chocolaatje welkom! dit wordt ook mijn eerste kindje spannend he!!! welkom fotofanaat! cvm balen van je streepje! probeer nog een keer s middags te testen! mijn testen s ochtends waren nog heel licht en s middags al knallers ! who knows is het bij jou ook zo ik ben even bij h&m wezen kijken..ik wou babysokjes halen om in te pakken voor kerst voor onze ouders. Wow dit was de eerste keer dat ik bewust naar een kinderafdeling ben gegaan en wat hebben ze toch veel super mooie schattige cute spulletjes!!! hihi mja nog een week of 16 wachten denk ik totdat ik ze ga kopen. Wanneer gaan jullie de eerste spulletjes al aanschaffen? Meiden die al kinderen hebben - jullie hebben nog zeker wat spullen liggen of niet?
Ik kom me heel voorzichtig melden bij jullie Durf het nog niet te geloven en het is ook nog wat te vroeg maar gisteren en vandaag hebben we een licht positieve test na onze 1e cryo terugplaatsing. We hebben 4,5 jaar op onze dochter moeten wachten en uiteindelijk via icsi zwanger geraakt. uit die poging zijn 3 embryo's ingevroren en 1 daarvan is teruggeplaatst. Officieel kan ik vrijdag testen maar had natuurlijk geen geduld As zaterdag wordt onze dochter 1 dus wat een mooi kado zou dit zijn!! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en worden de testen donkerder, dan kan ik gezellig hier blijven meeschrijven
@louloute, wij hebben 3 kinderen, maar hebben bijna geen spullen meer...Wij waren bij de derde stellig dat het de laatste zou zijn... We hebben nog een paar dingetjes. 1 doos met kleertjes en een ledikant (heeft mn opa gemaakt) en we hebben nog een kinderstoel. Verder moeten wij ook alles weer kopen (lang leve mp). En het lonkt zo om wat te gaan kopen...maar ik wacht ook zeker tot na de 12 weken echo. @Staffie, welkom en voorzichtig gefeliciteerd! Wat een heftig verhaal zeg. 4,5 jaar erover doen voordat je zwanger mag worden. Ik hoop voor je dat het nu raak is! Dat zou wel een mooi cadeautje zijn Ben benieuwd naar je test van vrijdag!
Staffie84, voorzichtig al gefeliciteerd! Wat spannend, zeg. Louloute, ik snap precies wat je bedoelt met het shoppen voor je kindje. Mijn man en ik hebben laatst al een schattig babyshirtje gekocht, omdat we het niet konden laten. Ik was toen juist weer ongesteld geworden en wilde me daarmee een beetje opvrolijken. Zal toch heel anders zijn om binnenkort iets te kunnen kopen met de wetenschap dat ik nu echt zwanger ben . Wat leuk dat het hier langzaamaan drukker wordt. Kan niet wachten op de eerste echo verhalen.
Hoi hoi meiden Ik ben nog nieuw maar heb gisteren positief getest en zou volgens mijn berekeningen ook in augustus uitgerekend zijn YEAH!!!!! Helaas ben ik pas 15 jan aan de beurt voor een echo bij de vk (8/9 weken) Vind het tevens vreemd dat ik niet naar de gyn word gestuurd ivm mijn eerdere keizersnede...
Alle nieuwe welkom en gefeliciteerd! Cmcv wat vervelend dat je test lichter was, was dit wel een zelfde? Zodra het kan zou ik ook een digitale test kopen zodat je meer zekerheid krijgt. Fotofanaat als jij het graag eerder wilt vertellen kan dat gewoon hoor, gewoon doen wat voor jullie het fijnste is. Ik heb het nu alleen tegen mijn zus en een vriendin verteld, met kerst wil ik het tegen mijn ouders en andere zus vertellen. Verder weet ik het nog niet. Loulette; ik heb gelukkig alleen de kinderwagen en de Stokke newborn set verkocht. Had eigenlijk al meer willen verkopen maar omdat mijn wens nog te groot was gelukkig verder alles nog bewaard. (Mijn man vond twee eerst helemaal prima) kleertjes heb ik trouwens wel alles van weg gegeven van zowel zoontje als dochtertje jammer genoeg. Ik wil zelf pas kleertjes en spulletjes gaan kopen als ik weet of het een jongetje of meisje zal worden. Dit wil ik dan wel al met 14 weken weten hihi. staffie84 wauw wat super dat het nu dan zo snel raak is! Hoe oud ben je! Dan zal ik je er ook bijzetten in de lijst. Soof85 wanneer ben je uitgerekend en hoe oud ben je? Dan zal ik je er ook bijzetten. Ik werk de lijst dadelijk bij. Ik ga nu eerst mijn zoontje van school halen.
Ik heb alles nog van mijn dochter. We wisten niet of ze een jongen/meisje zou zijn, dus alles in de kleine maatjes is unisex. Mooi makkelijk! Haar meubels gaan naar de 'nieuwe' baby en zij krijgt dan een nieuwe (kleding)kast en bed/ledikant. Ik ben ook nog aan het nadenken of ik een duowagen wil of dat we genoeg hebben aan een meerijdplankje, aangezien mijn dochter dan ongeveer 22 maanden zal zijn... En ik wil een compleet nieuw setje die de baby dan als eerste aan krijgt na de geboorte. Maar ik denk dat het verder wel mee valt! @Staffie, alvast een voorzichtige gefeliciteerd en welkom! @soof, gefeliciteerd en welkom!
@2liefjes: Ik ben 29 jaar en in verwachting van ons 2e kindje Uitgerekende datum 23-8 (maar moet de echo nog krijgen...)
♥Augustus 2015♥ 15 augustus morgenzon, 26 jaar, vierde kindje DDis, 31 jaar, vierde kindje 16 augustus 17 augustus Juffie2, 38 jaar derde kindje louloutte, 26 jaar, eerste kindje 2liefjes, 26 jaar, derde kindje nmv, 28 jaar, tweede kindje 18 augustus chocootje, eerste kindje 19 augustus cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje 20 augustus Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje 21 augustus staffie84 22 augustus 23 augustus soof85, 29 jaar, tweede kindje Afspraken 2 januari Juffie2 echo 5 januari DDis echo 6 januari DDis intake vk 6 januari nmv intake vk met echo
Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren!!! Hier wordt het steeds duidelijker dat het echt zo is (behalve knaltesten😉 zin in boterhamworst met augurk en fanta, liters fanta. Drink ik anders nooit. Heb ook echt al darmenbuikje en dat is lastig. Want draag vaak strakkere kleding en was juist enorm afgeslankt na vorige zwangerschap dus dan valt het extra op als er ineens toch weer soort van zwembandje zichtbaar is. Bij vorige zwangerschappen had ik bij acht weken al positiebroek aan omdat het gewoon lekkerder zit om buik.gelukkig zie je tegenwoordig echt niet meer aan de broek of t positie is of niet. Maar moet dus maar wel ff wat wijdere truien of tuniekjes zien te scoren 😊 hoop het op m'n werk tot de zestiende week verborgen te houden, maar goed, kan zomaar zijn dat het bij twaalf weken al te duidelijk zichtbaar is. Behalve hier weet niemand nog van ons wondertje. Wil mijn ouders pas na echo inlichten als we zeker weten dat er vruchtje met kloppend hartje zit.
Ik werd gek van het lichtere streepje vanmorgen en manlief werd gek van mij dus die is na zijn werk naar de kruidvat geraced voor een cleaurblue digitale test....binnen 30 sec verscheen het woordje "zwanger"!!! Dus nu klaar met testen en beginnen met geloven (en hopen dat het een blijvertje is) Mijn zus en schoonzus en 1 vriendin weten het, die heb ik de afgelopen dagen gestalkt met foto's van vage streepjes Ouders willen we het met kerst gaan vertellen, bij de eerste hebben we het meteen na de positieve test verteld maar nu zo vlak voor kerst vind ik dit een leuk kado. Pas met 3 maanden (als het lukt...) gaan we het de kinderen vertellen omdat ik niet wil dat de ouders van mijn gastkindjes het eerder weten, en dochterlief kan geen geheim houden. Hier zal de baby geen eigen kamertje krijgen, eerste maanden tot het doorslaapt zal het bij ons op de kamer in een wiegje liggen en daarna bij dochter op de kamer. Qua meubels niks nodig, heb hier genoeg ledikantjes (stapelledikant vanwege mijn werk als gastouder) een box, drie kinderstoelen, autostoeltje en maxicosi, draagzak, bergen speelgoed. Wil wel wat nieuw beddengoed en omslagdoeken voor de baby, de omslaghanddoeken van dochter gebruiken we nu nog steeds na het douchen haha, dus die zijn niet zo zacht meer. Kleertjes van dochter heb ik allemaal bewaard en als het een jongen word heb ik ook al dozenvol, schoonzusje kreeg een dochter 4 maanden terug en heeft toen alle jongenskleertjes van haar zoontje bij mij op zolder gezet voor het geval ik ooit een tweede zou krijgen. Maar wil wel wat nieuwe setjes kopen als we het geslacht weten.
@vertellen, hier houden we het nog even geheim. Met 8 weken heb ik een echo, waarschijnlijk vertellen we het daarna beide ouders en zussen. De rest willen we proberen geheim te houden tot na de termijnecho. Dit was ook de bedoeling bij de 1e, maar toen was ik zo misselijk dat het niet te verbergen was... Dus toen wist bijna iedereen het al na de vitaliteitsecho bij 8 weken. Alleen de 'bekenden' en via facebook hebben we toen pas gedaan na de 12 weken. @cvm, ik zie dat je brusje onderin je handtekening hebt staan. Bedoel je hiermee 'broertje of zusje' in het algemeen? Ik dacht dat brusje gebruikt werd als benaming voor een broertje of zusje van een gehandicapt kind...
Hoewel ons kindje een gehandicapte broer heeft bedoel ik inderdaad gewoon broertje of zusje in het algemeen haha. Heb wel eens gehoord dat het idd ook gebruikt word om een broer of zus van een gehandicapt kind aan te duiden maar zie en hoor m ook vaak om het broertje of zusje in de buik aan te duiden.
Ik heb het op dit forum wel vaker voorbij zien komen en ging er maar gemakshalve vanuit dat ze het 'algemeen' bedoelden. Maar heb het me altijd afgevraagd en nu is de 1e keer dat ik het dus ook echt vraag. Wel heel toevallig dat ik dit dan net aan jou vraag!
Hihihi juffie Ik heb trek in vlees en alles wat ermee te maken heeft ! Ik draag ook liever een legging ofzo. Zit zo lekker hihi 😊 kan nog wel een spijkerbroek aan hoor! Cvm gewoon de woorden zien 'zwanger' dat geeft toch een ander gevoel he! Wij gaan het met kerst vertellen. Anders krijgen onze ouders het toch al door als ik geen wijn drink etc.. hoop alleen dat ze t dan niet doorvertellen. Zit er echt niet op te wachten dat de halve wereld het dan gelijk al weet!
Cmv wat fijn dat je nog een test het kunnen halen en je al snel het woordje zwanger zag staan. Nu niet meer testen joh en probeer te genieten! Pfff zijn jullie ook ineens zo vroeg wakker? Zelfs na een vreselijke nacht met ons zoontje wat alles had ondergespuugd en daarna niet in slaap kwam van de hoofdpijn lig ik toch alweer wakker, terwijl verder iedereen nog slaapt hier. Ik was net blij dat onze kindjes weer langer slapen na de sinterklaas, zoontje was hierdoor een tijdje om 5uur klaar wakker!!! Nu kan ik weer langer slapen wordt ik zelf wakker. Mijn buik is ook behoorlijk aan het rommelen als ik wakker wordt.
Dag Dames, Allemaal van harte gefeliciteerd Mag ik ook op de lijst. 19 augustus BellaDS 30jaar 1ste kindje
Goedemorgen dames. Mag ik me hier nog aansluiten? Gisteren een positieve test. Als alles goed gaat dan komt hier rond 20 augustus baby nummer 2.