Wat betreft MvM, ik ga het er vanavond over hebben met VL. Hij zegt, waarom zou je het doen? Mijn antwoord; waarom niet? Piesen moet ik toch wel dus of het nou in een pot is of de wc boeit ook niet toch.. Ik wilde eerst ook helemaal niet over al die dingen nadenken, maar ik doe het toch. Mocht het goed gaan, kan ik toch genietend terug kijken, en of ik nu terughoudend ben of niet, verdriet zal er toch zijn wanneer het weer mis gaat. Het voelt nu gewoon anders.. En gelukkig weet ik 2 mei meer, want dan is de echo al Lief cadeautje he! Die babyolie begin ik vanavond wel mee, mn huid is toch zo droog als de pest, kan het 's nachts lekker intrekken, en ik douche toch altijd 's morgens
Idd vivian dat vond ik ook maar was erg misselijk toen en alleen het goedje wat erinzit om de urine goed te houden ging ik al over me nek
Het stinkt echt heel erg, maar daar zou ik het niet voor laten. Idd adem iinhouden en gieten en snel dop erop en weg wezen bij die fles
Overigens heeft ze net wel weer een testje gedaan en ik had weer een knaller. Wel weer fijn zo'n bevestiging !
@Troela, dat jij nog wat gereserveerder bent snap ik wel.. Bij mij is het 'pas' 1 keer misgegaan.. bij jou al 3, pff ik hoop dat deze goed blijft zitten meid!
Haha, ja het meurt best..... maar vind het echt een onwijs goed doel, dus heb het er wel voor over..... moet wel eerlijk zeggen dat ik wel af en toe gesmokkeld heb, omdat ik gewoon lekker in de wc wilde plassen. Even zonder kannetje onder m'n gatje Moet kunnen af en toe..... haha!
Hallo dames, Ik zie dat ik ook nog niet op de lijst sta ... Mag ik er nog bij???? @MvM, ik heb me gisteravond digitaal opgegeven, zal 1 dezer dagen wel bericht krijgen... @smeren, vorige zwangerschap geheel niet gesmeerd. Niet 1 erfenis van vorige zwangerschap te bekennen. Was totaal 13 kg aangekomen... Maar misschien voor deze keer wel een optie, krijg je iig ook nog eens een lekker zacht buikje van...
@ Vivian, heftig zeg van je zoontje, ja zo kun je zien hoe belangrijk een middenrif is. Daar kom je pas achter wanneer je er echt mee geconfronteerd wordt. Ons dochtertje had een hartafwijking (hypoplastisch linker hart syndroom). Dat houdt in dat de aortaboog te smal is en daardoor de linker hartkamer achter blijft in de groei en uiteindelijk niet meer functioneert. Dus dan kan het hart de rest van het lichaam niet voorzien van zuurstofrijk bloed, waardoor er dan dus lichaamsdelen gaan uitvallen. Ze moest dan een reeks van drie open hart operaties ondergaan, ze gingen dan het hele hart ombouwen zodat het kon functioneren met 1 kamer, maar eigenlijk doet het hart dan vrij weinig meer, het bloed circuleert dan doormiddel van kunstmatig aangelegde slangetjes. Daar kun je natuurlijk geen heel leven mee leiden dus dan zou ze in haar tienerjaren (als ze dat uberhaupt al had gehaald want eerder doen ze het niet) een harttransplantatie nodig hebben. En later nog een keer als ze groter is geworden. Ze kon uiteindelijk ook niet oud worden, dus al die operaties was meer uitstel van het verlies want vroeg of laat zou ze toch overlijden. Het oudste kind is 21 met deze afwijking en de meeste zijn voor deze leeftijd al overleden. Dat vonden we nog zwaarder, zowel voor haar als voor ons. Als kind gaat het nog, maar als ze ouder wordt dan moet je ook uitleggen dat ze niet lang te leven heeft dus ze zou dan in angst komen te leven. Zelf zou ze ook nooit moeder kunnen worden want haar hart zou nooit een zwangerschap aankunnen, als ze al ooit die leeftijd zou halen want dat zou echt een wonder zijn. Na de bevalling bevestigde de gyn ook dat dit de beste keus was, dat het anders echt een lijdensweg voor haar geworden zou zijn. De flair komt waarschijnlijk in week 23 of 24 uit (waar ons verhaal in staat), maar als het in de winkel ligt dan geef ik wel een seintje. @ Nathalie, nou zeg dat is idd een hele doos vol haha! Ik heb ook de hele zwangerschap gesmeerd vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Ook nog eens met Bio Oil dus niet echt goedkoop maar nee heeft niet geholpen. Vanaf 38 weken vlogen de straie erin Echt over mijn hele onderbuik! @ Vivian, je kunt beter beginnen met smeren vanaf dat je buikje begint te groeien. Dan is je huid al soepel wanneer je buik echt op springen staat. Maar goed, bij mij hielp dat dus niet haha. @ Mootje, nou ik heb me vorige week donderdag aangemeld, maar ze hebben nog steeds niet gebeld. Vraag me dan af hoe erg ze het nodig hebben @ Vivian, hahaha zo deed ik dat de vorige keer ook!! Mijn adem inhouden dop eraf, plasje erin, dop erop, adem weer uit @ Mootje, mvm testje showen?? Ik zou wel meteen even nu een paar druppels water erbij doen, die van mij is helemaal geel opgedroogd (van augustus) en die krijg ik nu niet meer mooi. @ Kannetje, ik vond het ook super irritant die kan eronder te houden, omdat ie zo groot is, dus lekker onhandig. Heb dit keer besloten gewoon een grote beker te gebruiken.. zo'n kan plas je toch niet vol, althans ik niet. Dan is het misschien ook niet zo onhandig.
Hallo allemaal, Het is bijna niet bij te houden hier, zo druk is het! Komt natuurlijk ook doordat dit voor ons de plek is om er alvast over te praten! Ik heb me vergist in datum intake vk, het is pas 8 mei... @troelaa: ik duim voor je meid, het lijkt me lastig na drie mks om nog vertrouwen te hebben. Hopen dat je in december inderdaad een baby in je armen hebt! Heb me ook weer opgegeven voor mvm, vind eigenlijk dat ik dat verplicht ben aan alle vrouwen die moeilijkzwanger worden.
@meiden die een kindje hebben verloren: wat goed dat jullie het zo kunnen delen, daar heb ik respect voor. Maakt dat deze zwangerschap voor jullie ook zwaarder?
♥ DECEMBER MAMA'S♥ - Amely86 (26 jaar) Eerste kindje, 14 december 2013 - Troelaa (26 jaar) Eerste kindje, 15 december 2013 - Joyofliving (26 jaar) Derde kindje, 15 december 2013 - Rachster (32 jaar) Derde kindje, 15 december 2013 - Knuffie 23 (27 jaar) Tweede kindje, 15 december 2013 - Nathaliiej (22 jaar) Eerste kindje, 16 december 2013 - Annekevdz (34 jaar) Derde kindje, 16 december 2013 - mootje1982 (30 jaar) Eerste kindje, 16 december 2013 - Denisja (24 jaar) Tweede kindje, 17 december 2013 - Andastra (26 jaar) Tweede kindje, 17 december 2013 - Lonny (33 jaar) Derde kindje, 17 december 2013 - Nikky82 (30 jaar) Tweede kindje, 17 december 2013 - Jezz (28 jaar) Eerste kindje , 17 december 2013 - MamaEl (24 jaar) Tweede kindje, 18 december 2013 - Vivian (29 jaar), Tweede kindje, 18 december 2013 - Pharilla (34 jaar) Eerste kindje, 20 december 2013 - Mamsie86 (26 jaar) Tweede kindje, 20 december 2013 - IS88 (24 jaar) Eerste kindje, 24 december 2013 - Porkie (23 jaar) Eerste kindje, 15 december 2013 ♥ Afspraken - Echo's & Controles - Amely86, 16 april eerste echo - Troelaa, 25 april eerste echo - Joyofliving, 1 mei controle verloskundige + echo - Rachster, 25 april controle verloskundige + echo - Knuffie 23, 29 april 1e echo - Nathaliiej, 2 mei eerste echo, 7 mei intake - Annekevdz, 7 mei intake vk - Denisja, 24 april eerste echo, 10 mei intake verloskundige - Andastra, 2 mei controle verloskundige + echo - Lonny, 10 mei echo,13 mei controle verloskundige - MamaEl, 3 mei eerste echo - Vivian, 15 mei intake + eerste echo - Pharilla, 3 mei eerste echo bij gyn, daarna afspraak maken bij vk - Mamsie86, 2 mei intake - IS88, 8 mei echo + 31 mei intake - Porkie, 7 mei echo
Het geeft nu wel een dubbel gevoel, maar vind het nu nog niet zwaarder. Ik denk dat het pas komt wanneer we dichterbij de 20 weken echo gaan komen en dat duurt nog heeeel lang! Tot die tijd zal het spannend blijven, maar ik probeer er wel van te genieten, 9 maanden zijn zo voorbij.
Hoi Amai jullie gaan er nogal tegen. Eer ik alles gelezen heb weet ik nimmer wie wat zei nathaliej wat een spullen daar ben je even zoet mee! Hebben jullie het al verteld? Groetjes
Vind het niet zwaarder wel spannender hopelijk is dat gevoel over als we de echo hebben gehad va 12 wk dan nog geen garantie natuurlijk maar dan zijn we wel de fase voorbij waar het toen mis ging Wat is me afvroeg hebben jullie het al aan mensen verteld hier alleen ouders en mijn zusje verder wil ml w8 tot de 12wk echo wat ik goed snap al wil ik het zelf graag aan iedereen vertellen
Moeilijke beslissing Vivian en Joy, alle respect voor jullie. Ik wil ook graag aan mvm mee doen maar zo lastig in zo'n klein dorp waar ze niet komen halen. We zullen zien. X Phar
Schoonouders laten vertellen door zl en mijn ouders zl tshirt aan gedaan met stoer ik word grote broer alleen was me ma de enige die het niet gelijk doorhad misschien nog leuke ideetjes?
De ouders van beide kanten weten het hier, ze zijn zo superblij. Met hen delen we graag de hele weg. Rest in ieder geval na de eerste echo.. misschien zelfs tweede als we dat volhouden