Wij moeten ons zondag melden in het ziekenhuis. Maandag zal het dan waarschijnlijk gebeuren. Datum is vandaag weer verplaatst.
Meiden wat is hier veel gebeurd! Alle meiden gefeliciteerd met de geboren kindjes! Super, geniet ervan! Dat is ook wat wij gedaan hebben afgelopen week met een 9e en 10e week kraamzorg, wat hebben wij genoten zeg van alles om ons heen! En nu is ze de deur uit en mis ik alles weer..pff even wennen zonder al die lieve aandacht..snik!
Succes morgen, Rokla! Wat een rust verder hier. Helemaal geen bevallingen? Volgens het lijstje zijn er toch weer een aantal de 40 weken gepasseerd... Ondanks dat het bij mij nog lang gaat duren krijg ik er ook steeds meer zin in om mijn mannetje eindelijk vast te kunnen houden.
Hier is het rustig, maar afgelopen donderdag zijn er in de groep van FB 4 baby's geboren! Ik ben morgen 40 weken en ik hoop snel aan de beurt te zijn
Hopelijk posten er ook nog een paar Facebookers hier. Ohh, 40 weken. Spannend!!! Ik van de week "pas" 39 weken. Maar alles zit echt nog potdicht en ik heb ook nog totaal niet het gevoel dat het op korte termijn zover zou kunnen zijn. Ik las sowieso dat een eerste ook vaak later komt. Ik hoop niet dat ze mijn mannetje met 42 weken moeten halen, maar zie dat wel gebeuren. Mijn lichaam staat echt nog niet in de bevallingsmodus. Begin me eerder nu pas een beetje zwanger te voelen. Krijg nu ook pas een buikje en voel de kleine ook echt.
Ooh ik kom hier nog eens piepen! Ik ben 2 december bevallen van een dochter julie! 3,200kg en 50cm! Aan al de gene die ondertussen ook bevallen zijn dikke proficiat. De andere nog even tanden bijten
Nou het heeft even geduurd maar eindelijk ben ik er dan om het nieuws te delen. Onze zoon is geboren! Op donderdag 12-12-2013 zag hij het levenslicht. Voor ons een heel speciale dag want ml en ik zijn die dag ook nog eens een jaar samen, dus nu is deze dag dubbel zo speciaal. Onze kleine man heet Wouter, woog 2804 gram en 48 cm lang De bevalling ging eigenlijk super. Op de 12 werd ik s' morgens om half 5 wakker omdat ik eerst dacht dat ik in bed aan het plassen was maar binnen een seconde had ik door dat m'n water was gebroken dus sprong ik zo snel ik kon uit bed. Gelukkig liep de rest keurig op de vloer en niet in bed Ik heb toen maar even ml wakker gemaakt en om een grote badhandoek gevraagd. Nadat we de boel hadden opgeruimd en ik een poging had gedaan me op te frissen belde ik het ziekenhuis waar we om 9 uur in de ochtend heen gingen. Ik had toen na het breken van mijn vliezen wel gelijk lichte voorweeën maar niets spectaculairs nog. Van 9 tot 12 uur zijn we in het ziekenhuis geweest waar we werden nagekeken en aan de ctg kwamen te liggen. Uiteindelijk mocht ik thuis verder lopen en kreeg instructies mee wanneer weer te bellen. We waren nog niet thuis of ik kreeg al flinke heftige maar onregelmatige weeën. De hele middag heb ik eigenlijk in bed gelegen met deze fikse weeën die vooral in mn rug zaten en erger werden naar mate de dag vorderde. Rond een uur of 5 heeft ml me nog meer geholpen door tegendruk te geven op mijn rug want het werd af en toe een beetje te heftig. Ik wilde zelf rond een uur of 10 in de avond terug naar het ziekenhuis maar ml stond erop dat we eerder gingen want hij vond het te heftig worden. Dus om 7 uur in de avond lagen we weer in het ziekenhuis aan de ctg. Helaas voor mij moest ik op mn rug blijven liggen wat ik alles behalve fijn vond met die rugweeën want ik kon ze zo veel minder goed opvangen en ml kon geen tegendruk geven. Na een uur was ik het dan ook zat en wilde dat er gekeken werd of ik al ontsluiting had en een babbeltje over pijnstilling om alleen de scherpste kantjes eraf te halen. De vk heeft toen even gekeken en constateerde 4 cm ontsluiting. Terwijl ze nog voelde kreeg ik een wee en dat werd toen 5 cm. Ik kreeg toen voor de scherpste pijn een morfine pompje en dat samen met op mijn zij liggen en de tegendruk van ml zijn de weeën doorgezet tot ik opeens om 22:40 persweeën kreeg. AL die tijd was er een zuster bij ons en de vk kwam ook al snel want na een snelle controle bleek ik op 9 cm te zitten en perste er de laatste cm zelf bij. Na een paar keer flink persen kwam onze zoon ter wereld. Ik heb maar 12 minuten liggen persen. De vk was daar helemaal mee in d'r nopjes dat het allemaal zo snel is gegaan. Achteraf kan ik wel zeggen, ja ok het deed pijn, maar het is me reuze meegevallen. Ik heb niet liggen gillen of schelden, hooguit flink kreunen in de laatste uurtjes tijdens een wee. Wel hebben ze me moeten hechten want blijkbaar was ik wat geschaafd daar beneden en dan net een beetje te erg om te laten zitten. Dat hechten deed eerlijk gezegd meer pijn dan de hele uitdrijving van onze kleine man kanonne zeg wat heb ik liggen auwen en noem maar op tijdens dat hechten. Maaaar, het was het allemaal waard. Onze kleine man is nu alweer een week oud, ik herstel goed en hij doet het super. Hij is echt supermakkelijk op het moment en huilt echt alleen als zijn eten te lang op zich laat wachten, een vieze broek heeft of gewoon eventjes lekker bij een van ons wil liggen. Anders ligt hij heerlijk te slapen of een beetje om zich heen te kijken. Het is echt enorm genieten
De andere dames ook van harte met de geboorte van jullie kindje! Kheyra..haha ik ben nu nog verbaasd dat ik plots op 39.1 bevallen ben hoor..de dag ervoor was ik nog aan het klussen en nog van alles aan het doen...ik heb 0.0000 voortekenen gehad en opeens snachts vliezen gebroken en toen ging het los! Ik had het ook totaal niet verwacht dus het zegt allemaal niks en het zal echt een verrassing blijven! Ben benieuwd!