel mogelijk mensen ontwijken haha. We willen het echt nog even voor ons zelf houden
@cvm, dat is zeker schrikken. Heb hetzelfde afgelopen week gehad, maar ook bloedverlies. Alleen bruine afscheiding is in principe onschuldig, maar mocht je je er niet fijn bij voelen dan kun je gerust de vk bellen hoor! Daar zijn ze voor. Hier heb ik kerst overleefd. Heb niet veel gegeten. Sla gaat erin en toetje ook redelijk, maar vlees. ....dat krijg ik er echt niet in. Gelukkig had mn ma al familie ingeseind dat ik niet lekker was, dus heb er geen vragen over gehad. Toch heb ik een goed gevoel over deze kerst. ...De laatste in deze samenstelling hopelijk. Nou ga ik tukken....allemaal trusten! X
Bruin bloed kan meestal geen kwaad. Zolang het een beetje is zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Bm en placenta zijn volop in ontwikkeling en er kan eens een adertje knappen oid. Maar als jij je zorgen maakt kun je altijd de vk even bellen. Hier is de visite net weg. Wat hebben wij lekker gegeten zeg! Alles is gewoon gelukt en alles klopte. Zo fijn :-D Gelukkig geen rare vragen over drank etc. Nu op naar het nieuwe jaar en de eerste echo!
Zo, ik ben ook weer thuis! Nu zondag nog de verjaardag van de oma van vl en dan is het weer even klaar voor dit jaar. 😉 cvm bruin bloed kan meestal geen kwaad, maar als het je niet lekker zit gewoon de vk bellen hoor. Gelukkig kon ik vanavond bija alles eten, paar borrelhapjes vooraf niet, maar dat viel niet op. Toen waren er nog geen borden en niemand lette op elkaar. Heb dus gewoon gedaan alsof ik alles had geprobeerd. 😆 Voorgerecht en Hoofdgerecht waren in het thema Mexicaans, dus kon alles eten. Vooraf maissoep met feta. Hoofdgerecht maïskolf met een Burito en een legio aan bijgerechten. Ik heb niet veel gegeten, omdat ik snel vol zat, maar wat was het fijn om geen smoesjes te hoeven verzinnen. Ik zal morgen de lijst aanpassen. Nu lekker naar bed! Welterusten. 😴