15-31 December 2013 Mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BellaNoa, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Hi meiden,

Ik heb al een week last van veel harde buiken, maar ze waren niet pijnlijk ofzo dus maakte me geen zorgen. Gister avond rond half 8 werden ze wel pijnlijk en uiteindelijk na lang twijfelen toch de verloskundige gebeld. Die was er om 22.30 uur. Ze vond de intensiteit toch wel vrij hoog van de harde buik en in 15 minuten had ik er al 3 gehad. Dus stuurde ze me toch door voor een ctg en echo in het ziekenhuis. Ook op de ctg waren de harde buiken zichtbaar, tot een meting van 60 was acceptabel en dan vonden ze het niet erg maar de mijne zaten tussen 80-100 en dat vonden ze niet zo fijn, zelfs twee keer een uitschieter boven 100. Dus wilde ze toch toucheren of ik ontsluiting kreeg, dit was niet het geval en ook nog naar de bmm gekeken met de echo en deze was ook niet ingekort ofzo... gelukkig. Ze hebben me nog 2 keer aan de ctg gelegd en daarna nog een keer een echo voor de bmm, maar geen verandering dus dat was goed nieuws. Ze wilde eigenlijk dat ik toch de nacht zou blijven om het in de gaten te houden maar ik wilde heel graag naar huis, lekker in mijn eigen bedje... en dat mocht als ik dat zelf aandurfde. Als het erger werd moest ik meteen terug komen, maar ik ben thuis meteen in slaap gevallen, het was inmiddels half 5 vanochtend en was zooo moe. Nu heb ik ze nog steeds, maar niet meer zo regelmatig als gister en vannacht, toen waren ze dus om de 2-3 minuten. De ene harde buik is pijnlijk en de ander niet, beetje wisselend. Ik mocht deze week in ieder geval niet aan werken en afhankelijk hoe het dan eind deze week gaat, mocht ik volgende week rustig aan beginnen. Heb ik nog steeds veel harde buiken, dus meer dan 15 per dag dan moet ik helemaal stoppen met werken....

Beetje een domper, maar hopelijk blijft ons mannetje nog lekker warm in mijn buik zitten :)

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @joy: wat schrikken zeg van je harde buiken. Kleine moet nog even blijven zitten hoor! Wel een heel mooi kamertje heb je!

3. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Jeej Joy dat lijkt me flink schrikken zeg!:O
    Ik hoop echt dat het vanaf nu beter gaat en dat je kleine nog een paar weken blijft zitten. Rust nemen hoor!

4. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dar is schrikken, sterkte en hou je rustig (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan)!

5. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de felicitaties! Dochterlief heeft een leuke verjaardag gehad en is weer enorm verwend.

@Anneke en Joy, wat een leuke kamertjes zeg! Echt mooi!

@Joy, dat is schrikken zeg! Gelukkig dat je weer naar huis mocht, nu echt rustig aan doen he! En inderdaad hopen dat de kleine man nog een poosje blijft zitten. Sterkte!

6. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Hoi ,

Joy ,doe maar rustig aan hoor !

Het is goed gegaan bij de endocrienoloog (moet elke maand op controle ook bij hem) zo'n droog type kwa praten :).
    Vanavond zou ik 6E moeten inspuiten maar onder voorbehoud dat ik geen hypo doe binnen de 4 uur erna...
    Dus vanavond eens bekijken hoe ik me voel na het inspuiten want de avonden ervoor werd ik wel eens ineen heel moe of duizelig precies dronken.
    Wat bloed minder en inkopen gedaan ,werd ik nog voor politiecontrole tegengehouden en dat als je een volle blaas hebt ;)

Nu rust ,iets eten en wachten tot het weer ophalen is van de kindjes :)

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En het wiegje in onze slaapkamer hangt ook!

8. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Leuke kamertjes, meiden!!

Hier zijn we bezig met de laatste loodjes van mijn dochter haar kamer. Tegen het weekend zal ik normaal kunnen inrichten :D

Joy, hopelijk zwakken de harde buiken af en blijft beebje nog flink zitten!

Heb eigenlijk nog altijd geen idee hoe een harde buik voelt, vorige zwangerschap ook nooit gehad/gemerkt...

9. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er inderdaad super leuk uit al die kamertjes.
    Afgelopen weekend helaas nog niet die enorme meters kunnen maken met het kamertje zoals ik had gehoopt. Hopelijk lukt dat volgend weekend of het weekend erna :)
    Joy, hoe is het nou, gaat het al iets beter?

10. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Goeie morgen dames.

Sinds ik de vorige keer hier was hebben jullie aardig wat weggekletst.
    Het lijkt wel of ik weken weg ben geweest haha.:)

Ik zag dat er een paar nieuwe dames bij zijn gekomen. Welkom hier:D

En natuurlijk de mooie fotos van de buik met de oorwarmers:D en gezinsfotos van anneke zijn ook erg leuk en mooi. En natuurlijk de leuke verschillende kamertjes zijn erg leuk om te zien.

@joy. Wow dan schrik je wel ff. Gelukkig mocht je weer naar huis. Ga lekker rusten meid. Hopenlijk blijft de kleine nog ff zitten.

Nou dames nog 4 weken en 3 dagen dan is het zover. Ik heb ondertussen wat kleinere kleertjes kunnen aanschaffen. Kweet niet hoeveel ik nu van die kleertjes moet hebben. Omdat ze hoogswaarschijnlijk toch eerst in de couveuse moeten. En ze dan bijna toch in hun niksie daarin liggen.
    Met week 34 weet ik of het een keizersnee gaat worden of een vaginale bevalling. Vind het superspannend.
    En aankomende donderdag krijg ik een ctg scan om de de hartjes te checken. Is dat trouwens standaart dat die scans worden gedaan bij tweelingen?
    Daarna word de groei weer opgemeten bij de gyn. Hopenlijk hebben ze een groeispurt gehad. Mijn buik is nogal gespannen geweest( alsof er een ballon op knappen staat) de afgelopen paar dagen. Daarbij nog flink wat harde buiken. Gelukkig is het nu wat afgezakt. :)

Ik weet niet of iemand nog de afspraken noteerd?
    Maar donderdag 17 okt ctg scan en daarna naar de gyn

Meiden een hele fijne dag vandaag.

11. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Joy ,doe maar zeker rustig aan !

Hebben jullie een lijst wil mijn afspraken ed.ook wel aanvullen :)

gisteravond wat tegenslag met de insuline ,vanmorgen gebeld ,zou moeten ophogen nogeens maar ze geven de 6€ niet eens de kans om in te werken ,er zijn 2 dbvk en de endocr.ik word gek van elke tegenspraak of andere uitleg/advies die ze me geven waarom kan dat niet op 1 lijn doorlopen het is immers iets waar ik of ons meisje niet voor kiezen.

heb wat genestdrangd en vanavond de rondleiding op de vernieuwde kraamafdeling dus ben er niet :cool:

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Hi meiden, het gaat al beter met rust. Nog wel veel harde buiken, maar nu doen ze niet meer zeer. Heb er wel sinds vandaag vreselijke bekkenpijn voor terug gekregen pff ik blijf aan de gang. Kan me amper bewegen. Hoop niet dat ik de laatste weken steeds iets krijg ;)

@ Anneke, ah wat een leuk wiegje! Ook apart zeg.

@ Andastra, het is gewoon een samentrekking van je buik. Je buik word dan zo hard als een leren voetbal en je ziet m dan ook omhoog komen (als je ligt). Dit doet normaal geen pijn ofzo, hooguit wat vervelend gevoel, maarja als ze dus wel pijn gaan doen is t niet goed (op dit termijn, later wel hihi).

@ Lonny, spannend hoor! Het is nu echt aftellen voor jou :D

@ Lief, niet fijn dat het zo tegenzit, verder heb ik eigenlijk geen verstand van insuline spuiten enzo...

13. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Joy..vervelend al die kwaaltjes. Helaas is het enige medicijn rust nemen, pff en dat moet je nog zoveel weken.

Lonny, dat gaat nu echt snel voor jou zeg! Moeten de kleintje die couveuse perse in, want dacht dat kindjes makkelijk met 37 weken geboren kunnen worden zonder in de couveuse te moeten...

Ik heb vanavond de voorlichting in het ziekenhuis op de kraamafdeling, vriendlief kon helaas geen vrij krijgen, dus misschien kan hij 10 december alsnog alleen gaan(als ik nog niet bevallen ben). verder ben ik snotverkouden en voel me dus eigenlijk helemaal niet goed. Dus misschien ga ik wel helemaal niet heen vanavond. ff aankijken nog;)

14. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Op controle bij de vk geweest.
    In totaal nu 10 kilo bijgekomen. Ben gewoon in de afgelopen weken 1 kilo per week aangekomen. *slik* Bloeddruk was goed. Onderdruk van 62. Nog geprikt voor glucose en hb. Glucose was goed en hb was wat laag dus ze adviseert me om daar floradix voor te halen. En verder vond ze dat ik wat beter aan mezelf moest denken en niet persé tot 36 weken moest blijven doorwerken.
    Met de baby alles goed. Groei baarmoeder precies op schema. Hartje klonk goed. Baby ligt met hoofdje naar beneden en ligt met rug en billen helemaal rechts in mn buik (dat was me al duidelijk want dat is te zien door een bult in mn buik).
    Over 2 weken weer terug

15. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    GFH..dat had ik ook bij de laatste controle..bijna 1 kg per week aangekomen terwijl ik er gewoon niks van gemerkt heb:(
    Gelukkig valt het me nog reuze mee, aanstaande vrijdag groeiecho en controle plus hb, hoop dat het gewicht me dit keer weer wat meevalt:)

16. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, even eenupdate van mij, soms ben ik even weg en dan heb ik weer veel gemist!

ben nu 30 + 5 dagen, vandag een 30 weken groeiecho gehad omdat er met 20 weken aangegeven werd dat zoontje lief een grotere buik dan verhouding zou hebben.

Nou na 10 weken wachten vandaag weer langs geweest, buikje is nogsteeds een beetje aan de grote kant, maar de echopiste gaf aan dat het meer in verhouding kwam met de rest van de lichaam.

Verder een kindje van 1821 gram op dit moment, volgens mij is het gemiddelde nu 1300 gr gemiddeld, dus volgens mij een flinkerdje op komst. ben benieuwd wat mijn VK volgende week zegt.

17. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ GFH, klinkt goed allemaal je controle bij de vk.

Ik was tussen week 20 en 24 iedere week een 1 kg aangekomen, nou toen schrok ik ook wel even hihi! Maar bij 28 weken maar 1 kg aangekomen over 4 weken en nu op 31 weken ook 1 kg aangekomen over 3 weken. In totaal nu 8 kg. Dus ik ben blij als het bij 1 kg blijft over een periode van 4 weken :D Bij zoonlief was ik in 40 weken zwangerschap in totaal 12 kg aangekomen.

@ Izzaiqbal, nou dat word inderdaad een flink kindje denk ik, maarja een groeimeting zegt ook niet alles he, ze kunnen er ook zomaar 500 gram naast zitten.

18. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    @Anneke, wiegje is ook schattig zeg!

@Lonny, spannend allemaal zeg, ik ben benieuwd hoe je gaat bevallen! Hoop dat de kindjes nog even flink groeien deze laatste 4 weken!

@Liefoe, de lijst staat ergens hier in het topic, zou je even terug moeten zoeken;) Wat een gedoe zeg met die insuline.. Sterkte!

@Joy, fijn dat het wat beter gaat, maar wel heel erg balen van je bekkenpijn! Rustig aan doen he, en anders maar gewoon helemaal niet meer aan het werk en rustig thuis je tijd uitzitten..

@Merel, nog steeds zo verkouden? Ben je nog naar de voorlichtingsavond geweest? In welk ziekenhuis ga je bevallen?

@GFH, hier ook opeens hard aan het aankomen:( Sinds ik helemaal thuis ben gaat het echt hard, maar mn buik groeit ook flink op het moment. Maar ik snoep ook wel teveel ;)

@Izzaiqbal, fijn dat het buikje weer meer in verhouding is. Ben benieuwd of je een grote baby krijgt;)

@iedereen, het gaat echt opschieten he.. Ik ben benieuwd wie er straks als eerste bevalt enzo! Lonny, als alle kindjes netjes blijven zitten dan ben jij als eerste aan de beurt!

19. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gisteren geweest voor een groeiecho, was 30+3 en kindje werd 1661gr geschat en dat was redelijk normaal, maar ietsjepietsje zwaarder. 1821 valt denk ik wel mee en de kleine kan net een groeispurt gemaakt hebben he

20. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Is88, ik heb morgen ook groeiecho ben dan 32+2, ben benieuwd hoe zwaar ons meisje dan is zat te denken rond 1800/1900...maar weet eigenlijk niet wat gemiddeld is voor die termijn.

MamaEL, ik ben toch naar de voorlichting geweest alhoewel ik lekker verkouden was. En ben nog steeds niet fit, erg vervelend. Gelukkig geen kwaaltjes betreft mn zwangerschap behalve het feitje dat ik sinds een week of 2 ons meisje soms echt voel draaien of dat ze zich afzet. Je voelt duidelijk dat ze gewoon sterker worden na de 30 weken:).
    Ik beval overigens in het Refaja ziekenhuis;)

Deel Deze Pagina