15-31 augustus mommy's to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Serendipity1990, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moederhuis noemen ze hier de afdeling in het ziekenhuis waar je bevalt.. En waar je blijft tot je uit het ziekenhuis mag

Ik heb eerste echo op 7 weken gehad dan 12 weken
    En zo verder iedere 4 weken nu moet ik 27juli terug gaan
    Daarna 12 augustus een week voor ik moet bevallen ;)

2. amarula

amarula Lid

27 jan 2015
    20
    0
    0
    Hallo dames! Wat leuk dat er een nieuwe topic is.

Uitgerekende data
    23 augustus: amarula - 29 jaar - 1e kindje - meisje

Ik ben nu 34w2d en begin er echt zin in te hebben. Twee groeiecho's gehad, omdat meisje bij de eerste niet helemaal goed ervoor lag. P24 en toen P38. Later bij een extra echo zat ze weer op P15. Volgens mij blijft ze binnen de marge, maar is ze een beetje aan de kleine kant straks :) Verder een redelijk vlekkeloze zwangerschap gehad! Wat bijzonder om te zien hoe verschillend we allemaal zijn en hoe anders zwangerschappen kunnen verlopen he?

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje - verrassing
    21 augustus: Justme89 - 25 jaar - 1e kindje - jongen
    22 augustus: kimmetje15 - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje - jongen
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing

Afspraken
    16 juli: nmv - controle vk + liggingsecho
    23 juli: 1981Mama - groeiecho + gyn
    27 juli: kimmetje15 - echo

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Welkom amarula!

Dames, hoe was het bij de vk en de gyn? (Uit mijn hoofd: Sjaa en Mini ons?)

5. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    @Sjaaa, jeetje heftig! Heb je er nu nog veel last van?

@1981mama, hihi je bent zo jong als je je voelt toch ;)
    aah, je hebt geen gemakkelijke zwangerschap dan :(
    Wat fijn dat je placenta mooi naar achteren is gegroeid! Gaat dus helemaal goed komen :)

@Justme89, Welkom! Hoe is je afspraak bij verloskundige gegaan?

@Kimmetje15, Welkom! Wij hebben eigenlijk bij elke controle een echo gehad.. op 1 controle na.... was bij onze eerste ook...Erg luxe dus... Nu bij de gynaecoloog ook steeds kort een echo dus ideaal hihi....

@Nmv, geslacht is leuk, wij weten het wel maar houden het voor onze omgeving (behalve mijn ouders, broertje, zusje en aanhang) nog een verassing....

@Amarula, Welkom! Wij schelen maar 1 dag, leuk leuk! Inderdaad leuk om te zien hoe we allemaal verschillen en ook qua zwangerschap...

Afspraak bij de gynaecoloog is goed gegaan.... Het begon al goed. De weegschaal bij de gynaecoloog scheelt 4 kg met de weegschaal bij de verloskundige... Dus ik was ineens weer 4 kg lichter yeaaaaaah.... Ook geen opmerking gehad over mn gewicht dus helemaal fijn hihi... Mn bloeddruk was 110/60 dus ook prima...
    Kleintje ligt nog steeds in hoofdligging dus dat is fijn... We gaan voor een gewone natuurlijke bevalling, mits het goed loopt. Anders wordt er gehandeld op dat moment naar waarschijnlijk keizersnee... Ivm vorige bevalling.... Dus dat is ook wel een fijn idee... Wil zo'n natuurlijke bevalling toch ook wel eens meemaken eigenlijk....
    Snel een echo gedaan.... Ze kon al zien dat het haartjes heeft hihi.... En werd nu geschat op 5 pond en op 40 weken ongeveer 3700/3800 gram dus mooi gewicht.... Niet te groot en niet te klein....
    Ik had eerst het gevoel dat ik wel eens bij 38/39 ingeleid zou worden oid ivm keizersnee litteken.... Maar nu heb ik het idee dat ik weleens gewoon tot 40 weken kan gaan lopen... Achja we zien wel.... Nog iets minder dan 6 weken tot de uitgerekende datum hihi....

Ik heb nu 29 juli weer mijn volgende afspraak bij de gynaecoloog...
    Geslacht bij ons is dus een verassing....

6. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mini ons dank je wel ;)
    ja hier ook echo's elke controle en nog andere controle punten zoals urine bloeddruk gewicht ect..

nu moeten wij zowiezo 2 dagen in het ziekenhuis blijven normaal zelfs 4 dagen:$

ik ben benieuwd wanneer hier de eerste weeën eraan komen.
    begin nu enorm wat lasten te krijgen ( juist alsof het beneden al aan het scheuren is, ribben,rug ja jullie zullen het wel kennen)
    ze lag wel al goed een week geleden dus nu is het afwachten geblazen
    :cool:

7. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Spannend kim! Maar je bent nog niet zo ver toch?

8. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu 34 weken en een paar dagen ;)
    dus idd nog eventjes :)

9. BellaDS

BellaDS Lid

2 mei 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wat leuk een nieuw kletsgroepje geopend voor de Augustus mama's
    Ik wil graag ook op de lijst 🙈

BellaDS 15 augustus 1 ste kindje, 30jaar, jongen

Ik ben 35weken en 5dgn vandaag...

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Welkom nieuwe dames :)

Ik heb wel alles gelezen maar ik heb even niet de concentratie om alles te antwoorden...

Hier gisteren boodschappen gedaan (gewicht over veeeel tassen verdeeld) en ik heb daarna uren lang aan 1 stuk baarmoederkramp gehad. Voelde de baby wel goed bewegen, maar ik denk dat ik fysiek nu wel op ben ;)
    hoe ik de aankomende 29 dagen nog door moet komen weet ik niet zo goed. Heb enorme poetswoede maar dat gaat dus niet...
    Ik moet wel nog deze week het geboortekaartje photoshoppen, want stel je voor dat ie eerder komt, dan hebben we niets....

Ik hoop dat jullie de komende warme dagen doorkomen! Ik vond de hittegolf iig een drama. Ik ben nog nooit zo blij geweest om aan zee te wonen want het is hier altijd net wat koeler...

11. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bellaDs welkom
    @1981mama
    Ja die warme dagen die er aan komen daar zit ik ook niet op te wachten;) veel te warm dat word weer binnen zitten met de blazer ;)

Vorige week was onze kleine meid 2450g en 45cm
    Ben nieuwschierig naar die van jullie??

Groetjes

12. Justme89

Justme89 Lid

22 nov 2014
    65
    0
    6
    Mijn zwangerschap is tot nu toe redelijk verlopen. In het begin wel heel erg misselijk. En niet alleen in de ochtend! Later erg duizelig en af en toe flauwvallen en van de 25e t/m de 31e week ontzettend veel last gehad van spieren aan de rechterkant van mijn lichaam. Dachten eerst aan nierstuwing, maar dat bleek gelukkig niet zo. Was waarschijnlijk gewoon de baarmoeder die in de weg zat ofzo. Maar was wel zo erg dat ik elke avond met warme kruiken op de bank en in bed lag te huilen van de pijn. En niets hielp. Dat gaat nu gelukkig beter :)

De afspraak bij de verloskundige afgelopen maandag ging goed! Kindje ligt al mooi ingedaald. Over 2 weken (27e) weer heen en dan gaan we het geboorteplan bespreken. Dan gaat mijn man sinds lange tijd weer een keer mee! :)

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @Kimmetje hier weegt de baby morgen voor het eerst meer dan 3000 gram! Hoe lang hij is weet ik niet. Maar hij is iig érg groot! Volgende week weer een nieuwe echo.

@Justme tot huilens aan toe op de bank en in bed, jeetje! Goed om te lezen dat dat inmiddels over is!!

@hier: de baby heeft vandaag al 7x de hik gehad, heel irritant haha. keiharde buik de hele dag, gaat ook in bed niet over....

Verder is het eindelijk tijd voor het geboortekaartje! Zelf ontwerpen dus de sky is the limit en eigenlijk is dat best irritant omdat ik geen keuzes kan maken (hormonen bedankt grrr)... Al weken willen we beiden een vogeltje op het kaartje, en vandaag wilde ik opeens een kinderwagen ipv het vogeltje, want een vogel heeft niets met een geboorte te maken, en we hebben ook niets met vogels.... Pfff. Deze week alle kleertjes gewassen, en we zijn er eindelijk bijna klaar voor!! Van mij mag ie komen, ik geloof alleen dat de gyn hem nog ff wil laten zitten haha.

14. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    Hoi Dames,

Sorry dat het zo stil is geweest aan deze kant.
    Ik lig alweer een week in het ziekenhuis. Vorige week bleek dat ik ineens bijna geen vruchtwater meer had. Conclusie vliezen gebroken. Oeps. Dat was schrikken, ik moest gelijk in een bed en kreeg een uur later de eerste longrijpingsinjectie al. Auw wat een gemene rotprik is dat zeg. De dag erna kreeg ik de 2de. Ook werd ik gelijk volgepompt met weeenremmers. Gelukkig heeft er nog niks doorgezet en zit ik hier nu vrolijk op mijn ziekenhuisbedje dit verhaal te typen. Morgen ben ik 34 weken en mag ik als het goed is naar huis. Dit omdat ze vanaf 34 weken toch niks meer gaan remmen als het nu komt dan komt het. De laatste 3 weken zijn nu voor mij dus ingegaan. Als het voor 37 weken niet zelfs is gekomen word ik met 37 weken ingeleid. Het aftellen is nu dus echt begonnen en ik merk aan mezelf dat ik er ook wel goed klaar mee ben van ons mag ze komen! Ik krijg nu 2x per dag ctg's, om de dag bloed prikken urine kweekjes staaltabletten want mn ijzer was ook te laag. Is lekker hoor om 7 uur sochtends staat er iemand naast je bed om je weer lek te prikken haha. Maarja he alles voor de kleine meid. En die komt bijnaaaaa.
    Heb al jullie verhalen gelezen! Iedereen heeft het volgens mij wel een beetje gehad hihi. Die laatste loodjes wegen toch echt het zwaarst ;)

Sjaaa welkom :D

Tsja afspraken kan ik jullie nu niet geven hihi..
    Meiden succes met de laatste weken!!
    Kijken jullie op tegen de bevalling?

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje serendipity, dat is schrikken!!
    Stomme vraag maar heb je nu wel weer genoeg vruchtwater voor je meisje?
    Sterkte!!!

Ik wilde nooit kinderen omdat ik niet wilde bevallen. Maar dat draaide bij ;) het lijkt me niet fijn, maar gezien de HG is het fijn dat er een einde aan komt! Ondanks dat ik bij 38.0 wordt ingeleid en dat pijnlijker schijnt te zijn, het is een dag, en hij gaat voorbij! En het eindresultaat mag er wezen hoop ik :)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Serendipity, dan word jij misschien wel de eerste mama van dit groepje dames! Spannend hoor! Hebben jullie thuis alles al in orde?

@bevallen, ik zie er niet heel erg tegenop. En dat na een niet zo heel fijne eerste bevalling! :p Ik weet dat het geen pretje zal zijn, maar op dat moment accepteer je gewoon dat je veel niet meer in de hand hebt. Het enige waar ik wel bang voor ben, is dat ik opnieuw die erge rugweeën ga krijgen. Ik hoop dat deze bevalling iets vlotter verloopt, ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe buikweeën voelen! :p

@nesteldrang, hier nog steeds niet aanwezig! Ik heb wel bijna alles klaar ondertussen, maar dat is meer dankzij mijn verstand die 'afspraken' in mijn telefoon zet om zo alles wel op tijd gedaan te krijgen... ;)
    We moeten alleen nog de co-sleeper bij vrienden van ons ophalen (kunnen we lenen) en dinsdag worden oa de po en ruggensteun geleverd. En ik wil voor zondag de ziekenhuistas en logeertas van mijn dochter klaar hebben staan, ik heb bijna alle spullen al bij elkaar liggen hiervoor, dus dat moet lukken! Volgens mij is het daarna alleen nog de babykamer stofzuigen en we zijn er klaar voor. Al heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets heel belangrijks vergeet!

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    15 augustus: BellaDS - 30 jaar - 1e kindje - jongen
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje - verrassing
    21 augustus: Justme89 - 25 jaar - 1e kindje - jongen
    22 augustus: kimmetje15 - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje - verrassing
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje - jongen
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing

Afspraken
    23 juli: 1981Mama - controle gyn + groeiecho
    27 juli: kimmetje15 - echo
    27 juli: Justme89 - controle vk
    28 juli: nmv - controle vk
    29 juli: mini ons - controle gyn

18. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mamatjes,

Hier ook iemand zo een last van rugpijn??
    Of andere zaken?

X

19. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hiiii ladies,

Nek en rugklachten na de aanrijding tja met me nek gaat het wel goed alleen rugklachten maar zal wel nu in samenhang met de zwangerschap zijn.

Hoe gaat het met jullie??
    Heb zelf sinds vrijdag erge onderbuik pijn en
    Lage rugpijn die komen in de avond... Hebt iemand daar ook last van? Vind het zo rot om de vk te bellen.. Door op het internet gespeurd te hebben kom
    Ik uit op voorweeeen of indalingsweeen bij me vorige controle bij de vk gaf ze aan dat het indalingsween kunnen zijn want hij lag goed met ze hoofdje na beneden.. Ik krijg trouwens een jongen dat staat nog niet op het lijsje die boven aan is opgesteld hihihihi.. Ik
    Hoop voor ons alle dat het snel
    Augustus is.. Vind het allemaal zo
    Spannend!!

20. kimmetje15

5 mrt 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjaaa Hier morgen nog een maand!! Dus volop aftellen..

Heb ook enorme lage rug pijnen en dat begint in de late avond !
    Hier lag beebje ook al ingedaald zei de gyn. Onderbuik gaat wel ge voelt Van alles. Soms denk ik zelf ik voel het daar beneden scheuren !! Mja nu begint ge aan alles te twijfelen !

Laat augustus maar komen , ben hier vandaag in belgie weer binnen gelopen voor afkoeling pff :cool:

Deel Deze Pagina