ik1989..voor jou is het dus nog even spannend 2 meidenof 1 meid en 1 jongen...dat laatste lijkt me leuker! anoniempje..wat vervelend dat je bloedsuiker net wat te hoog was. Maar "iets" te hoog is misschien niet erg? Hadden ze een reden om het te checken bij jou? Heb mijn vk er niet over gehoord. 4 kg is trouwens niet veel, ik ben in de laatste 3 weken weer een halve kilo kwijt dus daar ben ik blij om. Ik zit nu ook rond de 4/4.5 kilo die ik in totaal ben aangekomen dus dat is helemaal niet veel, hopelijk komt er ook niet heel veel meer aan(behalve baby dan)
@Anoniempje, balen van je verhoogde waardes! Hopelijk valt het allemaal toch mee.. @Ik1989, ziet er leuk uit, jullie kamertje! Wat gek zeg, om opeens te horen dat ze niet meer zeker weten wat het ene kindje is.. Even wennen als het toch anders zou zijn. Maar hopelijk is het maandag goed te zien en weet je het zeker
@ik1989. Prachtig kamertje. @mamael. Wat een stunt he. Ik ben echt een vergiet. Haha. Vandaag zijn de navelstrengen doorgemeten. 1 was goed op te meten en de ander gewoon niet. 1 vd meisjes kneep steeds in haar navelstreng. Haha. Was zo grappig om te zien. Maar uiteindelijk is het gelukt en waren de doormetingen helemaal goed. Ben weer blij. Maandag nog even de groeimetingen. Denk dat die ook goed zullen zijn. De meisjes liggen trouwens in stuitligging. Met de hoofdjes tegenelkaar. Voel dus alleen maar getrappel links onder en flink ook. haha. Hopenlijk draaien ze nog zodat er 1 in ieder geval mooi kan indalen. Nou ik ga gauw een tukkie doen. Val zowat om. Hihi. Fijne dag nog dames.
@merel123, een suikertest doen ze als het voor komt in je familie of bij vrouwen met overgewicht wat ik begreep. Wij hebben het vorige week ook gehad doordat suikerziekte in de familie voor komt. De uitslag wilde ze echter niet telefonisch geven. Zeer vaag
Mooi kamertje ik1989! Leuk behangetje is dat! Wij hopen over twee weken eindelijk te beginnen, dan zijn de kamer van onze zoon en de badkamer eindelijk zover! Heb gisteren via mp een kindekeklein duo hangwieg gekocht, ik vind m zo mooi. Ophalen moet over een paar weken, maar ben er echt blij mee! @lonny: brandend maagzuur hier ook. En donderdag weer bijna flauw gevallen door laag hb. Nu de dosis maar weer wat opgeschroefd! Hier ook een paar foto s van onze 3D echo!
Dankje dames js mog toch zijn 2 meiden maak niks uit ben al blij dat ze gezond zijn en ik heb dit jaar een neefje verloren van 34 wejen en was amper 4 dagen oud geworden en ik was al zwanger en zat in MM was al blij dat we zwanger zijn en nu ben ik nog meer wakker geworden snapje ..natuyrlijk jongen en meisje is leuk van allebij maar ach ja ben met alles blij @annke ik kiest kijken foti staat op de kop dus mobiel om gedraait en zag ik 2 lief snoetjes (gezichtje) , kei mooi!! Kan niet wachte maandag als ikbiemand gemist heb srry ieder geval fijne weekend dames
Ik1989 leuk kamertje meid, en fijn dat alles ok was bij de gyn. Lonny fijn dat de meting vd navelstreng goed was, ga duimen dat de meting van as maandag ook goed is. Ik ben momenteel druk aan het pakken voor een weekje vakantie. De laatste met z'n tweetje hihi, wel gek als je er zo over na denkt. Weet niet of daar wifi is dus ben komende week wat minder in de lucht! Fijn weekend!
@mootje. Geniet van je vakantie meid. Als je geen wifi heb daar, zien we je vast over een week weer. Veel plezier! @anneke. Prachtige fotos. Schattig om te zien.
Wat is dat toch een super gevoel om de baby te voelen. Ik voel mijn mannetje nu bijna iedere dag even. Zo bijzonder, wordt daar zo blij van. Controle verloskundige is inderdaad weinig, maar als ik zie hoe snel ik laatst weer buiten stond zie ik zelf ook geen reden om vaker langs te komen. Wat apart die 3/4d echo's. Aan de ene kant ziet het er wat eng uit, andersom kun je wel heel veel erop zien. Helaas heb ik geen geld voor een pretecho dus moet geduld hebben. Met 35 weken zou ik bij de verloskundige weer een echo krijgen. Voorlopig ben ik allang blij dat ik het mannetje nu regelmatig voel.
Het is echt niet normaal hoor Kheyra. Dat heeft er niets mee te maken hoe snel je weer buiten stond. Ook bij zwangerschappen waarbij alles soepeltjes verloopt behoor je toch vaker naar de verloskundige te moeten (zie de frequentie die door mij maar ook door anderen aangegeven is). Ik vind het een raar verhaal. Heb je wel bloed moeten laten prikken trouwens?
Ik heb een formulier mee gekregen met de mededeling dat ik in de laatste week van september bloed moet laten prikken. Dus dat gaat nu wel voor het eerst gebeuren.
Ik vind t ook maar een gek verhaal Kheyra... ook al loopt misschien alles goed, dan nog is het gewoon standaard dat je vaker wordt gezien.. wel goed dat je nu binnenkort moet bloedprikken. Mootje, fijne vakantie! Annekevdz, oke dus jij hebt nu een hangwieg, super leuk!! Zouden wij ook leuk vinden, maar hebben we helaas echt geen ruimte voor. Vanavond komen er vrienden die aan een vriend van hun zou vragen of hij een tweelingwieg voor ons zou willen/kunnen maken. Ben benieuwd. En anders gaan we toch voor huren. Ik wil ook graag dingen van mn lijstje afvinken merk ik nu. En we zijn al zolang op zoek naar een wieg.. gewoon een keer de knoop doorhakken nu. Net zoals namen trouwens... haha! Hier dan trouwens eindelijk weer een buikfoto, gemaakt afgelopen vrijdag met precies 26 weken -->
Mooi hoor Salamander! Wat leuk als die vriend een wieg kan maken! Wij hebben juist de hangwieg omdat die niet zoveel ruimte inneemt, kan half over het voeteneind van ons bed heen hangen. En Kheyra je moet het natuurlijk zelf weten, maar hoe verder je in de zwangerschap komt, hoe meer dingen er kunnen zijn waar je extra op gecontroleerd moet worden. Bloeddruk, suiker, groei van de baby s, ijzergehalte, hoe jij je voelt. En dan nog het hele stuk voorbereiding op de bevalling dat erbij komt kijken. Dus ik raad je wel aan om contact op te nemen voor extra controles.
Ik sluit me aan bij Anneke hoor Kheyra. En kk zou naar een andere vk gaan ... want nogmaals ... het is niet normaal hoor.
Op het boedprikformulier staat bloedgroep, glucose en hb aangevinkt. Volgens mij zijn dat ook de dingetjes die Annekevdz benoemt. Verder heeft de verloskundige vorige keer ook mijn bloeddruk gemeten. Die was erg laag (90/55),wat volgens haar heel goed is. Bedankt voor jullie adviezen. Ik zal het volgende keer nogmaals over de frequentie hebben. Stukje voorbereiding op de bevalling vindt ik ook een belangrijke. Ik heb geen geld voor een cursus dus heb geen idee wat me te wachten staat en ik zie er ook nog eens erg tegenop (gelukkig is het ook nog heel ver weg). Ondertussen blijf ik enorm genieten van de bewegingen van de kleine die ik nu eindelijk voel. Vanmiddag weer twee "schopjes" gevoeld. Blijf dit zo geweldig en zo bijzonder vinden.
Ik zou niet tot de volgende keer wachten, maar ik zou morgen even met je vk bellen hoor. Was net nog een tijdschrift aan het lezen en ook daar stond de frequentie van controles bij de vk weer vermeld. Eerst om de 4 weken, dan om de 3 weken, etc. Voor wat betreft een cursus. Sommige zorgverzekeraars vergoeden cursussen. Dus dat zou je eens bij je verzekeraar kunnen navragen?
En nog een tip qua voorbereiding op de bevalling: het boek Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders. Is een heel duidelijk boek qua beschrijvingen, er staan veel ervaringen in van vrouwen, verloskundigen ed. Dan weet je in ieder geval een beetje wat je kunt verwachten.
Terug van de gyn. De groei van de meisjes gaan goed. De ene is wel wat kleiner dan de ander. 1066 gr en 930 gr. De ene is 295gr bij en de andere 180gr bij. Maar blijkt niet erg te zijn. Ze groeien in een stijgende lijn. Over twee weken moet ik weer terugkomen. En ze liggen beide in stuit. Hopenlijk draaien ze nog. Zou graag gewoon willen bevallen. Wil iemand de volgende afspraak op de lijst zetten. 3 okt gyn controle Alvast bedankt.