15-31 augustus mommy's to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Serendipity1990, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hee meiden

Sorry voor mn late reactie. Merk dat ik sinds we weer thuis zijn moeilijk de kans, moeite en energie kan vinden om hier op ieder berichtje te reageren. ...

Lichamelijk wordt het steeds zwaarder en we zijn nu in strijd met ons zoontje om m in zn bed te laten liggen als hij naar bed gaat savonds ipv rond te laten sporten op zn kamer. . Mja dat brengt ook enige vermoeidheid met zich mee en op de momenten dat we daarmee aan het handelen zijn zeg maar is de sfeer ook niet altijd om over naar huis te schrijven. ... mja...

Gisteren de groei echo gehad. . Alles was prima in verhouding. .. mooi kindje en geen bijzonderheden gelukkig. .was zelfs zelf 800 gram afgevallen! was prima met mn overgewicht dus hopelijk kan ik dit volhouden.. mag nog 1x naar de vk en daarna naar de gyn....

heb verder alles gelezen maar niks onthouden sorry sorry sorry :'(

Zou iemand mij op het lijstje willen zetten? : Mijn uitgerekende datum is 24 augustus. ... 2e kindje. .. ik ben 26 jaar en 6 juli heb ik de laatste afspraak bij de verloskundige. ..

2. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo ladies,

Ik zou ook graag willen aansluiten.. Ben vandaag 32 weken en 3 dagen zwanger van onze eerste kindje.. Allemaal heel erg Spannend.. Zit in de ziektewet mijn contract is helaas ook niet verlengd.. Vind het wel heerlijk om nu lekker thuis te zijn en te kunnen rusten.. Merk wel dat ik het nu al
    Zat begin te worden en de grote buik erg zwaar begint te worden... Hopen dat t snel augustus word ... Ben 30 aug uitgerekend...

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heel bericht getypt, bericht weg :(

Mini ons: Hoe was je afspraak afgelopen maandag bij de vk?

En welkom Sjaaa :)
    mijn dikke buik zit ook met alles gigantisch in de weg :(

Hier vandaag een afspraak bij de gyn gehad, en gehoord/bevestigd dat ik met 38.0 wordt ingeleid. Veel te laat naar mijn zin, dat betekent dat ik nog 5 weken door moet worstelen... Ik trek het nu al niet meer :(

4. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Welkom sjaaa😆 waarom zit je in de ziektewet als ik vragen mag?

Afgelopen maandag is goed gegaan 1981mama... laatste x bij verloskundige geweest. .. mini ligt tegen de bovenste lijnen aan maar wel in verhouding gelukkig. ...
    Tis zo'n druk kindje.... heerlijk om te voelen en kan soms mn lach echt niet inhouden haha....

aaah heb je er zoveel last van? Maar over 5 weken das al kei snel (in verhouding)... maar snap dat het lang is als je je niet goed voelt. ...

Hier gaat het redelijk al merk ik wel dat het lichamelijk steeds zwaarder wordt mja das logisch denk ik.... Gelukkig kunnen we onze rustige momenten ook pakken met een filmpje op de bank.... maar halverwege de middag begint het kaarsje toch minder hard te branden zeg maar. ... vanaf deze week met verlof dus dat is wel lekker

Hoe is het met de rest van de bijna mama's?

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje
    24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje
    30 augustus: Sjaaa - ? jaar - 1e kindje

Afspraken
    16 juli: nmv - controle vk + liggingsecho

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Mama, kan me voorstellen dat 38 dan weer zo ver weg lijkt als je op 37 had gehoopt... Hopelijk gaan de weken nu snel voor je!

@Sjaa, welkom! Hoe oud ben je? Dat is het enige wat ik nog miste voor de lijst.

@allen, ik weet niet wanneer jullie nog afspraken hebben? Nu staat er alleen 1 van mij op... ;)

Met mij gaat het lichamelijk steeds wat minder, ik heb 2 hele slechte dagen gehad waarbij staan/zitten/liggen echt niet fijn meer was... Een beetje lopen wilde nog wel, maar als ik langer dan 5 minuten aan het lopen ben, krijg ik harde buiken en een zere rug. Helaas waren het ook nog eens dagen dat ik er alleen voor stond, ook 's avonds, dus ik moest wel door! Zodra mijn dochter in bed lag, stortte ik dan ook in...
    Vandaag was gelukkig wel een betere dag! Dus heb lekker met mijn dochter kunnen spelen en ik ben bij de bouw geweest (wij zijn een huis aan het bouwen). Het enige probleem is dat mijn dochter nog steeds niet wil gaan slapen, maar mijn man lost dat vanavond (nu) op! Hopelijk gaat het morgen wel goed, want dan ben ik ook alleen tot na haar bedtijd... :)

7. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Aaaah knudde nmv... kan je gevoel een beetje begrijpen. .. merk dat de koek ook echt op is begin van de avond.. en dan ben ik nog niet zo ver als jij oops....

ik heb 14 juli om 14.30u onze eerste afspraak bij de gynaecoloog verder nog niks gepland

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik kon gisteren gewoon mn bed niet uitkomen, was om 13u eindelijk gelukt (vanaf 9 u wakker hoor)... En wat gedaan en om 17u was mijn vlammetje ook alweer op...

De harde buiken herken ik ook bij het lopen... Vanmorgen naar het ziekenhuis, parkeergarage dicht/vol... Moest 5-10 min lopen en moest echt onderweg 4x stoppen ivm harde buiken

Qua inleiden had ik overigens zelfs op 35-36 weken gerekend ivm gevaren voor de baby om hem langer te laten zitten... Ik ga voor de zekerheid nog voor een second opinion maar ik vrees dat het week 38 blijft...

Ik heb 23juli weer een groeiecho en gyn bezoek....

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Uitgerekende data
    30 augustus: Sjaaa - ? jaar - 1e kindje

Afspraken
    14 juli: Mini ons - eerste afspraak gynaecoloog
    23 juli: 1981Mama - groeiecho + gyn

10. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    #30 Sjaaa, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
    Hallo ladies,

@ minions : Ik heb in januari een aanrijding gehad en heb sindsdien erg veel
    Rugpijn en nekklachten. Daarnaast werkte ik voor een detacheringabedrijf en werd ik ingezet door heel Nederland bij overheidsinstellingen. Met de rugpijn die ik had en nog heb heb ik mijn verlofuren opgenomen en nadat die op waren heb ik mezelf ziek gemeld. Ik was altijd uren opweg na mijn bestemming en kwam ook uren vast te zitten in de file.. Vreselijk met zo een rugpijn als je ook nog
    8 u achter je pc moet zitten.. Ik trok het niet meer.. Heb helaas ook toen te horen gekregen dat me
    Contract niet word verlengd en ben sindsdien ziek uit dienst gegaan..

@ 1981mama :5 weken is idd ver weg maar ook erg dichtbij..dan weet je in iedergeval
    Dat je over 5 weken de kleine in je armen hebt! Heerlijk toch.. Waarom word je ingeleid? Als ik vragen mag....

@nvm ik ben 22 jaar en heb 13 juli afspraak bij de vk voor geboorteplan..

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje Sjaaa wat een verhaal! Hoe is het nu met je nek en rugklachten? Al iets beter of is dat iets blijvends?

Wat zijn jullie allemaal jong :eek: eigenlijk beter gezegd wat voel ik me opeens oud :( ben wel pas 5 jaar van school af en jong van geest ;)

Ik word ingeleid omdat de baby veel te groot is, ik al 6 maanden ziek ben en omdat ik diabetes heb. Dat laatste is de voornaamste reden. Alleen ik ben zo klaar met de zwangerschap, dat bevallen in juli opeens veel aantrekkelijker gaat klinken.

Oh ja, positief puntje van mijn echo gister was dat mijn placenta, die voor de uitgang lag met 20 weken, keurig naar achteren is weggetrokken :) als de baby niet al te groot is (lees 4 kilo) dan kan ik iig een poging wagen vaginaal te bevallen

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Uitgerekende data
    30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje

Afspraken
    13 juli: Sjaaa - vk (bevalplan bespreken)

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Mama, kon ik maar blijven liggen tot 1 uur! ;)
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze inleiden voor week 37 doen, ken alleen maar (spoed)keizersnedes voor dat termijn... Maar heb er gelukkig ook geen ervaring mee! :)
    Fijn dat je de placenta heeft meegewerkt! Is alweer 1 zorgenpuntje minder.

@Sjaaa, heb je er ook meer last van tijdens de zwangerschap? Rug- en/of nekklachten kunnen heel erg vervelend zijn, het heeft effect op je gehele lichaam...

Zoveel ouder ben je niet hoor! ;) En ik ben inmiddels al langer van school af dan jij... :p
    Ik merk in mijn omgeving dat de leeftijd niet altijd iets zegt over hoe 'oud' je bent. Een vriendin van 36 komt veel jonger over qua doen en laten dan een andere vriendin van net 22 jaar... ;)

14. Justme89

Justme89 Lid

22 nov 2014
    65
    0
    6
    Hey meiden!
    Ik kom ook meekletsen! Had helemaal niet gezien dat er een nieuw topic is aangemaakt voor de 15-31 augustus mama's! Gezellig:)
    Ik ben 25 jaar, 21 augustus uitgerekend van mijn 1e kindje en het is een jongen!
    Morgenvroeg heb ik weer een afspraak bij de verloslundige. Kijk ik altijd wel naar uit:D

15. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Mag ik hier mee schrijven?
    Uitgerekend 22 augustus
    1ste kindje allemaal wel spannend

:)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Welkom nieuwe dames! Hoe gaat het met jullie?
    @kimmetje, hoe oud ben je? Dan kan dat nog bij op de lijst...

Is het leuk om nog het geslacht toe te voegen op de lijst? Ik zal het wel alvast toevoegen, moeten jullie maar even zelf aangeven/veranderen wat het geslacht is... ;)

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje - verrassing
    21 augustus: Justme89 - 25 jaar - 1e kindje - jongen
    22 augustus: kimmetje15 - ?? jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje - jongen
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing

Afspraken

18. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben 24jaar ik verwacht een meisje :)
    Volgende afspraak is 27juli echo

Hier in België hebben we veel echo's is dat bij jullie minder?
    Ik heb straks rondleiding in het moederhuis ;)

Groetjes x

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje - verrassing
    21 augustus: Justme89 - 25 jaar - 1e kindje - jongen
    22 augustus: kimmetje15 - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje - jongen
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing

Afspraken
    27 juli: kimmetje15 - echo

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Standaard alleen een termijnecho bij 12 weken en bij 20 weken (de seo).
    Bij mijn verloskundige doen ze bij de intake bij 8 weken ook een vitaliteitsecho, een groeiecho bij 30 weken en een liggingsecho bij 36 weken. Zelf heb ik bij 32 weken een extra groeiecho gehad, omdat ze bij 30 weken het buikje niet goed konden meten en deze wat aan de kleine kant leek...

Is een moederhuis vergelijkbaar met een kraamhotel in NL? Of is dat voor na de bevalling wat wij in de vorm van kraamzorg (thuis) krijgen?

Deel Deze Pagina