15-31 December 2013 Mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BellaNoa, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Hier werd beebje op 29w6d geschat op 1583 gram, geboortegewicht wordt dan geschat op een 3kg200 dacht ik, dus zeker niet bovenmaats :)

2. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Wauw het is hier weer wat drukker geworden, wel gezellig!
    Ik ga de lijst (laatste versie staat op pagina 402) straks weer even bijwerken, ik zet even hieronder voor mezelf de wijzigingen die ik moet toevoegen:
    - BrendaJohn, leeftijd 22 jaar
    - Liefoe, ud 9 jan, 4e kindje, meisje, Wat is je leeftijd??
    - Lonny, donderdag 17 okt ctg scan + controle gyn

Meiden nog ff een reminder: als je iets voor op de lijst hebt, wil je dat dat in kleur zetten? Is voor mij makkelijker terugzoeken :) Thanx!

Wat een super leuke kamertjes kwamen er voorbij zeg! Wij zijn ook heel blij met ons kamertje, maar is nog niet helemaal af, dus foto's nog even wachten :)
    Pff de laatste tijd vliegt de tijd echt voorbij! Voor we t weten is t zover meiden, super spannend!

3. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Als eerste beterschap. Lekker rustig aan doen. Hier ook verkouden. Maar wat wil je met dat rare weer de laatste tijd. Kweet gewoon niet meer wat ik aan moet trekken.

Ik weet niet zeker of ze de couveuse in moeten. Ik dacht omdat ze een groeiachterstand hadden dat ze de couveuse in moesten. Maar ze worden met 36 weken gehaald. Zover ik gelezen en gehoord heb moeten ze dan in ieder geval een weekje in het ziekenhuis blijven.

Ben gister weer bij de gyn geweest om de groei op te meten en ze zijn in 10 dagen allebij 500gram aangekomen. Ze hebben geen groeiachterstand meer. Het kan wel beter. Maar het is voldoende. Ik ben helemaal blij. Het gaat de goede kant op.Moet nu wel wekenlijks naar de gyn om de groei vruchtwater en de navelstrengetjes te blijven controleren.

4. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

33 jaar oud :)
    8 /11 volgende controle gynè

5. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Lieve dames ,

allemaal aan't aftellen en goede controles las ik!

Hallo , hier een berichtje uit baarmoederland :
    Ik lig nu eindelijk met men hoofdje omlaag dus ik kan ook eens niet koppig zijn ;)
    Ik weeg 1.4 kg op 28 weken wat me weer dikker en groter maakt ( beenlengte kwam overeen met net geen 30 weken).
    UD ahv.opmetingen was nu 1/01/14 en omdat mama zwsdiabetes heeft zal ik januari door mijn eigen oogjes zien gaan (inleiding in december eender wanneer er gunstige weeën en opening is en anders zo inleiding voor 1/01).

EN super nieuws : het protocol wat men heeft voor baby's die gezond zijn bij zwsdiabetesmama's en de 1e suikerprik goed hebben moeten tegen dan niet meer op neonatologie!

Op 8/11 is de volgende update van bij de gynè
    en nu maandag zal ik mijn snoetje goed moeten laten zien op de pretecho

dit had ik gepost op men Fb en zo zijn jullie ook op de hoogte ,de echootjes waren niets speciaals gewoon opmeten van alles en hartslagje horen :)

6. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Lonny, ik hoop voor jou dat ze mooi groeien en niet te lang in het ziekenhuis hoeven te blijven, dat lijkt me zo vervelend. Het liefst neem je natuurlijk je beide baby's gelijk mee naar huis!

Hier zou ik vandaag groeiecho krijgen maar omdat vriendlief er vandaag niet bij was mag het ook met 34+5 bij de volgende controle. Vindt ie ook wel leuk dat ie zn dochtertje weer eventjes kan bewonderen:D!

Verder was vandaag alles oke en prima bij de controle, vk zeer tevreden en baby ook:)

4 november controle vk + groeiecho

7. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, hier ook even een update van het kamertje. In grote lijnen is het af, nu rest alleen de aankleding qua accessoires nog. We willen nog de naam van ons meiske in witte mdf letters op het roze bord doen. Ik moet nog dekentjes en lakentjes, een hanglamp en wat leuke kussens.

Bijgevoegde bestanden:

8. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog een voorbeeld van de muursticker die we bij het bedje op de muur hebben gedaan!

Ik heb ook al hele leuke foto's hier van de kamertjes voorbij zien komen. Komt heel dichtbij nu allemaal, straks liggen er allemaal lieve kleine babytjes in die kamertjes. :D

Bijgevoegde bestanden:

9. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Prachtig kamertje mootje. Heel erg leuk gedaan.

10. BrendaJohn

BrendaJohn Niet meer actief

Wauw! Erg mooi mootje super gaaf!

11. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Heel mooi ja mootje!!!

Oke ik was van plan vanmiddag de lijst bij te werken. Heb de oude laptop van mn pa gekregen. Maar lukt daar dus niet op. Moet t dus wel op de laptop van mn man doen. Dus wordt toch een andere keer. Maar komt goed! :)

12. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Mootje mooi kamertje en erg leuke muursticker!:)

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Mootje, wat een mooie kamer!

@ Controle, ik heb gister een echo gehad bij de gyn, een guo. Hartje vd baby ziet er nog steeds perfect uit, maar de baby is wat aan de grote kant zeggen ze. Weegt nu 2100 gram bij 31+6... Volgende week woensdag een suikertest voor de zekerheid. Bij 28+5 was ie nog 1300 gram.

Verder heb ik nog steeds veel harde buiken, maar de intensiteit is wel flink afgenomen met rust. Nu nog maar 4 pijnlijke harde buiken op een dag en de rest valt wel mee, maar nog 5 a 6 per uur. Vond de vk toch nog veel te veel, ze vind het acceptabel dat het er 1 a 2 zijn per uur, dus wanneer het er nog meer dan dat zijn mag ik niet gaan werken... Dus ja ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren aangezien ik over 2 weken al met verlof zou gaan. Nu met mijn werkgever afgesproken dat we donderdag weer bellen om te zien hoe het gaat.

14. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @moodje mooi kamertje!

15. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Goeie morgen dames.

Ik zit rechtop in mijn bed. Ben al een uur wakker. De laatste tijd ben ik om 5 uur al wakker. Het maakt ook niet uit hoe vroeg of laat ik ook ga slapen.
    Verder ben ik net wat slijm verloren echt van dat slijmpropslijm om het zo maar te zeggen. Nu heb ik gelezen dat dat niet zo erg is en dat je daarvoor niemand hoeft te bellen. Pas als het een flinke prop is ,meerdere kleine deeltjes verliest of met bloed. Nou ik hoop dat het daaronder nog ff vier weekjes rustig blijft. Donderdag mag ik weer naar de gyn, dan zal ik het zeker daar nog even zeggen.

Zo ik ga weer ff proberen een kleinbeetje bij te slapen voordat mijn jongens wakker worden.

Fijn weekend

16. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Lonny wist niet dat je de slijmprop met 32 weken al kan verliezen(zonder dat het erg is). Ik heb wel veel meer slijmerige afscheiding (soms met taaie witte/doorzichtige/gele stukken) maar dat is toch wel normaal? Heb al zon 2 weken dat ik af en toe echt een maandverbandje in moet doen voor de afscheiding.

17. rokla

rokla Lid

23 jun 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken vrouwen waar de slijmprop er al eerder uit was maar je lichaam maakt gewoon een nieuwe slijmprop dus dat hoeft helemaal niet verkeerd af te lopen.

18. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Dat van jou lijkt er ook erg op zoals je het beschrijft. Maar het hoeft niet erg te zijn er zijn idd vrouwen die hun prop of (gedeeltelijk)eerder verliezen en waar nieuwe word aangemaakt. Ik meld het vd week zoiezo even bij met de gyn daar moet ik toch iedere week naartoe.

19. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ja Lonny liever het zekere voor het onzekere, vooral in jouw geval hoop echt dat ze nog lekker lang blijven zitten en niet te vroeg komen!

20. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

piep ,

snel want ik ben volop bezig aan't feestje te werken voor onze dochter ,het laatste en volgende maand is het aan de zonen.

Een slijmprop maak je ook gewoon weer bij aan ,dus geen paniek als je stukken verliest vanaf 30 tot het einde.
    Enkel bij bloed ,vruchtwaterverlies of regelmatige weeën zeker langsgaan!

Morgen onze laatste x pretecho ,
    ben juist een klein kind wat haar Sint verwacht :);):D

Deel Deze Pagina