@2liefjes, hoop dat je snel gerustgesteld wordt sn alles goed is! @bevallen Ik twijfel wat ik wil! Thuis lijkt me heerlijk en meer relaxt! Vooral na het bevallen... Maar ziekenhuis geeft me een veiliger gevoel voor de kleine... Geen idee nog dus.. @cursus ik wil sowieso iets gaan doen maar ook hier ben k nog niet uit hahahH
@2liefjes, wat naar! Sterkte! Hopelijk heb je het al gehad! @ cursus. Bij de eerste heb ik ook yoga gedaan. Vond het wel leuk. Bij de tweede niks. Nu zit ik er wel weer aan te denken, puur omdat je dan lekker even een uurtje helemaal op de baby en zwanger zijn kan focussen. @ thuisbevallen. Ik vind het erg prettig dat je niet meer weg hoefde met weeen of net na de bevalling in de auto moest. Thuis kon ik goed ontspannen. Na de bevalling heerlijk onder je eigen douche, ondertussen krijg je een fris bed. De tweede ging bij mij ook wel snel (3 uurtjes). Om 4 uur was hij er en m 6 uur was iedereen weg. Daar lag je dan heerlijk in je bed met een baby bij je Ziekenhuis vond ik ook prima hoor! We moesten toen wel voor de weeën begonnen er al naar toe en daarna nog 3 dagen blijven. Dus weet nog steeds niet hoe het is om met weeën en/of pas bevallen in de auto te zitten, haha.
@bevallen dat ga ik denk ik in het ziekenhuis doen. Lig ik gelijk goed mocht er iets niet goed gaan @cursus ik wil er denk ik 2 gaan doen, de ene is zwangerschapsyoga en de ander heet memmetiid (vertaald mamatijd) en dat is een programma van 8 lessen waarbij beweging wordt gecombineerd met voorbereiding op de bevalling en de periode erna. Deze wordt ook vergoed en dat is zeker fijn @kwalen ik wordt helemaal kriegel dat ik steeds savonds zo misselijk ben blehh. Morgenavond een thema-verkleedfeestje en heb daar zo'n zin in. Hopelijk kom ik de avond door
Kan je de ha niet bellen 2liefjes? Misschien kunnen ze het thuis doen? Of morgen ff langs het zh om bloed te laten prikken? Volgens mij kan dat iedere dag op de prikpoli. Moest ik nu ook heen ipv bloed prikken bij de vk. Ik hoop weer thuis te mogen bevallen, heerlijk! Ik wil ook graag weer gaan zwangerschapszwemmen alleen was dat altijd op maandag en dat is tot de zomer lastig ivm opleiding vl. Bovendien was er de laatste tijd te weinig animo dus het is nog even afwachten of het wel kan.
Sarak, hier zijn de honden ook erg knuffelig op het moment. Zodra ik op de bank ga zitten heb ik een hond op me of tegen me aan. En onze teef is echt extreem aan het bedelen, verschrikkelijk!
@2liefjes --> oeh wat een spannende dagen zijn dit voor je zeg... Kan me voorstellen dat je hartstikke nerveus bent. Sterkte! @thuisbevallen --> voor de twijfelaars en meiden die bang zijn voor een thuisbevalling: Hier een interessant onderzoek van de VU waaruit blijkt dat risico op complicaties kleiner is als je thuis bevalt dan wanneer je een geplande ziekenhuis bevalling hebt (medische indicaties uiteraard niet meegerekend): Minder complicaties bij vrouwen die thuis bevallen - VUmc @cursus --> wil wel 'iets' gaan doen, maar weet nog niet wat. Moest erg lachen om 'ga mee met de wee' van SaraK. Dat lijkt mij ook niets. M'n broertje zingt steeds voor de gein voor m'n zwangere schoonzus 'deze wee komt nooit meer terug' ofzo. Dat ligt me ook niet. Beetje bewegen wil ik wel. Voor echt sporten ben ik veel te moe nu (ik ging altijd 3x/week spinnen maar ben dit jaar nog niet geweest!), maar zwammen lijkt me wel lekker. @echo's --> Meiden die vandaag een echo hebben of hebben gehad: veel plezier!
Oh niet alleen honden hoor! Heb 2 katten en zijn niet bij me weg te slaan! Gaan het liefst op mijn buik liggen ipv op schoot! Dieren voelen het Super schattig maar ook lastig hahaha
@bevallen, ik wil naar het ziekenhuis. Vorige bevalling ook gedaan en achteraf erg blij mee geweest. Bovendien mag ik niet in mijn eigen bed bevallen, dus moet dan wat anders regelen. Oud (onhandig) huis... @cursus, vorige keer ZwangerFit gedaan, vond ik erg prettig! Het ging mij met name om het sporten op een goede manier onder professionele begeleiding. Zit er nu weer aan te denken, maar moet nog even zoeken ivm oppas voor mijn dochter.
@cetje "die wee komt nooit meer terug" was ook een gevleugelde uitspraak tijdens de lessen. Ik moest altijd erg mijn best doen om niet te lachen! Iedereen moet doen waar je je het prettigst bij voelt, maar yoga was t niet voor mij! Nog een vraag voor de meiden met kinderen: wanneer is het beste moment om over te stappen van babybed naar ledikant? Ik merk dat mijn kruimel af en toe probeert om uit bed te klimmen. Nog echo's vandaag? Iemand?
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's van de afgelopen dagen!! Heb vandaag ook een echo gehad. Alles zag er goed uit! We hebben het hartje weer zien kloppen. Hij/zij was enorm aan het bewegen! Zo bijzonder om te zien! Ik dacht dat ik vandaag ook de intake had bij de vk, maar ik heb alleen een echo en wat algemene vragen gehad. 9 februari heb ik een intake gesprek.
Papillons gefeliciteerd! SaraK dan wordt het nu tijd voor een peuterbedje als ik het zo hoor De oudste ging volgens mij rond de 19/20 maanden over na het grote bed en ons dochtertje weet ik eigenlijk niet precies meer, wel ook voor haar tweede verjaardag omdat ze duidelijk plek tekort had in haar bedje. Laawra ik heb echt een vreselijke assistente bij de huisarts, dat je bijna niet durft te bellen. Man vond het maar onzin en zei dat die kans er altijd is en ik me niet gek moet maken. Daar werd ik wel even boos van, lekker makkelijk! Wil ook geen zeur zijn, ik slaap er nog even een nachtje over en als ik het morgen niet los kan laten bel ik toch maar even. Het heeft verder natuurlijk geen invloed op hoe het zal gaan maar dan weet ik wel of ik me voor niets zorgen heb gemaakt of er wel degelijk reden tot zorg is. Het vervelende is dat je dan alsnog een aantal dagen op de uitslag moet wachten.
Ik mag eigenlijk hier niet meer komen kletsen ook al heb ik dit topic zelf geopend...ben nl vandaag bij termijnecho een week vooruit gezet! Uitgerekend 10/8 nu. het kindje lag flink te spartelen (voelde het al wel een beetje laatste dagen, dus dat klopt!) Zo. Dat gaat dan ineens hard, al zo goed als twaalf weken nu! Maandag NIPT-test en als die uitslag binnen is, duurt drie weken, gaan we het iedereen vertellen. Nu al wel vast wat mensen die dichtbij staan en aan m'n leidinggevende.
♥Augustus 2015♥ Uitgerekende datum: 10 augustus Juffie2, 38 jaar, derde kindje, meisje/jongen 15 augustus morgenzon, 26 jaar, vierde kindje, meisje/jongen DDis, 31 jaar, vierde kindje, meisje/jongen Katoo, 28jaar, eerste kindje, meisje/jongen 16 augustus nmv, 28 jaar, tweede kindje verrassing 17 augustus louloutte, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 2liefjes, 26 jaar, derde kindje, meisje/jongen lia89, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen mimi8, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 18 augustus chocootje, 25 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Anneke111, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Justme89, .. jaar, .. kindje, meisje/jongen 19 augustus cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje, meisje/jongen BellaDS, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 20 augustus Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Teske1987, 27 jaar, tweede kindje, meisje/jongen cetje , 31 jaar, eerste kindje, verrassing 21 augustus laawra, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen missm, 32 jaar, derde kindje, verrassing frysk, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Zhilla, 32 jaar, derde kindje, meisje/jongen 22 augustus Kiimmurd, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 23 augustus LittleMeStphnie, 21 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Cilla24, derde kindje, meisje/jongen soof85, 29 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 24 augustus 25 augustus 26 augustus papillons, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen evan, 33 jaar, tweede kindje, verrassing 27 augustus CestMoi, 28 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Noramay, 19 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 28 augustus MRCD, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Suli, 33 jaar, derde kindje, meisje/jongen gewoonloesje, 24 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 29 augustus Newdawn, 35 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Sanne84, 30 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 30 augustus stephanie87, 27jaar, tweede kindje, meisje / jongen 31 augustus victoire, tweede kindje, meisje / jongen Aantal jongens (0), meisjes (0), verrassingen (4). Vlindertjes: do27, Veerle1, Pien, Jeszss Afspraken/Echo's Januari: 26: nmv: termijnecho 30: evan: echo, Loulette: termijnecho + intake vk Februari: 10: LittleMeStphnie: echo 12: Sanne84: echo 24: Juffie2: controle + echo
Zou je bij mij nog bij 29 januari termijnecho willen zetten? Waarschijnlijk word ik 2 dagen terug gezet. Late innesteling denk ik dan.
♥Augustus 2015♥ Uitgerekende datum: 10 augustus Juffie2, 38 jaar, derde kindje, meisje/jongen 15 augustus morgenzon, 26 jaar, vierde kindje, meisje/jongen DDis, 31 jaar, vierde kindje, meisje/jongen Katoo, 28jaar, eerste kindje, meisje/jongen 16 augustus nmv, 28 jaar, tweede kindje verrassing 17 augustus louloutte, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 2liefjes, 26 jaar, derde kindje, meisje/jongen lia89, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen mimi8, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 18 augustus chocootje, 25 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Anneke111, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Justme89, .. jaar, .. kindje, meisje/jongen 19 augustus cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje, meisje/jongen BellaDS, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 20 augustus Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Teske1987, 27 jaar, tweede kindje, meisje/jongen cetje , 31 jaar, eerste kindje, verrassing 21 augustus laawra, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen missm, 32 jaar, derde kindje, verrassing frysk, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Zhilla, 32 jaar, derde kindje, meisje/jongen 22 augustus Kiimmurd, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 23 augustus LittleMeStphnie, 21 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Cilla24, derde kindje, meisje/jongen soof85, 29 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 24 augustus 25 augustus 26 augustus papillons, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen evan, 33 jaar, tweede kindje, verrassing 27 augustus CestMoi, 28 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Noramay, 19 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 28 augustus MRCD, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Suli, 33 jaar, derde kindje, meisje/jongen gewoonloesje, 24 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 29 augustus Newdawn, 35 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Sanne84, 30 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 30 augustus stephanie87, 27jaar, tweede kindje, meisje / jongen 31 augustus victoire, tweede kindje, meisje / jongen Aantal jongens (0), meisjes (0), verrassingen (4). Vlindertjes: do27, Veerle1, Pien, Jeszss Afspraken/Echo's Januari: 26: nmv: termijnecho 29: papillons: termijnecho 30: evan: echo, Loulette: termijnecho + intake vk Februari: 10: LittleMeStphnie: echo 12: Sanne84: echo 24: Juffie2: controle + echo
♥Augustus 2015♥ Uitgerekende datum: 10 augustus Juffie2, 38 jaar, derde kindje, meisje/jongen 15 augustus morgenzon, 26 jaar, vierde kindje, meisje/jongen DDis, 31 jaar, vierde kindje, meisje/jongen Katoo, 28jaar, eerste kindje, meisje/jongen 16 augustus nmv, 28 jaar, tweede kindje verrassing 17 augustus louloutte, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 2liefjes, 26 jaar, derde kindje, meisje/jongen lia89, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen mimi8, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 18 augustus chocootje, 25 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Anneke111, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Justme89, .. jaar, .. kindje, meisje/jongen 19 augustus cmv1985, 29 jaar, tweede eigen kindje, meisje/jongen BellaDS, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 20 augustus Fotofanaat, 32 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Teske1987, 27 jaar, tweede kindje, meisje/jongen cetje , 31 jaar, eerste kindje, verrassing laawra, 31 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 21 augustus missm, 32 jaar, derde kindje, verrassing frysk, 30 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Zhilla, 32 jaar, derde kindje, meisje/jongen 22 augustus Kiimmurd, 25 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 23 augustus LittleMeStphnie, 21 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Cilla24, derde kindje, meisje/jongen soof85, 29 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 24 augustus 25 augustus 26 augustus papillons, 26 jaar, eerste kindje, meisje/jongen evan, 33 jaar, tweede kindje, verrassing 27 augustus CestMoi, 28 jaar, tweede kindje, meisje/jongen Noramay, 19 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 28 augustus MRCD, 27 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Suli, 33 jaar, derde kindje, meisje/jongen gewoonloesje, 24 jaar, eerste kindje, meisje/jongen 29 augustus Newdawn, 35 jaar, eerste kindje, meisje/jongen Sanne84, 30 jaar, tweede kindje, meisje/jongen 30 augustus stephanie87, 27jaar, tweede kindje, meisje / jongen 31 augustus victoire, tweede kindje, meisje / jongen Aantal jongens (0), meisjes (0), verrassingen (4). Vlindertjes: do27, Veerle1, Pien, Jeszss Afspraken/Echo's Januari: 26: nmv: termijnecho 29: papillons: termijnecho 30: evan: echo, Loulette: termijnecho + intake vk Februari: 10: LittleMeStphnie: echo 12: Sanne84: echo 12: Laawra: controle + echo 24: Juffie2: controle + echo
Nou hup juffie, naar het andere topic dan Nee hoor, gezellig blijven! Gefeliciteerd met de goede echo ook! @ papillons, jij ook gefeliciteerd! @ bedje, bij ons ook rond de 20 maanden naar een peuterbedje. Nou, huis is opgeruimd, slingers hangen, ballonnen opgeblazen. Alles klaar voor de eerste verjaardag van de jongste morgen! Hopen dat hij t zelf ook leuk vind. Hij is namelijk alweer een paar dagen niet lekker. Vandaag ging het beter, dus ik hoop morgen een leuk feestje
Gefeliciteerd meiden met goede echo's! Wow juffie super top! Een hele week vooruit hoe kan dat dan? Is je kindje flink gegroeid of ben je bij de vorige echo al vooruit gezet? Of was dit je eerste echo? Super gaf iig bijna 12 weken al! Bevallen: ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen, hier wordt thuisbevalling bijna door niemand gedaan. In nl zou ik ook liever naar het ziekenhuis gaan hoor, lekker fijn, omringd door dokters en vk's en ruggenprik enzo 😁 Ik ben bijna niet meer misselijk ! Wel fijn, maaaaaar heb nu bijna de hele dag door honger echt erg! Ik eet zóveel is echt niet goed maarja Volgende week vrijdag termijnecho! Heb er zin in hihi! Hopelijk is m'n vk aardig, niet zoals meneer van de eerste echo.