15-31 December 2013 Mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BellaNoa, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Stuur me maar een pb bericht hoor met je naam, achternaam en vraag. Dan zal ik in de loop van de week voor je pendelen.

Ja en als ik dan over me buik wrijft, toevallig vanavond ff weg geweest, denk ik meteen, niet doen! Straks heeft iemand het door. Voor mijn gevoel ziet iedereen t aan me... Hihi.

Me buik staat ook al zo strak en opgezwollen, zo'n buikje had ik bij Jack met 12 weken haha

2. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik zal je een pb sturen :D Bedankt alvast!

Bij de tweede gaat het ook veel sneller. Bij 6 weken begon mijn buik toen al op te zwellen en bij 8 weken was het echt al duidelijk dat sommige collega's het allang hadden gezien en ik zelfs al de vraag had gekregen of ik zwanger was ;) Dus ben benieuwd deze keer haha.. ben pas 4 weken maar heb nu ook al het idee dat er al een begin van een darmenbuikje komt.

3. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Ik heb last van mn borsten en moe en steken soms vanaf zijkant van me buik naar beneden en krampjes als ik net ongi ben geworden.

4. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Ben trouwens reuze blij ik nu niet misselijk ben. Oooww wat ben ik ziek geweest laatste keer. Mjaa zal niet te vroeg juigen, haha.

5. BellaNoa

Nee troelaa zou ik ook niet doen :D We zijn nu natuurlijk nog maar heeel pril zwanger, dus alle kwaaltjes kunnen nog komen wanneer er steeds meer hcg komt haha

6. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Gaat t zo snel bij n tweede? Wil niet weer zo dik worden als toen, was echt overal dik, mijn (.)(.) eindigde op de 80 F, echt niet leuk meer, heb nornaal 75 E. Ik wil t op me werk echt tot 12 weken stil houden, werk er ook pas vanaf feb dus ben wel een beetje bang voor de reacties...

We zijn wel lekkere jonge moeders he! Hoe oud was jij toen je beviel van de eerste? Ik net een maandje 23...

Kamertje staat hier ook al klaar, die hadden we voor m'n zoontje gekocht voordat we gingen verhuizen in okt vorig jaar, toen toch maar besloten om een kast in te laten bouwen en de babykamer voor nummer 2 te bewaren.

Als deze kleine word geboren is mijn zoontje 2 jaar en 2 maanden. Wanneer kan hij dan naar een groter bedje? Dan kunnen we het ledikant weer doorschuiven... Het gaat eerst nog in n wiegje bij ons op de kamer...

7. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Heb een ovegeeffobie :-D

8. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Ik ook troela! Bij me vorige zw niet gehad gelukkig.. Ik had altijd een banaan of snelle Jelle en n glas water op me nachtkastje staan, dat at ik dan meteen in bed als ik wakker werd.. En bleef dan nog 10 min plat liggen, ben benieuwd hoe t nu zal gaan...

9. BellaNoa

@ Denisja, mijn zoontje wordt deze maand 2 jaar en we willen hem voor zijn verjaardag een peuterbed geven. Het is nog maar afwachten natuurlijk hoe het gaat, maar hopelijk gaat het al lukken.

Ik was eind 24 toen mijn zoontje werd geboren. Ik durf ook haast niet op mijn werk te vertellen dat ik weer zwanger ben :) Ben namelijk vanaf 1 januari tot 25 februari thuis gebleven na aanleiding van mijn vorige zwangerschap. Mijn concentratie is nog steeds niet 'normaal' waardoor ik nu 12 uur per week werk ipv 28 uur. We zijn het aan het opbouwen. Moet ik straks gaan vertellen dat ik dus dit jaar weer met verlof ga...... Mijn teamleidster weet dat ik nog steeds een kinderwens heb dat wel, maarja ze zal natuurlijk niet verwachten dat ik zo snel weer zwanger ben. Dit jaar hebben ze dus weinig aan me ;)

@ Troelaa, ik durf ook nooit over te geven... maar heb het toen toch een paar keer niet tegen kunnen houden en toch lucht het dan wel weer op.

10. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Heb ook veel meer honger.. maar niks in huis gehaald, expres.

11. BellaNoa

Dat is inderdaad wel een goed idee ja om gewoon niks in huis te hebben. Ik heb nog niet echt vreetbuien, bij mijn andere zwangerschappen ook nooit gehad. Maar soms wel wat meer honger en dan pak ik wat extra avond eten of tussen de middag een extra boterham.

12. BellaNoa

@ Rachster, gefeliciteerd met je kleintje en veel plezier vandaag!

13. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Ik heb ook een overgeeffobie zo erg zelfs dat ik voor het laatst heb overgegeventoen ik 6 jaar was! Hoe bedoel je fobie! Ik kan het ook niet, ben dus heel benieuwd hoe ik het eraf ga brengen. Was vanacht vanochtend vroeg echt heel erg misselijk. Hebben jullie nog tips voor de misselijkheid?

Gaan jullie allemaal voor de tweede?

14. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    @ amely; hier een tip tegen misselijkheid; leg voor je gaat slapen een koekje(evergreen ofzo) of een banaan ofzo klaar op je nachtkastje en n glas water, zodra je wakker word eet je dit meteen. Zo heb ik in totaal maar 2x overgegeven vorige zwangerschap. En dat was 2x van indonesisch eten wat ik vond stinken... Dus deze zw alleen maar aardappels en groente! Vor mij de 2e ja! En jij?

15. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    @Denisja: dankje voor de tip! Daar heb ik wel wat aan! Ga het gelijk uitproberen morgenochtend!

Leuk een tweede, heb je een zoontje of een dochtertje? Dit is ons eerste kindje! Dus het is voor ons allemaal spannend en nieuw!

16. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Hopelijk werkt het voor jou ook, zelf nog nergens last van, alleen duizelig.

Ja zo spannend de eerste!!
    Wij hebben en zoontje, Jack, bijna 1,5 en een pittig kereltje.
    Als baby zo makkelijk, nu echt een kop erop, maar wel heel lief hoor! Geeft ook veel kusjes en een echte lachebek..

17. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Wat leuk een zoontje, leuke naam ook! Haha, dat hoor je vaker, als baby rustig maar daarna...! Fijn dat je nog niet echt kwaaltjes hebt, ik ben alleen af en toe misselijk en duizelig. Voor de rest mag ik ook niet klagen hoor! Heb jij al een afspraak gemaakt bij de verloskundige? Ik weet eigenlijk niet wanneer je een afspraak moet maken. Ik loop nu bij de gyn dus of ik nu ook bij de verloskundige een afspraak moet maken? Ik weet het niet! Heb me gisteren wel aangemeld bij MvM, ben erg benieuwd!

18. BellaNoa

@ Amely, wij gaan voor de derde, we hebben nu een zoontje en ons dochtertje is helaas overleden na 23 weken zwangerschap. Ik ben niet misselijk vroeg in de ochtend, maar bij mij komt dat pas na een paar uur. De vorige zwangerschap heb ik Sea Bands aangeschaft en deze hielpen echt goed! Ik was er namelijk meteen vanaf. Jammer dat ik pas bij 10 weken op het idee werd gebracht, dus deze keer ga ik ze meteen gebruiken als het erger wordt maar nu valt het nog wel mee.

@ Denisja, aaahh en indisch eten overgeven, das vies!!! Ik heb t ook een keer met hachee gehad, gadver! Komt denk ik omdat het gewoon te 'sterk' eten is, dan kun je het inderdaad beter neutraal houden.

19. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Leuk he haha!
    Heb me verloskundige al een app gestuurd dat ik zwanger ben, maandag een afspraak maken. Volgens mij is je eerste controle vlak voor een eerste echo en die krijg je meestal met 9 weken, hoe t bij de gyn werkt weet ik niet.

Ik krijg met 6 a 7 weken de eerste echo voor me eigen gemoedsrust ivm een miskraam in dec 2012.

Waarom zit jij bij de gyn?

20. Denisja

Denisja Bekend lid

7 feb 2013
    693
    7
    18
    Zie t wel in je handtekening staan maar geen idee wat t betekend!

Deel Deze Pagina