15-31 augustus 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Juffie2, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij willen wel weten wat het word en denk niet dat ik het geduld heb om te wachten tot de 20 weken echo. Mijn man heeft 2 zoons en een dochter, hij hoopt weer een meisje. Onze dochter zeurt al maanden om een zusje en mij maakt het geen klap uit. Zou een meisje praktischer vinden omdat het bij dochter op de kamer komt maar een klein knulletje....ook lief!

Net e.e.a opgezocht over voeding, caffeine is volgens de nieuwe richtlijnen echt een no go he? 1 bakje koffie mag je per dag, thee liefst rooiboos (is zonder theeine) en ook geen caffeine houdende frisdranken meer...Nou ben ik niet heel snel onder de indruk van alles wat je niet meer mag (vroeger ging het toch ook goed ;;) maar na wat onderzoeken gelezen te hebben over cafeïne tijdens de zwangerschap besloten toch maar caffeinevrij te gaan drinken (Ik ben koffieverslaafd, drink zeker 6-8 bakken per dag en enige andere wat ik drink op af en toe water en melk na is cola light)
    Nu maar eens op zoek naar een oud senseo of koffiezetapparaat, want mijn geliefde bonenmachine steeds vullen met peperdure caffeinevrije bonen gaat m niet worden, manlief is er ook nog. En ga mezelf wel eens per dag een normale cappucino met cafeïne gunnen hoor!

2. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik kan me hierop aansluiten tot nu toe 23 augustus uitgerekend 6 januari eerste echo 9:15

3. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Wat vervelend die lichte test:( zou me ook onzeker maken. Daarom heb ik ook niet meer na nod getest.

Cmv ik kan ook echt niet tot de 20wkn echo wachten hihi. Bij de andere met 17wkn een geslachtsbepalende echo laten maken. Nu schijnt er in lommel een te zijn die dit al vanaf 13wkn doet en het altijd goed heeft. Met13wkn durf ik er nog niet op te vertrouwen dus wil dan met14 wkn gaan.

Gelukkig drink ik geen koffie dus daar heb ik al geen last van;) Van thee drink ik het liefste kruidenthee en daar zit dat ook niet in, maar ik drink door de dag heen meestal water.

4. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Littlemestphnie welkom en gefeliciteerd!

5. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Ik kan ook niet wachten tot ik het geslacht weet. Wil nu al zo graag dingen gaan kopen voor de kleine, haha. Bizar gevoel dit, joh! Kan ook niet wachten om het hartje te horen en te weten dat het goed zit daarbinnen.

Ik ga volgende week een afspraak maken bij de vk voor ergens in januari. Ik lees veel over MvM en ik denk dat ik me daar ook voor ga aanmelden. Wat komt er opeens een hoop op je af zo. Moet ook nog gaan kijken voor de beste zorgverzekering :p. Hier iemand tips?

En hebben jullie nog leuke ideeën om het de familie te vertellen?

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Dankjewel dit is me 2e ronde na me miskraam, voor een eerste kindje ik ben 21 en woon nu een jaar samen met me verloofde en we gaan 4 maanden na de bevalling trouwen is het idee haha.

Even een klein beetje voorgesteld :D

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Heey meiden laawra en littlestephanie gefeliciteerd nog n keer en welkom hier! Leuk!

Wat fijn dat je al een afspraak hebt littlemestpshnie!!!
    Wow maar trouwen 4mnd na bevalling..heftig! Zonder kids vond ik de voorbereidingen ook al super intens! Dat wordt zeker hele drukke tijd! Heb je dan mensen die je kunnen helpen? Want hulp zul je zeker nodig hebben :)

Ik wil echt super graag weten of het een jongen of een meisje wordt en het maakt me ook niks uit maar ben gewoon zo nieuwsgierig!

Hier ook, koffieverslaafde.. Heb gelezen dat je maar 200mg cafeïne per dag mag dat is dan 2x espresso of 1xgrote mok. Maaaaar dat is incl alles dus ook thee (ook groene thee), energiedranken, cola, chocola... Thee drink ik bijna nooit maar zal nu opletten om alleen kruidenthee te drinken ofzo. Want m'n koffie s ochtends dat wil ik echt niet opgeven hihi :)

Beterschap aan alle zieke kindjes!!!!

8. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Fotofanaat ik heb me daar gister in verdiept en ben overgestapt van cz aanvullend gezinnen naar dpo(via menzis) aanvullend nr 2. Hier ben ik net zo goed verzekerd alleen gaat ons dit voor ons beide bijna 800 per jaar schelen.
    Ik heb natuurlijk ook goed gekeken qua zwangerschap. Je krijgt de kraam volledig vergoed en ook als je zonder indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen wordt dit vergoed. Dit was voor mij het belangrijkste. Zo zat er volgens mij ook tot 200 voor borstvoeding bij en nog wat dingen zoals fysio 18 behandelingen, ook wel zo prettig.

9. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Littleme leuk ook jong mama. Ik kreeg mijn eerste kindje ook op mijn 21e. Ik vind het heerlijk!

10. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Ddis leuk dat het ook jou 4de kindje word!

Geslacht, ik ben echt heel benieuwd!
    Zodra het kan wil ik het weten.
    Ik las trouwens pas wat op internet dat je al het geslacht kon weten vanaf 6 weken.
    Babygender : Welkom
    Gaat iemand dit proberen?
    Ik twijfel erover haha.

Leuk dat er weer zoveel nieuwe zijn bijgekomen!

Ik ben best wel al miselijk en moe.
    Bij krampjes ben ik ook meteen weer bang dat het mis is.
    De vorige keer is met 9 weken het hardje gestop.
    En toen heb ik pillen gehad zodat het eruit kwam, en dat kwam het ook.
    Deed echt ontzetend zeer.
    Maar er bleef een restje achter wat ze pas na 3 maanden hebben verwijderd.
    Dus ik hoop dat ik minder bang ben na de 12 weken nu.

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Oh dit is wel heel erg. Haha de emoties kicken hier goed in. Ik lees huilend de ouders van nu😂

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Even een lamgere update;)

Geslacht, wij willen graag het geslacht weten. Heb de vorige keer niet echt heel gericht geshopt. Maar vond het wel fijn te weten wat het geslacht was.
    Vl heeft al aangegeven dat nu weer heel graag te willen weten. Mocht het een meisje worden dan kan hij daar aan wennen;)!

Heb behalve emo nog niet heel veel klachten. Af en toe wat groeipijn vooral bij hoesten of niezen. Vorige keer kwamen de meeste klachten pas vanaf 8 weken. Dus hoop het ook nu nog even rustig te houden.

13. Louloute

Owja zulke testjes heb ik ook al gedaan. Hihi moest lachen om antwoorden van 'het kan een jongen, maar kan ook meisje zijn' - echt waar!? 😂🙈
    Bij ene test kwam er bij mij 66% jongen uit. Maar moest ook vragen beantwoorden zoals : hoe zie jouw buik eruit? - tsja, plat? Hihi :) ach ja we zullen zien!
    Ik kan al niet wachten op m'n eerste echo. Maar heb nog geen afspraak. Is lastig, omdat we gaan verhuizen. Maar we weten nog niet precies in welk dorp we gaan wonen. En in fr is het hee, anders..als jullie het leuk vinden om te lezen hoor 😊
    Daar heeft iedere vrouw haar eigen gyn, of gygy zoals zij ze noemen 😄 meestal maak je bij hun direct een afspraak. Bij 7 maanden zwangerschap gaan ze over naar een gun direct bij het ziekenhuis waar je wilt bevallen. Óf gelijk daar afspraak maken. Dat laatste ga ik doen want heb toch geen gyn.
    Maar dan moet ik dus gelijk weten waar ik wil bevallen. En ze hebben ook ziekenhuizen die verschillen qua niveaus. 1,2 en 3. 1 zijn hele makkelijke bevallingen, geen neonatologie afdeling (zeg ik het goed zo? Met te vroeg geboren kindjes), gyn en anesthesioloog niet altijd aanwezig.
    2 zijn ook risico bevallingen, gyn en anesthesioloog aanwezig 24/7, als het kindje te vroeg geboren is kunnen ze ook ter plekke behandelen.
    Niveau 3 hebben we niet in onze omgeving. Maar dit zijn volgens mij universitaire ziekenhuizen met alles drop en draan.
    Ik dacht zelf zo niveau 2 klinkt natuurlijk meer safe? Of niet?
    Niveau 1 ziekenhuis is wél het beste van hele Frankrijk bij ons..volgens zo'n lijst. Dus klinkt ook wel goed eigenlijk. Maar áls er wat fout gaat moet het kindje met ambulance naar een niveau 2 zks..pff wat een verhaal 😄
    Maar iig. Waarom ik het schreef: als we precies weten ik welk dorp we gaan wonen, ik ga daar ook in plaatselijk ziekenhuis me aanmelden. Dan hoef ik niet lang te reizen iedere keer. Maar we moeten eerst natuurlijk een huis regelen en we willen ze graag eerst in het echt bekijken. :) maar vind het super spannend zo hoor, ik denk dat ik m'n man gelijk naar het ziekenhuis meesleep nadat we de papieren hebben getekend voor het huis 😂😂😂

Morgenzon ik begrijp heel goed dat je bang bent hoor! Ik hoop echt dat het dit keer zonder problemen gaat verlopen!

14. Louloute

Sorry voor m'n verhaal maar heb niemand met wie ik het kan delen 😊m'n man zegt gewoon 'komt goed ' haha mannen he :)

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Leuk om te lezen hoe het in FR gaat Louloute, echt heel anders dan hier dus. Ik denk dat ik met 6 weken de vk bel, ga naar dezelfde als bij mijn dochter, die "beviel" prima haha. Ben overigens ingeleid bii de eerste met 38 weken omdat de placenta vermindert werkte, waardoor vruchtwater op was. Ze verwachtte ook een klein kindje maar dat viel mee, dochter was 3000 gr. Is wel kans dat ik nu weer een vermindert werkende placenta heb dus dat gaan ze goed in de gaten houden (zeiden za na bevallin eerste iig)

Wij hebben cz plus aanvullend. Bevalling niet medisch vergoed, eigen bijdrage kraamzorg en lactatiekundige zorg. En daarin meer vergoedingen qua fysio ed dus die verzekering hebben we liever dan de gezinnenpolis.

Weten jullie al of je borstvoeding wilt (proberen te) geven?

16. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja als ik beval ben ik net Eem paar dagen 22 haha

En ik wil als het goed gaat borstvoeding geven :)

17. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wat een zieke kindjes, beterschap voor jullie kleintjes allemaal!

Geslacht: wij willen het graag weten. We wisten het bij onze dochter met 14 weken al. En maar goed ook want vlak daarna lag ik plat voor de rest van zwangerschap. We willen nu ook weer zo vroeg geslachtsecho doen omdat de verwachting is dat ik weer vroeg plat kom te liggen en dus niet meer kan shoppen na de 20 weken echo. En ik vind zelf neutrale kleertjes minder leuk.

Caffeïne: ik heb het geluk dat ik geen koffie lust. En ik drink voornamelijk kruidenthee en water. Het lijkt me wel pittig als je graag koffie drinkt. Mijn man is echt niet wakker te krijgen zonder koffie dus ik kan me voorstellen dat dit voor sommige zwangeren best lastig is.

Welkom Littlemestphnie en gefeliciteerd.

Zorgverzekering: ik heb vgz en dan pakket gezin. Alle kraamzorg wordt vergoed en je krijgt nog 15 uren extra. Die 15 uren hebben wij de vorige keer later opgenomen door onverwachte ziekenhuisopname van mijn dochter. En dat was heerlijk. Na een week geen kraamzorg ineens iemand die nog even door het huis ging en ons vertroetelde.

@Louloute Wat leuk om te lezen hoe het daar gaat. In het kletsgroepje bij de zwangerschap van mijn dochter zat ook iemand die in fr woonde en ook iemand uit België. En dan zijn de verschillen toch best groot.

Borstvoeding: bij mijn dochter heb ik geen borstvoeding gegeven. Ik slik medicatie waarvan mij altijd verteld is dat dit niet kan. Maar nu las ik laatst weer iets anders. Ik moet dus nog gaan uitzoeken of het nu wel of niet mag en wat de risico's dan zijn. Ik weet het dus nog niet.

Ik heb mijn dochter altijd veel gedragen in een draagdoek en soms nog wel. Ik heb onze eerste draagdoek verkocht. Hier heb ik altijd beetje spijt van gehad. We hebben zoveel mooie intieme momenten gehad met die doek, zoveel uren heb ik haar erin getroost en lekker tegen me aan gehad...
    Nu heb ik contact gezocht met koper en die had hem alweer doorverkocht. Maar nu heb ik mijn oude doek dus weer teruggekocht van die koper. :D Ik kan dus dit kleine wondertje straks in dezelfde doek gaan dragen als mijn dochter. Ik ben ook wel weer een emomuts :D maar wat ben ik blij dat ik dit doekje volgende week weer krijg. Ach zulke acties mogen als je zwanger bent toch? :p

18. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh ik lees net op voedingscentrum dat je geen venkel of anijsthee mag drinken. Ik drink een kruiden thee waar beide inzitten... ik moet dus even opzoek naar een andere lekkere kruidenthee.

19. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Wat een prachtig verhaal Anneke, over die doek! Hoe toevallig dat je die dan weer terug hebt kunnen kopen.

Ik wil ook wel proberen om borstvoeding te geven. Lijkt me zo'n intiem moment met je kleintje. Oh, wat kijk ik er nu al naar uit! Het wachten gaat heel lang duren, vrees ik.

20. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ik leef met je mee hihi :) wachten en wachten en weer wachten

Deel Deze Pagina