OMG! Super schattig!!!!!!!!!!!! En qua bevalling: ik ben onervaren. Word 1e X maar wat een heftige verhalen! Hoop dat het voor iedereen Goed mag verlopen Ik wil het liefst een natuurlijk bevalling ( heb je niet alles over te zeggen natuurlijk) maar ik denk wel in het ziekenhuis. Thuis bevallen lijkt me heerlijk maar k heb een minor gedaan over kind in zorg en sindsdien wil ik in het ziekenhuis. Wat een PIEP cursus was dat... Je hoort ALLES wat mis kan gaan van bevruchting tot bevalling tot kind van 4/5 nou.. Geloof me... Dat weet je liever niet!
En dan zie je zo'n gehaakt schoentje... Schiet ik he-le-maal vol! Stomme hormonen.... Hahaha Maar petje af hoor! Ik doe het je niet na! @loesje. Je treft het niet met alles om je heen. Eerst jouw kennissen die het kindje wrs gaan verliezen. En dan nog een cursus over alles wat fout kan gaan... Daar bovenop nog bevallingsverhalen van ons! Hou je het nog vol?
Awhh wat een super leuk slofje zeg! Als je zo iets ziet smelt je toch gewoon! @bevallen... ik heb echt geen idee, ik laat me verrassen want het word me 1e x. Ik hoop vooral dat het voorspoedig verloopt en voor derest kan je er toch denk ik niks aan doen. @9maandenbeurs ja ik ga met me moeder heen echt super veel zin in en als goed ik heb ik een paar dagen ervoor me geslachtsbepalende echo! Dus dan kan ik helemaal los hihi
Hihi ja hoor ik ben opzich vrij nuchter altijd.. Maar merk dat m'n hormonen het daar niet altijd mee eens zijn! Haha Ik weet dat dit onze tijd is... Dus vertrouw daar op Oh check de tijd,,.. Lig weer wakker ... Scheelt dat ik lekker vrij ben vandaag @haken; een vriendin van mij kan dit ook ontzettend goed! Als k het bekend maak, bestel k me helemaal suf bij haar hihi @9maanden beurs,, ja ik ga ook met m'n vriend & Met een zwangere vriendin en haar vriend Xxx
Hihi ik krijg mijn man echt niet mee naar iets als de 9maanden beurs. 2 seconde in de prenatal is m al teveel. Heeft ook zo zn voordelen, ik mag alles zelf kiezen qua kleertjes en spullen.
Ik ga met mijn moeder en zusje. Mijn eerste zs was ik pas net 8 weken zwanger ofzo dus kon ik niet jammer genoeg. Of ik had alleen moeten gaan maar daar had ik geen zin in. Dus nu is het dubbel leuk. Ik heb niet zoveel nodig maar mijn zusje alles. Die had al helemaal in haar hoofd dat ze wel alles van ons kon lenen (kolf, wieg en toebehoren,vbadje enz enz.) Hoe ze dat nu bedacht heeft?? Wieg is heel groot dus kun je 8-9 maanden gebruiken, kolf wel een tijdje als het goed loopt, etc. Zelf als ik nu nog niet zwanger was dan zou ik in haar redenatie pas op zijn vroegst over 16 maanden mogen bevallen. Hahaha! Laten we het er maar op houden dat ze nu al wat last heeft van hormonen en de logica soms al wat ver te zoeken is.
@ haken, wat mooi zeg! Ik ben zelf echt niet goed in dat soort dingen, maar vind het altijd zo knap als mensen dat kunnen! @ 9 maanden beurs. Ik ga niet. Zat er over te twijfelen, maar zie nu dat we er toch niet zijn. Dus dan is de keus lekker makkelijk @ Loesje, het zal vast goed gaan! Zo'n bevalling hangt ook heel erg van je eigen beleving af. Sommige verhalen zijn echt vreselijk, maar dan hebben ze er zelf helemaal geen rotgevoel aan overgehouden. Bij de eerste moest ik ook onverwachts naar het ziekenhuis en hij is met een knip & pomp geboren, maar kijk echt terug op een supergoede bevalling. KZ is natuurlijk wel een ander verhaal. En het gaat ook vaak gewoon goed! Dat gaat vast bij jou het geval zijn!
Ik kijk ook op mijn ks terug met een goed gevoel hoor! Tijdens de weeen die ik had was ik al lang blij met die ruggenprik . Het herstel heeft wel even geduurd maar al met al zou ik, mocht het zo zijn echt niet erg vinden om weer een ks te krijgen. Dus mocht alles goed gaan dan graag natuurlijk maar ga er geen risico voor lopen. Morgen EINDELIJK de eerste echo Wat duurt een maand wachten dan lang... De meeste spanning heb ik nu echt om het aantal.. Klinkt misschien beetje raar maar kan daar echt de zenuwen van hebben nu... Ik ga niet naar 9 maanden beurs.. Ben niet zo goed met mensenmassa's Gewoon even uit nieuwsgierigheid: wat doen jullie zoal in het dagelijks leven Naast mama zijn werk ik twee dagen als beleidsmedewerker voor basisscholen in de regio. Ik heb een hele flexibele schoonmoeder die de kinderen opvangt. Mijn moeder woont helaas 200 km verderop maar komt ook zo vaak mogelijk .Mijn vriend is hydrograaf. Hij is regelmatig weg varierend van een paar dagen tot een paar weken. Echt sporten doe ik niet maar het entertainen van de twins zorgt hier voor een prima workout . Ook echte hobby's heb ik niet.. Vind het erg leuk om af te spreken met vriendinnen om samen te eten of uitstapjes te doen met de kids.
Bevalling; ik zal even komen met positieve ervaringen voor degene die nog de eerste keer moeten haha. Hier twee super bevallingen gehad, eerste in 6uur, tweede in 3 uurtjes. Beide keren geen knip of scheur gehad. Zo goed kan het dus ook gaan hihi dus ga niet meteen van het ergste uit ik maak me nu alleen al een beetje zorgen over de snelheid van de derde bevalling. De vk grapte al dat ze dan naast me komt liggen zodra het begint hahaha. 9maanden beurs ben ik bij de eerste geweest. Vond het wel heel gezellig. Voor de aanbiedingen hoef ik het niet te doen, als ik hef kaartje koop en de lange reis moet betalen, ben ik goedkoper uit in de aanbiedingen bij de winkel. Wanneer is het alweer? Als ik dan al weet wat het wordt lijkt het me wel leuk om weer eens te gaan. Louloutte fijn dat jullie ook een goede echo hebben gehad! Wat balen dat je nkms gezien hebt. Nog succes met alles op zijn plek zetten in jullie nieuwe huis!
Ik ga samen met mijn man en zoontje naar de negenmaandenbeurs. Vinden het allebei leuk Morgen de tweede echo! Zin in! Volgens mij is dat dan ook gelijk de termijn echo
Wij gaan ook naar de 9 maandenbeurs. Heb er speciaal een dag voor vrij genomen. Hihi. Ik ga met mijn moeder en schoonmoeder. Gister afspraak gemaakt voor de combinatietest. 16 februari heb ik de echo. Kwam er net achter dat het hier dan volop carnaval is. Haha dat wordt iets lastiger met oppas vinden want iedereen is de hort op haha. Levi mag dus niet mee. Snap ik ook wel want het is een medische echo. Wat ik doe inhet dagelijks leven. Ik werk elke dag van 14.00-18.00u bij de primark in Eindhoven. Weekenden natuurlijk vrij hihi. Mijn man is schilder en zit nu ff in de ww om de wintermaanden t overbruggen. Kan hij ook mooi oppassen als ik naar de 9 maandenbeurs ga
He meiden even een tip over de 9 maanden beurs, mijn moeder heeft een kaartje gekocht bij kruidvat waarbij de 2e persoon gratis is! Dat is zeker de moeite! Wij gaan ook.. Is voor ons niet zo ver gelukkig.. Dat gehaakte schoentje! Oh wat lief!! Haak je ook op bestelling? Hihi 2liefjes heerlijk jouw positieve bevallingsverhaal te lezen, ik kan daar echt nu al tegenop zien! Vanavond weer een echo, dan hoor ik eindelijk mijn uitgerekende datum.. Maar ben zoo bang! Een kennis heeft van week een echo gehad waarbij het hartje was gestopt, heel verdrietig!
Hier wordt weer druk geschreven!! Ik ben wel aan het meelezen, maar heb niet altijd de tijd om te reageren... @dragen...ik wil eigenlijk ook wel een draagdoek, vind het er altijd heerlijk en intiem uitzien voor de kleine. Moet alleen nog even bedenken welke dan...er is zoveel keus!! @bevallen...Ik ben van alledrie thuis bevallen....bij de eerste duurde het 14 uur (daarna knip en totaalruptuur, dus alsnog naar het ziekenhuis). Van de tweede was het heel snel gedaan, hele dag rommelen, maar geen echte weeen. Die begonnen uur of 18...om 21 uur is ze geboren. De derde was helemaal snel...ik ben met de 2 oudste gaan dansen voor het naar bed gaan (19 uur), ik voelde af en toe een kramp en dacht 'nu goed in beweging blijven, dan zet het misschien door!' Hij was 9 dagen te laat... Om acht uur nog mn zwager aan de lijn gehad dat het ws wel zou gaan gebeuren, maar nog niet veel aan de hand. Ik had binnen no time 10 cm...hij is om 23 uur geboren. Heb wel bij de laatste 2 een preventieve knip gehad, omdat mijn perineum vrij kort is...Maar dat heb ik ervoor over hoor! Ik ben benieuwd hoe het met deze zal gaan...Maar eerst eens de echo afwachten en hopelijk genieten van deze laatste zwangerschap voor ons! @werk...Ik ben zzp'er. Ik geef saxofoon en klarinetles bij muziekvereningen in Noord-Holland. En ben ook nog dirigente van een harmonieorkest. Erg leuk werk!!! Meiden die vandaag of morgen een echo hebben veel succes!!! Ik mag maandag...nog even wachten dus...
Ik heb net een afspraak gemaakt voor geslachtsbepaling. We zijn zo nieuwsgierig. 20 februari gaat het gebeuren. Kijk er nu al naar uit hihi.
Fijn die goede bevallingsverhalen! Iedereen met een echo vandaag of morgen, succes en genieten! Komt allemaal vast goed hoop mooie berichten te horen! @kruitvatkaartjtes thanks voor de tip! We gaan ff kijken Wat ik doe: ik ben therapeut en ik werk nu 2 a 3 dagen in de week., ik ben nog in uitbreiding want zijn wat halve dagen bij. Maar heb nu net een nieuwe baan dus helemaal leuk! Ik wil straks 3 dagen blijven werken en het daar wel bij laten maar hoe het in de praktijk gaat lopen straks zien we wel.
Hier nog een positief bevallingsverhaal. 'S ochtends wat gerommel dus rond 10 uur de vk gebeld. Die zou rond elven komen dus nog even snel de honden uitgelaten omdat dat er misschien niet zo snel weer van zou komen. Vk kwam, ik had 3 cm (een week eerder al 2) dus het zou nu wel snel beginnen. Vk ging weg en vlak erna (half 12) kreeg ik een weeenstorm. Naar boven gestrompeld en vl gebeld dat hij maar naar huis moest komen. Rond kwart over een geroepen dat hij NU de vk moest bellen omdat ik mee moest drukken en dat dat nog niet kon (ik was heel bang dat ik pas 4 cm zou hebben). Vk was er binnen 8 min. Volledige ontsluitingven 18 min later was hij er. Preventieve knip omdat de hartslag wat daalde gezien de vaart vd bevalling. Kraamhulp was net te laat Hele bevalling duurde 2 uur en een kwartier. Erg snel voor een eerste en de vk zei al dat ze als ik bij een volgende weer zou bellen dat ik wat kramp heb ze wel even beneden een kopje thee gaat drinken en daarna kon ze de baby halen. Ben dus heel erg benieuwd hoe snel of langzaam het deze keer gaat.
Zo, moest even 2 pagina's inhalen. Morgen echo, spannend! Nog steeds geen kwaaltjes dus bevestiging is wel even fijn. Als het goed is morgen 9 weken. Rond 12 weken termijnecho. Er zijn er meerdere met een echo morgen, leuk! @dagelijks leven. Ik ben fulltime thuis, bewuste keus en erg blij mee. Mijn man is zzp'er. Mocht het ooit nodig zijn kan ik gewoon weer werken. Denk ik.... Ik heb jaren bij een deurwaarder gewerkt. We hebben een hond waar ik dagelijks mee op pad ga; bos/hei/strand. Mijn dochter van 16 maanden gaat altijd mee, echt genieten. Verder speel ik altviool waar ik gelukkig ook tijd genoeg voor heb. Nu ga ik koken. Niet een hobby en ben er ook niet goed in.... Maar probeer wel gevarieerd en gezond te eten. Fijne avond allemaal!
Wat een super schatig gehaakt schoentje! In het dagenlijks leven, hebben wij een pensioenstal met 25 paarden. Ook werk ik nog 3 dagen per week in een verpleeghuis. Negenmaanden beurs, ik ben er 1 x geweest maar het viel me eigenlijk een beetje tegen. Dus deze keer ga ik ook niet.
Aangezien ik zo ongeveer de enige vrouw in nl ben in mijn functie hou ik die nog even stil, ivm herkenbaarheid. Ik werk in de Agrarische sector (intensieve veehouderij) en kom veel op boerenbedrijven. Geen tak met dierziekten die schadelijk zijn voor embryo's etc. gelukkig.