Lieve mommy's to be, Hier een aantal vraagjes wat ieder persoonlijk kan invullen. 1. Staat je bevaltas al klaar? Wat zit er allemaal in? 2. Hoe is de spanning? 3. Wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden? 4. Wat is de kleur van het kamertje? 5. Waar kijk je tegen op omtrent de bevalling? Succes Laten we een beetje actief zijn 💗
Ik zal eens even proberen of ik die vragen kan beantwoorden Bella! Vul jij dit lijstje dan zelf ook nog in?
1. Staat je bevaltas al klaar? Wat zit er allemaal in? De ziekenhuistas staat klaar. Maar dat is denk ik ook wel handig, ben de 37 weken immers al voorbij! Voor de baby zitten er 2 complete setjes kleren in, een jasje en een omslagdoek. Voor mij 2 nachthemden/pyjama's, schone kleren voor na de bevalling incl voedingsbeha, toiletspullen, 'grote' onderbroeken en pantoffels. Daarnaast nog onze paspoorten en trouwboekje voor de aangifte en fototoestel. Ook ligt er een briefje op met de spullen die op het laatste moment nog gepakt moeten worden (door mijn man), denk aan mobiel met oplader en maxi-cosi. Daarnaast staat ook de logeertas van mijn dochter klaar! 2. Hoe is de spanning? Ik ben mijn lijf ondertussen wel zat, maar ik heb nog niet het idee dat ik binnenkort een baby zal hebben... Dus die spanning is er eigenlijk nog niet echt! 3. Wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden? Ehm... ik denk dat ik alles wel heb! Alleen de muisjes nog voor op het beschuit, maar ik weet nog niet welke kleur! 4. Wat is de kleur van het kamertje? Het kamertje hebben wij niet opgeknapt, wij gaan in december verhuizen en ik vond het onzin om voor die korte tijd nog tijd en energie erin te steken. De baby slaapt de eerste tijd ook bij ons op de kamer, dus het zal hooguit een paar weken daar slapen... 5. Waar kijk je tegen op omtrent de bevalling? Het enige waar ik bang voor ben, is dat ik weer hele erge rugweeën ga krijgen. Mijn bevalling was behoorlijk pittig de vorige keer, maar dit is eerlijk gezegd het enige waar ik bang voor ben!
1. Staat je bevaltas al klaar? Wat zit er allemaal in? nee nog niet klaar! Wel al alles op een lijstje gezet. Maxicosi hoeft niet direct mee want de beeb blijft sowieso nog even in het zkh 2. Hoe is de spanning? Ik krijg de zenuwen omdat hij zo groot is. Verder zit ik er fysiek doorheen en dat heeft psychisch wel zn uitwerkingen. 3. Wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden? de box moet nog worden opgehaald, en we moeten nog een babyfoon aanschaffen (maar welke?) 4. Wat is de kleur van het kamertje? witte meubeltjes, zwart wit behang maar wel veel felgekleurde dingetjes in de kamer 5. Waar kijk je tegen op omtrent de bevalling? dat hij er niet doorheen past omdat ie zo groot is. Verder helemaal niet zenuwachtig. Al 1x opgenomen geweest met weeën en gisteravond weer (voor)weeën 2u lang maar ik raak echt helemaal niet gestressed of in paniek. Verder hoop ik toch donderdag de definitieve bevestiging te krijgen dat het 37.0 wordt qua inleiding en geen dag verder. indien ze dat niet doen ga ik naar een zkh waar ze dat wel doen in mijn geval.
1. Staat je bevaltas al klaar? Wat zit er allemaal in? - Tas staat al klaar met daarin voor mij 2 t-shirts, onderbroeken, kraamverband, sokken, joggingsbroek, lange vest, douchegel, scheermesje, borstel, haar elastiek, makeup spullen, reinigingsdoekjes, tandenborstel/ pasta, slippers, baddoek, spiegel, telefoonlader, boterhamzakjes. Voor de baby 2 rompertjes 50/56, 2 pakjes 50/56, sokken, vestje, 2 mutsen, luiers, omslagdoek, speen, maxicosi en knuffeldoek. Overige spullen zoals paspoort, pasjes enz Ook heb ik een tas klaar gemaakt met eten en drinken voor in de koelkast. 2. Hoe is de spanning? - Nog geen spanning 🙈 3. Wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden? - Eventueel kolf apparaat 4. Wat is de kleur van het kamertje? - Wit, grijs/zilver, zandkleur en zwart 5. Waar kijk je tegen op omtrent de bevalling? - inknippen of inscheuren @1981mama: ik heb een babyfoon van luvion, misschien een idee?
Ik zit nog te twijfelen of ik de kolfspullen mee moet nemen naar het ziekenhuis. Vorige keer lukte het met de borstvoeding niet goed en ben toen al begonnen met kolven...
Kraamverband en luiers heb ik niet in de ziekenhuistas zitten, kreeg ik gewoon in het ziekenhuis... En ook geen eten/drinken, kreeg daar meteen al een ontbijtje aangeboden de vorige keer!
1 staat je bevaltas al klaar wat zit er in ? Ja deze staat al klaar samen met het tasje voor het toekomstig dochtertje in de auto wat zit er in (wij moeten 4 dagen blijven dus een hele hoop) Voor mij : voedingsbhs ondergoed 2pyama's kleren voor naar huis te gaan. Kam shampoo etc Voor het kleintje: rompertjes 50/56 pakjes sokjes mutsjes krabwantjes knuffel tetradoeken kleedjes voor na huis te gaan ( maxi cosi brengt vriend mee dag van naar huis gaan) Moederschapsboekje , borstvoedingsboekje klevertjes ziekenfonds erkenning van de geboorte papier navelstreng donatie . Foto toestel + oplader enkel voor we vertrekken oplader van gsm mee nemen en borstvoedingskussen (kraamverband & babypakket krijgen we van het ziekenhuis) 2 hoe is de spanning : het valt mee vandaag park onder gezet zodat de honden kunnen wennen, alles is nieuw voor mij dus af en toe wel twijfels gaat het wel lukken enz 3 wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden : Borst kolf de rest staat op geboorte lijst 4 wat is de kleur van de kamer : Grijs & munt groen 5 waar kijk je tegen op bij de bevalling: De pijn scheuren knippen Maandag op controle geweest , beebje doet het schitterend 3050g 47cm Gyn zei ligt perfect paar keer persen en ze is er 12 augustus terug op controle Waren jullie onderzoeken in orde ?
@kimmetje, ook voor een 'ervaren' moeder blijft het spannend hoor! Hier ook weer twijfels of het wel gaat lukken enzo, maar het komende jaar zullen er vaak twijfels zijn! Er is altijd wel iets dat je onzeker zal maken helaas...
@nmv ja idd het moederschap begint pas als ze er is het zal vaak zijn van doe ik het wel goed Enzo.. Zoals men mama zegt ge rolt daar in na een paar weken alsof ge nooit anders hebt geweten
1. Staat je bevaltas al klaar? Wat zit er allemaal in? Ja bevaltas staat klaar. Wat zit erin: nachtjapon, kleren voor na de bevalling, vest, 2 onderbroeken, sokken, slippers, omslagdoek, hydrofiel luier, 2 rompertjes 50/56 1 lange mouw 1 korte mouw, 2 setjes kleertjes; maat 50 en maat 56, 2 mutsjes, 1 paar sokjes, jasje, zeep, shampoo, conditioner, paspoort en koekjes. En een briefje ernaast met dingetjes die op het laatste moment moeten. Dit zijn onder andere mijn toiletspullen. Tandenborstel, borstel, spullen voor mijn lenzen enz. En fototoestel, Maxi-Cosi en mobiel met oplader. 2. Hoe is de spanning? De spanning valt nog mee! We hebben vanmiddag ons bed omhoog gezet en zeil en matje op bed gelegd. Dus misschien dat nu de spanning wel begint.. Maar ik heb nog heel veel te doen. Dus wel veel afleiding. Soms vliegt het me ineens aan.. en dan vindt ik het wel spannend! Maar op de meeste momenten ben ik er nog aardig rustig over. En ben ik er ook van overtuigd dat ik het kan 3. Wat zijn de laatste dingen die nog aangeschaft moeten worden? Mijn schoonvader is de box aan het schilderen, die moet deze kant nog op. En we moeten nog beschuit en muisjes kopen. Ik vind muisjes alleen niet lekker! Dus ik heb besloten op 'Piet Piraat' hagelslag te kopen. Daar zitten blauwe hageltjes door. Dan neem ik een beschuitje hagelslag als de kraamvisite beschuit met muisjes krijgt 4. Wat is de kleur van het kamertje? De kleur is het grootste gedeelte een beetje crème/zandkleurig. We hebben als thema knabbel en babbel op de kamer. Zo schattig! Verder zijn 2 muren blauw, (niet baby-blauw, beetje de kleur van straatnaambordjes) en we hebben een aantal hartjes en sterretjes van stof van diezelfde blauwe kleur laten maken voor aan de wieg, commode en kast. En de kussens op de schommelstoel en het mandje voor de luiers zijn ook deze kleur. Deels is die stof effen blauw en deels wit met blauwe sterretjes. En dan zijn onze luieremmer en de knoppen van de kast en commode grijs. En de rolgordijntjes zijn wit met grijze sterretjes. (Beetje ingewikkeld uitgelegd.. maar wel heel mooi) 5. Waar kijk je tegen op omtrent de bevalling Ik kijk wel op tegen het inknippen/scheuren. En ik zou het wel heel jammer vinden als er complicaties zijn waardoor ik naar het ziekenhuis zou moeten.. Afgelopen maandag afspraak bij de verloskundige gehad. Alles is nog steeds goed. We hebben de bevalling besproken, maar dit viel me eigenlijk een beetje tegen. We hebben het er nog geen 3 minuten over gehad. Dat komt ook omdat ik geen vragen had.. Maar ze heeft mijn bevalplan bekeken en bij de zwangerschapskaart ingedaan en verteld wanneer ik hen moet bellen. Dat was het! En dat wist ik ook al. Maar goed. 7 augustus moet ik weer heen. Iedereen heel erg veel succes met alles!! Voorbereidingen, pijn, spanning.. Jullie kunnen het!!
Goedemiddag dames, Nog niet veel op t forum gezeten, maar nu ik met verlof ben is t wel lekker om wat om handen te hebben. Niet verwacht dat ik me zou vervelen. Inmiddels 37 weken zwanger en de laatste weekjes mogen we gaan aftellen. Vandaag controle gehad en alles was weer goed. Succes met de warmte allemaal vandaag. Groetjes
Hoi Hoi, Hier nog 10 dgn te gaan voor mijn uitgerekende datum. Ik heb echt het gevoel dat dit lang gaat duren geen voorwerk niks🙈 Zijn er al mama's die voorweeen hebben? Vruchtwaterverlies? Slijmprop verlies?
Sinds gister middag sterk het vermoeden dat de voorweeen begonnen zijn. Vanacht maar een paar uurtjes kunnen slapen en ook nu is t aanwezig. Ben benieuwd of dit overgaat in echte weeën. Jij ook al last ervan?
Ik vind het allemaal wel spannend... Ben vorige week slijmprop verloren, ben al een X in de verloskamer geweest omdat de gyn het idee had dat ik ging bevallen met weeën en 3cm ontsluiting (@34+4) en div voorweeen... Maar helaas zit ie er nog steeds in haha. @elleve ik hoop dat het bij jou wel doorzet!! Edit: hij komt er sowieso uit deze week! Dan wel vanzelf, dan wel opgewekt
Voor jou is t einde dus al in zicht! Heerlijk!! Geniet van de laatste momenten en succes met je bevalling!!
Hoi dames , Nog eens wat neerschrijven, vandaag naar gyn geweest voor controle Had 3cm ontsluiting en zit al met voorweeen maar ja dat kan nog even duren. juist slijmprop verloren .. Spannend allemaal Bij jullie al wat vooruitgang of al iemand bevallen ??
Bevallen: 1981Mama, jongen Uitgerekende data 15 augustus: BellaDS - 30 jaar - 1e kindje - jongen 16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje - verrassing 21 augustus: Justme89 - 25 jaar - 1e kindje - jongen 22 augustus: kimmetje15 - 24 jaar - 1e kindje - meisje 23 augustus: amarula - 29 jaar - 1e kindje - meisje 24 augustus: mini ons - 26 jaar - 2e kindje - verrassing 28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje - meisje 30 augustus: Sjaaa - 22 jaar - 1e kindje - verrassing Geslacht: 3 jongens 3 meisjes 3 verrassingen
Hello dames! Excuses voor mijn stilzwijgen maar het is zo druk met een baby! Na 7maanden ziek en een dramatische bevalling zit ik nu eindelijk op een roze wolk Hoe is het met de andere dames? Al meer babietjes?
Hey Dames! 1981 mama: gefeliciteerd met jullie kleine wonder! Ook ik ben bevallen. Donderdag 20 augustus om 17:55 is onze zoon Julan geboren. Hij woog 3790 gram en is 53 cm. Hij doet het geweldig! Zit al bijna weer op zijn geboorte gewicht. Ik geef borstvoeding en dat gaat super goed! Ik leef op een roze wolk!! De bevalling was wel heel extreem zwaar, en daardoor gaat het herstel ook langzaam. maar ik geniet met volle teugen!