@ Troelaa, die knalt dus bij een zwangerschap Grappig eigenlijk wel. @ Hier, ik kan mn mond ook niet dicht houden hoor. Vanochtend had ik een gesprekje over mijn uren op mn werk. Ik zit namelijk nog gedeelte in de ziektewet en gedeelte werk ik, maar mijn uren in de ziektewet worden wel vergoed door de uwv ivm zwangerschap. Maar deze week ga ik er weer een dagdeel bij pakken, dus had daar vanochtend een gesprekje over met mijn teamleider... en kon dus ook mn mond niet houden. Ze vroeg hoe het nu ging enzo en hoe ik me voelde, ja blij!!! Dus ook verteld waarom en ze was super enthousiast
Haha, ik deed vanochtend precies hetzelfde! Het tweede streepje knalde na een seconde op het testje! Zal kijken of ik straks een foto ervan kan plaatsen! Welkom Nathaliiej! Spannend he!
Vanmorgen twee keer een huilbui gehad, ene keer omdat mijn zus gemeen deed en andere keer omdat ik een zwerfkat zag. Hoe gaat dat trouwens in Nederland met verloskundigen en echo's enzo? in België heb je gewoon je gynaecoloog en daar ga je om de 4 weken ongeveer naartoe voor een echo en controle. Welja, eerst rond 7-9 weken, dan 12 weken voor nekplooimeting en bloedtest, dan 16 weken (geslacht), 20 weken (uitgebreide controle van orgaantjes), 24, 28, 32, 36, 38, 39, 40 weken. En ze laten ons meestal niet langer dan 6-7 dagen overtijd gaan. In Nederland zijn er zeker ook veel thuisbevallingen? Hier is het standaard in het ziekenhuis en dan 5 nachten materniteit!
Ik heb nog wel ovu´s liggen, maar ben te lui om naar boven te lopen Ojee hoe ga ik het in godsnaam volhouden om een paar weken mn mond te houden.. Mn beste dinnetje whatsappt net, hoe het gaat enz. en ik krijg alleen maar de neiging te typen, JE WORD ALSNOG TANTE! Maar ik heb beloofd dat ik mn mond zou houden..
Ik heb eigenlijk een vraagje... willen jullie reacties niet quoten? Maar gewoon reageren onderin? Vind het anders een beetje onoverzichtelijk worden
Oh lekker, hormonen! Ken het hoor! Bij een zielig liedje kan ik al huilen :s Of iets zieligs op tv, of als mijn man me niet begrijpt... Waar ik ga hebben ze de volgende echo's: de termijnecho Deze echo maken we als je ongeveer 10 weken zwanger bent. Met de gegevens van de termijnecho berekenen we de uitgerekende datum. Wij vinden het belangrijk om dit precies te weten. Zo kunnen we later in de zwangerschap de groei van je kindje goed beoordelen. echo bij bloedverlies Bloedverlies in de zwangerschap komt regelmatig voor. Het kan een voorteken zijn van een miskraam, maar in de helft van de gevallen is de zwangerschap intact. Een echo onderzoek geeft meestal uitsluitsel. de groeiecho Als de verloskundige twijfelt of je kindje voldoende groeit, zal ze je adviseren om 1 of 2 keer een groeiecho te laten maken. Zo kan ze goed beoordelen of de groei conform de groeicurve is. de liggingsecho Ligt het kindje goed of in een stuitligging? Deze echo maken we meestal rond de 36e week van de zwangerschap. De liggingsecho duurt kort, zon vijf minuten. Naast de bovengenoemde echo-onderzoeken kunnen er nog andere redenen zijn om een echo te laten maken, bijvoorbeeld om te weten wat de ligging van de placenta is en of er voldoende vruchtwater is. Ik krijg mijn echo wat eerder i.v.m. een miskraam een paar jaar geleden. Maar ze zijn niet streng hoor, als je denkt dat er iets niet goed is kan je ook om een extra echo vragen.
@ Troelaa, nee inderdaad daar hoef ik me niet meer druk over te maken haha. Heb ook gezegd dat ik het gewoon zo tegen mijn collega's ga vertellen als het ter spraken komt en dat ik pas met taart kom na een goede 20 weken echo. @ Amely, dat is ook zeker een knaller ja! @ Andastra, jaloersss! Wat krijgen jullie veel echo's. Hier is het normaal bij 8 - 12 - 20 - 30 en tussen 35-37 maar dat is ook lang niet overal. Maar dus minimaal bij 12 en 20, dus dat zijn er dan maar twee. Ik krijg deze keer ook vaker echo's, vooral de eerste helft. Hier mag je 2 weken overtijd lopen, maar vaak bieden ze bij 1 week overtijd al wel aan om in te leiden, tegenwoordig. Als alles goed is, mag je na een paar uurtjes alweer naar huis.
Zo weinig echo's!!!! In België worden er wel maar 3 terugbetaald omdat er eigenlijk maar 3 noodzakelijk zijn, dus voor de andere betaal je wel altijd 60. Achja, heb het er wel voor over natuurlijk 'K wou dat vandaag al bloed mocht gaan trekken, 'k heb de indruk dat mijn mama en zus niet echt geloven dat ik zwanger ben :s Nuja, heb nog 3 testjes liggen en ga misschien woensdag nog een cb met indicator doen om te zien of die dan 2-3weken aangeeft
@ Andastra, jeetje 60 euro? Je bent dan toch zeker niet verplicht om al die echo's uit te laten voeren? Hier kun je ook bij een echobureau een 'pretecho' laten maken voor 30 euro. Dat kun je dan ook zo vaak doen als je wil Wij laten bij 28 weken wel een 3D echo maken op DVD, leuk
BellaNoa, Loop je nu weer bij Vita Nova? Ik kreeg daar tweede zwangerschap ook met 10weken een echo ivm miskraam in febr. Nu moet ik eerst naar het zkh voor echo's en als alles goed gaat de eerste drie maanden miss dat ik dan gewoon naar de vk mag? Heb eigelijk geen idee. Vergeet gewoon te vragen of ze al een uitslag hadden van de chromosoomonderzoek, nu wacht ik wel tot de 25ste. Andastra, waarom zouden ze je niet geloven dan? Hier maak je toch geen grapjes over?!
Ze vinden dat het nog te vroeg is om te weten dat ik zwanger ben Hoop echt dat ze algauw bijdraaien, want ik begin altijd te huilen als ze iets zeggen dat daarop slaat
Ja, zoiets. Wat ik vreemd vind, wat bij mijn vorige zwangerschap en de beide zwangerschappen van mijn zus geloofden ze het meteen. 'T is gewoon omdat ik hen mijn eerste tuurstreepje had getoond en ze dat geen positieve test vonden :x
@ Troelaa, ja ik zit weer bij vita nova. Krijg de eerste echo met 7w3d, vorige keer 8w4d, het is maar net hoe het uit komt En daarna nog een echo met 12 weken, daarna groeiecho bij 30 weken. De andere echo's die ik tussendoor nog ga krijgen, die krijg ik bij de gyn, ook de 20 weken echo. Waarom zou je niet terug mogen naar een vk? Ik mocht dat ook als ik dat wilde, vind het zelf ook fijner, ten eerste omdat het hier in de buurt en ook dat ik dan een beetje het gevoel krijg dat dit toch een 'gewone' zwangerschap is. @ Andastra, vind het ook een beetje raar van je zus en moeder. Anders doe je een digitale CB waar echt letterlijk 'zwanger' op staat
@BellaNoa, ik zal stoppen met quoten, haha! @Andastra, leuk zoveel echo's, maar wat raar dat je ze zelf moet betalen! Erg vervelend dat je moeder en zus zo doen.. Je zult misschien wel spijt hebben dat je het tegen hen al gezegd hebt.. Flauw hoor! @ovulatietesten: die heb ik nog nooit in huis gehad, anders zou ik er wel even eentje doen om te kijken of het ook zo'n knaller werd, grappig hoor! @iedereen: gelukkig de meesten hier al best snel een echo. Die paar weekjes wachten is nog wel te overzien (hoop ik). Ergens zou ik wel willen dat ik het pas met 7 weken wist ofzo, dat ik zwanger was. Dat scheelt een paar weken spanning Ik had ook bedacht dat ik absoluut niet voor mn NOD ging testen.. Maar toen ik eenmaal de testen in huis had.. Haha, ach, tis toch ook wel een heel leuk idee dat er binnen in ons zoiets moois bezig is om te groeien!!
Nou, das ook niet aardig.. Heb je ze je test al laten zien? Alleen mijn man en oudste zoon weten het, voor de rest nog niemand. Op vrijdag 26 april heb ik mijn 1e echo. Als die goed is dan gaan we een rondje naaste familie. Op mijn werk vertel ik het met ongeveer 12 weken.