@Lia, m'n dochter gaat naar een gastouder en toen we op intake kwamen vertelde de gastouder dat ze zwanger was, 8 weken was ze toen, wel een goede echo gehad. Ik stelde het wel op prijs dat ze het zo vroeg had verteld en ik heb natuurlijk netjes m'n mond gehouden. Uiteindelijk hebben we voor haar gekozen en gaat m'n dochter straks naar een tijdelijke gastouder toe.
Wat is er weer lekker veel gekletst hier . Ik lees wel lekker mee, maar heb niet altijd tijd om te reageren. @Laawra: Fijn dat het bloeden nu gestopt is. Ik denk inderdaad dat het iets van een gesprongen haarvat is geweest oid. Ik las laatst in een magazine dat zo'n 30% van de zwangere vrouwen wel eens wat bloed verliest tijdens de zwangerschap. Een kennis van me heeft zelfs de hele zwangerschap af en toe licht bloedverlies gehad en daar is alles goed gegaan. @Juffie2: dat klinkt vervelend, zeg! Juist nu je al zo lekker vol hormonen zit, wil je geen twijfels in je relatie. Sterkte meid en ik hoop dat het snel overwaait. Iedereen die morgen moet werken, succes! Ik moet zelf morgen ook weer aan de slag en ik heb er helemaal geen zin in, haha. Kan wel wennen aan die lange weekenden zo. Gelukkig woensdag naar de vk, ben zo ongelooflijk benieuwd! Heb vandaag ook mijn eerste zwangerschapsbroeken gekocht . Niet omdat mijn broeken niet meer passen of mijn buik al zo flink is, maar ik heb wel veel last van opgezette buiken en dan zitten mijn huidige broeken precies met de rand in mijn buik. Vooral als ik dan zit, bijvoorbeeld tijdens het autorijden, dan zit dat echt vervelend. Deze zwangerschapsbroeken zitten echt heerlijk! Wat een ruimte voor je buik . Fijne avond allemaal en werkse morgen.
Ik kom mij ook even melden hier! De datum dat ik uitgerekend ben staat nu nog op 18 augustus. Maar ik heb 16 januari een echo, en dan gaan we kijken hoever ik precies ben. Dus de datum kan nog aangepast worden. Ik lees veel over onzekerheid hier. Daar heb ik ook heel erg veel last van! Als ik ineens een dag minder last heb van kwaaltjes, of vreselijke steken in mijn buik, dan ben ik erg bang dat het mis is. En bij ELK toiletbezoek controleer ik of ik geen bloed verlies. Het lijkt me erg leuk om mee te praten met mensen die ongeveer rond dezelfde tijd zijn uitgerekend! Liefs,
@Lia, ik ben ook gastouder, heb 5 gastkindjes: 1 van 7 maanden, 2 van 13 maanden, 1 van 22 maanden en 1 van 3 jaar (en nog mijn eigen dochter van 3,5). Meeste kindjes komen 3 dagen dus werk 5a6 dagen per week.waarvan 4 dagen maximale bezetting. Vorige week stond mijn zwangere buuf voor de deur, of zij per 1-8 hun kindje bij mij in de opvang mogen brengen. Ben toen wel eerlijk geweest omdat ik dan dus zelf bijna ga bevallen. Was ze blij mee, ze wil alsnog hun kindje bij me brengen maar dat word dan per 1-11. Zou dus wel eerlijk zijn over je zwangerschap.
Terug van weggeweest. Tijdje offline door drukke dagen,ziekte enz... Hoop vanaf nu weer in te haken. 😊 T wachten op de echo duurt een eeuwigheid.. 21 januari pas aan de beurt.. heb ook weinig symptomen wat me onzeker maakt.. durf dan ook nog niet echt toe te laten dat ik zwanger ben. Net vluchtig gelezen dat bijna iedereen hier last van heeft. Wat een rotgevoel is dat toch.. Op meer eetlust en opgeblazen gevoel na voel ik me nog steeds prima. Merk wel dat ik na het avondeten helemaal inkak.. mn vriend is nu 2,5 week weg voor werk dus even de schouders eronder met de twins
Welkom @justme89... Ja onzekerheid staat hier voorop haha het erge is dat je idd altijd raad hebt voor een ander ( wat heel fijn is natuurlijk ) maar dan zelf wel onzeker bent over de zelfde dingen hihi We helpen elkaar erdoorheen! En soms os het prettig te lezen dat iedereen tegen de zelfde dingen Aanloopt dat stelt dan toch weer gerust ofzo..
Welkom justme89 en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb vandaag heel erg weinig gedaan, bankhangen en nog eens bankhangen haha. Begin meer moe te worden en was vanochtend ook erg chagrijnig en emotioneel. Mijn arme vriend die zo ontzettend lief voor me is, en ik maar huilen om allerlei doemscenario's. Gelukkig is die bui nu voorbij. Vind daar ook niks aan, zit mezelf dan gewoon in de weg. En morgen weer gezellig aan het werk NOT:x helemaal geen zin in! En papillons niet meer testen hoor, heeft echt geen zin nu meer. Dames die morgen een echo hebben succes en veel plezier!
Welkom en gefeliciteerd justme89! Pff ik heb me lekker al in bed gelegd. Kindjes liggen er ook in dus nu mag ik ook... pittig hoor als je eigenlijk niet kunt maar moet, dat te bedenken dat morgen het echte werk weer begint. Dus zo al mijn ogen sluiten zodat ik morgen hopelijk een beetje meer energie zal hebben. Iedereen weer succes met werken morgen en wieeeen echo heeft succes en veel plezier!
@2liefjes Hier ook zo futloos en een dochter van 3 die errrrg druk aanwezig is haha. Lig tegenwoordig ook vroeg in mn mandje hoor. Heerlijk! @justme89 Gefeliciteerd & welkom. We schelen 1 dag. Ik ben vooralsnog 17 aug uitgerekend. Morgen hoor ik daar meer over dan hebben we de eerste echo waar we zooooo aan toe zijn. Heb af en toe zulke rare pijntjes dat ik blij ben als alles goed zit en we daar de bevestiging van hebben...
@justme: welkom! Leuk dat je meekletst. En zoals de andere meiden zeggen: er zijn er veel meer met zenuwen voor de echo's en de hoop dat alles goed zit. Morgen om 17.00 heb ik op eigen verzoek een echo bij de VK na de teleurstelling van de 30e en de onzekerheid over de groei van onze uk. Hopelijk krijgen we morgen in ieder geval duidelijkheid. Vanochtend brak ik echt van de zenuwen en de angst. Manlief was echt super begripvol en hielp me enorm. Vandaag de hele dag wat pijntjes en steekjes in de buik en liezen gehad dus dat zie ik maar als een goed teken. Iedereen met een echo morgen: succes en veel plezier!
2liefjes, Fame en cmv1985 bedankt voor jullie reactie! Ik ga de 'nieuwe' mensen het bij de kennismaking gelijk maar vertellen. De ouders van mijn gastkindje na de termijn echo. Rond de periode dat ik met verlof ga hebben zij ook vakantie (onderwijs) dus dat scheelt ook weer een week of 6. Jullie hebben best een volle bak met alle kids zeg! Ik wil het zelf heel klein houden en wil echt niet meer dan 2 op een dag erbij en max 4 dagen per week. Maar voor ons is het ook financieel geen noodzaak maar een extra'tje. Ik heb ook altijd zoiets van eerlijkheid is het beste. Maar toen ik zwanger was van mijn zoon had ik na de echo rond 7/8 week het aan mijn baas verteld. (hij had mij 3 week eerder een vast contract beloofd). Ik dacht dat hij die eerlijkheid zou waarderen en daar leek het ook op in zijn reactie. Maar vervolgens kreeg ik contract verlenging tot aan mijn verlof en daarna zou het exit zijn. Dus vandaar wel wat angstig geworden. Achteraf blij om, maar netjes is het zeker niet geweest
Zo, mijn man en ik zijn al in dusseldorf! Moeten morgen om 8 uur in de kliniek zijn voor de echo en daarna het infuus! De maandagochtend is altijd al heel druk richting dusseldorf en we verwachten nu helemaal aangezien het de eerste dag na de vakantie is... Dus we hebben lekker een hotelletje gepakt en hoeven dus niet om 5 uur al uit huis te vertrekken!! Ben wel heel zenuwachtig voor de echo... Heb ook eigenlgeen kwaaltjes wat me heel onzeker maakt!!
Dames met de echo., succes! We duimen dat alles goed is en dat jullie lekker genieten van het zien van jullie wondertje! Xxx
hoi do27, ik lees in je onderschrift dat je al heel wat meegemaakt hebt. Mag ik vragen waarom je naar Dusseldorf gaat? Zijn ze daar verder met bepaalde behandelingen dan in Nederland? En waar is het infuus voor nodig?
Ik heb naar jullie geluisterd. Vanavond de laatste test opgemaakt! Ik wilde deze niet bewaren, omdat het mij alleen maar onzekerder maakt als deze morgen weer lichter zou zijn. Dan maar meteen doen zodat ik niet meer kan testen!
Newdawn , dat mag je zeker vragen! Wij hebben 3 icsi behandelingen gehad in nl waarbij er bij mij alles altijd perfect uitzag, we zitten in de mmm omdat manlief erg slecht zaad heeft! Echter wilde er maar geen embryo innestelen, domme pech zeiden ze bij ons op het ziekenhuis! Na 4 terugplaatsingen geloofden wij daar simpelweg niet meer in! Aangezien wij dus al 3 behandelingen hadden ondergaan en er geen meer tegoed hadden van de verzekering , wilden wij er alles uit halen wat er in zit! In dusseldorf mogen en kunnen ze meer dan in nl, ze handelen niet naar protocollen en regels maar naar de patiënten! Bij mij is er toen pas ontdekt dat ik een zwaar vitamine d3 tekort had iets wat belangrijk is voor de innesteling , het infuus hebben we in dusseldorf bij de verse terugplaatsing niet gehad, wel hebben de embryo's tot dag 5 in de embryoscoop gelegen! Een embryoscoop is een broedstoof waar de embryo's onder een bepaalde temperatuur in liggen en daar wordt elke 20 minuten een foto van gemaakt om de ontwikkeling in de gaten te houden, De embryo's hoeven dus niet elke keer eruit gehaald te worden om onder de microscoop te bekijken, zo blijft hun temperatuur constant! De verse terugplaatsing is helaas niet gelukt en we hadden maar 1 cryo!! Het leek erop dat mijn lichaam het embryo afstootte het infuus zorgt er voor dat die afstoting tegen gaat! Heb het 2 dagen voor de terugplaatsing 2 dagen na de terugplaatsing en vervolgens wekelijks tot aan de 12 weken zwangerschap!! Blijkbaar is dat voor ons de formule geweest, in nl waren we nooit zover gekomen!!
Is echt beter Papillons als je bloed en krampen zou hebben dan kan ik het me voorstellen dat je het doet. Maar als het misgaat (zelf ook gehad) dan kan het nog wel een paar weken duren voor je weer wit test. Dinsdag heb je de echo zie ik! Spannend hoor!