Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd! Bv heb ik over getwijfeld maar denk dat ik dat gevoelsmatig niet kan om dit kindje geen bv te gaan geven. De andere twee heb ik twee maanden bv gegeven. Ik ben gestopt omdat ze beide koemelk allergie hadden en dit teveel stress opleverde. Ik vond het toen ook wel goed geweest. Nu zal het denk ik ook ongeveer twee maanden worden. Ik heb zoiets lukt het dan is het mooi meegenomen, lukt het niet is het ook prima. Ik wil er wel van kunnen genieten en er geen moeten van maken.
Ik heb mijn dochter exact 9 maanden, 3 weken en 3 dagen borstvoeding gegeven en hoop dit kindje nog langer te kunnen voeden. Ga daar wel vanuit omdat ik dit kindje niet naar de opvang hoef te brengen en dus niet hoef te kolven maar altijd live kan voeden. Ik vond het echt enorm bijzonder om mijn dochter zelf te voeden, heel intiem en trots dat ze groeide door iets wat mijn lichaam haar gaf. Dus dat wil ik ook voor de tweede. Het is overigens niet gek als er na drie dagen nog niets uitkomt hoor, dat was hier ook, en dag 4 liep het als een trein. Ik ben na 1 dag gaan kolven en fingerfeeden tot de bv liep. Had ook een geweldige lactatiekundige, dat is wel een aanrader. Vrijdag de echo, kan niet wachten. Wil zo graag weten of het hartje nog klopt en alles goed is voor de termijn. Als de echo goed is wil ik daarna even naar de prenatal iets voor dit kleintje kopen. Bij mijn dochter had ik al e.e.a gekocht en veel gekregen voor 8 weken, nu nog amper wat gekregen en niets gekocht, sta er minder onbevangen in lijkt wel. Komt mss omdat het de tweede is, je realiseert je meer hoe kwetsbaar een kindje is, laat staan als het nog zo pril is.
Vandaag op m'n werk verteld. Gelukkig positieve reacties! Al werd er wel moeilijk gekeken toe ik vertelde in augustus uitgerekend te zijn. @ borstvoeding. Ik weet het nog niet. Wel geprobeerd maar is bij beide niet gelukt. Eerste, lang verhaal maar komt er op neer dat het ivm randprematuriteit niet gelukt is. Wel 6 weken fulltime gekolfd, maar daarna liep het te veel terug. Tweede had kort tongriempje & lipbandje (maar niet kort genoeg om er wat aan te doen, wel voldoende om niet goed aan te kunnen happen). Candida infectie erbij en een LK die hem niet goed aangelegd kreeg. Toen was het voldoende . Fulltime kolven wilde ik niet omdat er al een kindje rondliep en ik wist hoe intensief dat is. Aan de ene kant wil ik het wel weer proberen. Alles wat ze binnen krijgen is meegenomen. Maar als ik terugdenk aan alle ellende, vraag ik me ook af of ik er wel aan moet beginnen. We zien wel. Nog tijd zat om een keuze te maken
Gefeliciteerd dames met de positieve berichten! @Borstvoeding, Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven. Dacht even dat het een probleem zou worden ivm mijn mastopathie maar volgens de verloskundige (ook lactatiekundige) staat dat het geven van borstvoeding niet in de weg. Enkel dat het pijnlijker kan zijn, dat moet dus wel goedkomen denk ik zo @Vertellen, onze naaste familie (ouders,broers,zussen)en goede vrienden weten het al sinds de week dat ik een positieve test had. Wij delen het persoonlijk liever dat het stil houden, mocht het in het allerergste geval fout gaan dan wil ik het ook delen met ze. Als we as donderdag (bijnabijnabijna!!) onze 1e echo hebben gehad gaan we het echt delen met iedereen. Afgelopen weekend hebben we daarvoor met een vriendin die fotograaf is, een originele facebookaankondiging gemaakt. Onwijs leuk en persoonlijk geworden, zelfs onze hond heeft een rol in de foto Zal hem hier ook delen als we positief nieuws hebben =D
@littlelilly, Jazeker ken ik Zwaag en Medemblik! Ik heb in Zwaag gewerkt.... @Sanne, ik begrijp je probleem vwb de borstvoeding. Bij mij is het bij alledrie de kids ook zo geweest dat het moeilijk op gang kwam en ze zijn ook alledrie iets meer dan 10% afgevallen. Ik moest al vrij snel nakolven na iedere voeding, ookal kwam er niets meer uit. Na 4 dagen kwam het op gang en hoe!! Klotsklots ging het bij de ukkies, ze verslikten zich af en toe in de melk. Goede stuwing. @Suli, nog iemand uit Noord Holland! Gezellig! Welkom Mimi en Noramay! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hier worden de kwaaltjes steeds minder...vind ik wel spannend...zal het nog goed zijn? Ik moet nog 2 weken wachten op de echo.... Ik ben wel nog steeds moe...moe...moe...slaap overdag ook al minimaal een uur en lig 's avonds voor 10 uur op bed...
Hier, net als bij 2liefjes, vreselijk drama's (baby huilde met 8 weken gemiddeld 15!!! uur per dag) bleek dus ook koemelkallergie te zijn (en een huisarts die het niet serieus nam) bij het geven van borstvoeding. Uiteindelijk acuut moeten stoppen na diagnose kinderarts en ik voelde me werkelijk bevrijd. Achteraf wist ik ook direct dat ik me steeds heel erg verdoofd voelde door het geven van bv, na iedere voeding was het alsof er sombere watten in mijn hoofd zaten, kon ook nauwelijks wakker blijven als zoonlief dronk... Ik weet niet of ik aandurf om dergelijke toestanden nog een keer te doorstaan, dus hier misschien gewoon gelijk aan de flesvoeding. We hebben al genoeg ellende doorstaan, zal ik maar zeggen....
Oh lees het nu pas wij wonen vlakbij Arnhem in het midden van het land. We wonen wel goed verdeelt door NL
Litllelilly: Gefeliciteerd met je goede echo! Fijn dat met 12 weken weer mag. Teske: Even nieuwsgierig, toevallig HMS of EDS? Ik las dat je afwijking heb van bindweefsel en dat heb ik ook namelijk. Welkom en gefeliciteerd Noramay en Mimi18! Pien1991: ben benieuwd naar jullie aankondiging! Wat leuk dat jullie er echt iets speciaals voor doen. Borstvoeding: Ik heb geen borstvoeding bij mijn dochter gegeven. Ik slik medicatie waarbij dit niet mag. Nu lees ik laatste tijd wisselende berichten of het nu wel of niet mag, dus ik wil het nog even uitzoeken met deze medicijnen. Maar ik weet sowieso dat het in de moedermelk terecht komt. Dus ik denk dat het echt niet kan in mijn geval.
DDIS--> Hier ook minder kwaaltjes ineens. Borsten nog wel gevoelig maar doen minder pijn en gisterenmiddag was ik niet supermoe, terwijl ik de afgelopen dagen 's middags niet vooruit te branden was. Begin spontaan te gapen terwijl ik dit typ, en hoop dat ik vanmiddag weer instort want dan voel ik me tenminste zwanger... Thank god heb ik morgen EINDELIJK m'n eerste echo. Vind het zoooo spannend!!
Niet officieel gediagnosticieerd maar alles wijst wel op HMS of EDS, voor mezelf bewust heen diagnose. Ik schiet er in mijn geval op dit moment weinig mee op. Hoe ik daar na de volgende bevalling over denk weet ik nog niet. Hoe ervaar jij dat in je zwangerschap? Goh toevallig zeg.. Je hoort het niet vaak en toch ook weer steeds meer als je er mee bezig bent. Ik zie wat dat betreft wel op tegen de zwangerschap. Vorige keer gaf mijn lichaam echt op aan het einde. Benieuwd naar jouw ervaring. Je mag ook pb sturen als je wil. Wat voor medicatie slik je? Heb iemand hier leren kennen die tijdens de zwangerschap ook medicatieslikte en ook in begin van borstvoedinf. Diagnose EDS. Zo vandaag weer dagje werken. Morgen cursus dag. Hele dag zitten. Dat gaat zwaar worden. Zie er nu al tegenop.
Gefeliciteerd nieuwe meiden met de zwangerschap Hier vanmiddag een echo gehad. Alles zag er goed uit, hartje klopte mooi. Gyn zag nog wel bloed in mijn baarmoeder zitten maar dit kon verder geen kwaad voor de baby. Ik heb geen verhoogde kans meer dat het misgaat Ik mag zelfs nu naar een verloskunde praktijk. Ben echt zo blij @borstvoeding. Ook ik wil het dit keer weer gaan proberen. Bij vorige baby alleen een aantal weken gekolfd en toen liep de productie hard terug en ook baby viel enorm af terwijl hij al te vroeg geboren was. Dit keer sta ik er ook wat makkelijker in. Als het niet lukt dan is het niet anders. Vorige keer voelde ik mij echt zwaar schuldig.
Gefeliciteerd met de mooie Echos! Veel van jullie gaan dus toch borstvoeding geven. toch schrik ik wel van de heftige verhalen, maar is natuurlijk wel de realiteit. Ik heb de hele dag al ongesteldheidsbuikpijn! Ik merk dat ik dan toch weer paniek krijg! Stom misschien maar men.... Voel me echt ff rot
Gewoonloesje, wat is het een onzekere periode he... Ik merk het ook; ik hoef maar iets 'anders' of 'minder' te voelen en meteen rotgevoel en angst... Er is zo weinig aan te doen he Knuffel! Stephanie, gefeliciteerd met je echo en fijn dat je uit de verhoogd risico zone bent, wat een opluchting!
Teske, ik stuur je i.v.m. risico op herkenbaarheid even PB. Gefeliciteerd Stephanie! Het zal vast extra spannend zijn geweest na het bloedverlies. Fijn dat je nu geen verhoogde kans meer hebt! Gewoonloesje, zo herkenbaar die paniek. Maar die ongesteldheidsbuik heb ik bij mijn dochter heel lang regelmatig gehad. Groeien van de baarmoeder. Dus dat is echt niets ergs. Maar snap je onzekerheid wel hoor...
Bedankt voor de lieve reacties!! Weet dat het vaak blinde paniek is.. Maar je bent zo blij maar weet dat het zo afgelopen kan zijn! Heb wel besloten dat we het volgende week toch de opa en oma's gaan vertellen! Lopen tegen wat dingen aan en wil niet liegen steeds! Xx
Gewoonliesje: kan me voorstellen dat je in paniek raakt. De onzekerheid is nog volop aanwezig. Maar de krampen zijn onschuldig Bedankt iedereen voor de lieve reacties
*doet de 9 weken dans* Zo bijna vergeten... Morgen echo om 11.15 uur. Hoe laat mogen de andere dames?
Wat fijn dat je een goede echo had Stephanie, en dat je niet meer naar het zh hoeft. @borstvoeding dat wil ik ook wel, maar is nu nog zo ver weg. Ik zie het dan wel haha. Ik wil liever eerst de 3 maanden voorbij zijn, dat vind ik op dit moment het belangrijkste.