15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Herkenbaar juffie! ik begin ook 'klachten' te krijgen...voelde me vanmorgen anders...Zwanger! En wat fijn dat je 2 januari terecht kunt! Dan begint het nieuwe jaar goed ;)
    2liefjes, wat een leuke reactie van je zus....Lief hoor! En zo fijn dat je het nu met iemand kunt delen!
    cvm, lastig punt voor jou, ik snap dat de keuze lastig is voor jullie van 2 kanten. Eigenlijk wil je testen, maar je wilt ook de andere zoon geen pijn doen. Maar als jou man geen genetische afwijking draagt en jij ook niet, dan is de kans toch net zo groot als bij ieder ander? En je bent nog heel jong. Ik zou even advies vragen bij de vk, omdat je er terecht over twijflet. Sterkte met een keuze maken!
    Ik ga ws niet meedoen met mvm...dit omdat ik nog niet wil dat de kinderen het weten en die zijn nu wel oud genoeg om dit te zien! Ik moet mn vitaminepillen ook verstoppen, anders gaan ze vragen stellen (met name de oudste).
    Ik heb net het echocentrum gebeld en heb 5 januari een vroege echo...6 januari intake vk. Word een heftig begin van het nieuwe jaar! Met hoop op een prachtig jaar natuurlijk ;)

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @MvM, heb vorige keer meegedaan, maar ben eerder gestopt dan mijn bedoeling was. Ik ben van week 6 tot 18 erg misselijk geweest en op een gegeven moment moest ik al overgeven als ik alleen al dacht aan die flessen... Ik vind het wel een heel goed doel, dus daar wil ik het wel voor doen. Maar ik wacht nu even iets langer af of ik ook weer die misselijkheid krijg, je kunt geloof ik nog meedoen tot 11/12 weken, dus heb nog even de tijd! ;)
    @combinatietest, hebben we bij de eerste ook niet gedaan en die gaan we nu weer niet doen. Maar wij zijn nog 'jong' en er zit niets in de familie waardoor er verhoogd risico zou zijn. Dus ik zie voor ons de noodzaak er niet van in.
    @cvm, voor jullie ligt het wat ingewikkelder. Bedenk ook goed wat je wilt doen als wel blijkt dat er een verhoogde kans is op een afwijking. Je zult het nooit zeker weten namelijk, het blijft altijd een kans... En wat DDis ook zegt, dit kun je ook met de vk bespreken!

@kwaaltjes, ik weet niet zo goed of ik al echt last heb van kwaaltjes. Ik heb alleen meer zin in zoete dingen (zoals snoep), terwijl ik daarvoor meestal meer zin had in zoute dingen (oa chips). En ik moet iets vaker naar de wc, maar dat kan ook door het koude weer komen...
    Zijn er dames die 'last' hebben van de borsten? Hoe voelt dat? Ik heb het gevoel alsof ik weer lichte stuwing heb... (En dat herken ik nog goed, aangezien ik iets meer dan een maand geleden nog bv gaf... ;))

3. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Wat grappig cmv1985, ik ben ook gastouder. Ik doe ook niet meer aan mvm. Combinatietest bij onze eerste twee kindjes niet gedaan maar willen hem nu wel doen.

4. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    De gevoelige borsten lijkt idd op stuwing. Gelukkig bij mij in mindere mate! Voel het af en toe...

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    2liefjes, wat leuk! Heb jij angst om gastkindjes kwijt te raken doordat je er straks 4 maanden uit bent? Ik wel, omdat mijn inkomen echt wel nodig is om rond te komen. Krijg natuurlijk wel een zez uitkering tijdens verlof (maximaal aangezien ik meer dan 1225 uur maak) maar ben wel bang dat ouders misschien bij een andere gastouder besluiten te blijven als hun kindje daar eenmaal gewend is. Afwachten maar en proberen te sparen om dat op te vangen. Wil na de eerste echo de gastouderbureaus bellen of zij vervangende gastouders hebben en na drie maanden het de ouders vertellen.

Combinatietest: Nee we hebben geen verhoogd risico en ik ben nog jong maar goed, mijn mans ex was destijds 19 en kreeg ook een gehandicapt kind. Tja we moeten het er maar goed over hebben.

6. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    De gezinnen wat ik nu heb ben ik van overtuigd dat ze niet weg zullen gaan maar vind het wel spannend om te vertellen ja. Ik wil er ook niet vier maanden uitliggen maar het zo kort mogelijk voor ze maken als het lukt. Ik wil ook na de eerste echo gaan informeren voor vervangende opvang zodat ik ze wel meteen een oplossing voor die periode kan aanbieden. Dit is wel een nadeel van gastouder zijn he...
    In juni start wel een nieuw babytje. Dat zal eventjes afwachten worden wat hun gaan doen.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Juffie beter dat je wat eerder kan voor de echo!

Cvm wat heftig zeg! Maar net zoals je zegt de kans os groot dat het goed zal komen!

Mvm wil ik heel graag aan meedoen :( maar kan niet. Heb al gekeken pf er ook zoiets bestond in Frankrijk maar niks gevonden. Zal het aan de dokter vragen
    Combinatietest wilde ik sowieso laten doen maar volgens mij is ie gewoon standaard in fr.

Ik besef me nog helemaal niet dat ik zwanger ben. Vandaag is m'n nod dus is het officieel. Zo raar! Er zit gewoon een wezentje in m'n buik wat m'n kindje gaat worden. Dit is toch ongelofelijk!?

Van de kwaaltjes ben ik soms misselijk..niet te erg ofzo kan gewoon normaal dingen doen maar voel het wel. Ben moe maar slaap slecht. Maar dat kan komen doordat m'n man nu een weekje weg is voor z'n werk - heb al een tijdje niet meer alleen geslapen! Owja en trek in vlees :D

Wow maar jullie hebben al kinderen allemaal. Ik ben tot nu het het enigste met het eerste kindje! Leuk :) kan ik jullie vervelen met al m'n vragen want ik heb 0,0 verstand van niks eigenlijk..maar goed heb nog 8 maanden om het alml uit te zoeken :D

8. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Fire away Louloute! Wij als 'ervaringsdeskundigen' willen je graag van tips voorzien ;)
    En wanneer ga je naar Frankrijk verhuizen? Al snel dus begrijp ik?
    Ik vind het zo spannend....Heb 1 keer een mk gehad (tussen de eerste en tweede kindje was 8 weken en het hartje klopte niet meer) en ben best wel een beetje bang dat dat nog eens gaat gebeuren. Wat dat betreft ben ik blij als ik de echo 5 januari heb gehad!

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij weten ook niet alles... En iedereen doet het op een andere manier! Hahaha! Maar wij willen wel helpen hoor!
    Ik denk dat ik ook nog wel weer een aantal vragen heb. Ook al is het nog niet zo lang geleden, ik ben best veel vergeten van de zwangerschap en van de eerste maand(en)... ;)

10. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Loulette lijkt me met een eerste kindje ook extra spannend in een ander land.
    maar gelukkig hebben we elkaar hier ook he;)

DDis ik heb voor mijn jongste ook een mk gehad en heb hetzelfde gevoel als jou. Denk steeds dan zal het nu ook wel eerst mis gaan. Hopelijk kan ik dat snel loslaten en hebben we straks gewoon allemaal mooie echo's wat we kunnen delen.

11. Chocootje

Chocootje Lid

28 sep 2013
    50
    0
    6
    Hee mag ik met jullie meekletsen? Ik ben volgens mijn berekening 18-08-15 uitgerekend, en het wordt ons eerste kindje:).

Ik heb niet echt veel symptomen nog behalve héle pijnlijke borsten en af en toe wat steekjes maar dat schijnt normaal te zijn:D

Voor de rest wil ik iedereen heel erg feliciteren! En ik hoop dat het bij iedereen goed blijft gaan! Heel spannend!

Hebben jullie allemaal al een afspraak voor Een eerste echo? Ik denk dat ik morgen even langs de huisarts ga.. Of is dat eigenlijk niet nodig?

12. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Choocotje welkom en gefeliciteerd!
    Er hebben pas twee meiden een afspraak staan bij de verloskundige. Ik heb nog niet gebeld. Je hoeft niet eerst naar de huisarts te bellen maar kunt gewoon meteen de verloskundige bellen voor een afspraak. Maar als je dat prettig vind kun je dat natuurlijk altijd doen.
    Ik zal je er ook bijzetten in de lijst:)

13. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    ♥Augustus 2015♥

15 augustus
    morgenzon, 26 jaar, vierde kindje
    DDis, 31 jaar, vierde kindje

16 augustus

17 augustus
    Juffie2, 38 jaar derde kindje
    louloutte, 26 jaar, eerste kindje
    2liefjes, 26 jaar, derde kindje
    nmv, 28 jaar, tweede kindje

18 augustus
    chocootje, eerste kindje

19 augustus
    cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje.

Afspraken
    2 januari Juffie2 echo
    6 januari nmv intake vk met echo

14. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Ik mag nog bij de afspraken. ...5 januari echo en 6 januari intake vk....

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier net getest, maar t streepje was lichter dan gisteren :( Zit me dus echt niet lekker, bij mn dochter had ik rond nod echt een duidelijke streep en nu is het turen
    Moet gewoon een digitale doen maar heb geen tijd om er 1 te halen :( Word hier weer helemaal gek van, onzekerheid!

Bijgevoegde bestanden:

16. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik meld me ook graag aan bij jullie :). Heb zowel gisteren als vandaag een positieve test van cb, dus ben zwanger! Wordt voor ons ook het eerste kindje, dus ben nog een groentje op dit gebied, haha.

Ik ben 32 jaar trouwens en 20 augustus uitgerekend volgens FF (voor op de lijst).

Gefeliciteerd allemaal! Heerlijk om hier met jullie te kunnen kletsen over onze zwangerschap.

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe bepaal je welke verloskundige je belt? Of bel je dan het ziekenhuis ofzo? Ben hier dus echt niet in thuis, haha.

Ik kan het eigenlijk nog nauwelijks geloven dat ik nu zwanger ben. Heb ook bijna geen symptomen, alleen een wat "vol" gevoel in mijn buik en het rommelt wat. Ik heb echter endometriose, dus het rommelt bij mij wel vaker in mijn buik :p.

Ik heb nog geen idee wanneer ik het iedereen ga vertellen. Heb weleens gehoord dat de meeste mensen dit pas na een week of 12 doen. Weet niet of ik het zo lang voor me kan houden, haha.

Succes meiden! Dat we allemaal maar een prachtige zwangerschap tegemoet gaan :).

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    ♥Augustus 2015♥

15 augustus
    morgenzon, 26 jaar, vierde kindje
    DDis, 31 jaar, vierde kindje

16 augustus

17 augustus
    Juffie2, 38 jaar derde kindje
    louloutte, 26 jaar, eerste kindje
    2liefjes, 26 jaar, derde kindje
    nmv, 28 jaar, tweede kindje

18 augustus
    chocootje, eerste kindje

19 augustus
    cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje

20 augustus
    Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje

Afspraken
    2 januari Juffie2 echo
    5 januari DDis echo
    6 januari DDis intake vk
    6 januari nmv intake vk met echo

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb een update van de lijst gemaakt!

@Chocootje,welkom! Je hebt geen verwijzing meer nodig van de huisarts om naar de verloskundige te gaan. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap wel naar de huisarts gebeld, maar die gaf mij alleen een telefoonnummer van een verloskundige die zij vaak tegen kwamen.

@Fotofanaat, welkom! Ik zou kijken welke verloskundigen er bij jou in de buurt zitten en daar 1 van kiezen. Je kunt ook naar de huisarts bellen, die geeft je dan vaak wel een telefoonnummer.

@cvm, ook al ken ik geen mk, mij maakt dit ook onzeker. Maar ik hoor altijd dat dit niets hoeft te betekenen! Gewoon van het positieve uitgaan!! :)

19. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Welkom Chocootje en fotifanaat! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    @Chocootje, in principe hoef je niet eerst langs de ha. Je kunt direct de vk bellen voor een intake. Zij zal de gegevens doorsturen naar de ha. Maar je mag natuurlijk altijd bellen!
    @fotofanaatje, ik heb gewoon gegoogled waar de vk zitten...en anders kan de ha je er ook wel een telefoonnummer van geven denk ik hoor. Je hebt iig vrije keuze naar welke vk je wilt gaan.

Ik heb vanmorgen ook nog een testje gedaan (van de action, heb er nog 4 liggen ) en die was weer duidelijker gelukkig. Ik vind het zo spannend!
    @cvm, is dit ook een action test? Dan heb je best kans dat de cb wel zwanger zegt hoor! Ze zijn gewoon echt niet gevoelig die testen. Ik ga voor je duimen dat er een mooie 'zwanger' komt te staan!

20. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    @nmv....volgens mij zaten wij gelijk te tikken!!! Bijna dezelfde antwoorden 😉.
    En bedankt voor de lijst update!

Deel Deze Pagina