15-31 December 2013 Mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BellaNoa, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk in Ede die was het goedkoopst in een 2D echo. 3D echo krijgen we van mijn ouders rond de 24-28 weken :D

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ooh ik wist niet dat er daar ook 1 zat!

Wij gaat denk ik naar uhh Jan Koning ofzo? in Ochten.. die is ook kinderarts enzo.. dus die kan n hoop zien.. vanaf 15 weken kun je daar terecht, prijzen vallen ook mee gelukkig

3. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nataliej, ik weet het niet, maar begreep er toch wel een beetje uit dat dit de termijnecho was. En was dacht ik ook niet echt een aanleiding voor een nieuwe op korte termijn. Maar misschien dat de vk er straks anders over denkt. Ben wel benieuwd of ik de 14e ook voor het eerst het hartje ga horen.
    Er is bij mij ook nog geen bloed geprikt (alleen maar voor toxoplasmose) en ook nog geen bloeddruk gemeten. Dus ben benieuwd wat ik de 14e kan verwachten. Ze zei dat ik ervan uit moest gaan dat het een uur ging duren.

4. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag weer bloedverlies dus heb ik de VK gebeld.
    Kon gelukkig gelijk komen. Ze ging weer hartje luisteren. Dit keer had ze hem binnen een paar seconden. Het klopte mooi snel en regelmatig. Helemaal goed dus. Ook was mijn baarmoeder goed gegroeid. Alles was perfect eigenlijk :) ze begreep dat ik onzeker was/ben. Ik mag altijd bellen als ik weer bloedverlies heb of ik me onzeker voel. Dan gaan we weer hartje luisteren. A.s. maandag gaan we weer, die afspraak stond nog.

Ik twijfel om met 15 of 16 week een pretecho te doen.
    Ben zo nieuwsgierig!!!

5. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Hier was alles goed, al wou beebje niet meewerken voor de nekplooi. Uiteindelijk toch op 2,2mm uitgekomen. Als ik geen telefoon krijg de komende week, dan is de kansberekening gunstig. Nog even spannend dus!

Ligt ook drie dagen voor op groei, maar aangezien mijn eisprong opgewekt is, weten we de exacte datum en houden we deze aan :)

Oh, volgende controle en echo is op 1 juli. Geslachtsbepaling op 21 juni :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,6 KB
      Weergaven:
      51
  6. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Mooie echo, Andastra!

Handige link, Mootje. Lijkt me erg leuk zo'n pret echo, maar daar heb ik helaas de centjes niet voor.

8. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik, tis ook erg duur! Daarom doen wij zelf alleen een 2d echo, dat kan voor €40. Manlief heeft nl. per vandaag weer een job gelukkig. Zag trouwens dat een 3D echo soms wel €120 kost :$

9. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Mootje, ik laat met 16,5 week een geslachtsbepaling doen bij echobureau Utrecht. Kost 'maar' €27,50. Kun je toch naar je beeb kijken en je krijgt foto's mee. Misschien ook het overwegen waard?

Slaap lekker iedereen! X

10. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Moest ik niet al sowieso een geslachtsbepaling laten doen, zou ik nu toch een pretecho laten doen. Beeb lag niet goed, dus er is ook niet gekeken of er een neusbeentje aanwezig is en aangezien ik een nekplooi van 2,2mm toch vrij veel vind, wil ik geen 4 weken wachten om te weten of mijn baby een neusbeentje heeft.

11. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Vandaag om 11.30 intake en echo bij de vk. Zin in!

12. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt waar, heb jij voor mij de naam en het adres?
    Thanks voor de tip!

13. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Veel plezier met jullie echo's vandaag!

Even een vraagje, hebben je ook een doppler?
    (apparaat voor het luisteren naar de baby)
    Zo ja welke hebben jullie?

Ik wil er graag 1 aanschaffen ivm mijn bloedverlies.
    Nu ga ik elke week bijna naar de VK om te luisteren maar het is ook makkelijk om zelf zo'n apparaat te hebben.

14. Yip

Yip Lid

14 sep 2008
    73
    0
    0
    @Andastra: Neusbeentje? Kijken ze daar dan ook naar? (en heeft dat dan ook weer met het syndroom van down te maken?)
    Wij gaan ook deze keer (dit is onze derde) niet testen. Tja, ik weet t, ik ben al vrij 'oud' (37) dus heb meer risico, maar het lijkt me bijna ondoenlijk om bij een eventueel slechte uitkomst een beslissing te nemen. Daar komt bij dat ik in het speciaal onderwijs werk en de meeste dingen die ik daar tegenkom niet op echo's aan te tonen zijn geweest. We wachten gewoon maar af, t is zowieso n kadootje!

Ik moet trouwens ook nog bijna 10 weken wachten tot de volgende echo, erg jammer. Laatst vroeg de oudste (bijna 4) of hij ook een keer naar de baby mocht kijken, dus nu zit ik eraan te denken om misschien toch een keer een pretecho te doen. Maar dan wel gewoon 2D, 3D vind ik er zo griezelig uitzien!

15. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Rachster ik heb een angelsound gekocht. Alleen nog niets gehoord. Word ook gezegd om vamaf 14 weken te gebruiken. Ik heb wel een paar keer geprobeerd. Maar als je het niet kan horen moet je natuurlijk niet in de stress schieten. Een vk weet natuurlijk beter waar ze het hartje kan vinden...

16. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Vandaag bij de vk geweest. Alles was goed. Baby zag er prachtig uit. Ik ben verliefd. :)

Voor het lijstje:
    - Uitgerekende datum 29-12
    - Volgende afspraak vk (controle) 2-7

17. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    oh even een kleine correctie op mijn vorige berichtje...
    ik dacht laat ik die angelsound nog eens proberen.

EN JAHOOR! Nu ben ik ook weer helemaal in de wolken vandaag...heb het geluid op de pc opgenomen en met vriendlief op het werk gedeeld!
    nu moet ik mezelf volgens mij dwingen om niet elke dag te luisteren XD

18. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn VK heeft bij mij met 11+4 het hartje kunnen horen met zo'n apparaat. Gisteren weer en ze had hem zo gevonden.
    Je hebt alleen heel veel verschillende soorten dopplers, ben op zoek naar een goede :)

19. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    @Pretecho, bij Jan Koning kun je al een geslachtsbepaling laten doen voor €25,- en als je een wat uitgebreidere 2Decho wilt, ben je €50,- kwijt, dus dat valt wel mee. Ik denk dat ik daar een afspraak ga maken voor alleen een geslachtsbepaling rond de 15/16 weken. Ben zo nieuwsgierig!

@Rachster, altijd schrikken he, bloedverlies.. Gelukkig dat je het hartje weer mooi hebt horen kloppen!

@Andastra, spannend nog even, hopelijk krijgen jullie een goede uitslag!

@GFH, mooi dat alles weer goed wat met jullie baby!

@doppler, ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook de angelsound gebruikt, van iemand geleend. Maar ik vond het niet echt super, omdat je niet altijd het hartje kunt vinden. Leuk dat jij hem wel al gehoord hebt JTLKIM!

@Kheyra, jij had toch gisteren ook een echo? Hoe was het meid? Omdat je helemaal niks voelde, hopelijk toch een mooie echo gehad!

20. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Vallie. En andastra .Mooie echo meiden.

Nog 3 dagen wachten en dan weet ik de uislag van de antistoffen die ik aanmaak.

Deel Deze Pagina