15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Laawra, wat ontzettend vervelend dat je steeds bloed. Hopelijk is alles goed. Morgen komt je partner weer thuis? Rottig dat je juist nu alleen bent...

@ Louloute, wow dat klinkt heftig. Gelukkig gaat het nu weer iets beter.

Ik was van de week echt enorme in hormonale paniek hier. :) Maar ik heb ondertussen alles weer gerelativeerd en snap dat ik gewoon blij moet zijn dat ik kloppend hartje op echo had. Ik ben ontzettend beroerd en dit wordt met de dag erger dus dit zal vast een goed teken zijn. Ik ben ergens heel blij dat ik me zwanger voel want anders dat ben ik toch alleen maar bang dat het mis is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van ellende nu de bank amper af kom...

2. BellaDS

BellaDS Lid

2 mei 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 31 december onze eerste echo gehad. We hebben ook het hartje zien kloppen. Het duurde maar een paar minuutjes maar we waren ontzettend gelukkig. We hebben 3 foto's gekregen van onze kleine wondertje ❤️ We kunnen niet wachten tot 20 januari onze volgende echo.
    Ik heb gelukkig niet veel kwaaltjes:
    - pijnlijke en vollere borsten
    - erg moe, in de avond heb ik helemaal geen energie meer
    - vaak naar het toilet
    - vaker honger
    - begin al een buikje te krijgen

3. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ja laawra ik zal die keuze ben ik bang ook moeten maken. Morgen moet onze grootste jongen weer naar school dus dan moet ik gewoon weer de hele week paraat staan, en voor de gastkindjes natuurlijk. Ik vind medicijnen een beetje eng eerlijk gezegd in combinatie met zwangerschap maar ik zal toch iets moeten om deze weken door te komen.
    Heb jij geen bloedverlies meer gehad?

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Meiden, ik lees wel mee, maar heb even andere dingen aan m'n hoofd. Relatie zit deze week in woelig vaarwater. Komt vast wel goed, maar kost energie. En ben al zo moe.... Hier nu ook regelmatig misselijk maar als ik lu crackertje met zeezout eet gaat het beter. Verder speelt bekken regelmatig op, even dus oppassen met tillen. Lastig met een dreumes.
    Ik hoop dat de erg misselijke meiden snel iets tegen misselijkheid krijgen van huisarts en dat de meiden die bloedverliezen snel duidelijkheid krijgen via echo. Sterkte!!!!

5. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    @2liefjes, tot nu toe gisterochtend voor het laatst. Het is iedere keer weer spannend met afvegen maar volgens mij is dit nu de langste tijd niks. Hopelijk morgen middag duidelijkheid!
    Ik werd gisteren ook ineens wat misselijk dus hopelijk is dat een goed teken.

Die medicijnen zullen vast geen kwaad kunnen, anders kreeg je ze niet tijdens een zs ga ik maar vanuit. Al snap ik je gevoel. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

hier is onze dochter weer ziek voor de tweede keer in een maand, flinke koorts en snipvefkouden. Baal enorm, we zouden voor een nieuw bed gaan kijken vandaag. Ik heb hypermobiliteit, waardoor de banden van mijn gewrichten heel los zijn. Onder invloed van zwangerschapshormonen worden je banden nog losser en bij mij zorgt dat ervoor dat het te los is waardoor ik sneller pijn heb in mijn bekken, stuitje en rug. Bij de eerste liep ik met 13 weken al bij de fysio en met 20 weken kon ik nog maar 50 procent werken, met 26 weken helemaal gestopt. Nu ben ik zzper en niet werken is geen inkomen, geen optie dus. Ons bed is echt oud en versleten en merk dat ik smorgens een uur nodig heb om me een beetje mens te voelen. Ik hoop dat de pijnklachten door een goed bed minder zullen worden.

Wil ook morgen weer naar de sportschool gaan, gewoon 2x per week een half uurtje fietsenoid, rustig tempo om mn spieren in beweging te houden. Weet dst je als zwangere niet overhit mag raken maar rustig fietsen moet toch kunnen?

7. Veerle1

Veerle1 Lid

15 dec 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cvm: fietsen is super goed! Ik heb altijd op redelijk niveau gefietst en probeer nu elke dag een 30-60 minuten rustig op de fiets te zitten. Dat is heel erg fijn en niet belastend. Net als een half uurtje rustig zwemmen, dat is ook echt heel goed voor je.

Ik had vannacht een nachtmerrie over een miskraam. Gadver, wat was ik blij toen ik wakker werd!

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Sterkte Juffie!

@sporten, dat is juist heel gezond! Luister gewoon goed naar je eigen lichaam, dan ga je niet zo gauw de fout in.

9. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Juffie2 wat vervelend, hopelijk is het snel weer wat gezelliger.

cmv Beterschap met jullie meid. Hopelijk krijg je nu niet weer zo vlug klachten, zou eel heel erg vervelend zijn maar probeer wel naar je lichaam te luisteren.

Sporten is idd juist goed, zou ik een voorbeeld aan kunnen nemen haha. Sporten is niet aan mij besteed, zoontje naar school brengen met de fiets en wandelen is voor mij sport genoeg;)

Laawra wat fijn dat je geen bloed meer hebt gezien. Klinkt idd alsof het dan een geknapt vaatje of iets moet zijn geweest.

bella gefeliciteerd met de goede echo!

10. soof85

soof85 Lid

8 dec 2014
    70
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    NULL
    Morgen EINDELIJK de echo. Ben stik zenuwachtig :)
    Maar hebben er zooooo'n zin in. M'n man is ook erg zenuwachtig :)

11. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend soof85 hoop dat je een mooie echo krijgt!:)

Ik moet donderdag heen! 2x zelfs... Ziekenhuis en intake verloskundige! Ik hoop zo een hartje te zien! Ben dan net 7 weken nog maar... Maar bij 8 weken zaten ze vol!
    De dagen duren Zoo lang tot donderdag en word zenuwachtig als ik er aan denk... Hoop zo dat alles goed is met de kleine:) man wat spannend....:):)

12. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Hier ook erg blij dat ik morgen een echo heb. ...heb vandaag ineens minder last van misselijkheid ed....heel fijn natuurlijk, Maar hoop wel dat alles nog goed zit. ....vind het zo spannend en ben zo bang tegelijk. ...

13. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2liefjes, jij bent ook gastouder zo te lezen :) hoeveel kindjes en welke leeftijd heb je?
    Ik sinds kort ook, kwam zo op mijn pad. Was bewust thuisblijf-moeder en vond het wel leuk om er wat bij te doen. Pas op een kindje van 5 maand oud 3 dagen per week en had een jongentje van 3 1 dag per week. De oudste komt na de vakantie niet meer terug ivm naar school gaan. De ouders van mijn gastkindje wil ik het pas na 12 week vertellen. Maar nu heb ik over een week een kennismaking met 2 nieuwe kids voor 1 dag per week. Zou jij dan vertellen dat je zwanger bent? Ben dan nog maar 9 week.. Hou er niet van om te liegen maar vind het eigenlijk te vroeg om te vertellen.
    Vind het zo dubbel....
    en vraag me soms ook af of ik wel meer kindjes moet aannemen. Bij mijn zoon kon ik met 20 week niet meer werken ivm bloeddruk,harde buiken en later zwangerschaps vergiftiging. Deze zwangerschap zal vast heel anders gaan maar toch heb ik dat wel in mijn achterhoofd

14. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Bah ik ben zo bang dat het hier mis gaat! Ik heb nu flink de griep, met overgeven en ontzettend hoesten, overal spierpijn etc. Hierdoor geen zwangerschapsklachten meer. Mijn borsten zijn nog licht gevoelig. En daarbij testen die lichter zijn dan eerst.... (Ook al kunnen ze lichter worden door teveel hcg voor teststrook).

Zou blij zijn dat het dinsdag is en dat we een mooi kloppend hartje zien.

15. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden,

Hier vooral last van moeheid en een soort van misselijkheid, beetje weeïg gevoel. Verder gaat het goed! Ben er nog steeds rustig onder. Donderdag al de echo! Tijd gaat snel. 😉

@papillons
    Waarom test je door? Na 5-6 weken kun je gewoon beter stoppen met testen. ;) Aan een test ga je nu niet meer zien of het goed zit of niet. Ik was de week na mijn ovulatie doodziek en ben toch ook echt nog zwanger. 😊

Wij zijn net even de stad in geweest voor nieuwe lampen voor boven de eettafel en de salontafel. Ook hebben we eindelijk een fatsoenlijke lamp voor in de wc gekocht! 😆

16. cetje

cetje Niet meer actief

Spannende tijden allemaal he? Vind het ergens wel geruststellend dat echt iedereen zo onzeker is. We stellen elkaar allemaal gerust, maar over onze eigen zwangerschap zijn we allemaal zo onzeker! Daarmee relativeer ik het steeds maar voor mezelf: Zie je wel, we maken ons allemaal zorgen. Dan kan ik het steeds wel weer even van me af zetten, maar oh wee als ik even m'n borsten niet voel of ineens buikpijn heb! Dan ben ik meteen weer bang :)
    Hopelijk weer op naar mooie echo's morgen meiden!

Ik heb morgen m'n intake bij de vk en maak dan een afspraak voor de eerste echo. Moet in principe de termijnecho zijn, dus met 10 weken, maar ga vragen of hij iets naar voren mag. Op basis van laatste menstruatie ben ik namelijk nu 8+4, maar als ik denk zelf dat het pas 7+2 is (o.b.v. wanneer ik dacht m'n eisprong te voelen). Als ik dan een echo krijg met 10 weken, ben ik waarschijnlijk pas 8+5, en moet ik met 10 weken nog een keer. Dan kan die eerste echo toch net zo goed een weekje eerder had ik bedacht ;)

Ik moet wel echt opletten dat ik m'n energie goed verdeel. Doe nu steeds veel te veel in de ochtend en ben dan 's middags kapot. Nu ook. Vanmorgen lekker 2 uur gewandeld in de duinen, maar dat was een beetje too much. Had wel expres al m'n spinning les afgezegd omdat ik dat een beetje overkill vond, maar lang wandelen kan ik blijkbaar ook niet goed aan... Is nog even aftasten.

Veerle: Ik las jouw reactie over fietsen. Weet jij hoe het zit met spinnen tijdens de zwangerschap? Ik ga het morgen ook bij de vk vragen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Van een half uur op de hometrainer zitten word ik altijd zo gaar, ga liever vol gas :p

17. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Geen idee waarom ik nog steeds test. Misschien een stukje houvast?

18. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Lia89 ik ben idd ook gastouder. Ik heb nu een meisje van 3, jongetje van 2, jongetje van 1 en een baby van 4 maanden. Een krijgt er in Maart een broertje bij en in juni zou ik eigenlijk met nog een nieuw babytje starten. Geen idee hoe dit nu zal gaan lopen. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit of ik hun wel door moet laten gssn aangezien ik dan een baby teveel heb en dus mijn eigen kindje dan af en toe zelf weg moeg brengen. Eigenlijk van de zotte natuurlijk...
    Ik zou hun wel vertellen dat je zwanger bent, je ligt er dadelijk een paar maanden uit dus dat moeten ze wel in hun overweging mee kunnen nemen natuurlijk. Ik kijk er ook tegen op om het tegen de ouders te vertellen, krijg er zelf het gevoel bij dat ik ze in de steek laat... Ik wou het daarom ook pas na de 12 weken vertellen maar dat ga ik met mijn buik niet redden. Ik heb nu donderdag de echo en als die goed is ga ik meteen op zoek naar vervangende opvang voor ze.

19. Veerle1

Veerle1 Lid

15 dec 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cetje: ik heb het een tijdje geleden aan mijn coach gevraagd en die zegt dat je prima op gevoel met een lage tot middelmatige hartslag kan fietsen. Ik ben gewend om in hartslagzones te trainen, en hou mijn hartslag nu tot maximaal D2. Intensieve trainingen zoals interval, kracht en maximaal testen dat doe ik nu niet meer. Dus spinnen kan denk ik prima als je jezelf maar niet te veel in het rood fietst. Dat is niet verstandig.
    Ik kan zelf goed op een Tacx zitten dus doe dat zelf als het lukt elke dag even.

20. cetje

cetje Niet meer actief

Thnx Veerle! Fijn om te horen hoe je coach er over denkt, is toch weer een advies vanuit een andere hoek dan van de vk.

Ik denk dat ik het spinnen voorlopig maar even laat... Ik heb wel een hartslagmeter, maar ben niet gewend daar echt een les mee te spinnen. Ga soms weleens buiten de spinningles om met hartslagmeter fietsen, en dan op 70% een uurtje.
    Tijdens een les vind ik het sowieso al lastig om me in te houden. En zeker nu in de les, waar niemand nog weet dat ik zwanger ben... Dan maar even gas terug!

Deel Deze Pagina