Wij doen ook geen testen. Het is maar een kans en wat ik met de uitslag zou doen...ik weet niet of ik een bepaalde keuze zou kunnen maken. Dus daarom laat ik het liever zo. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. succes met je keuze! hier een vreselijke rotnacht gehad. Toen zat ik netjes optijd beneden te wachten op het eerste gastkindje..na een half uur er nog niet. toen gevraagd komt hij wel? uhm nee ik dacht dat ik dat al had gezegd! dus ik vet balen dat ik doodmoe en kotsmisselijk om 6.45 al op de bank zat te wachten. Terwijl het volgende kindje pas om 8.30 kwam maar goed misschien maar even een dutje tussen de middag als ze hier toch allemaal opbed liggen. en iedereen veel plezier en succes met de echos vandaag! ohja ik ben trouwens 23 jaar
Goedemorgen! Voor alle dames die vandaag een echo hebben, succes en genieten! Ben benieuwd naar de echo's, plaatsen jullie ze hier? Wij gaan geen combinatietest doen. Heb ik bij geen van mijn zwangerschappen gedaan.
Zo, weer veel bij te lezen! Nieuwe mama's, welkom! Mama's met een echo vandaag, heel veel succes en hopelijk allemaal goed nieuws straks! @MamavanMenM, wat heftig zeg, dat jullie dochtertje zo jong is overleden! Vreselijk, wat een nachtmerrie moet dat zijn! Was ze ziek? Sterkte.. @combinatietest, wij gaan het niet doen. Het kindje is sowieso welkom en het is maar een kansberekening, dus dan weet je eigenlijk nog niks.
Meiden met een echo succes! Hoop op mooie echo's! Combinatietest, wij hebben het er ook al over gehad en wij gaan hem waarschijnlijk niet doen... ik ben al zo'n stresskip en door die cijfertjes wordt dat denk ik alleen maar erger.. het is hoe dan ook welkom
hier wordt wat afgekletst zeg. alle nieuwe meiden welkom. veel meiden die van daag een echo hebben heel erg veel succes. ik heb nog niet na gedacht over een combinatie test maar denk niet dat wij dat doen. het verhoogd de kans ook op een miskraam en daar ben ik al zo gevoelig voor. wel valt er een klein deeltje weg er kan natuurlijk altijd iets verkeerd gaan met de deling maar weet dat d chromosomen van mij en mijn partner goed zijn om dat we dit na aanleiding van de herhaalde miskramen hebben laten testen. morgen mogen wij voor de eerste echo ben heel erg benieuwd. de misselijkheid wordt met de dag erger maar het geeft mij juist een bevestiging. kus sas
Hoe komt je erbij dat de combinatietest de kans op een miskraam verhoogd?? Het is alleen een meting van de nekplooi in combinatie met bloedprikken! Wij gaan het wel doen, mocht de kans verhoogd zijn laten we verder onderzoek doen. En blijkt daaruit dat het kindje echt niet goed is zullen wij besluiten om het niet te houden.
denisja, ik ben helemaal in de war met een vruchtwater punctie\vlokken test. ik zal er eerst eens wat meer informatie over opzoeken ik denk dat ik er dan beter over kan oordelen.
@combinatie test wij hebben besloten om het niet te doen. Ik ben 25 dus de kans is zeer klein. En het is maar een kans.. ik zit niet te wachten op de vervolgonderzoeken zoals vruchtwaterpunctie want dan heb je wel kans op un miskraam dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.. Maar we hebben wel getwijfeld hoor !!
Goede morgen dames. Gisteren een leuke moederdag gehad ondanks de misselijkheid. Heb van mijn ousdste zoon 2 paar oorbellen eennketting en een armbandje gehad. En van mijn vriend een mooie roos en noga. Ik heb net een nieuwe afspraak doorgekregen die is voor 23 mei bij de gyn. Ik weet niet of ik dan een echo krijg. Het is een verrassing. Zou iemand voor mij die afspraak kunnen bijvoegen aan de lijst? @salamander. Nog een kwartiertje wachten. Spannend.
Zo! De eerste echo gehad! Wat was dat spannend zeg!!! Ik had er helemaal rode wangen van, zei de FA. Ze kon het allemaal niet zo goed vinden. Wel de vruchtzak en de dooier, maar geen vruchtje... F*ck dat is zenuwslopend. Na wat duwen en porren met die echostick was daar dan toch ineens een kloppend hartje te zien!!! Pffiew!!! Ben vandaag precies 7 weken zwanger! Volgende week donderdag, 23 mei, hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige en gynaecoloog in het ziekenhuis. Dan krijgen we ook weer een echo!
Hier ook een goede echo! Hij was amper binnen en tdoen zei hij al hartje!! Moet zeggen dat ik de echo zelf beetje vaag vond. Toen heeft hij het zelfs laten horen!! Het zag er volgens de gynaecoloog allemaal heel goed uit. We zijn nu 7 wkn . Dinsdag 21 echo bij vkp 30 mei intake vkp . 10 juni controle echo zkh bij gynaecoloog. Voor alle nieuwelingen welkom. Hoe is het met de rest vd dames gegaan vandaag ?
Goeiemiddag dames! Ik heb mij vanmorgen even verdiept in de combinatietest. Een combinatietest op zichzelf verhoogd NIET de kans op een miskraam. Bij een combinatietest meten ze de nekplooi en berekenen ze aan de hand van je bloed, de meting van de nekplooi, je leeftijd en hoe ver je bent of je een verhoogde kans hebt op een kindje met het Down-, Edward-, of Patausyndroom. Dit is echt een berekening, dus je kan nooit 100% zekerheid krijgen. De vervolgtesten zoals Vlokkentest en vruchtwaterpuntie brengen wel het risico van evt miskraam met zich mee. Bij 3 tot 5 vrouwen op de 1000 testen. Wijzelf kiezen niet voor een combinatietest. Wij hebben zelf een nichtje met het Syndroom van Down en dit zou voor ons absoluut geen issue zijn om een zwangerschap te onderbreken. En zou ik het wel weten, dan denk ik niet dat ik de rest van mijn zwangerschap zorgeloos uit kan zitten. Maar gelukkig kan iedereen voor zichzelf de beslissing nemen. Dus meiden, succes met jullie beslissing. Hoe zit het met jullie met namen. Hebben jullie daar al over nagedacht? Wij hebben daar gister een goed gesprek over gehad en over de jongensnaam zijn we al uit. Voor een meisje hebben wij er 2 op de plank liggen. Maar m'n man zegt, het word toch een jongen dus wij zijn eruit. (Nou, we wachten rustig af). Nooit gedacht trouwens dat wij er zo snel uit zouden komen. 10 juni heb ik trouwens m'n 2e afspraak bij de verloskundige, moet die ook op de lijst ingevult worden?