15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefelicteerd papillons!

2. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Papillons en Ddis( had er ook over heen gelezen):)

Xx

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ddis en stephanie gefeliciteerd meiden super fijn!!

Anneke gefeliciteerd met je 8 weken! Jippie hihi :)

Cestmoi welkom!

Vertellen: onze familie weet het al. Tsja, als je kerst en oud en nieuw in champagne gebied in Frankrijk viert en geen champagne wil drinken dan weten ze het gelijk hoor :D maar ik vind het niet erg :) m'n vriendinnen ga ik het na m'n 12 weken echo vertellen. M'n beste vriendin weet het al lang :) en de rest zien we wel hoe het loopt :)

4. Louloute

Gefeliciteerd papillons!!! :)

5. cetje

cetje Niet meer actief

Jaaaa gefeliciteerd Papillons! En DDis, weet even niet meer of ik jou al gefeliciteerd had... dacht het wel, maar zo niet... dan alsnog!

Welkom Cestmoi!

Ik wil het mn broertje wel snel vertellen... Hij krijgt een zoon in mei, hadden vandaag de 20 weken. Zo leuk!

6. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd meiden met een goede echo. Altijd fijn gied nieuws :)
    Ik ben blij als het vrijdag is, knijp hem nu ook wel een beetje...
    Wij hebben het met de kerst tegen allebei de families vertelt. Ik heb zoiets van, als het niet goed gaat, dan zijn ze er ook om ons te steunen. Verder proberen we het nog een beetje stil te houde alleen is dat niet gelukt met oud en nieuw. Valt namelijk erg op als ik geen wijn of champagne drink hihi. Dus mijn beste vriendinnetje weet het ook.
    De rest komt straks na de echo.

7. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook al verteld aan de directe familie. Alleen schoonvader nog niet, maar dat komt omdat er steeds iets tussenkomt met afspreken. En mijn beste vriendin weten het. Maar onze andere vrienden nog niet, de rest van de familie (onze opa's en oma's, tante's, oom's enz) nog niet.

Ik weet dat deze zwangerschap bij heel veel mensen echt als een schok gaat komen. Dus zodra we het tegen mensen vertellen dan gaat het als een lopend vuurtje denk ik. En ik wil sommige mensen het wel perse zelf vertellen. Dus we moeten het wel echt plannen met vertellen. Maar ja doen we het na de termijn echo met 9 weken of pas later? Met 9,5 week hebben we een feestje waar veel vrienden zullen zijn. Is wel makkelijk... En het gaan vertellen met 11-12 weken zonder extra echo voelt ook beetje gek... *twijfel twijfel* Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig hoe jullie hierin staan. Want volgens mij is kans op miskraam bij 9, 10, 11 of 12 weken bij goede echo niet meer heel anders toch?

8. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Gefeliciteerd Papillons! :)

@anneke hoe bedoel je als schok? In negatieve of positieve zin?

9. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Newdawn, beide denk ik... ;) Ik zit met mijn gezondheid, ik zit buitenshuis in een rolstoel en heb dus duidelijk mijn beperkingen. Ik merkte bij mijn dochter dat men hier een mening over heeft. Soms is het gewoon lieve bezorgdheid hoor, soms gewoon irritante bemoeienis. ;) Hoe verder men van ons afstaat hoe moeilijker men kan inschatten wat ik wel en niet kan. Maar men oordeelt wel... Gelukkig gaat het super goed met het verzorgen van onze dochter en is iedereen wel bijgetrokken hoor. Maar ja, ik weet dat heel mensen niet snappen dat wij überhaupt over een tweede nadenken. Ik wist al dat zwangerschap heel heftig wordt/is. En een vrouw met handicaps met twee kleine kinderen...

Wij hebben tot nu toe heel hard geroepen dat wij sowieso niet beginnen aan een tweede tot onze dochter 4 jaar is en ze is nu 18 maanden. Daarnaast hebben we bij onze dochter 2-2,5 jaar erover gedaan om zwanger te raken. Dus op dit moment verwacht niemand (naast de mensen die we het verteld hebben) dat wij de komende jaren een tweede kindje zouden krijgen.

Daarnaast gaat de tamtam hier snel en iedereen kent mij hier door onze situatie val ik wat meer op. ;) Dus ik verwacht dat als ik het vrienden vertel dat het nieuws erg snel gaat, juist omdat men het niet altijd snapt en ook niet ziet aankomen.

10. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    @anneke ja dat is niet leuk als mensen negatief gaan reageren. Dan ben je zelf blij en wordt je door anderen gekwetst door hun opmerkingen. Veel mensen denken gewoon niet na bij wat ze zeggen. Heel erg jammer!
    Maar probeer je er niks van aan te trekken
    en lekker genieten hoor! :) Jullie leven en jullie keus!
    En wanneer wij het gaan vertellen: ik heb geen flauw idee:)mezelf kennende vertel ik het wel aan een collega die nu ook zwanger is na de 2e echo, dus maandag over een week. De zaterdag daarna (de 24e) dan hebben we een leuk themafeestje waarbij mijn ouders, zussen en broer ook zijn en denk dat ik het dan aan hun vertel. Ben dan 9 weken.

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Helaas geen goed nieuws hier. Het vermoeden is nu dat er 2 vruchtzakjes zijn waarvan 1 sws opgehouden is en eentje voor de termijn veel te klein een geen hartactie. Volgende week dinsdag weer een echo om te kijken of er iets veranderd is of dat het een miskraam moet worden. Voel me vreemd nu..... niet 1, maar 2 die het niet gered hebben. Maar goed, een klein beetje hoop hou ik nog.

Voor de dames met goede echo's, gefeliciteerd!!

12. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ah nee Jeszss dat klinkt niet goed:(
    Ik hoop met je mee dat het toch nog goed komt. Dikke knuf!

13. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Papillons gefeliciteerd met je goede echo!

Anneke wat vervelend dat mensen zich zo met een ander kunnen bemoeien zonder er verder iets vanaf te weten. Dat ze juist blij zijn dat je niet bij de pakken neer gaat zitten maar juist alles eruit haalt wat erin zit. Lekker genieten! Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

jeszss neee weer een slecht bericht:( wat verdrietig! Ik ga heel hard duimen dat ervolgendeweek wel een mooi kloppend hartje te zien is. Sterkte met afwachten.

Jeetje wat een hoop nare berichten de afgelopen dagen. Hopelijk vanaf nu alleen nog maar positieve berichten!

Vertellen; mijn familie en onze beste vrienden hebben we het nieuws al verteld. Op mijn verjaardag over 2 weken vertel ik het aan de rest van familie en vrienden omdat ik teveel moeite moet doen om het te verbergen en daar heb ik geen zin meer in haha. Echt openbaar op fb bijvoorbeeld na de termijnecho denk ik, die hebben we eind januari dat zal rond de 11/12 weken zijn.

14. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Hoi allemaal ..
    tijdje weggeweest druk druk druk..
    maar meelezen doe ik wel ..
    wat ik lees is alleen niet zo leuk ..Wauw dames met de nare en onzekere & slechte berichten heel veel sterkte ..

dames met een goeiie echo gefeliciteerd.

Met mij gaat het wel oke , heb verschrikkelijke pijn in mijn borsten ..
    en na vorige week de echo met een harte actie ben ik best wel blij en opgelucht het klopte namelijk wel alleen nog wat te langzaam weet ik niet zo goed of stel het niet goed zou zitten verdwijnen toch mijn symptomen ? heeft iemand hier ervaring mee ? Ik moet nog een week wachten totdat ik weet of hij nog steeds klopt .. hoe dan ook ben gewoon zo onzeker .. zeker ook door alle nare berichten .. leef zo met jullie mee !

Groetjes kim

15. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet, Jeszss.....wat een toestand! Ik ga keihard voor je duimen dat er volgende week toch een hartje klopt!!! Heel veel sterkte met de ongetwijfeld verwarrende en onzekere gevoelens die jullie nu voor de kiezen krijgen...knuf!!!

16. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet, Jeszss.....wat een toestand! Ik ga keihard voor je duimen dat er volgende week toch een hartje klopt!!! Heel veel sterkte met de ongetwijfeld verwarrende en onzekere gevoelens die jullie nu voor de kiezen krijgen...knuf!!!

17. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor de lieve berichten. Doet me erg goed. Vooral omdat de omgeving het nog niet weet kun je er niet echt over praten en wil dat graag. Dus fijn dat het hier kan

18. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje @Jeszss,, wat verschrikkelijk... Ik zal ook met heel mijn hart mee duimen. Heel veel sterkte nu in deze onzekerheid. Het is inderdaad rot dat je er niet met iemand over kan praten.. nou zodra je wat kwijt moet lucht je hier je hart maar!

XXX hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

19. Louloute

Jeszs wat een ontzettend naar bericht! :( heel veel sterkte om deze week door te komen en ik duim heel erg hard voor je dat t toch nog goed gaat komen!

Anneke heftig zeg! En zeker dubbel zo zwaar als je het lichamelijk al niet makkelijk hebt en daarbij ook nog te maken hebt met niet altijd leuke reacties en beoordelingen. Maar weet je, mensen hebben altijd hun mening over alles zeker als je anders bent dan hun. Sterkte! Lekker je ding blijven doen! :)

20. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0

Jeetje heftig zeg. Sterkte en hopelijk mss volgende week toch nog goed nieuws??!! Duim voor je!!

Deel Deze Pagina