15-31 December 2013 Mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BellaNoa, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    @ Rachster, wel vervelend als je niet weet of je het gehad hebt, maar zal vast wel toch? 80% vd mensen heeft het gehad, en van de overige 20% heeft 80% alsnog antistoffen ertegen vond ik..

Hier uhh bloedgroep O positief denk ik..?
    er staat: Bloedgroep 0
    Rhesus d - positief.
    Rhesus c - positief.

Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven.
    Thuis bevallen of ziekenhuis, tsja, ik denk toch ziekenhuis.
    Heb een stollingsafwijking, waardoor ik sowieso minstens 6 weken na de bevalling mezelf zal moeten prikken met bloedverdunning, en de afwijking geeft toch altijd een beetje extra risico..

wat betreft testen, ik heb er nog 1 liggen.. deze doe ik denk ik vrijdag zaterdag of zondag..:D Meer niet, en ik ga ze ook niet meer kopen..

Wie van jullie hebben het al bekend gemaakt aan ouders enz?
    Wij vanmiddag aan mn schoonmoeder, maar er kwam weinig reactie af, waarschijnlijk omdat het vorige keer een miskraam is geworden, en het nu nog heel pril is..

Nu denk ik erover om het vrijdag aan mn moeder en stiefpa te vertellen, maar dan op een andere manier... Ik vond dit op internet, wel grappig!
    10. Babyflowers
    Ook een leuke manier om het aan je ouders te vertellen: geef ze een bos bloemen met daartussen bolletjes van babysokjes in de kleur van de bloemen. De sokjes zullen op het eerste gezicht niet opvallen, maar ze zullen er snel genoeg achter komen. Ze zullen zich misschien afvragen wat die sokjes tussen de bloemen doen, maar als jij je big smile laat zien zal er snel een lampje gaan branden!

2. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Zoo wat hormonen met je lijf kunnen doen zeg.

Ik ben bij m'n zoontje 14 maanden thuis gebleven. Ben nu bijna 4 maanden aan het werk. Mijn zoontje kan nog steeds zijn draai niet vinden, ook is hij van een vrolijke tevreden baby in een ontevreden peuter veranderd, slaat heel veel, is heel vaak boos en lastig.
    Denk er nu serieus over na om weer te stoppen met werken.

Pfff dat moest ik ff kwijt hoor!

3. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Ik heb ze gelukkig vroeger ook al gehad.
    Vind altijd zo zielig als ik die kindjes er mee zie.

Hier weer terug van het werk. En voel me 10x beter als gisteren, door mijn middagdutje. Ga ff lekker me huispakkie aan doen en GTST kijken :D

Denisja, waar gaat jouw zoontje heen als jullie zijn werken?

4. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn moeder weet het niet meer :( Ik ben "al" 32 en ze kan het zich niet meer herinneren... Zal ik alsnog de VK bellen?

Zonder medische indicatie moet je betalen om in het ziekenhuis te bevallen. Maar als ik geen medische indicatie had zou ik wel betalen. Vind het toch een fijn idee. Ze hebben daar alle spullen mocht er iets mis gaan.

5. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Bij mij zal het mocht ik het willen vast wel onder medische indicatie vallen met bloedverdunning, ik denk zelfs dat ik niet eens thuis bevallen mag haha.
    Ik denk dat het ziekenhuis ook veiliger voelt, mocht er wat mis gaan ben je er in ieder geval al..

Balen dat je moeder het niet meer weet!

6. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Waterpokken heb ik vroeger als kind gehad, volgens mij was ik 4 of 5 jaar. Heb er foto's van :p!

Ik wil denk ik ook in het ziekenhuis bevallen. Lijkt me een veilig idee! Wil ik alleen nu nog niet over nadenken, haha!

7. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    1 hele dag naar me schoonzusje, ochtendje creche en middag schoonmoeder en 1 hele dag bij mijn ouders..

@ waterpokken, ik heb ze ook gehad vroeger! Dus geen risico meer gelukkig.

8. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Troelaa: Ik heb vandaag ook een middagdutje gedaan. Tegelijk met mijn kleintje! Echt even heerlijk! Het was maar 1 1/2 uur maar dat doet een mens goed :)

Even nieuwsgierig, werken jullie? Zo ja wat doen jullie en hoeveel uur?
    Ik werk 24 uur op kantoor (ben secretaresse) en ik heb mijn eigen hairextensions salon (ik werk vooral savonds en in het weekend)

9. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Werk; Ik werk nu maar 15u per week. Doe schoonmaken op een basisschool, kdv en bso. Heb vanaf mijn 15de in de winkel gestaan maar wegens crisis geen contract verlenging gekregen ;) heb 10maanden me eigen suf gesolliciteerd en kom nergens aan de bak. Te oud en te duur! (drukke tijd werd ik wel gebeld en heb ik wel in de winkel gestaan om ze te helpen, haha)
    Dus dan maar dit.. en vind het heerlijk overdag thuis en heb een super lieve collegaatje.

10. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik werk in de thuiszorg, huishoudelijke hulp.
    Voor ongeveer 20 uur in de week.. Vind ik wel genoeg..
    Helemaal nu ik zo gigantisch moe ben.. poepoe.. Haha:D
    Achh allemaal voor een goed doel!!

11. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Ik ben doktersassistente en ik werk nu 27 uur verdeeld over 3 dagen. Best pittig dus... Ik vind het verschrikkelijk om mijn kleintje steeds krijsend achter te moeten laten, breekt echt mijn moederhart.

12. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Ik zit sinds maart zonder werk, mijn contract werd niet verlengd wegens besparingen. Heb rechten gestudeerd en vind nu geen werk omdat ik overgekwalificeerd ben :s

13. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Overgekwalificeerd?

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Andastra, ik vind je test er wel goed uit zien hoor voor 4w1d. Ik ben twee dagen verder he en aangezien je HCG om de dag verdubbel, denk ik dat je overmogen net zo'n test als ik hebt.

@ MamaEl, had ik gezien ja dat iemand dat vroeg haha. Zei al tegen ML, erg eigenlijk dat betekend dus dat ik echt te veel op het forum zit :p Maar heb diegene een PB'tje gestuurd.

@ Troela, het gesprek was wel fijn bij de MW. Natuurlijk ook weer de nodige tranen maar dat lucht wel op. Voel me nu namelijk ook best wel schuldig met deze nieuwe zwangerschap maar de MW gaf als advies dat het misschien goed is dat ik bijvoorbeeld een kaartje richting mn dochtertje schrijf, dat ik vertel over de nieuwe zwangerschap enzo en zij zeker niet vergeten zal worden. Ben benieuwd of het zal helpen.. maar volgens haar hoort dat schuldgevoel er nu wel bij.

Lekker dat je even hebt geslapen vanmiddag, dan kun je in de avond toch weer wat langer mee he.

@ Nathalie, dat is inderdaad wel een heel leuk idee om het zo te vertellen. Toen ik was bevallen van mijn zoontje kreeg ik een bos bloemen van mijn werk, en daartussen zaten (neppe) beschuit met blauwe muisjes. Zag er ook echt heel leuk uit.

Wij hebben het aan onze ouders verteld en broer/zussen. Mijn teamleider weet het ook al, verder nog niemand.

@ Denisja, wat vervelend zeg. Is daar ook een oorzaak voor dat hij zo is veranderd?

@ Rachster, ik hoef niet te betalen als ik in het ziekenhuis wil bevallen hoor, ook niet zonder medische indicatie.

@ Werk, ik werk op een verzekeringskantoor voor 28 uur per week als adviseur. Gaan jullie minder werken als je kleintje er is? Ik wil straks 24 uur gaan werken.

@ Andastra, oohh ja dat ken ik, overgekwalificeerd. Voordat ik deze baan had, werkte ik bij een hypotheekbank en daar was t ook crisis en werd mijn contract niet verlengt. Ik solliciteerde overal op, ook op 'lagere' functies maar werd ik ook afgewezen omdat ik te hoog opgeleid was haha echt super dom vond ik dat. Ik wilde gewoon werken. Maar toen gelukkig toch nog een baan gevonden waarvoor ik de papieren had en daar zit ik nu alweer 4 jaar.

15. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    @ joy, dut is sinds ik werk; het is niet constant dat hij zo boos is. Misschien ook een beetje de leeftijd om dwars te zijn? Maar echt vanaf dat hij vaak zonder mama is, is hij heel anders geworden..

16. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Mijn dochter is altijd blij als ze naar de creche of naar mijn ouders gaat, ben daar wel blij om!

Hebben jullie ook buikpijn?

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Denisja, misschien is het dan wel een idee ja om te stoppen. Aan de andere kant moet hij straks ook leren om soms zonder zijn mama te zijn. Als hij straks bijvoorbeeld naar school gaat enzo.

@ Hier, wij hebben gister de Gender Predictor test besteld uit Amerika, voor de fun :D ben benieuwd

18. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Ja is ook zo, dubbel gevoel.. We zien wel hoe we dit gaan oplossen?

Leuk zo'n gendertest! Heb je die wel is eerder gebruikt? En zijn ze betrouwbaar?

19. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Goedemorgen,

Joy, leuk zo'n test, ben benieuwd of het ook echt wat is :p

Denisja, moeilijke keuze. Maar idd hij moet er misschien ook aan wennen. En ook voor straks als hij naar school gaat.

Ik heb nog een kv test gevonden, wuahaha en die dus vanmorgen gedaan. Nog geen top knaller, maar die schijnen niet meer zo snel te komen lees ik op het forum.

Niet zo heel duidelijk is met tablet snel genomen;

Bijgevoegde bestanden:

20. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    #360 Andastra, 11 apr 2013
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
    Leuk zo'n gender test! Zou super zijn moest die betrouwbaar zijn :D

Hebben jullie eigenlijk een voorkeur? Jongen of meisje?

Mijn dochtertje is trouwens zo schattig! Ze zegt nu altijd 'baby' als ze een zwangerschapstest ziet en ze is helemaal verzot op de fopspeen waarmee ik het aan mijn man had gezegd! Ze loopt dan rond met de tuut en zegt 'tuutje baby' waarna ze hem zelf in haar mond steekt :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30 KB
      Weergaven:
      6

Deel Deze Pagina