15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Fashonista wat ga je er ontzetend goed mee om!
    Tog heel veel sterkte!

2. cetje

cetje Niet meer actief

Gefeliciteerd meiden, blij voor jullie!

3. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Fashonista Ik stuur je een heeeeeele dikke knuff
    Sterkte !

4. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fashonista heel veel sterkte!! Wat naar dit:(

Zo dubbelang om dan nu te zeggen dat ik net bij verlodkundige weg kom en een perfect kloppend hartje heb gezien. Nu zo'n 7 week :)

5. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Een beetje dubbel om dit bericht eronder te plaatsen maar meiden met een goede echo GEFELICITEERD !!!
    Ik mag pas volgend JAAR....
    30 januari.....
    En heb nu eigenlijk al moeite om me zo te kleden dat mn buik niet opvalt....

* wil iemand bij mij op de lijst noteren dat ik 33 ben en het mijn tweede kindje wordt, voor ons wordt het een verassing
    alvast bedankt

6. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    zijn jullie trouwens al overgestapt naar een andere zorgverzekering ???
    Ben even benieuwd welke jullie hebben...

7. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel blij voor de meiden die een kloppend hartje hebben gezien.

Mijn baarmoeder was inderdaad leeg. Net om 11 uur kwam alles eruit. Waar ik heel.blij mee ben. Want ik zag echt op tegen een curretage.

Ik wens jullie zwangere heel veel geluk toe.

Onze tijd komt wanneer ik er klaar voor ben.

8. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn die mooie echos! Super meiden

9. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @evan. Ik ga me zo aanmelden bij eej andere.

nu heb ik alleen een probleem met de kraamzorg.
    Zit dat in het basispakket ook?

Ik weet nu niet wanneer we er weer aan beginnen. Moet ik mij over verzekeren of gewoon wachten.

Straks maar eens overleggen met mijn man.

10. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Lia89 gefeliciteerd met je goede echo!

Fashonista nogmaals veel sterkte!

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Sterkte fashonista!

Meiden die een kloppend hartje hebben gezien, zagen jullie dat zelf duidelijk? Hier zag de Vk het en ik.zag zelf ook wel dat er iets vaag flikkerend in dat.kleine stipje maar om nou te zeggen dat ik het overduidelijk zag...t is zo iniminie.

12. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Evan wij zijn overgestapt naar pma, dit is via menzis. Gaat ons heel veel schelen op jaarbasis! Als je pakket extra2 neemt dan krijg je ook het eigen risico van de kraamzorg volledig vergoed en ook als je poliklinisch wilt bevallen zonder indicatie. En zo waren er nog een aantal voordelen voor de zwangerschap.

13. Veerle1

Veerle1 Lid

15 dec 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    #853 Veerle1, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
    Tja meiden, lastig verhaal hier. Wel een kloppend hartje, maar ook minder ver en kleiner dan moet (6w en 5 dagen ipv 7 weken en 2 dagen). Hoewel het lastig op te meten was (baarmoeder ligt lastig en het hummeltje had zich in een hoekje verstopt) is dus wel de vraag of het zich nu voldoende ontwikkeld. Mogen volgende week (8 jan) weer langs komen om te kijken hoe het dan is.

14. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @ fashionista, heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

@ veerle, spannend nog. Wel fijn dat je een kloppend hartje had! Hopelijk is het de volgende keer helemaal zoals het hoort te zijn!

@ zorgverzekering. Wij stappen niet over. We zitten nu bij zilveren kruis (ik met 2 sterren) en dat was een prima pakket bij mijn vorige zwangerschappen, en nog steeds het goedkoopst dus dat is ook een fijne bijkomstigheid ;)

15. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    echo gehad!! en hebben ons kindje gezien, gyn. dacht een kloppend hartje te zien, en mijn man en ik zagen het ook, maar ze kreeg het maar moeilijk in beeld... ook zag ze nog wel wat bloed in de baarmoeder en dat verklaart het bruinverlies wat ik nog steeds (minimaal) heb!!
    maandag staat er weer een echo gepland in DD, dan moeten we het hartje echt goed zien kloppen, het blijft dus nog even spanning, maar voor nu zijn we toch opgelucht!!

16. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    @Fashionista: wat klink jij ongelooflijk dapper! Respect! En veel succes de volgende keer.

@Veerle: dat klinkt ook niet helemaal lekker, maar het is toch nog ienie-minie op dit moment? Probeer er niet teveel stress om te hebben, je hebt gewoon een wat kleiner frummeltje :). We houden de moed er in. Wel fijn dat je dan volgende week al terug kan.

@goede echo's: gefeliciteerd! Leuk om al een beetje mee te kunnen doen op deze manier. Kan ook echt niet wachten op onze eerste echo.

Hoe staat het inmiddels met de klachten bij jullie. Ik lees van een aantal dat ze wel echt goed ziek zijn. Dat is wel balen, hoor. Ik hoop dat jullie je weer snel wat sterker voelen.

Hier nog altijd heel weinig last. Heb wel vollere en gevoelige (.)(.), maar geen misselijkheid. Ben ook wel snel moe, maar heb ook hectische dagen achter de rug, dus kan meerdere oorzaken hebben. Zie wel al heel lichtjes een verticale streep lopen vanaf mijn navel naar beneden, zijn er meer die dat hebben?

En wat is jullie ervaring met smeersels voor je buik? Ik heb enorme aanleg voor striae, mijn benen, billen, onderrug en borsten zijn al gestreept. Verander langzaam in een tijgertje :p (ben nu slechts een okapi ;) ).

Ben inderdaad ook nog aan de puzzel met de zorgverzekering, lastig hoor.

En wanneer begin je eigenlijk met zwangerschapsgym og yoga oid?

Zo, heb weer wat vragen afgevuurd :p.

17. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor veerle en do27 wat spannend nog.
    Hopelijk zijn de volgende echo's perfect :)

18. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    @fashonista,, wat rot meid!! maar idd knap dat je zo je schouders eronder zet! respect! Kraamzorg zit volgens mij in de basis verzekering!! dus hoef je je geen zorgen over te maken.

@Veerle, spannend, komt vast goed! k moet ook 8 januari,, spannend!!! hoop dat bij jou dan alles goed is en ik het hartje ga zien.

@Do27 wat een goed nieuws en fijn dat je een extra echo krijgt! mag ook wel na al die stress met dat bloed verlies,, fijn voor jullie!!

@fotofanaat,, zover ik gehoord heb werkt bio oil het allerbeste!! dat ga ik straks smeren! k ben ook al zo gestreept:p hahhaha,,, dus ik weet zeker dat mijn buik straks ook aan de beurt is hihi

Qua klachten: k heb dan een tijdje extreme steken gehad maar nu alleen nog wat krampjes in onderbuik, maar minimaal. k Slaap wel heeel slecht of droom heel heftig en heb enorme zere en vooral GROTE borsten gekregen! mijn vriend kan nog niet naar ze wijzen of ze doen al pijn hahahhahah:D Verder nog weinig. WEl eens vlagen van misselijkheid, maar dat is snel weer weg. dus geen klagen.!!
    hoop dat de meiden met extreme misselijkheid hier snel doorheen zijn!

Liefs,, Loesje

19. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Wat fijn om te lezen van de goede echo's! Dat er maar vele mogen volgen. Fashionista sterkte. Ik hoop dat 2015 voor jullie nog wat geluk mag brengen.
    De kraamzorg zit hier wel in het basispakket, maar je hebt een wettelijke eigen bijdrage per uur....Deze kun je Door je verzekering uit te breiden vergoed krijgen, maar dat kost dan vaak weer meer dan dat je zelf de eigen bijdrage betaald. ...ik krijg nu de helft vergoed en ik krijg ook een kraampakket.

20. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    @fashonista respect hoor dat je er zo mee om gaat. Hopelijk ben je snel weer zwanger!

@goede echo's: Gefeliciteerd! Lekker genieten.

@veerle dikke knuffel meid! Hopelijk heb je volgende week meer duidelijkheid.

@verzekering ik ben overgestapt naar VGZ met aanvullend Best. Eigen bijdrage kraamzorg, niet medisch bevalling in ziekenhuis, kraampakket, fysiotherapie wordt vergoed. Voor E 136 in de maand via independer. Heb alles goed uitgezocht en dit leek me het beste.

Deel Deze Pagina