Hallo allemaal. Wat doen jullie allemaal voor leuke dingen in jullie zwangerschap? Om als herinnering te bewaren. Wij willen zelf zo'n gips afdruk maken, en wij willen nog graag een fotoshoot gaan doen... Ben erg benieuwd wat jullie gaan doen of al hebben gedaan?! Als je leuke foto's heb dan ben ik ook erg benieuwd naar het resultaat!
@ Brenda, ik heb eigenlijk niks gedaan deze zwangerschap. Bij de eerste zwangerschap wel een fotoshoot laten maken, bij de tweede zwangerschap heb ik zo'n boekje bijgehouden en deze keer eigenlijk niks... maar krijg deze keer een babyshower (ben ik stiekem achter gekomen hihi) dus misschien dat daar iets van een gipsbuik ofzo zal worden gemaakt
@Joy, met mijn zwangerschap gaat het goed hoor! Ik vind het wel zwaarder dan bij de eerste, meer last van mn lijf, maar de kleine doet het goed en ik kan lekker rustig aan doen nu 30 weken zwanger is wel weer een mijlpaal he.. Ik bereik m dinsdag Lekker zo die vrijdagen bij je moeder, geniet ervan! @Lonny, wow bij jou gaat het echt al opschieten! Nog maar 6 weekjes, kan me voorstellen dat het even omschakelen is! Hopelijk groeien de kindjes nog even flink door tot aan de geboorte. @Salamander, ook nog maar 8 weekjes, het wordt langzaam al aftellen zo. Bedankt voor de update van de lijst! @BrendaJohn, welkom hier, gefeliciteerd met de zwangerschap van jullie meisje! Gezellig, weer wat meiden erbij, wordt het weer wat drukker met kletsen, leuk Ik heb niet echt iets bijzonders gedaan deze zwangerschap, geniet gewoon van de echo's en van het getrappel in mn buik
@ MamaEl, ik vind de eerste zwangerschap het meest relax haha... Je kunt dan gaan liggen en slapen wanneer je wil en nu moet je overdag toch doorgaan ook al ben je moe of heb je ergens last van. @ Brenda, oh ja een 3D echo heb ik wel gedaan, bij iedere zwangerschap
Ik heb nog niet veel speciaal gedaan. Zo een gips is wel leuk maar waar blijf je er dan mee? ik kan het nergens echt zetten. Zo een foto shoot lijkt me wel leuk maar niet echt gepland.
Brenda. Ik heb ook eigenlijk alleen 3d echo laten doen, maar vond de kwaliteit erg slecht! Lonny Whow 6 weken...dat klinkt heel weinig meid! Jee hoop echt dat de kleintjes dan al 2,5 kilo zijn?! maar maat 50 qua kleding lijkt me veel te groot... Ik kan nu ook aftellen nog 10 weken
Ik doe niets bijzonders. Geen gipsafdruk, fotoshoot of wat dan ook. Is niet iets wat bij mij past. Ik schrijf wel iedere week in mn 9 maanden dagboekje.
Bedankt voor al jullie reacties ! @ joyofliving, wat leuk! Nou wie weet zit er dan wel een gipsbuik in ja! Geniet van je babyshower is echt heel erg leuk! @porkie, wij willen de gipsbuik mozaïeken, en dan als een soort van schilderij aan de muur hangen in de baby kamer. En later op onze eigen kamer. @GFH een dagboek is ook erg mooi! Juist leuk om te lezen dat iedereen het anders doet. Ik lees trouwen dat sommige dames al in de laatste 10 weken zitten! wauw! Gefeliciteerd. Spannend hoor! Hebben jullie de geboorte kaartjes al uitgezocht?
ik heb wel een zwangerschapsdagboek, maar die heb ik eigenlijk verwaarloosd.. 3d echo enzo doen we niet.. Verder hebben we het ook nog nergens over gehad, hoogstens een keer een gipsbuik maken, maar dit zien we nog wel.. Eerst maar eens kijken of ik weer een beetje overal bovenop kan komen.. fotoshoot is niks voor mij.. Heb een hekel aan foto's.. Wel iedere 2 weken een buikfoto vanaf week 14 gemaakt.. geboortekaartjes hebben wij nog niet uitgezocht.. Ik wil dit wel binnen een week of 2 geregeld hebben..
Ik vind een gipsbuik wel leuk, maar het hoeft niet per se... want ja, wat doe je er daarna nog mee? Ik ben geen type die zoiets op gaat hangen hihi. Ben namelijk ook nog steeds aan het bedenken wat ik met mijn trouwjurk zal doen... die hangt ook al 2,5 jaar in de kast in een zak Babyshower lijkt me ook heel leuk, heb er nog nooit een gehad en ook nog niet bij een babyshower geweest dus weet ook niet echt wat ik moet verwachten hihi. Ben wel benieuwd wanneer het is, want dat weet ik dus niet @ Geboortekaartje, die had ik al met 21 weken hihi... hoef straks alleen maar te bellen als het zo ver is en dan worden ze afgedrukt. Wij hebben het kamertje in style van Lief en dus ook het geboortekaartje daarvan. Zelfs het geboortebord is al in de maak
@ Joy, wat leuk om het in hetzelfde thema te doen. ! Ik ben nog aan het zoeken haha. ! Een geboortebord laten maken? Vertel?! wat moet in me daarbij voorstellen?
Hoi , zouden jullie het erg vinden als ik wat kom meepraten? Mijn ud zou rond 9/01 liggen volgens de gynè. Ahv.de echo's komt men telkens 3/01 /5/01 uit maar men gevoel zegt dit nooit te halen. Mijn 3e zwangerschap is net op 38 weken geeindigd met een prachtige zoon ,we zijn zwanger van nr.4 (een meisje). We hebben al 2 zonen en 1 dochter Liefs x
@ Brenda, het is een bord voor in de voortuin, zoiets als hieronder. Wij hebben ook voor het me 2 you beertje gekozen. Een beertje dat zit, met een hartje in zijn armen en het hartje is dan lichtblauw. Daar in komt de naam van onze baby. @ Liefoe, van mij mag je meekletsen hoor, gezellig Maar straks niet ongeduldig worden he als de meeste zijn bevallen hihi...
Joy, thx Nee nee ik kan geduldig wachten krijg het nu al benauwd met het idee wat ik nog allemaal moet gaan afwerken. Heb een lijstje gemaakt maar ik geraak amper vooruit mede de jongste nu ziek is, de toetsen weer beginnen voor de 2 oudsten en ML aan de schuur aan't werken is. Ik heb mijn geboortekaartjes zelf gemaakt, zit nu aan tafel om de etiketten te gaan kleven op de enveloppen en dan de achterkant in te vullen. Doopsuikers ( presentjes zoals bij jullie beschuit met muisjes) Zijn vrijdagavond online besteld, vullen en schikken doe ikzelf. Enkel naamopdrukwerk en omhulsel is niet aan mij besteed X
Jee, wat zijn jullie al allemaal ver met de voorbereidingen! Ik heb nu n lijstje met mogelijke namen gemaakt (aangezien we nog niet weten wat het wordt moeten het er dus dubbel zo veel zijn), en verder nog helemaal niks! De babykamer is nu nog de kamer van de jongste, die verhuist na de herfstvakantie naar zolder waar ook de oudste al slaapt (is n heel grote kamer) en dan kan ik wat gaan doen aan de babykamer. Niet veel natuurlijk omdat ik zelf bar weinig kan en we natuurlijk alle spulletjes nog hebben, maar n leuk behangetje zou ik wel graag willen. Mijn vriend vindt het allemaal niet zo nodig, wat hem betreft laten we alles zoals het is en zetten we straks alleen weer even een wiegje erbij op onze kamer (oja, die wil ik ook nog wel opnieuw bekleden). Over geboortekaartjes heb ik nog niet eens nagedacht... Bij de oudsten heb ik ze zelf getekend en dan ingescand op n stickje naar de drukker gebracht (nou ja, dat heeft mijn vriend dus na de bevalling gedaan, toen ik wel nog zelf de namen had ingevuld), Nu wilde ik misschien toch online iets ontwerpen (zomaar uit n boek kiezen kan ik dan toch weer niet, wil wel het idee hebben dat ik het 'zelf' gemaakt heb). En de vorige keren heb ik ook zelf een geboortebord gemaakt (lekker in de zomer in de tuin staan zagen en schilderen, dat zal nu niet gaan). Ik zat te denken om nu n leuke sticker op het raam te plakken. Dat wordt dan alleen wel n uitdaging, want dan lig ik boven in mn kraambed te hopen dat mijn vriend hem juist opplakt (hm, ja, ben geloof ik wel een beetje een controlfreak..). Oja, en aangezien we niet getrouwd zijn moeten we voor de geboorte nog even samen naar het stadhuis zodat mijn vriend de kleine kan erkennen (anders moeten we samen binnen 3 dagen na de geboorte gaan aangeven en dat zie ik niet zo zitten). Maar wanneer we dat nou kunnen gaan inplannen?... Pfoe, als ik dit zo lees moet ik misschien toch maar eens een to-do-lijstje gaan maken. Het voelt steeds alsof ik zeeën van tijd heb, maar als ik jullie verhalen zie dan valt dat dus toch wat tegen geloof ik...
He Yip rustig aan, ik ben ook nog lang zo ver niet! We hebben net van de week een naam bedacht(90% zeker), babykamer is net af.. We moeten de utizetlijst nog met 50% aanvullen Erkenning moet nog geregeld worden. Moet nog naar een voorlichting vh ziekenhuis en borstvoeding Geboortekaartjes heb ik nog nooit naar gekeken Maar oke ik ben over 2 dagen alweer 31 weken zwanger en heb eigenlijk nog maar 6 weken...maar we zijn nog druk aan het verbouwen(onze slaapkamer ligt in puin en word helemaal vernieuwd) waarschijnlijk is dit rond midden november klaar rond 37/38 weken dus...hmmm *baby kan beter maar langer blijven zitten*
komt vast goed dames ,i k heb ook een to-do-lijstje want anders vergeet ik het gewoon. zonet de enveloppen geschreven dus dat is ook klaar.