@ Mootje, mooie foto! @ Lonny, het is bijna zover! En wow wat een grote buik hihi! @ IS88, inderdaad nog geen baby's die te vroeg zijn geboren... 'Onze' baby's zitten zeker goed hihi! @ Salamander, nog even doorbijten en het klopt ook echt dat de laatste loodjes het zwaarste wegen. Heb jij al iets afgesproken over een inleiding? Of gewoon afwachten wanneer de kleintjes zich zelf aandienen? @ Hier, ik ben gister begonnen met een zwangerschapsverlof dagboek. Vind t wel leuk om bij te houden wat ik nou allemaal gedaan heb in mijn zwangerschapsverlof en straks natuurlijk de eerste weken met de baby. Denk wel leuk voor 'later' om terug te lezen wanneer ik bijvoorbeeld krampjes begon te voelen etc. Gister begonnen om de keuken uit te mesten en schoon te maken, ben maar tot de helft gekomen... schoot niet op. Zoonlief is de afgelopen dagen ziek geweest en hij wilde maar steeds gedragen worden of op schoot zitten... nou toen dacht ik als ml thuis is dan ga ik verder, maar na een uur kreeg ik zoveel last van steken in mn buik, harde buiken, bekken en rug en ben ik er maar mee gestopt. Dus de helft maar gedaan en de rest staat nog steeds overhoop want ik heb vandaag de hele dag nog last gehad van mn buik.... dus maar een beetje vroeg naar bed kan ik het misschien morgen afmaken.
@Joy. Rustig aan meid. Alles op zn tijd. Ik herken het. Mijn lichaam zegt ook tot hier en niet verder. Dan kan ik ook echt niks meer. Gewoon lekker relax.
Wow, wat een grote buik Lonny! Mooi hoor! @Joy, leuk zo'n dagboek! Poeh, hier lukken zulke klussen ook niet meer in één keer hoor. Dus maar lekker rustig aan en elke dag een beetje
Mooie buik Lonny! Wat fijn dat je zoveel aan je vader hebt en dat hij erbij zal zijn... Ben benieuwd naar je meisjes! @joy: zeer ambitieus je project in de keuken. Moet ik nu echt niet meer willen hoor!
Wow Lonny, mooie buik zeg! Ik heb echt een mini buik hihi! Iedereen vraagt zich ook af waar ik haar verstop haha.
Zijn er toevallig dames die al een kindje hebben die mij kunnen vertellen hoelang het herstel na de bevalling ongeveer duurt? Ik bedoel lig je een week op bed? Of een maand? (snap dat het per persoon zal verschillen) maar vind het interessant jullie ervaringen eens te horen.!
Bij mijn vorige bevallingen was ik al gelijk de volgende dag uit bed. Vond het ook niks om zo lang boven te blijven liggen. En ik kon ook gewoon lopen enzo. Dus waarom niet. Moest natuurlijk wel meerdere keren per dag slapen. Maar sommige vrouwen liggen idd een week in bed. Soms is het ook niet anders. Bij mijn 2e bevalling trouwens mocht ik niet eens naar boven. Ivm veel bloedverlies. Was duizelig enzo. Dus was ik zoiezo al beneden. Iedere bevalling is anders natuurlijk. Dus je weet nooit hoe het gaat daarna. Mooie buikfoto trouwens.
@BrendaJohn, bescheiden buikje ja, maar wel mooi hoor! Ik heb bij mijn dochter een lange bevalling gehad die uitliep op een spoedkeizersnede. Ik heb echt wel een week in bed gelegen. De eerste paar dagen in het ziekenhuis en daarna thuis. Ik kon wel lopen hoor, dat ging eigenlijk best wel, maar was wel erg moe en ik was het snel zat. Ik ging wel beneden eten 's avonds met manlief, maar verder veel op bed, zeker als er visite kwam. Dan bleven ze tenminste niet te lang hangen Maar ik denk dat het wel per persoon en per bevalling uitmaakt. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
He Brenda vind het wel meevallen met je buikje, waarschijnlijk ben je erg slank van jezelf? Hier was onze meid op groeiecho 34.5 2250 gram wat ruim onder gemiddeld moet zijn. Ze schatten haar bij 40 weken op 3000 gram Hier druk met wassen en klussen in huis, het einde is in zicht, waarschijnlijk nog ruim een week klussen en de boel is klaar Kan ik ook eindelijk toegeven aan mijn nesteldrang haha!
Lekker dat het einde van het klussen in zicht is Merel! Klein meisje dus, qua bevalling lijkt me dat dan weer niet zo erg. Maar was het een probleem of zat ze nog wel binnen de marge?
@ Lonny & mamma, bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik ook snel weer op de been zal zijn. Helaas is niks te plannen. maar leuk om jullie ervaringen te lezen. @ merel, ja ik ben heel slank . Normaal weeg ik 49 kilo. Nu ruim 11 kilo aangekomen maar een groot gedeelte van mijn familie is zo dun haha. Kunnen eten wat we willen maar komen niks aan. Wat dik dat je bijna klaar bent. Ik heb volgens mij alles maar ik ga er vast achterkomen dat ik nog wat mis haha.
Ik was gelijk na beide bevallingen weer mobiel, wel nog de eerste week elke dag een middagdutje gedaan, maar verder voelde ik me prima! Kan me voorstellen dat het nu even anders wordt, maar dat zie ik vanzelf. Wel had ik beide keren na vier dagen hele zere borsten van de stuwing en veel last van mijn hechtingen. En dan had ik er nog maar een paar...
MamaEL..ja ze zit wel binnen de marge gelukkig, het wordt gewoon een kleine meid ben nu niet bang meer voor de bevalling haha!
Lonny wat een prachtige buik! Heel mooi! Joyofliving Ik heb nu elke donderdag controle, over 3 weken (met 36+6) wordt er gekeken of ik die vrijdag ingeleid kan worden en anders de eerstvolgende plek die er is. Maar de gyn gaf gister aan dat hij verwacht dat de natuur al eerder gaat ingrijpen... dus spannend! Leuk dat je zo'n dagboek voor jezelf bij houdt, vast leuk inderdaad om later terug te lezen! Pas je wel een beetje op jezelf met nu nog van die grote klussen?! Dat is aan mij niet meer besteed hoor... BrendaJohn wauw ook hele mooie buik! Merel fijn dat het verder niet erg is dat ze klein is, fijn inderdaad ook bij de bevalling Hier Gister dus weer echo + controle gehad... Kindje A nog steeds in hoofdligging en wordt geschat op 2090 gram. Kindje B ligt nu in dwarsligging (o dat draakje ligt echt elke keer anders) en wordt geschat op 1830 gram. Gyn was tevreden. Hij gaf aan dat we er rekening mee moeten houden dat sowieso kindje B in de couveuse terecht zal komen. De kindjes zullen namelijk niet veel meer groeien nu. Super spannend!!! Ineens komt t wel heel dichtbij nu! Dus toch grote kans op novemberkindjes....
Hoi allemaal , hoe is het nog ? De controle hier in orde,meisje lag nu niet meer in stuit hoofdje naar onder en nu pas had ik door wat die tekeningetjes betekenden op de papieren (de ligging van de baby) lol. Poepje net onder mijn ribben ,volgende controle nu telkens om de 2 weken! Ze weegt nu 2.029 gram ,hoofd en buikje volgen mekaar goed op en lange beentjes.Ikzelf ben weer -1 kg snap niet hoe ik het doe want anders dan anders doe ik niet. Blijkt dat dat verbrandincident nogal vaker voor te komen bij zwangeren maar dan op de buik tijdens het strijken vertelde hij ons. Vanmorgen goed vezorgd wat de bolling onder de pleister was een brandblaar van formaat. Hier verlengd weekend ,feestje hier en daar en maandag niks ,relaxen. Wat gaan jullie doen ?? x
Vandaag moest ik met spoed bloedprikken. Omdat ik ontzettend jeuk in mijn handen en voeten heb. En donkere urine. Die combinatie kan iets engs betekenen. Je heb er een naam voor. Ik weet die alleen ff niet meer. Kan levensgevaarlijk zijn voor de kleintjes. Ik had na een uur al een uitslag binnen. Mijn lever is ieder geval in orde. Nu nog ong een week wachten op de andere uitslag en dat heeft iets te maken met galzuurzouten ofzoiets. Ik heb al medicijnen meegekregen om die zouten te laten afbreken mocht het zover zijn. We houden het wel spannend zo.
@Salamander, bij jou gaat het ook opschieten zeg! Spannend. Hopen dat baby B nog draait, wat een boefje En hopelijk hoeven de kindjes niet in de couveuse, of in ieder geval dan zo kort mogelijk! Spannend allemaal! @Liefoe, fijn dat de baby weer goed ligt En geniet van je lange weekend! @Lonny, wat spannend weer meid, het gaat allemaal niet vanzelf zeg.. Gelukkig dat je lever goed is. En hopelijk krijg je volgende week ook een goede uitslag, want dit klinkt niet fijn! @Hier, vandaag een echo gehad bij de gyn voor de ligging van de placenta. De placenta is mooi omhoog gegroeid, dus was helemaal goed. Alleen het kleine eigenwijsje in mn buik is gedraaid. Ze lag de laatste 2 echo's netjes met dr hoofdje naar beneden, maar gisteren (ik dacht het al, ik heb het gevoeld) is ze dus gedraaid. Nu ligt dr hoofdje boven en ze ligt met haar benen gestrekt naar beneden. Dat voelt als ze beweegt nogal vervelend op mn blaas Volgens de gyn had ze nog genoeg ruimte om weer terug te draaien, dus dat hoop ik maar. Want ik wil deze keer heel graag gewoon bevallen. Maargoed, we wachten rustig af. Fijn weekend iedereen! Hier niks bijzonders op de planning, gewoon lekker rustig aan doen.
@ Brenda, ik was ook de volgende dag weer uit bed. En deed ook niet iedere dag een middag slaapje, hing vaak beneden bij visite... maar achteraf gezien had ik toch meer rust moeten nemen want een paar weken later kreeg ik ineens last van mijn bekken enzo. Eerste 3 dagen waren wel wat vervelend, zitten deed pijn, plassen brandde etc maar verder voelde ik me goed en super trots @ Salamander, hopelijk is kindje B alleen een draakje in je buik Ben benieuwd of ze toch eerder gaan komen. @ Lonny, he bah hoop voor je dat er niks aan de hand is. @ Hier, vannacht helse pijn gehad in mn rug en wat menstruatiegevoel in mn buik pfff een bad hielp niet, paracetamol niet en uiteindelijk heeft ml me rug een uur zitten masseren en toen zakte het een beetje weg en kon ik gaan slapen... ik kon niks meer, niet zitten, niet liggen bahbah! Ik wil nog zoveel doen in huis maar ik kan het gewoon niet meer, frustrerend is het!
Joy..wat vervelend van de pijn in je rug. Misschien moet je gewoon een paar keer per dag even ontspannen gaan liggen. Misschien helpt dat. Wel vervelend dat je niet meer kan doen wat je allemaal nog wilt doen in huis. Lonny hoop dat er verder niks aan de hand is, ben benieuwd naar de uitslag! En voor jou dus november kindjes..spannend zeg! Salamander hopelijk houden jouw kleintjes het nog even wat langer uit zodat ze niet in de couveuse hoeven. Hier zijn vriendlief en ik gister nog even naar de stad geweest voor een paar uurtjes voor de laatste babyspullen. Kreeg na een uur een zeurend gevoel rond mn bekken en heupen en zelfs spierkrampen in mn dijbeen(binnenkant)..deed flink zeer. Maar heb het winkelen toch nog een paar uurtjes volgehouden kon alleen niet meer zo snel lopen We hebben verder de hele week druk geklust en ik ga straks weer lekker met verf kliederen En dan wil ik volgende week beginnen met de grote schoonmaak in huis