15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    ♥Augustus 2015♥

15 augustus
    morgenzon, 26 jaar, vierde kindje
    DDis, 31 jaar, vierde kindje
    Amore, 28 jaar, derde kindje

16 augustus

17 augustus
    Juffie2, 38 jaar derde kindje
    louloutte, 26 jaar, eerste kindje
    2liefjes, 26 jaar, derde kindje
    nmv, 28 jaar, tweede kindje

18 augustus
    chocootje, eerste kindje

19 augustus
    cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje
    BellaDS, 30 jaar, eerste kindje

20 augustus
    Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje
    Teske1987, 27 jaar, tweede kindje

Afspraken
    2 januari Juffie2 echo
    5 januari DDis echo
    6 januari DDis intake vk
    6 januari nmv intake vk met echo
    8 januari Amore1 intake vk met echo

2. soof85

soof85 Lid

8 dec 2014
    70
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    NULL
    Ook ik heb een banner gemaakt jeeee!
    Heb er nu een berekening op los gelaten op grond van vermoedelijke conceptie hihi. Dus zou 17 aug 2015 zijn. Als ik m'n korte en onregelmatige cyclus aanhou is de verwachte datum 23 aug 2015.
    15 januari de echo dus dan weten we het zeker :)
    Hier vanochtend bij afvegen na plassen heel klein beetje oud bloed (bruine rare kleine sliertjes)
    Dus gelijk huilen natuurlijk en de vk gebeld.
    Ze heeft mij heel goed te woord gestaan en ook gerust gesteld dat het niets erg hoeft te betekenen. Maar helaas kan het altijd ook wel slecht nieuws betekenen. Kan niks meer doen dan afwachten... En daar ben ik zoooo NIET goed in haha!
    Ook aan alle andere gelukkigen: GEFELICITEERD! Geniet ervan! Positief blijven en hopen dat deze onzekere weken heeeeeel snel omzijn!
    Klachten die ik nu een week heb zijn:
    Gevoelige borsten
    Emotioneel
    Brandend gevoel/spierpijn in buik rug en bovenbenen
    Pukkels op gezicht
    'S-avonds wat opgezettere onderbuik

En nu maar duimen dat al onze kleine schatjes lekker blijven zitten!

3. soof85

soof85 Lid

8 dec 2014
    70
    0
    0
    NULL
    Ow ja en veeeeeel afscheiding (eet smakelijk sorry dames hihi)

4. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Soof wat schrikken! Fijn dat je vk je zo fijn te woord stond. Wel heel belangrijk om je bij hun op je gemak te voelen. Hopelijk had dit niks te betekenen en heb je in januari een mooie echo!

Ik ben ook ontzettend blij als deze onzekere periode voorbij is.

5. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Oh en welkom & gefeliciteerd :) had even niet door dat je nieuw was haha.
    Zal ik je ook op de lijst zetten?

6. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    ♥Augustus 2015♥

15 augustus

16 augustus

17 augustus

18 augustus
    chocootje, eerste kindje
    Anneke111, 31 jaar, tweede kindje

19 augustus

20 augustus

Afspraken
    31 december Anneke111 echo bij gyn
    2 januari Juffie2 echo
    5 januari DDis echo
    6 januari DDis intake vk

7. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige bericht ben ik helemaal vergeten iedereen te feliciteren. :)
    Iedereen natuurlijk gefeliciteerd met die kleine wondertjes. Dat het allemaal maar gezonde baby's mogen worden!

@ Dezelfde, ik had bij mijn dochter ook heel sterk. Ene moment misselijk, dan dagen niet. Het ene moment had ik kramp en het andere moment niet. Het is heel normaal dat het wisselt.

@DDis, hier ook krampen. Maar dezelfde als bij mijn dochter. Het gevoel dat je ongesteld moet worden. Ik heb dat vorige keer heel lang gehad. En ook regelmatig even een week niet. Het ergste was dat in de stress dat als ik kramp had maar als het weg was dat ik bang was dat het mis was omdat mijn baarmoeder dan misschien niet groeide... Ik werd er heel onzeker van maar dat was achteraf niet nodig.

@Soof85, fijn dat de VK je beetje gerust kon stellen.

Ik was bij mijn dochter echt constant bang dat het mis zou gaan. En het is heel raar, maar ik ben er nu zo rustig onder. Het voelt gewoon goed. Ik kan niet uitleggen. Ik heb het geluk dat ik met 7 weken en 1 dag al echo heb en dat geeft me ook rust. Al had ik bij dochter nog eerder echo en kon ik de dagen wel vooruit kijken...

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik weet van mijn dochter nog dat ik me continue zorgen maakte, eerst of ik geen miskraam zou krijgen, daarna of het hartje nog wel zou kloppen met 12 weken, daarna of het wel gezond zou zijn met de 20weken echo, toen hoopte ik dat ik de 24 weken grens zou halen zodat ze zouden behandelen bij vroeggeboorte en daarna was ik bang dat er last minute wat mis zou gaan waardoor ons kindje dood geboren zou worden. Hoewel ik ook echt wel genoten heb mijn zwangerschap was ik ook heel bezorgd. Ik ben echt een controlfreak, wil de touwtjes in handen hebben en met een baby die in je buik zit kun je nu eenmaal niks doen om te voorkomen dat er iets gebeurd. Was zo van plan om er bij een tweede nuchterder in te staan maar helaas, wellicht onder invloed van hormonen loop ik mezelf nu alweer gek te maken.

Het rare is, sinds mijn dochter geboren is was het klaar met die constante bezorgdheid. Heb nooit angst gehad voor wiegendood, te warm, te koud, te weinig voeding, te hard gevallen enz. Waarom ben ik dan wel zo angstig tijdens zwangerschappen?

9. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cvm1985, ik weet ook niet of ik zo rustig blijf hoor. Vorige keer was ik echt heel erg bang. Ik denk dat je er sowieso niets aan kan doen. Zal deels ook hormonen misschien zijn. En het blijft natuurlijk ook gewoon eng. Realistisch weet ik ook wel dat het mis kan gaan maar het lukt me nu beter om het te relativeren.

Maar ik moet momenteel wel om elke scheet janken. Gister kwam er kerstliedje op de radio en mijn dochter keek zo schattig en tatatata.... daar ging ik weer. Ik heb vorige zwangerschap sowieso minimaal 1 keer per dag gehuild, meestal van geluk zelfs. Ik vermoed dat ik dat deze keer weer heb. ;) Ik heb afgelopen dagen elke dag wel 5 keer gehuild. En vervolgens moet ik zo hard lachen om mezelf haha... Mijn man heeft hier alweer de grootste lol. ;)

10. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Mag ik me ook melden? Laawra, 31 jaar, 2e kindje. Vermoedelijke uitgerekende datum 21 augustus. Ik heb op 9 dpo een licht positieve test gehad (ben nu 11 dpo, nod was gisteren). Zaterdag test ik nog een keer (mijn vriend weet nog van niks :O) en hoop op een knaller. Weet wel zeker dat ik zwanger ben, ben zo emotioneel als de pest (begin om de meest onzinnige dingen op tv te janken, dat doe ik normaal nooit!) en heb de "bekende" steekjes, vaak plassen enz.

MvM heb ik de vorige keer aan mee gedaan en ben ik nu weer van plan. Vorige keer kwamen ze rond 6 weken dus ik wacht nog even tot volgende week voordat ik die ga bellen.

Vk kan ik me nu al op verheugen. Mijn vk maakt veel echo's en dat vond ik de vorige keer echt fijn. Ik verwacht dat de eerste afspraak tussen 7 en 8 weken zal zijn. Wij doen geen combinatietest oid. Ik kan persoonlijk niks met een kansberekening. Dan wil ik het ook echt weten, dus de 20 weken echo is dan wel spannend.

Ik ben benieuwd hoe mijn buik zich dit keer gaat ontwikkelen. Was de vorige keer helemaal niet dik, dus niemand die geloofde dat ik al bijna was uitgerekend. Ik kon twee van mijn broeken tot 3 weken voor de bevalling aan en positiekleding zakte steeds af.

Op naar een mooie augustusmaand!

11. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Gefeliciteerd Laawra! En welkom bij de club!
    Spannend dat je vriend het nog niet weet....Wanneer ga je het hem vertellen?

12. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Laawra! En wat spannend dat je vriend het nog niet weet. Hopelijk heb je snel die knaltest! Fijn dat je vooruitzicht hebt van veel echo's. Ik krijg bij gyn ook standaard elk bezoek een echo.

MvM heb ik me van de week al voor aangemeld en die komt donderdag al. De week erna is het kerst, dus daarom komt ze wat vroeg. Zijn er meer die meedoen met MvM?

13. soof85

soof85 Lid

8 dec 2014
    70
    0
    0
    NULL
    Ja hier ook aangemeld MVM. Ze komt volgende week vrijdag!

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Gefeliciteerd allemaal.

Hier een slechte nacht gehad. Zl ziek. On de 3 uur wakker. Arme jongen.

Ik weet nog niet of ik me aan ga melden voor MvM. Vorige keer heel misselijk geweest en vond het toen echt een opgave.
    Dit keer wil ik zoveel mogelijk genieten van mijn zwangerschap. Dat is de vorige keer niet echt gelukt.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ook een ziek kind en daardoor drama ncht, denk dat ik er wel 10x uitgeweest ben. En inmiddels is ze zelfs haar drinken aan het uitspugen dus dat word een leuke dag.

Ik ben er nog niet uit wat betreft mvm. Ik vind het een heel mooi gebaar maar in de zwangerschapmvan mijn dochter werd ik zo misselijk van de lucht uit die flessen (conserveringsmiddelen) dat ik regelmatig spugend op de wc zat.

16. DDis

DDis Actief lid

3 nov 2014
    161
    0
    16
    ZZP'er
    Noord Holland
    Wat balen van de zieke kindjes. ...Onze dochter had vannacht nachtmerries. ...ook 3x eruit geweest. Gelukkig is ze op een leeftijd dat ze snel getroost zijn (6 jaar).
    Cvm, heb je nog opnieuw een test gedaan? Of laat je het nu zo. ...

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nog geen nieuwe test gedaan, heb nog wel digitale liggen maar heeft dat nut? Die zegt waarschijnlijk toch zwanger maar dan weet ik nog niet of hcg gestegen is...ga er maar vanuit dat het goed zit. Op de action test stond een licht streepje en op de digitale duidelijk zwanger, wat ik altijd begreep is dat de digitale (zonder indicatie) pas positief testen met voldoende hcg, waardoor het raar is dat de actiontest een ligt streepje gaf. Als ik van de week bij de action kom ga ik nog wel een testje halen haha, maar voor nu moet ik er maar vanuit gaan dat ik goed zwanger ben gezien het uitblijven van menstruatie, gespannen borsten, jeukende tepels, en vreemde dromen. (Ik droom normaal nooit, echt alleen toen ik zwanger was...vannacht gedroomd dat mijn dochter met de gastkindjes in een vliegtuig zat die gekidnapt was door blauwe en witte zwarte pieten, vliegtuig stortte neer maar iedereen overleefde het...weird)

18. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    ♥Augustus 2015♥

15 augustus

16 augustus

17 augustus

18 augustus
    chocootje, eerste kindje
    Anneke111, 31 jaar, tweede kindje

19 augustus

20 augustus

21 augustus
    laawra, 31 jaar, tweede kindje

Afspraken
    31 december Anneke111 echo bij gyn
    2 januari Juffie2 echo
    5 januari DDis echo
    6 januari DDis intake vk

19. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Beterschap aan alle andere zieke kindjes! Ons zoontje vandaag weer naar school. Kleine meid is nog flink aan het hoesten en snotteren.

Zijn jullie ook zo benieuwd naar het geslacht? En willen jullie dit ook weten? Ik ben daar wel heel erg benieuwd naar. Ik heb al een jongen en een meid dus het maakt me verder niks uit, maar ga graag weer gericht shoppen;)

20. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Cvm, herkenbaar van die dromen, haha droom ook allerlei rare dingen :( Dat je echt wakker wordt met zon huh gevoel ;)

Hier vanochtend ook eeeen heeeeeel erg lichte test, word er niet echt vrolijk van. Maar geen bloed te zien dus ik ga (proberen) het los te laten. Op z'n vroegst ga ik pas zondag weer testen en verder gewoon heel erg hopen dat ie blijft zitten

Geslacht, tsja weet niet zo goed of ik voorkeur heb. Heb twee meiden dus nog een meisje zou ik wel heeeeel gaaf vinden, maar een jongen is ook leuk :) haha dus we zien wel. Gevoel zegt trouwens wel heel sterk meisje, haha

Deel Deze Pagina