15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Gefeliciteerd met de goede echo's! En cetje wat bijzonder zeg, gefeliciteerd!

@combinatietest ik ga het wel doen.

2. suli

suli Lid

3 apr 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1462 suli, 14 jan 2015
    Laatst bewerkt: 14 jan 2015
    Gefeliciteerd met alle mooie echo's!

@cetje: ik kan me de trillende benen nog goed voor de geest halen ;). Hebben je twins een tussenschot? Na mijn echo toen ben ik meteen doorverwezen na ZH. De verloskundige zag ik pas weer in mijn kraambed. Geniet van deze bijzondere tijd!

Ik moet nog een week wachten op mn eerste echo:$

3. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik ben weer thuis. Wat ben ik ongelofelijk opgelucht dat alles goed is. Ik heb met mijn man afgesproken dat we waarschijnlijk over 2 weken een pretecho plannen om te checken of alles nog goed is en dat we het dan openbaar gaan maken. We gaan sowieso geslachtsecho laten doen en de 2e echo in dezelfde zwangerschap is hier stukken goedkoper. Ik merk dat ik deze zwangerschap wat onzekerder ben en het geeft me nu al goed gevoel dat ik op deze manier zo snel weer mag spieken.

Combitest doen we niet. Een kindje met down zou hier welkom zijn. En ik weet zeker dat een kansberekening mij altijd zenuwachtig en gestrest zal maken. De 20 weken echo doen we wel. Ook omdat als er iets is met ons kindje dat er dan artsen klaar staan bij de geboorte als dit nodig is.

4. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeeejjjj!! Een goeie echo met een kloppend hartje! Beebje lag helemaal mooi in de baarmoeder en hartje was goed zichtbaar. Helemaal opgelucht en blij :D 2 februari de volgende echo.

@Combitest e.d. doen wij niet. Ook bij ons is een kindje met welke afwijking dan ook net zo welkom. We zouden het nooit laten weghalen.

5. Pien1991

Pien1991 Actief lid

8 jul 2014
    152
    0
    16
    Gelderland
    Wauw een tweeling, van harte!!

@Combitest, deze doen wij niet. Kindje met of zonder beperking is meer dan welkom.
    Wij staan er misschien wat "makkelijker" in doordat ik 2 zusjes heb met een beperking (de 1 heeft een hersenbeschadiging, verstandelijke beperking en epilepsie, door een bijna wiegendood, de ander heeft borderline).
    Zelf heb ik een auto immuum ziekte, welke niet erfelijk is. En ik heb 4 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt.
    Dus mocht het zo zijn dat ons kindje een beperking heeft dan maken we daar, net zoals als het een kindje zonder beperking is, het allerbeste van!
    Maar dat komt ook groot en deels door mijn persoonlijke ervaring, dat is echt iets wat ieder voor zich moet beslissen :)

6. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden,

Wat een goed nieuws zeg! Gefeliciteerd met de goede echo's. En cetje dubbel gefeliciteerd. 😉 Spontaan zwanger van een tweeling?

@gewoonloesje
    Wat schrikken zeg. Gelukkig is alles goed!

@combinatie test
    Gaan wij denk ik niet doen. Ik kan niks met een kansberekening. En weghalen zou ik niet zomaar doen bij een handicap. Bovendien vind ik het duur, nog niet gekeken of mijn zorgverzekering het vergoed (uit het aanvullende deel).

Ik ben steeds erg moe! Wil vaak rond 20:00 al slapen, maar dwing mezelf om tot minimaal 21:00 wakker te blijven. ;)

7. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Combinatie test doen wij niet. Wij hebben gekozen voor een kindje en die zal Hoe dan ook welkom zijn! 20 weken echo hecht ik wel veel waarde aan, elke kans om ons kindje te zien in geweldig, maar mocht daaruit blijken dat iets niet goed is dan is dat goed om te weten qua voorbereiding

8. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Cestmoi jij ook gefeliciteerd!

Combinatietest wordt door geen enkele verzekering meer vergoed, ook aanvullend niet. Dit is vanaf 1 januari overal uitgehaald helaas.

9. gewoonloesje

gewoonloesje Actief lid

18 dec 2014
    383
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1469 gewoonloesje, 14 jan 2015
    Laatst bewerkt: 14 jan 2015
    Wij gaan ook geen combinatie test doen.. Kindje met down zal wel schrikken zijn, maar is wel welkom!!, en als ik inderdaad weet dat de kans 1 op 200 is ofzo,, dan zit ik alleen maar in stress.. en ik ben al een aardig stresskipje op moment hihi
    Ik wil wel het geslacht weten straks!! dus als dat een evt. een extra echo wordt dan doen we die wel :D

en wat fijn om al die goede echo berichten te lezen!! Yeaayj

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dat is niet helemaal waar... Bij mijn verzekering wordt 75% vergoed als je de meest uitgebreide aanvullende verzekering hebt afgesloten.

11. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Gefeliciteerd, dames met een goede echo! Fijn dat er nu een hoop met goed nieuws achter elkaar komen. En Cetje, wat bijzonder, een tweeling!

Wij gaan de combinatietest wel doen, maar een kindje met een afwijking is hier ook welkom. Het is meer een soort rekening houden met, denk ik.

12. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Waauww cetje, een tweeling. Dubbel gefeliciteerd! Wat bijzonder.
    Anneke en cestmoi, jullie nattuurlijk ook gefeliciteerd met jullie goede echo's.
    Combinatietest, wij gaan hem wel doen. Ik zou anders de hele tijd in de stress zitten.
    Vanavond een leuke film op tv op rtl4 om 20.30u. Echt een film voor een zwangere ;) What to expect, when you're expecting :)
    Fijne avond.

13. littlelilly

21 sep 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Wij gaan hem ook niet doen, ook om de redenen dat we het niet weg zouden laten halen.. Een leventje is een leventje! En je blijft altijd 1 op zoveel houden dat je het krijgt natuurlijk.
    Leuk om te weten dat de meeste er zo over denken! En ook dat iedereen zn kindje ook welkom vind!

Leuk sanne! Goed dat je het zegt :D Ik ga hem nu ook kijken

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @combinatietest vergoeding, mijn zorgverzekering (cz) geeft op de website toch echt aan dat ze 100% vergoeden vanuit de aanvullende verzekering.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Gefeliciteerd met de goede echo dames!!!
    Cetje een tweeling wauw!!!

Ik heb vandaag overleg gehad met mn leidinggevende. Ik hoef gelukkig geen slaapdiensten meer te draaien.
    Had volgend weekend slaapdienst moeten draaien maar zag er erg tegenop. Nu ben ik er van af:)!

Wij gaan hier geen testen doen. We hebben geen verhoogd risico. En als het wel zo is dan is het ook welkom.
    Eerst volgende week de termijn echo afwachten. Dat wordt onze eerste echo!

16. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de goede echo's!

Wij laten geen combinatietest doen. We vallen niet binnen een risico's groep en bij de eerste ook niet gedaan. Ik kan persoonlijk ook niks met een getal. Dan wil ik het exact weten. En bij ons is de 20 weken echo wel heel belangrijk. Als daar een grote handicap uit zo komen zal ik het niet voldragen. Afhankelijk van hoe of wat natuurlijk maar ik wil geen gehandicapt kind (niet eentje waarbij het met 20 weken al duidelijk is iig). Kleine handicap of beperking kan ik wel mee leven. Gelukkig staan wij er beide zo in.
    Hopelijk beledig ik nu niemand, dat is gewoon onze mening en wij vinden dat we gebruik mogen maken van de mogelijkheden die er tegenwoordig zijn.

17. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laawra, ik snap je volkomen.

Wij gaan wel voor de nekplooimeting, mijn leeftijd speelt daarin een rol omdat ik 38 ben. Bij zoonlief ook gedaan. Ze kijken niet alleen naar downsyndroom, maar ook andere chromosoom-afwijkingen, die qua gevolgen veel erger zijn voor de (oa levensvatbaarheid) baby. Wat ons betreft iets om zo vroeg mogelijk te willen weten.

18. Justme89

Justme89 Lid

22 nov 2014
    65
    0
    6
    Vrijdag echo bij de HA. Spannend!!! Ik kan niet wachten:)

Vind het wel een beetje apart, want ik lees overal dat de meeste meiden met 8 weken een afspraak hebben bij de HA en met 12 weken bij de verloskundige. Ik ben 9,5 week als ik mijn eerste echo heb bij de HA. Maar ik neem aan dat ik met 12 weken wel weer een echo heb bij de verloskundige?
    Een dag na de zwangerschapstest ben ik ook naar de HA gegaan, en toen heb ik wel een inwendige echo gehad. Maar daarop was alleen maar een klein vlekje te zien.
    Ik zag trouwens dat ik ook op de lijst sta! :) voor de volledigheid: ik ben zwanger van de eerste.

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik begrijp je wel Laawra, ik sta er geloof ik net zo in omdat ik door mijn oudste stiefzoon weet hoe zwaar de zorg is, ook voor de andere kinderen in het gezin. Gelukkig heeft mijn dochter weinig last van de beperkingen van haar broer, hij woont in een woongroep en wij halen hem 1 dag per twee weken op, het andere weekend is hij bijn zijn moeder. Maar die ene dag dat hij er is gaat de aandacht wel 100 procent naar hem toe om te zorgen dat de dag soepel verloopt. Mijn andere stiefzoon heeft wel echt te lijden gehad onder zijn broer en nog steeds (de ex van mijn man haalt de oudste vaak naar huis waardoor de jongste veel aandacht mist) en heeft hierdoor redelijk wat issues.

Daarnaast is mijn stiefzoon 90 procent van de tijd helrmaal niet zo gelukkig als hij voor de buitenwereld lijkt. Hij is vaak boos, voelt zich onbegrepen (word ook niet begrepen) word continue overschat, voelt zich afgedankt omdat hij niet meer thuis mag (kan) wonen...geen leuk leven en dit gun ik mijn kind niet.

Maar goed, je hebt ook kinderen met down die hoog niveau zijn, naar regulier onderwijs gaan enz en dat weet je van te voren niet. Erg moeilijk dus. (Stiefzoon heeft trouwens geen down, maar wel een chromosoonafwijking. En uiterlijke kenmerken die (op een echo) op down lijken

20. Pien1991

Pien1991 Actief lid

8 jul 2014
    152
    0
    16
    Gelderland
    Wij hebben morgenochtend onze 1e echo!
    Zo spannend... En wij zitten ook met zn tweetjes klaar voor de film op rtl4 =D !

Deel Deze Pagina